Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 10´e kadar. Toplam 38 Sayfa bulundu

Threaded View

  1. #36
    Enduroist Kadim Üye Serdar Özmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Serdar Özmetin
    Üyelik tarihi
    13-11-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    520
    Motosiklet
    KLR 650
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Alıntı Hakan Velioğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hımmm. Dediğinizi biraz daha düşündüm şimdi. Şunu demeye çalışıyorsunuz. Kütlelerin birleşik ağırlık merkezi hesabı içi kütlelerin sağlam bir şekilde bağlantılı olması lazım. Lakin otururkende ayaktaykende motosikletle olan temas alanımız artması bir yana düşey ağırlığımız hala aynı ve düşeyde kütle olarak sabitiz yani oynak değil. Ama yatayda oynağız. Dolayısı ile ağırlık merkezi alçalır tezinize katılmıyorum. Ağırlık merkezi hala yükseliyor.

    Lakin yataydaki serbest salınım önemli. Şöyle motosiklet bir engele denk geldiğin örneğin ön teker bir şeye denk geldi ve yana attı. Şimdi oturur durumda iken ağırlık merkezi alçakta olsa bile motosiklet ön tekerde yana attığında bunu dengeleyecek karşı ağırlığı popomuz selede iken vermek zor ama biz ayağa kalktığımızda ağırlık merkezimiz yüksekte bu da momentumu arttırıyor yani daha az bir terse ağırlık yetiyor. Buna ek olarak popoumuz değilde peglere basarken de daha rahat serbest salınım yapabiliyoruz. Sanırım bu 2 sebepten ötürü ayakta iken daha dengeli sürebiliyorum.

    Ya da yine ön teker bir engelde ve yana attı. Biz ayaktayız. Bu durumdaki sürüşte özellikle motosikleti sıkmadan serbest tutun denir. Çünkü motosiklet bırakın yana atsın. Siz serbest bir şekilde dik durun ve yukarıda yazdığım gibi momentum sebebi ile azıcık terse peglerde basın motosiklet dengesini gene alacaktır.

    Tabii burada biraz da tecrübe olabilir. Zira kimisi de ayakta olunca dengesiz hissediyor motosikleti yönetemiyor.
    tamamen katılıyorum. zaten motosiklet sürerken motorun ve sürücünün kütlelerinin bağımsız hareket etmesi diye birşey söz konusu değil. yani genelde değil arada oluyor tabi, sonra canımız yanıyor.
    yoksa gazı açınca motor gider bir kalırdık. kalmadığımıza göre bağımsız değil, bacaklarımızla tutunuyoruz. XTR'daki en önemli arazi sorunum buydu. sele alçak, boyum uzun. dizlerimin arası boş. kaval kemiğimin arasına geliyor sele, tutunamıyordum. tam olarak o bağımsızlık hissi ve gazı açınca motor kaçacakmış duygusu.

    burada asıl önemli olan arazide, asfalttaki gibi düşük ağırlık merkezi ilk aranan şey değil. ayrıca turing makineleri düşününce en iyi ihtimalle 200+ kg ye karşılık 100kg sürücü. arazide ise 130kg ye karşılık 100kg sürücü. yani zaten üstteki kütlenin alttakine oranı ters. ne yaparsanız yapın, asfaltta sürülen bir motorun ağırlık merkezine yaklaşmak bile söz konusu değil.
    Vasıfsız Endurocu

  2. Serdar Özmetin, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Abdullah KAYAALP (19-06-2017)

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •