Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 9 Toplam 10 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 5678910 SonuncuSonuncu
81 den 90´e kadar. Toplam 95 Sayfa bulundu
  1. #81
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Onur Battal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir üst vitese atıp 200-300 mt sonra tekrar vites düşürmeniz gerekecek, boşa vites değişikliği yapmış olacaksınız, motorun stabilitesini bozacaksınız, vites küçültmek belki yetmeyecek frene de dokunacaksınız vs vs... aslında bunu sürüş esnasında anlatmak ya da sürüş sonrası anlatmak lazım. çünkü yükseltilen o vitesin hiçbir faydası yok. Sistemli sürüşe de zararı çok...
    NC kullandınız mı? VFR 1200 gibi geniş vites aralığı olan motosikletler için bu yapılabilir bir uygulama olmakla beraber, NC için neredeyse imkansız.

    Aslında anlıyorum Şefim. Gereksiz vites değiştirmekten bahsediyoruz. Konu biraz daha açık olsun diyeydi tüm bu sorular. Gerekli ise elbetteki vites değiştiririz. Ancak, yüksek devirden korkup da erken vites atmaya gerek yok.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  2. #82
    Enduroist Üye murat_şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    murat şahin
    Üyelik tarihi
    05-11-2016
    Bulunduğu yer
    ankara
    Mesajlar
    30
    Motosiklet
    2016 CBR250R Repsol
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Onur Battal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu durumda kesinlikle tel jantlı makinelere bakmanız lazım. Bunlar da opsiyonu baya azaltıyor. ayrıca 150 km gibi süratin üstünü istemiyorum diyorsanız da 650-800 cc bandında makineler yeterli olacaktır.

    Hocam yüksek süratlere çktım yıllarca otomobil ile. İş gereği her zaman durum acildi. 3 tane sağlam kazam var. Her seferinde güvenlik sistemleri iyi, ve kaporta aksamı sağlam araçlarda olduğum için kapıyı açıp indim. Sadece ilk kazamda (gençlik vardı, tamamen kendi aptallığım) 185 km/h hızda takılı kalan km saati, 9 metre küsür cm fren izi, pert olmuş iki araç, aldığım darbenin kuvvetine mukabil, gözle görünür bir yaralanma olmasa da, aylarca baston yutmuş gibi gezen ben. Biliyorum ki motosiklette kaporta yok, ve çarpışmaların sonucu otomobil gibi olmuyor.


    Bir de iç anadolu halkının cehaleti, umursamazlığı devreye giriyor. Video bizzat kendi kaydım. Videonun kaydedildiği yol 20 km boyunca virajsız gidiyor. Video başlangıcında hızım 40 km/h civarı. Aslında lambanın yeşile döneceğini biliyorum, gaz açmak yerine debriyaj sıkılı ilerlemeye devam ediyorum ki, 4 tekerler kalksın, geçmeye başlasın, güvenliği sağlasın. Hızım 40 km/h yerine bu yolda yasal sınır olan 82 km/h olsaydı, 1-2 saniyelik odak kaybı kaza ile sonuçlanırdı.

    Şimdi ben bu yollarda nasıl gaz açayım

    Tel jant olunca, maalesef seçeneklerim azalıyor, o yüzden TA700 de direniyorum. Yoksa alır bir NC, 3lü çantayı ekler, istediğim yere giderim asfalttan asfalttan
    Konu murat_şahin tarafından (17-03-2017 Saat 11:41 ) değiştirilmiştir.

  3. #83
    Enduroist Üye murat_şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    murat şahin
    Üyelik tarihi
    05-11-2016
    Bulunduğu yer
    ankara
    Mesajlar
    30
    Motosiklet
    2016 CBR250R Repsol
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Eser Özay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim NC 2015 Kasım çıkışlı. Geçen ay arka amortisör patladı. Ama servise başvurduktan sonra 2 gün içinde garantiden değişimi onaylandı ve bedelsiz olarak değişimi yapıldı. Yakıtına gelince, 80-90 km hızlarda 2,8 lt/100km'yi gördüm. İşe giderken bu hızlarda kullanacağınızı söylemişsiniz. Değerlendirmenizde fayda var.
    Garanti bittiğinde tekrar patlarsa ne oluyor? Yani şunu öğrenmek istiyorum, amortisör sorunlu ise, değiştirmek mühim değil, yine aynı sorunlu amortisörden mi takıyorlar?

  4. #84
    Enduroist Üye Onur Battal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Onur Battal
    Üyelik tarihi
    07-05-2016
    Bulunduğu yer
    Bursa, Aşgabat
    Mesajlar
    86
    Motosiklet
    VFR 1200X Crosstourer
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ancak, yüksek devirden korkup da erken vites atmaya gerek yok.
    Tam olarak bunu demek istemiştim ayrıca bunu demek isterken de yakıt harcaması artacak, bunu düşünürseniz problem olur demek istemiştim. NC için pek uygun olmayabilir ama zaten ama VFR kadar da hızlı devir çeviremeyeceği için bir virajdan diğerine giderken onda da bir üst vitese gerek kalmayabilir. VFR'de 3. vites ile bunu yaparken NC'de 4. vites ile yapabiliri belki... İllaki olur yahu bence

  5. #85
    Enduroist Kıdemli Üye Atilla Düzel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Atilla Düzel
    Üyelik tarihi
    24-10-2016
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    291
    Motosiklet
    F 700GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Murat, sesli düşünüyorsun galiba..

  6. #86
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Onur Battal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tam olarak bunu demek istemiştim ayrıca bunu demek isterken de yakıt harcaması artacak, bunu düşünürseniz problem olur demek istemiştim. NC için pek uygun olmayabilir ama zaten ama VFR kadar da hızlı devir çeviremeyeceği için bir virajdan diğerine giderken onda da bir üst vitese gerek kalmayabilir. VFR'de 3. vites ile bunu yaparken NC'de 4. vites ile yapabiliri belki... İllaki olur yahu bence
    Olmuyor olmuyor. :P :P :P Ya da genelde olmuyor diyelim. NC kullanmanın tek zor yanı bu vites işidir. Çok oynamaya alışmak gerekir. Verimli devir 4.000-4.500. Red line ise 6.250. :P Başka bir şey dememe gerek var mı? :P
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  7. #87
    Enduroist Üye murat_şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    murat şahin
    Üyelik tarihi
    05-11-2016
    Bulunduğu yer
    ankara
    Mesajlar
    30
    Motosiklet
    2016 CBR250R Repsol
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Atilla Düzel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Murat, sesli düşünüyorsun galiba..
    Abi aslında aynı pozisyonda aynı motorlardan düşünen 3 kişiyiz. Dolayısı ile onların da sorularını, merak ettiklerini yazıyorum. Haliyle biraz kalabalık oluyor.

    Neyse ben gidip yabancı forumlardan araştırayım gerekli olan bilgileri. MT.net'de kullanıcı yok, sallıyorlar. Burada da soru miktarı artınca, sanırım hoş karşılanmıyor.

    Hepinize iyi günler, verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim.

  8. #88
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı murat_şahin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Garanti bittiğinde tekrar patlarsa ne oluyor? Yani şunu öğrenmek istiyorum, amortisör sorunlu ise, değiştirmek mühim değil, yine aynı sorunlu amortisörden mi takıyorlar?
    Amortisörlerin hepsi sorunlu değil. Toplam içinde çok az bir kısmı bunu yaşıyor.

    Bu arada "iş gereği durum acildi" kabullenilebilir bir neden midir acaba? Bana değildir gibi geliyor.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  9. #89
    Enduroist Kıdemli Üye Atilla Düzel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Atilla Düzel
    Üyelik tarihi
    24-10-2016
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    291
    Motosiklet
    F 700GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Yok yahu, kızarak söylemedim, aslında benimde ofis ortamında sıkça yaptığım birşeydir sesli düşünmek, o yüzden yazdım.

    Ama bende Ersan gibi senin kazalara takıldım. Motor kullanmak için herhangi bir eğitim aldın mı? Motoru sürüyor olabilirsin, ama motor kullanmak başka birşeydir. Beni tedirgin edense bu konu.
    Konu Atilla Düzel tarafından (17-03-2017 Saat 12:06 ) değiştirilmiştir.

  10. #90
    Enduroist Kadim Üye ahmet gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Gül
    Üyelik tarihi
    08-11-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    804
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Videonuzu izledimde size yesil yansa bile kavsak bolgesinde bir arac varsa kavsaga girmeyin. Bu ayni zamanda bir trafik kurali biliyorsunuz. Hatta avrupali tarali bolgelerle bunu somut olarak belirtir.

    Bu arada bence yuksek hiz sevmiyorsaniz tek sikindirkede bir derdiniz yoksa f650gs te bir secenek. Uzun yol KONFORu yoktur ama saglamdir, az yakar.

    Nc grubunda suspansiyon revize basligi cok donuyor...

    SM-J200F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 
Sayfa 9 Toplam 10 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 5678910 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •