Burada verilen degerler otomobil dinamikleri icin gecerli
Burada verilen degerler otomobil dinamikleri icin gecerli
Oğuz TUNA
Ben anladığımı yazayım eksik ya da yanlış varsa düzeltirsiniz, üçgenin tabanı araç kendimizi de uç kısmın da konumlandığımızı düşündüğümüz de
üçgenin kenarlarını ihlal etmeden yani görüş alanını kaybetmeden sollama da aracın sol teker/tampon hizasına kadar kısa süreli yaklaşabiliriz.
Biraz daha açacak olursam üçgenin tabanın dan bize doğru sanal bir dikdötgen olduğunu farz edelim ,içinde ki iki saniye üçgeninin kenarlarında kalan
ki bunlarda birer üçgen bu alanlar da kuralı esnetme payımız var diye düşünüyorum.
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
Ali KORKMAZ (05-01-2017)
Ersan ÖZYURT (05-01-2017)
Çizimde gördüğümüz kırmızı alan tehlike üçgenidir. Yaklaşmak için bu üçgenin, kenar çizgilerinin dışındaki alanı kullanabiliriz.
Şehir içinde önünüzdeki boşluğun kullanılmasını böyle engelleyebiliriz. Ancak, unutmayın ki, çok kenara açılırsak, arkamızdaki araç muhtemelen şeritte oluşan boşluğa girmeye çalışacaktır. Hele sağa doğru kayarsanız, kesin yol verdiğinizi sanacaktır. Zor bir durum. Sürekli kontrol gerektiriyor. en iyisi sıkıştıran varsa, bırakın gitsin. Nasılsa ilk trafik sıkıştığında, ya da kırmızı ışıkta hepsini geçeceksiniz. Geçerken el sallarsınız.
Sollama mesafesi için de bu geçerlidir. Sollamaya başlamadan önce sollama mesafesine bu alanları kullanarak gelebiliriz. Ancak, herhangi bir risk görüp, sollamadan vazgeçerseniz, tekrar minimum iki saniye mesafesine geri dönmeniz gerektiğini unutmayın.
Konu Ersan ÖZYURT tarafından (05-01-2017 Saat 13:11 ) değiştirilmiştir.
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
Berkay İnal (07-01-2017),mustafa gologlu (06-01-2017),Serdar ZIMBA (05-01-2017)