Alıntı RED FALCON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Arkadaşlar;

1-GS (Gelande und strasse) bilindiği üzere BMW' ye has bir Enduro Touring motosiklet modelidir. Ve dolayısı ile de bir sürat motoru değildir. Yakıt sarfiyatı da, kategorisine ve aerodinamik yapısına uygun süratlerde kullanıldığı varsayılarak hesaplanıyor. (90-120 km./h ya da de ki lazım olduğunda 140-160)

2-Bence 1100 ün 213, 1150 nin 198 falan yapması çok önemli bir fark değil. Fabrika verilerini bilemem ama bence son süratleri fabrika verilerinden oldukça farklıdır. (Sadece denemek için zorladığımda 2001 model (ve denediğimde 98.000 km. de idi) 1150 GS ile 215 km ye 3 çantası dolu ve artçım var iken ulaştım.) Ayrıca BMW nin kaç yapabildiğini fabrikası bile hesap edemez... (Heh heh heee... Ne şovenlik ama) Ama biz ille de ibreyi sonuna dayamak isteriz.

3-Ayrıca çok süratli seyretmek istersem farklı kategorideki motorları tercih ederim. Yakıtı da o zaman ve o süratlere göre hesap ederim.

4-Yok aslında birbirinden farkları. 1150 kg. olarak fazla. Ama bu bazen dezavantaj iken, bazen çok büyük avantaj olabiliyor. Ağır hava şartlarında kullanım çok daha rahat oluyor hafif makinelerden. Şehir içinde ise dezavantaj olabiliyor tabii. Çok rüzgarlı havalardaki sürüşlerimde tek tük motosikletle (bazan neredeyse hiç) karşılaşmamın, tahmin ettiğim sebebi budur kanaatindeyim.

5-85 HP ile 90 HP arasındaki farkı ben şahsen tespit edemiyorum. (Tork farkı elbette anlaşılabilir ama 5 HP bu çapta makinelerde nasıl farkedilir bilemiyorum. Öğrenmek isterim doğrusu.)

6-Sağlamlık konusu, BMW nin konusu. Bu yüzde R25' ler, 4.90' lar, 5.90' lar hala yürüyor. Mesela benim 1150 şu an 120.000 km. de. Hâlâ yeni gibi... Ama ille de 240 km (kaldı ki istersem onu da gösterebilirim basit bir-iki teknik müdahale yeterli) yaptıracağım diye sürekli zorlarsam, Ne Me We olursa olsun elimde kalır.

7-Evet, elektronik arttıkça müdahalemiz imkansızlaşıyor ve servise bağımlı hale geliyoruz. Bağımsızlık felsefesi üzerine kurulu olan yaşam biçimi sahibi motosiklet sürücüsü bizleri de bu bağımlılık deli ediyor. Yoksa Teknoloji elbette daha iyiyi yapmaya çalışıyor. (İlk kazık amortisör mobiletimi, 125 cc CZ mi falan hatırlıyorum da...)

8-Siz siz olun 650 GS ile de 170-180 yapmayın bence. Denemek için tamam. Motorunun ne olduğunu tanımak için tamam. Ama daha öteye gitmeyin bence.

Herkese güvenli sürüşler dilerim...

Güzel söz: "Beyninin 5 saniye önde olmadığı yere motorunu götürme!" (Sanırım böyle idi. Sözü bize öğreten dostumuza teşekkürler...)
guzel ozetlemissin abi, eline saglik... hakkaten 650' lik makina ile 170-180 yapmamak lazim... cok hafifsiklet kaliyor bu hizlar icin.