Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 5 Toplam 10 Sayfadan SeçilenSeçilen 123456789 ... SonuncuSonuncu
41 den 50´e kadar. Toplam 95 Sayfa bulundu
  1. #41
    Enduroist Üye murat_şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    murat şahin
    Üyelik tarihi
    05-11-2016
    Bulunduğu yer
    ankara
    Mesajlar
    30
    Motosiklet
    2016 CBR250R Repsol
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı ahmet korkmaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Xl700 içiin kolaylıkla mümkündür.
    Bunu biraz daha açma şansınız var mı? Beni işe gidip gelirken ne yakacağı ilgilendiriyor ki düz yolda 5. vites 90-100 km sabit hızla gideceğim.

    Uzun yola çıkarsam bu keyfi olacaktır ki keyfi gezide 50 100 lira fazla yakmasını önemsemem.

  2. #42
    Enduroist Kıdemli Üye ahmet korkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet korkmaz
    Üyelik tarihi
    15-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,704
    Motosiklet
    R1200 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı murat_şahin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunu biraz daha açma şansınız var mı? Beni işe gidip gelirken ne yakacağı ilgilendiriyor ki düz yolda 5. vites 90-100 km sabit hızla gideceğim.

    Uzun yola çıkarsam bu keyfi olacaktır ki keyfi gezide 50 100 lira fazla yakmasını önemsemem.
    kullanıma göre değişir de 650'lere göre çok ekonomiktir 700'ler. zaten 5'ten az yakacak dişe gelir nc serisi var sadece.

    90 100 ile taş çatlasa 5.5 yakar, benim 4.5 hesaplamışlığım vardır.

  3. #43
    Enduroist Kıdemli Üye ahmet korkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet korkmaz
    Üyelik tarihi
    15-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,704
    Motosiklet
    R1200 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    tekraren: xl700 iç lastikli ve 5 vitestir.

  4. #44
    Enduroist Kadim Üye Serdar Özmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Serdar Özmetin
    Üyelik tarihi
    13-11-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    520
    Motosiklet
    KLR 650
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Alıntı Atilla Düzel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    TA icin 5 lt/100km pek dogru degil sanirim. Ahmet Goker'in yorumlarini okumani oneririm. Motorun hayirli olsun, gule gule kullan.
    Burada bahsedilen enjeksiyonlu TA, dolayisiyla olabilir o degerler sanirim. Ama cok yok piyasada bildigim kadariyla. DL ezmisti o modeli diye biliyorum.
    Vasıfsız Endurocu

  5. #45
    Enduroist Üye murat_şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    murat şahin
    Üyelik tarihi
    05-11-2016
    Bulunduğu yer
    ankara
    Mesajlar
    30
    Motosiklet
    2016 CBR250R Repsol
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Serdar Özmetin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burada bahsedilen enjeksiyonlu TA, dolayisiyla olabilir o degerler sanirim. Ama cok yok piyasada bildigim kadariyla. DL ezmisti o modeli diye biliyorum.
    Hocam DL650 için de çokça düşündüm. Daha az yakıt, daha fazla güç. Eh eskiden R1100RT kullandığım için beni keser güç anlamında. Ancak ABS'siz olanları durmuyor yorumunu çokça okudum. ABS'li versiyonları ise bütçe olarak beni aşıyor, dahası görüntü olarak ta ABS'siz olanları beğeniyorum. Fiyat olarak onun ABS'lisine verilecek para ile seçenek çok artar. Misal 2008 DL alınacak paraya pekala 2014-2015 tenere 660 alınabilir. NC750 x alınabilir. Garip bir piyasası var DL'nin. Ha bir de bütün Türkiyede toplam 17 tane servisi var.

    Bir de şunu anlamadım, DL'nin ortalama yakıt verisi 4,9 lt/100 km. TA700 için bu rakam hadi bilemedik 5-5,5 arası bir şey. Niye insanlarda suzuki daha az yakıyor algısı var ki? Aradaki yarım litre zaten servis maliyet farkından çıkmıyor mu?
    Konu murat_şahin tarafından (15-03-2017 Saat 23:14 ) değiştirilmiştir.

  6. #46
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Yakıta bi kadar takılmayın. Iki yıla yakın süre, 30.000-km den fazla kullandım. Hiç sorun yaşamadım. 6. Vitesi de çok aramadım. GS alma sevdasına satmıştım. Yoksa daha çok binerdim.

    Ersan ÖZYURT
    Honda VFR800XA
    * RoSPA Gold Member, 69332
    * IBA Member, 60475
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  7. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Atilla Düzel (15-03-2017)

  8. #47
    Enduroist Üye murat_şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    murat şahin
    Üyelik tarihi
    05-11-2016
    Bulunduğu yer
    ankara
    Mesajlar
    30
    Motosiklet
    2016 CBR250R Repsol
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yakıta bi kadar takılmayın. Iki yıla yakın süre, 30.000-km den fazla kullandım. Hiç sorun yaşamadım. 6. Vitesi de çok aramadım. GS alma sevdasına satmıştım. Yoksa daha çok binerdim.

    Ersan ÖZYURT
    Honda VFR800XA
    * RoSPA Gold Member, 69332
    * IBA Member, 60475
    Ersan Bey,

    Gelir kısıtlı olunca, gelir gider dengesini korumak adına mecburen takıyoruz yakıta. Aslında ülkenin durumu vahim, benzin olmuş 5,30, haliyle içimize oturuyor. Yoksa muassır medeniyetlerde satılan fiyata benzin alabilsek, gelirimiz de oralar ile orantılı olsa, kimsenin 5-6 litre yakıtı önemseyeceğini sanmıyorum.

    Memleketin makus talihi insanları yakıt hesaplamaya mecbur ediyor. Yoksa, misal benzindeki vergi şu an olduğunun yarısı kadar olsa, hiç düşünmem, gider TA650 alır binerim. Yemişim abs'sini. Hatta gider varadero falan alırım. Ama işte, gelir gider dengesizliği sağolsun, reel hayatta öyle olmuyor. Ben zaten anlamıyorum, bordroya bakıyorum, maaş olara kaldığım paranın yarısı kadarını devlet vergi diye alıyor. Pul vergisi alıyor ya, 21. yüzyılda. Akaryakıtın zaten neredeyse tamamı vergi. Vergiyle yaşıyoruz. İşin ilginç yanı, bu bu günün mevzuu da değil. Ben kendimi bildim bileli vergi cennetiyiz.

    Tabi şu mühim, eğer benzine vermediğimiz parayı servise vereceksek, ben benzine vermeyi tercih ederim. En azından stres sahibi olmuyor insan. Zaten her ne kadar yakıtı göze alamasam da TA sevdasından vazgeçemeyişimin yegane sebebi de budur.

  9. murat_şahin, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (15-03-2017)

  10. #48
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı murat_şahin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ersan Bey,

    Gelir kısıtlı olunca, gelir gider dengesini korumak adına mecburen takıyoruz yakıta. Aslında ülkenin durumu vahim, benzin olmuş 5,30, haliyle içimize oturuyor. Yoksa muassır medeniyetlerde satılan fiyata benzin alabilsek, gelirimiz de oralar ile orantılı olsa, kimsenin 5-6 litre yakıtı önemseyeceğini sanmıyorum.

    Memleketin makus talihi insanları yakıt hesaplamaya mecbur ediyor. Yoksa, misal benzindeki vergi şu an olduğunun yarısı kadar olsa, hiç düşünmem, gider TA650 alır binerim. Yemişim abs'sini. Hatta gider varadero falan alırım. Ama işte, gelir gider dengesizliği sağolsun, reel hayatta öyle olmuyor. Ben zaten anlamıyorum, bordroya bakıyorum, maaş olara kaldığım paranın yarısı kadarını devlet vergi diye alıyor. Pul vergisi alıyor ya, 21. yüzyılda. Akaryakıtın zaten neredeyse tamamı vergi. Vergiyle yaşıyoruz. İşin ilginç yanı, bu bu günün mevzuu da değil. Ben kendimi bildim bileli vergi cennetiyiz.

    Tabi şu mühim, eğer benzine vermediğimiz parayı servise vereceksek, ben benzine vermeyi tercih ederim. En azından stres sahibi olmuyor insan. Zaten her ne kadar yakıtı göze alamasam da TA sevdasından vazgeçemeyişimin yegane sebebi de budur.
    Bahsettiğiniz motorlar arasındaki yakıt farkını ve yıldaki kilometrenizi üst üste koymanızı ruca ediyorum. Bulduğunuz fark gerçekten bu motosikletler arasında tercih yapmanızı gerektirecek kadar mı?
    Elbetteki hepimiz hesap kitap yapmak zorundayız. Ancak, gerçekten aldığımız motosikleti kullanmamızı zorlayacak bir bütçe sıkıntımız var ise, yapmamız gereken kullanacağımız sınıfı degistirmek olmalıdır.
    Rica ediyorum bahsettiğim hesaplamayı yapın. Bu sınıf motosikletlerin yakıt tüketimi neredeyse aynıdır.
    Umarım gönlünüzde yatan aslana ve imkana kavuşur, keyifli, uzun kilometreler yaparsınız.

    Ersan ÖZYURT
    Honda VFR800XA
    * RoSPA Gold Member, 69332
    * IBA Member, 60475
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  11. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    murat_şahin (16-03-2017)

  12. #49
    Enduroist Üye murat_şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    murat şahin
    Üyelik tarihi
    05-11-2016
    Bulunduğu yer
    ankara
    Mesajlar
    30
    Motosiklet
    2016 CBR250R Repsol
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğiniz motorlar arasındaki yakıt farkını ve yıldaki kilometrenizi üst üste koymanızı ruca ediyorum. Bulduğunuz fark gerçekten bu motosikletler arasında tercih yapmanızı gerektirecek kadar mı?
    Elbetteki hepimiz hesap kitap yapmak zorundayız. Ancak, gerçekten aldığımız motosikleti kullanmamızı zorlayacak bir bütçe sıkıntımız var ise, yapmamız gereken kullanacağımız sınıfı degistirmek olmalıdır.
    Rica ediyorum bahsettiğim hesaplamayı yapın. Bu sınıf motosikletlerin yakıt tüketimi neredeyse aynıdır.
    Umarım gönlünüzde yatan aslana ve imkana kavuşur, keyifli, uzun kilometreler yaparsınız.

    Ersan ÖZYURT
    Honda VFR800XA
    * RoSPA Gold Member, 69332
    * IBA Member, 60475
    Net bir ölçüm bulamadım ki TA700'ün yakıtı hakkında. Bulabilsem parmak hesabı yapacağım

    En kötü ihtimal ile hesaplarsak;

    DL650 5 litre yaksa, yılda 15 bin km yapsam, 750 lt yakıt eder. Bu da kabaca, 3960 TL eder.
    TA700 6 litre yaksa, yılda 15 bin km yapsam, 900 lt yakıt eder. Bu da kabaca, 4752 TL eder.

    İkisinin arasında yıllık 792 TL yakıt farkı olur ki bu da Ankara şartlarında 8 ay binersem, aylık 100 lira eder. Çok mu yakıt farkı? Evet, binilmeyecek kadar çok mu? Hayır.

    Ben bu hesabı yapalı çok oldu hocam. Ancak aynı hesabı NC750X ile yaptığımda işin rengi değişiyor. Çünkü biri 4 litre yakarken diğeri 6 litre yakarsa aradaki fark çok daha önemli olur. Şimdi, NC'nin 4 litre yakacağını biliyorum, DL'nin 5 litre yakacağını biliyorum. Ama TA'nın ne yakacağını bilmiyorum. Kimse net bir rakam vermemiş. Aynı başlıkta bir kullanıcı 5 litre ortalama demiş ki, eğer böyle ise boşa tartışıyoruz, ama bir başka kullanıcı 7 litrelerden bahsetmiş. Bu doğru ise beni aşar.

    Şu TA700'ün yakıt verisini ortalama olarak bir öğrenebilsem, kimsenin başını ağrıtmayacağım. Ama kullanıcısı mı çok az bilemiyorum, net bir sonuca hiçbir yerden ulaşamadım. En son yabancı forumlara bakacağım artık.

  13. #50
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    6 lt'nin altına ineceğini hiç sanmıyorum. Hadi 5,5 olsun.

    Ersan ÖZYURT
    Honda VFR800XA
    * RoSPA Gold Member, 69332
    * IBA Member, 60475
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

 

 
Sayfa 5 Toplam 10 Sayfadan SeçilenSeçilen 123456789 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •