Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 32 Toplam 39 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 22282930313233343536 ... SonuncuSonuncu
311 den 320´e kadar. Toplam 386 Sayfa bulundu
  1. #311
    Ordinaryus Enduroist AHMET GÖKER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    AHMET GÖKER
    Üyelik tarihi
    16-03-2014
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    1,270
    Motosiklet
    TRANSALP XL65OV VE ZONGSHEN ZS200CROSS
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Cem oruç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Özellikle Ahmet arkadaşım için, TA dan Tenereye geçmek nasılmış birde ben anlatayım kısa tecrübemle;

    Öncelikle şunu belirteyim iki motosiklette farklı kulvarların farklı karakterde modelleri. ancak ülkemiz şartlarında muadil kıtlığından dolayı çok defa birbirleri ile kıyaslanıyorlar. ayrıca farklı dönemlerin farklı teknolojilerin araçları, elbette verimlilik konusunda da farklılıkları var. sınıf kavramları konusuna çok takılmak istemiyorum ama eğer ikisi de dualpurpose ise tenere 30/70 Ta 70/30. Ta bir turing ise tenere bir enduro. eğer Ta bir enduro ise tenere bir kros tipi motosiklet. kısacası aşağıdaki yaptığım kıyaslamanın elma ile armut kıyaslaması olduğu bilinmeli. ikisi de zevk veriyor ikisi de karın doyuruyor.

    TA.. bildiğin saltanat kayığı.. Antalya - Tekirdağ arası defalarca gidiş gelişimde 280-300 km de bir sadece benzincide mecburiyetten durduğumu bilirim. sele konforu olsun amortisörler olsun 2 silindirin yumuşaklığı olsun asla yormazdı.

    Tenere ise... 150 km sonra sele ısırmaya başlıyor. tek silindir ve agresif motor karakteristiği yüzünden gaz ayarında hassaslaşmadıkça, her hızlanma yavaşlamada, özellikle sert ve devamlı virajlarda çok sarsıyor.

    TA... besleme teknolojisininde etkisiyle her ne kadar keyif veren bir araç olsada çok yakıyor.

    Tenere ise.... tek silindiri enjeksiyonu ve nispeten mülayim beygir gücüyle az yakıyor. iki motosiklet, 5,5-6 lt aralığında ortak paydada buluşsa da, bu değerler iki motosikletten alınan hazzın, tamamen zıt duygularda yoğunlaştığı anlara denk geliyor. Bu değerler, birinde rüzgara karşı, uzaktaki sahilden batan güneşi seyrederek giderken, diğerinde ise soğumaya yüz tutmuş yeryüzünün yüksek tepelerinde içini ısıtmaya programlanıp zıplama vaziyetindeyken elde edilebiliyor.

    Tenere de... Yüksek oturuş pozisyonu trafikte seyir zevki sunarken engebeli satıhta tedirgin ediyor. daha ince bir yapıya sahip oluşu şehir içinde bir yandan avantaj sağlarken, fazla dikkate alınmamayı da beraberinde getiriyor bununda imdadına muhteşem egzoz sesi yetişiyor.

    Ta ise... ağırlığını hissettiren yapısıyla beni şehir içine sokmayın diyor hep aynı şeyi zorlu araziler içinde söylüyor aslında ancak amortisör yapısı tel jantları ile onunda üstesinden geliyor hakkını verenin elinde.

    Tenere... yüksek yapısıyla yan rüzgarlardan oldukça etkileniyor. TA..??? oda etkileniyor ama tenereden az.

    Lazımsa viraj performansı... Ta daha iyi çünkü daha alçak.

    artçı konforu.... bence tenerenin artçısı sürücüden daha şanşlı... Ta.. defalarca söylendi.

    ara hızlanmalar.. tenere mest ediyor. Ta is ağır abi ama asla üzmüyor. ver arpamı istediğin kadar gideyim diyor. bi taraftan da çok oynama gaz kolumla diyor.

    frenler... hatırı sayılır şekilde tenere önde.

    yok kornasıydı farıydı lastiğiydi konularına girmek gereksiz. rahat durmuyoruz ki hep bişeyler takıp takıştıracağız zaten.

    Özet:
    TA.. turing di uzun yollar katedilebilir arızada çıkarmaz bastın mı giderdi. ama sadece 300 km sonra memleketin durumundan, küresel sermayeye her türlü kamusal paylaşım film şeridi gibi gözümün önünden geçerdi. özler miyim? tadı damağımda kaldı mı? kesinlikle. ama farklı tatlar denemek bizlerin kanında var.

    Tenere.... karakter ve heveslerime uygun değil gibi gözükse de, kırkımdan sonra beni cezbedebildiyse az yakıtı, sorunsuzluğu ve her koşulda kul köle oluşudur. uzun yol gidilmez mi?

    Şimdilerde çoook uzun soluklu bir seyahatin altyapısına başladım bile...
    Cem abiiii.Sen tenere mi aldın? Forumdan biraz uzak kaldım.Valla helal olsun hem de hayırlı olsun.Hem de en güzel rengi
    Abi burda bahsi geçen Ahmet ben miyim
    Valla güzel bir karşılaştırma.Senin ile benim sürüş karekterin anlatımına göre aşağı yukarı aynı.Ben öyle balçıklara dalan endurocu değilim.Tam anlamıyla Rally Touring ciyim.Ha bu nedir? Bence uzun soluklu asfalt zaman zaman da bozuk yol.Zaten TA da bu yazar Rally Touring.Benim tek ama tek sıkıntım.Muadillerinden fazla yakması.Ben öyle farklı tadlarada bakayım demem.Ömrüm boyunca da kullanabilirim.Konfor olarak ben zaten 125 km üstü gidemiyorum popom çok açıyor.Lakin benim sana soracağım.TA e binen ve Tenere ye devam eden bir artçın var mı? Biliyorsun biz hanımla birlikte geziyoruz.Eğrisi doğrusu ben tenere nin dik asi tipini çok seviyorum. Bizim TA biraz daha şehirli yahu..Arazi de düştümü Tenere kadar Granajlarını koruyamıyor.Hasar almaya çok müsait.

    Abi bir de sana soracağım senin deponun sağ üstünde küçük bir göçük var mı?
    Saygılarımla.
    Konu AHMET GÖKER tarafından (06-12-2016 Saat 18:11 ) değiştirilmiştir.
    Yol almak varsa kaderde,giderim benzinimin bitmediği sürece

    Ahmet loves Ming so much
    Ming loves Ahmet so much
    Haha

  2. AHMET GÖKER, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Cem oruç (06-12-2016)

  3. #312
    Enduroist Kıdemli Üye Cem oruç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Cem oruç
    Üyelik tarihi
    26-11-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    352
    Motosiklet
    tiger 800
    Marka
    Triumph

    Standart

    O Ahmet'in ta kendisisin. Teşekkürler. Tenerenin artçı konforunun (sele yönünden) Ta dan çok aşağı olmadığına inanıyorum. yaptığım 300 km lik yolun diğer yarısını, totom acıdığı için arka selede tamamladım gayet rahattı. işin sakası arka sele biraz yüksekte kaldığı için manzara olarak güzelde, rüzgara daha fazla maruz kalabilir artçı ama onun dışında bence artçıyı hiç düşünme onun keyfi yerinde olacaktır. E 125 kmde bir mola veriyorsan senin içinde hiç sorun olmayacak demektir. bu arada benimde çamur balçık deneyimim olmamıştı daha doğrusu olamamıştı uygun bir küçük hacimli cross'a saklıyordum bu keyfi ama inan tenere, istemesen de yoldan çıkaracak seni.

    - göçükten ziyade, otoban kenarındaki bariyerlere sürtme izi var.

    Saygılar benden.
    The Albatros pır pır high. TAaa far saw.

  4. #313
    Ordinaryus Enduroist AHMET GÖKER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    AHMET GÖKER
    Üyelik tarihi
    16-03-2014
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    1,270
    Motosiklet
    TRANSALP XL65OV VE ZONGSHEN ZS200CROSS
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Cem oruç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O Ahmet'in ta kendisisin. Teşekkürler. Tenerenin artçı konforunun (sele yönünden) Ta dan çok aşağı olmadığına inanıyorum. yaptığım 300 km lik yolun diğer yarısını, totom acıdığı için arka selede tamamladım gayet rahattı. işin sakası arka sele biraz yüksekte kaldığı için manzara olarak güzelde, rüzgara daha fazla maruz kalabilir artçı ama onun dışında bence artçıyı hiç düşünme onun keyfi yerinde olacaktır. E 125 kmde bir mola veriyorsan senin içinde hiç sorun olmayacak demektir. bu arada benimde çamur balçık deneyimim olmamıştı daha doğrusu olamamıştı uygun bir küçük hacimli cross'a saklıyordum bu keyfi ama inan tenere, istemesen de yoldan çıkaracak seni.

    - göçükten ziyade, otoban kenarındaki bariyerlere sürtme izi var.

    Saygılar benden.
    Abi çok gururlandım bana hitaben başladığın için .Gerçekten bu karşılaştırmaya çok ihtiyacım vardı.Çok sağol abi.
    Cem Abi , o çiziği takip ettiğim uygun fiyatlı bir motor vardı ordan tanıdım. 30000 km civarı Antalya da satılıyordu.Benim TA da 07 plakalı , yok artık bu da mı 07 olacak dedim sana nasip oldu.
    Güle güle güzel günlerde kullan Cem Abim.Çok güzel rengi var yahu.
    Konu AHMET GÖKER tarafından (06-12-2016 Saat 22:02 ) değiştirilmiştir.
    Yol almak varsa kaderde,giderim benzinimin bitmediği sürece

    Ahmet loves Ming so much
    Ming loves Ahmet so much
    Haha

  5. #314
    Enduroist Kıdemli Üye Cem oruç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Cem oruç
    Üyelik tarihi
    26-11-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    352
    Motosiklet
    tiger 800
    Marka
    Triumph

    Standart

    Eyvallah, bi arkadaşımın motosikleti idi zaten. bi ara almaya yeltenmiş ancak sonra vazgeçmiştim motosiklet almaktan, ama kaşıntılarım durmadı.
    The Albatros pır pır high. TAaa far saw.

  6. Cem oruç güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    AHMET GÖKER (08-12-2016),Arif Oral Unal (08-12-2016)

  7. #315

    Karadeniz
    Bölge Sorumlusu

    ahmet şen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet şen
    Üyelik tarihi
    11-12-2015
    Bulunduğu yer
    trabzon
    Mesajlar
    200
    Motosiklet
    CRF1000L MT
    Marka
    Honda

    Standart

    xt660z 2015 model motorumda benzin gostergesinde sorun yasiyorum. depoyu full doldurmama ragmen bir cubuk eksik gosteriyor. dun depoyu sokup samandranin direnc degerlerini olctuk bos depo icin 139 dolu icin 19 ohm verdi. 140-20 fabrika degerleri. gostergemi bozuk acaba?

  8. #316
    Ordinaryus Enduroist İbrahim DEĞERLİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İbrahim DEĞERLİ
    Üyelik tarihi
    17-04-2013
    Bulunduğu yer
    Sakarya
    Mesajlar
    1,351
    Motosiklet
    CRF1000L Afrika Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    Bugün Tenere'ye navigasyon ve telefon tutacağı montajı yaptık. 10 numara oldu :




    ----------------------------------------
    Yok Öyle 3 Aşağı 5 Yukarı
    1 Aşağı 2,3,4,5,6 Yukarı

  9. #317
    Ordinaryus Enduroist İbrahim DEĞERLİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İbrahim DEĞERLİ
    Üyelik tarihi
    17-04-2013
    Bulunduğu yer
    Sakarya
    Mesajlar
    1,351
    Motosiklet
    CRF1000L Afrika Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    Bu yaz teneremle uzun yol yapacağımdan, kilometrenin de 50,000 e merdiven dayaması nedeni ile şöyle ağır bakım yapalım dedim ve aşağıdaki gibi bir liste çıkardım. Bu yapacaklarıma ek olarak "şunu da yapsan iyi olur" diyeceğiniz bir husus var mıdır?

