Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 35 Sayfa bulundu
  1. #11

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Ben fikrin her ne kadar zaruriyetten doğdunu düşünüp bunun mutlaka yapılması gerektiğini düşünsem de anlatılan proje biraz hayata zor geçecek gibi.
    Ben olsam yedek benzin deposu gibi bir çözüm üretirdim. Piyasada hazırlarını alır, motosikletim üzerinde nereye daha uygun takabilirimi düşünürdüm.
    Bana göre projeye uygun rezerv depo yok gibi, yani fiber bence de olmaz, düşünce cam gibi kırılır ve adamı keser de.

    Ama bahsettiğin boşluğa bir depo bularaktan işe başlanabilir. Mesela arabalardaki (silecek)cam suyu deposu olabilir. Bir de benzin çalkalanınca basınç üretir. Hava tahliye deliği de yapmak lazım. Aksi halde her çalkalanmada hortumunu yerinden çıkartabilir. Ya da alüminyum kapaklı eski yakın tankları var. Jeeplerdeki gibi veya çapa motorlarının 4-5 litrelik yastık şeklinde tankları var sac ama ağır olabilir. Bunlar birer seçenek hep. Ama önce oraya uygun bir boşluk bulup onu biraz daha büyütüp bir de uygun tank bulmak olacaktır.

    Eğer karbüratörlüyse yakıt tankının normal depoya veya karbüratöre iletilmesi enjektörlüye göre daha basit olacaktır. Pompa derdi olmayacak. Ancak kendi cazibesi ile benzinin gidebilmesi için tankın karbüratörsen yüksekte olması gerekiyor. Onun için deponun konunu da çok önemli.

    Şimdi benzin alırken nasıl olacak?

    Benzini motosikletin kendi deposundan dolduracaksan yedek depoyu 2 şekilde doldurursun. Ya her iki deponun üst seviyesini eşitlersin ve ana depoyu doldururken yedek de hortum bağlantıları ile dolmaya başlar. Ya da yedek depoya ayrı bir kapak yapıp onu ayrıca dolduracaksın. Şimdi her halükarda bu depoların üst kot seviyesi ayrı ise ve alt bağlantıları paralelse hangi depo alçaktaysa o depo taşacaktır. Araya musluk atarsın o ayrı. O zaman da kazan dairesi gibi o musluğu aç onu kapat vs..

    Eğer her halükarda depo karbüratör seviyesinden yukarda olmayacaksa bana göre macera aramaktan başka birşey olmaz bu proje. Çünkü elde oraya cuk oturan depo yok, bir de üstüne kot farkı olacak ve karbüratörden de yüksekte olmayacak, en iyisi başta dediğim gibi sert plastikten portatif yedek depo yapmak. Benzin alırken yerinden çıkart pompaya götür. Kendi deponu doldururken sıkıntısı olmayacak, icabında birisine yardım edeceksin. Ya da yolda kaldın al deponu biryerlerde benzinini doldur getir dök ve devam et.

    Uzun oldu ama benim de tavsiyelerim bunlardı. Üşenmeyip okuduysanız çok teşekkürler.


    "DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER"
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  2. #12
    Enduroist Kadim Üye Gürol Kıvırcık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Gürol Kıvırcık
    Üyelik tarihi
    15-01-2016
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    824
    Motosiklet
    Manuel AT
    Marka
    Honda

    Standart

    Çok büyütmeyin yahu,bahsettiklerim o kadar zor değil hatta basit şeyler,
    Alüminyum profil ki bunların oval olanları da var, bir musluk bir hava tapası ve pompa
    Pompasız yapılırsa 1- seviyede problem olacağından 2-yedek depo yukarıya çıkıp yukarıya ağırlık yapacağından dolayı pek makul bir şey olmaz e pompayı da takınca bir start butonu takılır artık.
    Fakat depoyu tutacak yan çanta demiri gibi birşey yoksa ve bu depo demir ile motor arasında 4-5 litrelik birşey olamayacaksa bence bir bidonla işi halletmek en mantıklısı olacaktır.
    Ben karıncayı bile incitmem cümlesindeki ’’bile’’ karıncayı incitir.

  3. Gürol Kıvırcık, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ali KORKMAZ (09-08-2017)

  4. #13
    Ordinaryus Enduroist cemkucuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Durmuş Cem KÜÇÜK
    Üyelik tarihi
    17-09-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2,153
    Motosiklet
    Züppeer Teneke 1200
    Marka
    Yamaha

    Standart

    youtube da bir tane cafe racer yapan bir kanal vardı. O depo yaptı onun kanalını aşağıda vereyim bir izleyin
    çok güzel bir işçilik yapıyordu straforları kat kat koyup kesip biçip sonrada depo kapağı bile eklemişti bir inceleyin isterseniz


    http://www.youtube.com/user/HackaweekTV

    KILIBIKRAYDIR

  5. #14
    Enduroist Kadim Üye Serdar Özmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Serdar Özmetin
    Üyelik tarihi
    13-11-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    520
    Motosiklet
    KLR 650
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Alıntı AHMET GÖKER Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi aynı durumdan ben de şikâyetçiydim. Transalp de de menzil çok düşüktür. Şahsi fikrim bu enduroya yakışacak bir durum değil. 250 km bilemedim 275 de gitsin. Türkiye şartlarında pek korkutacak bir durum değil ama zaman zaman insana yolda kalacağım hissi uyandırıyor .Ha sınır ötesi geçişlerde ise özellikle Asya ya da Afrika taraflarında dediğin menzil yükseltme bir zaruret.O kaçınılmaz bir gerçek.Bu arada dağ tepe uzun menzil giden, kamp yapan şehre dönmeden yola devam eden için de bir zaruret kesinlikle.
    Abi şahsi fikrim
    1.olayı mümkün oldukça basit tutmak. Basit her zaman iyidir.Arıza ihtimalini azaltmak için.
    2.Motor yan yattığında yere temas ve sürtünme olmaması.

    Misal ben fiberglass işine vibrasyondan dolayı pek güvenmem eğer imkan varsa dediğin boru tip bir depo çok güzel bir fikir. Mümkün olduğunca motor iyi sabitlenmeli lakin ihtiyaç duyulunca kolay sökülüp depoya boşaltımalı.
    Yani abi boru fikri güzel.Kapak işini çözersen bence burdan devam et. İlla yedek depoyla ana depoyu akuple edeceksin diye bir şey yok. Sonuçta dakar da yarışmıyoruz .20 dk durup takviye yapsak ne kaybımız olacak?
    Pompaydı, vakumdu birşekilde senin dediğin gibi kendinden takviyeli yapılabilir ama ne gerek.Bozulma ihtimali olan şeyler bunlar .Basit her zaman daha iyidir abi.
    En mühim kısım kapak bunun için fikrin nedir Serdar abi?
    Güzel bir konu Açmışsın,iştahlandım abi.


    SM-N7500Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    öncelikle tüm cevap verenlere teşekkürler. coşmuş konu
    tüm yazılanları tek tek okudum. şimdi bir bakalım:
    basitlik konusunda aynı fikirdeyim. elle boşaltma bile geçerli seçeneklerden. yere temas konusunda çok sıkıntım yok, çanta demirlerinin içinde kalacak. doldurma kapağı anahtarlı filan olursa güzel olur ama çok da o kısmı düşünmedim. eğer basınçsız, elle filan boşaltılacaksa, onun için biraz uzatmak iyi olabilir ama bu kısmı pek düşünmedim. ben biraz daha el pompasıyla aktarma taraftarıyım. boru, yeterince sağlam, çalışması kolay olur diye düşünüyorum ama konuşalım biraz.
    Vasıfsız Endurocu

  6. #15
    Enduroist Kadim Üye Serdar Özmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Serdar Özmetin
    Üyelik tarihi
    13-11-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    520
    Motosiklet
    KLR 650
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Alıntı cemkucuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yan çanta arkasına benzin bidonu takarak mesafeyi en ucuz şekilde uzatılabilir.

    böyle kolay olur ama
    şaka bir yana ben entegre ve sabit bir çözüm istiyorum. sebebi sonraki cevaplarda...
    Vasıfsız Endurocu

  7. #16
    Enduroist Kadim Üye Serdar Özmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Serdar Özmetin
    Üyelik tarihi
    13-11-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    520
    Motosiklet
    KLR 650
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Alıntı Gürol Kıvırcık Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yedek depo yapımını zaman zaman kafamda oynatırım,gerektiğinden değil iş olsun diye,
    Serdar iki olasılığın var biri Alüminyum diğeri Epoksi,
    1- Alüminyum: boru yerine çeşit çeşit ölçülerde profiller var,profil kullanırsan boru ile aynı ölçülerde olsa bile iç hacmini arttırırsın ayrıca eğer içine bir pompa koymayı da düşünüyorsan kaynaktı diş açmaktı çok daha kolay ve sağlam olacaktır.
    2-Fiberglas:Bu malzemeden olmaz malzemenin glas kısmında problem yok fakat fiber kısmı benzinde sıkıntı,benzin polyesteri eritir ve strafor malzemeyide zaten polyester eritir kalıp olarak kullanamazsın burada kullanılacak olan malzeme Epoksi reçinedir uygulama sırasındada keçe elyaf değil biaxcial denilen örgü fiber kumaş kullanmalısın ki çatlama delinme ezilme falan olmasın, epoksi reçineyi alırsan kumaş veririm bende var bir zamanlar 7 metre tekne yapmıştım malzemeyi iyi tanırım.
    Ayrıca: Ahmet in dediği gibi yedek depo kolay sökülür olursa her durumda işini görürsün,her durumda dediğim bence AliExpres te 10-15 dolara sağlam iş görür benzin pompaları var kullanılabilir olurda arıza olursa o zaman depo sökülüp depoya boşaltılabilir ancak aslında buna da gerek yok deponun alt kısmına çıkışa bir musluk yerleştirilse bağladığın takviye hortumunu söker herhangi bir şeyle depoya benzinini aktarırsın, yada pompayla falan uğraşmam dersin yedek depo altına bir musluk gerektiğinde 5 dakikada aktarım yaparım,tabi burada da soru şu olur o zaman ne gerek var yedek depoya alırım bir yedek bidon işimi görür denilebilir.
    bunlar benzinin aktarımı için fikirlerdi,ben yapsam pompa kullanır gerektiğinde gidona yerleştirdiğim bir start düğmesi ile hiç durmadan aktarımı yapardım.
    Depo kapağı işine geldiğimizde ise yine ben olsam ana depo altındaki hortum çıkışına bir T takıp orayada bir musluk koyar ana depoyu doldururken o musluğu açar yedeğinde dolmasını sağlarım ve yedek deponun en üst seviyesine bir hava tapası koyar kapakla uğraşmadan işi bitiririm
    Kolay gelsin.
    abi zaten farkındaysan benim de ne kadar ihtiyacım olduğu tartışılır ama yapsak ne güzel olur.
    aluminyum, son üretim için düşünülebilir. yani önce bir kalıp çıkartıp şekil belli olduktan sonra. ama eğer yerin şeklinden dolayı çok detaylı olacaksa, bu da ayrıca uğraştırıcı olacaktır. fiberglass olmaz demişsin, tamamdır. pvc oluyormuş, onu araştırdım. fiberglas yerine dediğin gibi epxy kullanırız. onun çeşitleri bol tabi, hakimsin sanırım konuya, desteğini memnuniyetle alırız. kumaş konusunda da... hatta belki bir katman aramid kumaş filan koymak ta faydalı olabilir. aluminyum da bunlar gereksiz olacak tabi.
    depoyu sökülebilir düşünmüyorum. aslında bu fikir benim önceki motordan kalma. başlamadan motoru satmış oldum. onda çift eksoz vardı. tek eksoza düşürebilsem, diğerinin şeklini kopya edip depo yapmak istiyordum. burada da fikrim benzer, ama artık tek eksozum var. pompa meselesi bana pek uymaz. yani AT yada GS gibi bir makinede güzel olabilirdi ama XT gibi basit bir alette anahtarla pompa açıp yakıt aktarmak falan motorun genel tasarımına çok aykırı geliyor bana. son olarak doldurma meselesine gelince; ilk aklıma gelen yöntemlerdendi dediğin gibi yapmak. ama pompanın debisi ile, o aktarımı yapacağım borununki aynı olamayacağından, önce depoyu doldur, sonra bekle aktarsın, sonra tekrar doldur gibi bir durum olacak. araştırdım önceden, birileri yapmış yurtdışı forumlarda. aynen dediğim sebepten sıkıntı olmuş sonrasında. yani doldurma kapağı şart, ona bakacağız.
    Vasıfsız Endurocu

  8. #17
    Enduroist Kadim Üye Serdar Özmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Serdar Özmetin
    Üyelik tarihi
    13-11-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    520
    Motosiklet
    KLR 650
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Alıntı cemkucuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gürol abi çok büyük fantaziye benziyor.
    hazırları var
    http://www.enduromarket.com/urun/ace...aspx?CatId=137
    ohooo, o paraya scooter var
    Vasıfsız Endurocu

  9. #18
    Enduroist Kadim Üye Serdar Özmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Serdar Özmetin
    Üyelik tarihi
    13-11-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    520
    Motosiklet
    KLR 650
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Alıntı Ali KORKMAZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben fikrin her ne kadar zaruriyetten doğdunu düşünüp bunun mutlaka yapılması gerektiğini düşünsem de anlatılan proje biraz hayata zor geçecek gibi.
    Ben olsam yedek benzin deposu gibi bir çözüm üretirdim. Piyasada hazırlarını alır, motosikletim üzerinde nereye daha uygun takabilirimi düşünürdüm.
    Bana göre projeye uygun rezerv depo yok gibi, yani fiber bence de olmaz, düşünce cam gibi kırılır ve adamı keser de.

    Ama bahsettiğin boşluğa bir depo bularaktan işe başlanabilir. Mesela arabalardaki (silecek)cam suyu deposu olabilir. Bir de benzin çalkalanınca basınç üretir. Hava tahliye deliği de yapmak lazım. Aksi halde her çalkalanmada hortumunu yerinden çıkartabilir. Ya da alüminyum kapaklı eski yakın tankları var. Jeeplerdeki gibi veya çapa motorlarının 4-5 litrelik yastık şeklinde tankları var sac ama ağır olabilir. Bunlar birer seçenek hep. Ama önce oraya uygun bir boşluk bulup onu biraz daha büyütüp bir de uygun tank bulmak olacaktır.

    Eğer karbüratörlüyse yakıt tankının normal depoya veya karbüratöre iletilmesi enjektörlüye göre daha basit olacaktır. Pompa derdi olmayacak. Ancak kendi cazibesi ile benzinin gidebilmesi için tankın karbüratörsen yüksekte olması gerekiyor. Onun için deponun konunu da çok önemli.

    Şimdi benzin alırken nasıl olacak?

    Benzini motosikletin kendi deposundan dolduracaksan yedek depoyu 2 şekilde doldurursun. Ya her iki deponun üst seviyesini eşitlersin ve ana depoyu doldururken yedek de hortum bağlantıları ile dolmaya başlar. Ya da yedek depoya ayrı bir kapak yapıp onu ayrıca dolduracaksın. Şimdi her halükarda bu depoların üst kot seviyesi ayrı ise ve alt bağlantıları paralelse hangi depo alçaktaysa o depo taşacaktır. Araya musluk atarsın o ayrı. O zaman da kazan dairesi gibi o musluğu aç onu kapat vs..

    Eğer her halükarda depo karbüratör seviyesinden yukarda olmayacaksa bana göre macera aramaktan başka birşey olmaz bu proje. Çünkü elde oraya cuk oturan depo yok, bir de üstüne kot farkı olacak ve karbüratörden de yüksekte olmayacak, en iyisi başta dediğim gibi sert plastikten portatif yedek depo yapmak. Benzin alırken yerinden çıkart pompaya götür. Kendi deponu doldururken sıkıntısı olmayacak, icabında birisine yardım edeceksin. Ya da yolda kaldın al deponu biryerlerde benzinini doldur getir dök ve devam et.

    Uzun oldu ama benim de tavsiyelerim bunlardı. Üşenmeyip okuduysanız çok teşekkürler.


    "DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER"
    Ali, üşenir miyim, oudum tabi teşekkür ederim. yazındaki en kritik şey, "bilmiyorum" dediğim seviye farkının cevabı. yani senin dediğine göre bu depodn motoru besleyemeyeceğiz. aslında böyşesi daha iyi çünkü sistem çok daha basit, sadece biryerlere tutturulmuş yedek bir tanktan bahsediyoruz artık. dolayısıyla havalandırmaya falan da gerek yok. üstte bir kapak olacak, ağzına kadar doldurulacak. sağlam yapıldıys, basınç falan önemli olmaz. kullanılacağı zaman, yakıt tek seferde aktarılacak, yani biraz aldım, gerisi dursun falan değil. zaten 5lt civarı olacaksa, aktarılacak bitecek.
    dediğin gibi hazır bir deponun uyacağını hiç sanmıyorum. sanırım en mantıklısı yine strafora dönmek. önce yerin uygun bir taslağını çıkartıp, masaya koyup bakmak. biraz düzeltme sonrasında kullanılacak malzeme ve yöntem ortaya çıkar. artık üstünü mü kaplarız epoxy ile, yoksa ölçülere göre aluminyum mu kestiririz, masaya şablonu koyunca daha kolay olur diye düşünüyorum.
    .
    ilk cümlene dönersem eğer, zarureti şu: geçenlerde mesela erdekten arkadaşlarla dönerken, sahilden gelelim dedik. bir şekilde benzinlik bulamadık ve yoldan çıkmış olduk. sonrasında baksan yol uzun değil ama eksik yakıtla girmiş olduk araziye, sonuna doğru stres yaptık. yani aslında planlama hatası. ama becerebilirsek güzel olur. şu an zorlarsam toplamda 280km civarı menzilim var. 400 olsa kendimi çok daha özgür hissederdim. hayata geçmesi dersen, aslında elim işe yatkındır benim. ama zaman ayırmam, üşenirim, ötelerim, motoru satarım falan derken genelde yapacaklarım kalır. ama olsun, şimdiden bir sürü bilgi toplandı. ben yapamazsam, birgün biri okur belki, ona yarar.
    Vasıfsız Endurocu

  10. #19
    Enduroist Kadim Üye Serdar Özmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Serdar Özmetin
    Üyelik tarihi
    13-11-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    520
    Motosiklet
    KLR 650
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Alıntı Gürol Kıvırcık Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok büyütmeyin yahu,bahsettiklerim o kadar zor değil hatta basit şeyler,
    Alüminyum profil ki bunların oval olanları da var, bir musluk bir hava tapası ve pompa
    Pompasız yapılırsa 1- seviyede problem olacağından 2-yedek depo yukarıya çıkıp yukarıya ağırlık yapacağından dolayı pek makul bir şey olmaz e pompayı da takınca bir start butonu takılır artık.
    Fakat depoyu tutacak yan çanta demiri gibi birşey yoksa ve bu depo demir ile motor arasında 4-5 litrelik birşey olamayacaksa bence bir bidonla işi halletmek en mantıklısı olacaktır.
    motorumun önceki sahibi kuyruk şasisine alttan ve yanlardan birleşen bir koruma demiri gibi bişey yaptırmış. yani koruma demiri ile çanta demiri arası bişey. bir ara foto çekerim doğru açıdan anlarsınız niye "arası" dediğimi. sonuçta bu demir şasiye kaynaklı. yani ben depoyu yapar ve etrafına onu tutacak metal askılar takarsam, hem üstten hem yandan yeterli noktaya bağlantı atabilirim. sağlamca monte etmek en kolay kısmı gibi görünüyor. ağırlığa çok takılmıyorum. 5lt yakıt deposuyla birlikte sanırım en fazla 7kg civarı olacaktır. ben 100kg yim zaten
    .
    şu aluminyum profil çeşitlerine bir bakayım
    Vasıfsız Endurocu

  11. #20
    Enduroist Kadim Üye Serdar Özmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Serdar Özmetin
    Üyelik tarihi
    13-11-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    520
    Motosiklet
    KLR 650
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Alıntı cemkucuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    youtube da bir tane cafe racer yapan bir kanal vardı. O depo yaptı onun kanalını aşağıda vereyim bir izleyin
    çok güzel bir işçilik yapıyordu straforları kat kat koyup kesip biçip sonrada depo kapağı bile eklemişti bir inceleyin isterseniz


    http://www.youtube.com/user/HackaweekTV
    https://youtu.be/zT3pJHNOYzA?t=13m54s
    bu vidyoyu kastettin sanırım. bu abi biraz rahatsız yalnız. önce ekmek yapmış, sonra motor, sonra nişan yüzüğü. yok yok adamda. yalnız vidyodaki depoyu kesme şekli çok hoşuma gitti.
    Vasıfsız Endurocu

  12. Serdar Özmetin, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    cemkucuk (09-08-2017)

 

 
Sayfa 2 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •