Honda (crf1000) garanti şartlarının devamı için 6000km veya 6 ayda bir servis bakımı zorunlu tutmuş... 6000km anladık da 6 ay ???
Honda (crf1000) garanti şartlarının devamı için 6000km veya 6 ayda bir servis bakımı zorunlu tutmuş... 6000km anladık da 6 ay ???
Ersan abi atış serbest demiş atalım bakalım ya tutarsa
2 aydır yerinden kıpırdamayan aygırın önce brandası bir açılır. Gözle bir kontrol yapılır.
Yağ nasıl? Soğutma suyu nasıl? Benzini nasıl jöle olmuşmu (tamam bunu abarttım buna bakmadım aslında). Ön fren hidroliği kolayda olduğu için göz ucu ile ona da bir baktım. Hah her haltı yerinde acaba marşa basınca alacak mı?..... İlk marş kıv kıv kıv ateşlemedi. Hımmm biraz beklemek lazım ama durum normal souçta karbüratördeki yakıt uçmuştur (normalde sezonda hiç ikiletmez maşallahı vardır). 2. deneme kıv kıv vın pıh puh tüh gene almadı ama olsun bu sefer öksürdü ateşleme yerinde. Son deneme ve vınnn tamam ses güzel rolanti güzel bende tatlı bir huzur.
Ardından motosiklet rolantide biraz ısınırken etrafında şöyle bir tur attım zincire lastiği motor bölgesine bakındım. Özel bir şey değil ters bir şey var mı diye baktım. Tek gördüğüm nedense ön disk iyice pasa vermiş kendisini. Ben trafiğe kapalı alanda çok kısa ısıtıp bırakacağım. Sinyal ve farları durduğu yerde kontrol ettim. Sonra bindim az bir hareke edip hafifçe ön frene bastım zaten tutmasını beklemiyorum amacım paslar bir dökülsün ama nazikçe diskte derin çizik açmak değil derdim kaba pas tortusunu dökmek. Freni bırak bir daha nazikçe bir daha hah bu yeter sanırım. İndim baktım disk güzel temiz. Sonra şöyle kapalı alanda hafifçe sürüş denemesi, bakalım ben reflekslerimi unutmuş muyum... Maalesef evet ilk denemelerde vucut bir garipsiyor ama bisiklete binmek gibiymiş hemen anımsıyor kaslar.
Sonra mı. Geri yerine koydum paketledim sardım sarmaladım. Artık 2 ay sonra yine görüşürüz
Ersan ÖZYURT (07-03-2018)
Sezon hiç bitmiyor bizde.Aygır her zaman hazır ve nazır onun için.Bu haftalarda bir Salda gölüne çıkarma yapacağız bakalım : )
Ersan ÖZYURT (07-03-2018)
Motosiklet sürüs dinamikleri ve limitlerini hatırlamakta fayda var. Özellikle kışın motora binmeyenler. Mümkünse senede bir eğitim tekrarı yapmak faydalı . Bu ise butce ayırmak istemeyenler bos bir alanda full protection vaziyette (hazır sıcaklar bastırmadan) arka freni kilitleme , ön freni kilitlenmeye yakın hissi yakalama , kuka etrafında dönme , 8 çizme gibi alıştırmaları çeşitli zemin tiplerinde (kuru asfalt ıslak asfalt tozlu topraklı zemin) denemeliler.
I need your boots your clothes and your motocycle
cemkucuk (07-03-2018),Ersan ÖZYURT (07-03-2018),omercem (07-03-2018)
Teşekkür ederim Ersan hocam. Yazdıklarım ciddi ciddi olan bir durumdu yani direk yaşadığımı yazdım.
Kendi açımdan arazi sürüşü ağırlıklı olduğumdan o gün düşük hızda ayakta sürerek gidon tam kilitli iken dönüş, ayakla motosikletin denge kontrolü ve durma noktasında dengeyi çalıştım. Bunlar normal trafikte asfalt sürüşünde sanırım gerekmeyen ama arazinin de temel prensipleri.
Senin sürüşle ilgili sorduğun konuda gözlerimi kapadım ve ne yapardımı düşünerek yazıyorum şimdi (tabi yazarken gözlerimi açıyorum )
Garajımdan 1km ötede benzincim var ve yolun yarısı okul arazisi içinde diğeri trafiğe açık yolda. Zaten her sürüş öncesi o benzinciye gider hava kontrolü ve yakıt alımı yaparım. Oraya sürerken okul içindeyken önce bir frenleri kontrol ederdim. Sade ön fren, sade arka fren ve her ikisi birlikte. Önce yumuşak sonra sert freni bir kere kontrol ederim. Yani duruma bağlı ne kadar sıkacağıma dair kas hafızam bir tazelensin diye.
Genelde bir kaç hafta binmeyince ya da hep arazi ağırlıklı sürünce asfaltta viraj alma yeteneklerimin zayıfladığını fark ediyorum. Bu noktada da tercih ettiğim yöntem viraj alma konusunda bilgili olduğunu bildiğim (ve belgesiyle de kabul edilmiş) birini, denk getirebilirsem, önüme katıp hızımı, çizgimi ona göre iyileştirmek. Bu durum ilk ataletimi atmama hep yardımcı oluyor.
Vallaha gözümü kapatınca aklıma gelen ince detaylar bunlar.
Ersan ÖZYURT (07-03-2018)
Doğu ve Güneydoğu Anadolu
Bölge Sorumlusu
Benim sezon tabir edilen belirli bir dönemim olmuyor. Keyfekeder mutlaka her haftasonu binerim. Fuar haftası bir haftasını binemeyince bu hafta nasıl özlemişim bir bilseniz. Dolayısıyla bende(refleks ve kas hafızamda) motosikletimde periyodik olarak daima hazır olduğumuz için bir risk de taşıdığımı düşünmüyorum.
Ancak Ersan hocamın da dediği gibi çevresel faktörler var. Mesela geçenlerde kışın lastik havalarım çok azalmış, lastiklerim sertleşmişti. Lastiklerimin havasını tamamladım. Güzel bir yıkama ve sıvı kontrolleri yaptım. Devam ediyorum.
Bunun dışında arılar yavaş yavaş yayımım için dışarıya çıkartılıyor. Bölgesel iklimlere bağlı değişiklikler olabilir. Ayrıca hayvanların kızan ve üreme dönemleri olduğu için olmadık yerlerde ve miktarlarda karşımıza çıkmakta. Piknikçilerin ve sömestr Sami gibi mangala doğaya açılmalar, yürüyüşler yapılmakta. Bisiklet turları başlamakta. Bunlar karayolu stabilize ve orman yollarında birer risktir. Özellikle piknikçilerin yola döktüğü sıvılar pislikler( allah bildiği gibi yapsın).
Artan sıcaklıklara bağlı sinek, böceklerin vizöre aşırı yapışması. Göze patlayabilen arılar, veya vizör içinde kalıp bizi sokan arılar birer risktir.
Baharın gelip, otların çıkmasıyla hayvanlarını yaydıran çobanlar, onların yola bıraktıkları hayvan pislikleri. Sürünün yolu kapatması. O esnada yanında bekçilik yapan çoban köpeklerinin sana yaklaşması
Daha sayım miiii ;))
DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
Ersan ÖZYURT (07-03-2018)
Bende sezon yok yaz kış motor var sezon dediğimiz bahara merhaba ise önce kış lastiklerini değiştiriyorum sonra ufak bir bakım yağ-su -akü v.b gibi..
Bu gün 800gs'i 60k km bakımına soktum bir sürü yapılacak iş var sonra yazarım..
melihulubilgen@hotmail.com
B RH +
0532 312 68 18
TAM KORUMA olmazsa olmaz.
Kavgada YUMRUK sayılmaz..
ErdostDuran (07-03-2018),Ersan ÖZYURT (08-03-2018)