    1- Salincak rulmani degisimi
    2- Gidon rulmani ( 32005 ve 32006 kodları skf yada timken marka)
    3- Subap kontolü
    4- Yağ, yag filtresi
    5- Hava filtresi
    6- Bujiler
    7- Zincir Disliler ve kaplin takozu kontrol edilecek
    8- Ön amortisor yağı
    9- Fren hidrolikleri ( petrol ofisinin kendi yagı)
    10- Koltuk altindaki butun soketlerin icinin wd 40 lanmasi.
    11- Triger kontrolü
    12- Radyatör sıvısı (Evans)
    13- Akü, Şarj Voltajı ve Marş motoru kontrolü
    14- Debriyaj, Gaz ve Fren telleri değişimi
    15- Ön amortisör keçeleri ve bilyeleri kontrolü
    16- Ön arka teker rulmanları degisimi.
    ----------------------------------------
    Yok Öyle 3 Aşağı 5 Yukarı
    1 Aşağı 2,3,4,5,6 Yukarı

  10. #318
    Enduroist Kıdemli Üye sinansari - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sinan Sarı
    Üyelik tarihi
    21-03-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    340
    Motosiklet
    BMW G650 X Moto
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı İbrahim DEĞERLİ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu yaz teneremle uzun yol yapacağımdan, kilometrenin de 50,000 e merdiven dayaması nedeni ile şöyle ağır bakım yapalım dedim ve aşağıdaki gibi bir liste çıkardım. Bu yapacaklarıma ek olarak "şunu da yapsan iyi olur" diyeceğiniz bir husus var mıdır?

    1-Salincak rulmani degisimi
    2-Gidon rulmani ( 32005 ve 32006 kodları skf yada timken marka)
    3-Subap kontolü
    4-Yağ, yag filtresi
    5-Hava filtresi
    6-Bujiler
    7-Zincir Disliler ve kaplin takozu kontrol edilecek
    8-Ön amortisor yağı
    9-Fren hidrolikleri ( petrol ofisinin kendi yagı)
    10-Koltuk altindaki butun soketlerin icinin wd 40 lanmasi.
    11-Triger kontrolü
    12-Radyatör sıvısı (Evans)
    13-Akü, Şarj Voltajı ve Marş motoru kontrolü
    14- Debriyaj, Gaz ve Fren telleri değişimi
    15-Ön amortisör keçeleri ve bilyeleri kontrolü
    16-Ön arka teker rulmanları degisimi.
    Ön ve arka fren balatalarını da kontrol et : )

    SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  11. sinansari, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    İbrahim DEĞERLİ (15-06-2017)

  12. #319
    Ordinaryus Enduroist ahmet f senel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet f senel
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    ADANA
    Mesajlar
    1,876
    Motosiklet
    XT1200ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    En çok evansı merak ediyorum.
    Bir fark yaratacak mı bakalım?

  13. #320

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Baskı balatanın zamanı geldiyse onu da değiştir. Birtane voltmetre taktır. Akünü değiştirmek gerekliyse değiştir. İç lastiklerinin zamanı geldiyse değiştir. Amortisör keçelerini varsa imkan komple söküp yağı ile birlikte değiştir. Geçen sene çok toz toprak gittin. Bir de rulmanları değiştiriyorsan keçelerini de değiştir.
    Bu arada fren teli ve ön amortisör bilyesi nedir? Tenerede bilmediğimiz sistemler mi var yoksa? 😂😂


    "DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER"
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

 

 
Sayfa 32 Toplam 39 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 22282930313233343536 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •