Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan SeçilenSeçilen 12
11 den 15´e kadar. Toplam 15 Sayfa bulundu
  1. #11
    Enduroist Kıdemli Üye Atilla Düzel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Atilla Düzel
    Üyelik tarihi
    24-10-2016
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    291
    Motosiklet
    F 700GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Hakan ben senin hatırlattığın bu durumu genel olarak sormak istemiştim. Sanırım zaman zaman motor süren insanlar bu durumla karşılaşıyor. Belki bir yanlış bakış bile bu duruma sebep olmuş olabilir.
    Yorgunluğa dayanmak ve yaş kesinlikle ters orantılı, bunu en iyi bilenlerdenim. Ama hangi yaşta olursa olsun, motor süren herkes, durumunu iyi değerlendirmeli ve yorgunluğun getireceği dikkat dağılması ve yorgun kasların tepkilerinin değişeceğini de hesaba katması gerekiyor.


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

  2. #12
    Enduroist Kıdemli Üye Bora Karayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Bora Karayel
    Üyelik tarihi
    20-04-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,087
    Motosiklet
    F800
    Marka
    Bmw

    Standart

    yorgunluk, ekstra sorumluluk ve kendimizi zorlamayı ve sınırlarımızı öğrenmeyi sevmek diyelim ve sıramızı savalim... Eminimki o olay olmasaydi biz ordan o yorgunlukla yaylalara vurup daha buyuk bi dert açabilirdik başimiza

    O gün yapilana benzer bi rota yapmaya çalisip kaybolan insanlar oldu biliyorsun...

    Umarim her motorcu sirasini basit bir şekilde savar...

    GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Good Things Come To Those Who Wait

  3. #13
    Enduroist Katılımcı Üye mustafa gologlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    mustafa göloğlu
    Üyelik tarihi
    22-12-2014
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    377
    Motosiklet
    HONDA XL 700 Transalp
    Marka
    Honda

    Standart

    Nazar değmesin inşallah diye umarak (arazideki cebelleşmeler hariç) hiç düşmedim diyebilirim.
    İlk motorum ninja varken bir defa kırmızı ışıkta beklediğim esnada amcanın biri passatla arkamdan vurdu motor altımdan gitti ben ayaktaydım. Bunun dışında karıştığım bir kaza da yok sanırım. Varsa da ciddi olmadığından hatırlayamıyorumdur.
    Nasıl oluyora gelince henüz torbadaki toplar bitmedi sanırım Mümkün olduğunca risk almamaya ve iyi gözlem yapmaya bağlıyorum ben. Sanırım tek başına gezmenin kazandırdığı bir şey. Tabi burada RİSK; farklı zaman ve mekanlarda kişiye göre değişebilir.

  4. mustafa gologlu, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    HakanVelioglu (20-11-2017)

  5. #14
    Enduroist Katılımcı Üye serkan uğurlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    serkan uğurlu
    Üyelik tarihi
    27-11-2015
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    160
    Motosiklet
    R1200 GS ADV
    Marka
    Bmw

    Standart

    ben 1992'den bu yana motora biniyorum.
    bir kere artçımın aniden inmeye çalışması ve bir kerede ışıkta yanda duran aracın kapısını bir anda açması sonucu toplamda 2 defa olduğum yere devrildim. sanırım düşmek olarak bunlar sayılmıyor.
    eğer ki olduğun yere devrilmek düşmek sayılmıyorsa ben yakında düşecekler grubuna giriyorum. yani hiç kaza yapmadım.
    Şimdi düşünüyorum nasıl olduda hiç kaza yapmadım diye;
    öncelikle motora başladığımız motorlar mobiletler... ne kadar istense de çok tehlikeli sürüşe izin vermiyor. o yıllarda o motorlar için kullanılan lastikleri saymıyorum bile. bu mobiletler, 250 lik jawalar nispeten ilk zamanlarda ki kazasızlık etkenleri.
    gelelim esas mevzuya... Ben motora binmekten çok korkuyorum. yaşadığım bu korku da sürüşüme yansıyor sanırım. bu da doğal olarak daha defansif ve temkinli kullanmama sebep oluyor. sürekli korkarak biniyorum ama vazgeçemiyorum.
    otomobil kullanmayı otobüs şoförü olan dedem ve babamdan dayak yiyerek öğrendim. hata yapma şansım olmadı. hiç unutmam; kırmızı ışıkta durmak için frene bastım diye dedemdem enseme tokat yemiştim. neymiş efendim,duracağını biliyorsun. niye daha geride ayağını gazdan çekmiyorsun diye. (bu arada onlarda meslekleri olduğu halde hiç kaza yapmamışlar) aktif araç kullanmama rağmen bende hiç ömrümde kaza yapmadım. sanırım iyi bir araç sürücüsüyüm. mayam sağlam bu özelliğimi, trafiği süzmekte iyi kullanabiliyorum sanırım. tehlikeleri biraz daha önceden sezebiliyorum herhalde. bu da kaza riskini en aza indirgiyordur diye düşünüyorum.
    sonuç olarak düşecekler grubundayım.

  6. serkan uğurlu güzel mesajın için 6 üye sana teşekkür etti :

    Arif Oral Unal (22-11-2017),Atilla Düzel (22-11-2017),cemkucuk (22-11-2017),ErdostDuran (23-11-2017),HakanVelioglu (22-11-2017),omercem (22-11-2017)

  7. #15
    Enduroist Üye Güney Biçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Güney Biçer
    Üyelik tarihi
    02-06-2017
    Bulunduğu yer
    Osmaniye
    Mesajlar
    64
    Motosiklet
    Manuel AT
    Marka
    Honda

    Standart

    Ben de düşenlerdenim,
    Ama suç kimde dersen... bende!
    Şöyle ki motosikletim ile 29 ekim kutladık dönüyorum lastikler kabak ama sezon sonu diye de sallıyorum çünkü Mart’a kadar daha binmem... neyse yer hafif nemli Şükrü Saracoğlu’nun oradan E5 e bağlanacağım hızım 60km civarı yan yola girdim ilerlerken tümsekten sektim(hata1)
    Zıplayınca ön freni çektim(hata2)
    Ön teker yavaş arka teker hızlı olunca arkadan kaymaya başladı(tecrübe de az) neyse baktım kayma giderek artıyor ve toplamam imkansız gidonu bırakmamla motor beni high Side denen şekilde üstünden attı. Yaklaşık 20mt sürüklendik depo ezildi beni korumalar kurtardı.
    Sonra GoPro kaydını defalarca izledim(telefonda hala kayıtlı) sol yandan asfalta vurmuşum.
    Kafamı sol omzumu ve sol dizimi yandan vurdum basit diyebileceğim eziklerle durumu atlattım. Ekipmanın önemini yaşayarak öğrendim.


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

 
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan SeçilenSeçilen 12

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •