tamamen katılıyorum. zaten motosiklet sürerken motorun ve sürücünün kütlelerinin bağımsız hareket etmesi diye birşey söz konusu değil. yani genelde değil arada oluyor tabi, sonra canımız yanıyor.
yoksa gazı açınca motor gider bir kalırdık. kalmadığımıza göre bağımsız değil, bacaklarımızla tutunuyoruz. XTR'daki en önemli arazi sorunum buydu. sele alçak, boyum uzun. dizlerimin arası boş. kaval kemiğimin arasına geliyor sele, tutunamıyordum. tam olarak o bağımsızlık hissi ve gazı açınca motor kaçacakmış duygusu.
burada asıl önemli olan arazide, asfalttaki gibi düşük ağırlık merkezi ilk aranan şey değil. ayrıca turing makineleri düşününce en iyi ihtimalle 200+ kg ye karşılık 100kg sürücü. arazide ise 130kg ye karşılık 100kg sürücü. yani zaten üstteki kütlenin alttakine oranı ters. ne yaparsanız yapın, asfaltta sürülen bir motorun ağırlık merkezine yaklaşmak bile söz konusu değil.