tekraren: xl700 iç lastikli ve 5 vitestir.
Hocam DL650 için de çokça düşündüm. Daha az yakıt, daha fazla güç. Eh eskiden R1100RT kullandığım için beni keser güç anlamında. Ancak ABS'siz olanları durmuyor yorumunu çokça okudum. ABS'li versiyonları ise bütçe olarak beni aşıyor, dahası görüntü olarak ta ABS'siz olanları beğeniyorum. Fiyat olarak onun ABS'lisine verilecek para ile seçenek çok artar. Misal 2008 DL alınacak paraya pekala 2014-2015 tenere 660 alınabilir. NC750 x alınabilir. Garip bir piyasası var DL'nin. Ha bir de bütün Türkiyede toplam 17 tane servisi var.
Bir de şunu anlamadım, DL'nin ortalama yakıt verisi 4,9 lt/100 km. TA700 için bu rakam hadi bilemedik 5-5,5 arası bir şey. Niye insanlarda suzuki daha az yakıyor algısı var ki? Aradaki yarım litre zaten servis maliyet farkından çıkmıyor mu?
Konu murat_şahin tarafından (15-03-2017 Saat 23:14 ) değiştirilmiştir.
Yakıta bi kadar takılmayın. Iki yıla yakın süre, 30.000-km den fazla kullandım. Hiç sorun yaşamadım. 6. Vitesi de çok aramadım. GS alma sevdasına satmıştım. Yoksa daha çok binerdim.
Ersan ÖZYURT
Honda VFR800XA
* RoSPA Gold Member, 69332
* IBA Member, 60475
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
Atilla Düzel (15-03-2017)
Ersan Bey,
Gelir kısıtlı olunca, gelir gider dengesini korumak adına mecburen takıyoruz yakıta. Aslında ülkenin durumu vahim, benzin olmuş 5,30, haliyle içimize oturuyor. Yoksa muassır medeniyetlerde satılan fiyata benzin alabilsek, gelirimiz de oralar ile orantılı olsa, kimsenin 5-6 litre yakıtı önemseyeceğini sanmıyorum.
Memleketin makus talihi insanları yakıt hesaplamaya mecbur ediyor. Yoksa, misal benzindeki vergi şu an olduğunun yarısı kadar olsa, hiç düşünmem, gider TA650 alır binerim. Yemişim abs'sini. Hatta gider varadero falan alırım. Ama işte, gelir gider dengesizliği sağolsun, reel hayatta öyle olmuyor. Ben zaten anlamıyorum, bordroya bakıyorum, maaş olara kaldığım paranın yarısı kadarını devlet vergi diye alıyor. Pul vergisi alıyor ya, 21. yüzyılda. Akaryakıtın zaten neredeyse tamamı vergi. Vergiyle yaşıyoruz. İşin ilginç yanı, bu bu günün mevzuu da değil. Ben kendimi bildim bileli vergi cennetiyiz.
Tabi şu mühim, eğer benzine vermediğimiz parayı servise vereceksek, ben benzine vermeyi tercih ederim. En azından stres sahibi olmuyor insan. Zaten her ne kadar yakıtı göze alamasam da TA sevdasından vazgeçemeyişimin yegane sebebi de budur.
Ersan ÖZYURT (15-03-2017)
Bahsettiğiniz motorlar arasındaki yakıt farkını ve yıldaki kilometrenizi üst üste koymanızı ruca ediyorum. Bulduğunuz fark gerçekten bu motosikletler arasında tercih yapmanızı gerektirecek kadar mı?
Elbetteki hepimiz hesap kitap yapmak zorundayız. Ancak, gerçekten aldığımız motosikleti kullanmamızı zorlayacak bir bütçe sıkıntımız var ise, yapmamız gereken kullanacağımız sınıfı degistirmek olmalıdır.
Rica ediyorum bahsettiğim hesaplamayı yapın. Bu sınıf motosikletlerin yakıt tüketimi neredeyse aynıdır.
Umarım gönlünüzde yatan aslana ve imkana kavuşur, keyifli, uzun kilometreler yaparsınız.
Ersan ÖZYURT
Honda VFR800XA
* RoSPA Gold Member, 69332
* IBA Member, 60475
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
murat_şahin (16-03-2017)
Net bir ölçüm bulamadım ki TA700'ün yakıtı hakkında. Bulabilsem parmak hesabı yapacağım
En kötü ihtimal ile hesaplarsak;
DL650 5 litre yaksa, yılda 15 bin km yapsam, 750 lt yakıt eder. Bu da kabaca, 3960 TL eder.
TA700 6 litre yaksa, yılda 15 bin km yapsam, 900 lt yakıt eder. Bu da kabaca, 4752 TL eder.
İkisinin arasında yıllık 792 TL yakıt farkı olur ki bu da Ankara şartlarında 8 ay binersem, aylık 100 lira eder. Çok mu yakıt farkı? Evet, binilmeyecek kadar çok mu? Hayır.
Ben bu hesabı yapalı çok oldu hocam. Ancak aynı hesabı NC750X ile yaptığımda işin rengi değişiyor. Çünkü biri 4 litre yakarken diğeri 6 litre yakarsa aradaki fark çok daha önemli olur. Şimdi, NC'nin 4 litre yakacağını biliyorum, DL'nin 5 litre yakacağını biliyorum. Ama TA'nın ne yakacağını bilmiyorum. Kimse net bir rakam vermemiş. Aynı başlıkta bir kullanıcı 5 litre ortalama demiş ki, eğer böyle ise boşa tartışıyoruz, ama bir başka kullanıcı 7 litrelerden bahsetmiş. Bu doğru ise beni aşar.
Şu TA700'ün yakıt verisini ortalama olarak bir öğrenebilsem, kimsenin başını ağrıtmayacağım. Ama kullanıcısı mı çok az bilemiyorum, net bir sonuca hiçbir yerden ulaşamadım. En son yabancı forumlara bakacağım artık.
6 lt'nin altına ineceğini hiç sanmıyorum. Hadi 5,5 olsun.
Ersan ÖZYURT
Honda VFR800XA
* RoSPA Gold Member, 69332
* IBA Member, 60475
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475