depodaki yakıtı tamamen boşaltmanın bir metodu var mı?
"bitene kadar sür" "hortum sokup sifon yap" haricinde :-)
depodaki yakıtı tamamen boşaltmanın bir metodu var mı?
"bitene kadar sür" "hortum sokup sifon yap" haricinde :-)
Oğuz TUNA
Doğu ve Güneydoğu Anadolu
Bölge Sorumlusu
İnce benzin hortumları var, mobiletlerde kullanılan kalem kalınlığında. 2 metre hortum alın, eski usül başka bir bidona somurarak aktarın, deponun en derin yerine hortumun ucunu yerleştirin, ucu küçük ve ince olduğu için hava almayacak ve çok küçük birikintiyi dahi alacaktır. Sonra kapağı açık bırakın ancak, toz toprak olmayan yer olmasına dikkat edin yoksa içerisi toz toprak olur. Kapalı garaj tercih edilebilir. Depoda kalan benzin de buharlaşacağından o bölgede sigara içmeyin.
Ben f650gs’in benzin pompasını söküp hortumla komple boşaltmıştım. Sonra kalan çok az(yarım fincan kadar) benzini de tertemiz bez ile (çırpıp ipliğini vs.. temizledim) emdirerek her tarafını silmiştim. Umduğum kadar pek bir pislik veya tortu çıkmadı.
DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
Emir ÇELTEK (24-03-2019)
Bir tahliye hortumu filan yok mudur? Ya da depoyu söküp ters çevirsek )
MI 8 Lite cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ediz hatırlarsan Hacıllı Şelalesinin orda senin 1200 GS benzim pompası bozulduğu için kalmıştık sonrada Uğur usta ve Bekir'i de sağolsunlar gelip motoru çalıştırmışlardı. Onların yaptıkları müdahaleden de esinlenerek aklıma şu geldi;
Malumunuz hep derim ben bu işlerden anlamam, ama düşününce benzin pompasınından çıkıp motora giren bir hortum olsa gerek bu yerinden çıkartılırsa boşaltmak için kullanılabilir diye aklıma geldi,
Bunu da google ettim sonra ADV rider'da 2005 yılında yapılan bir gönderide buna benzer bir müdahale buldum. Elinden iş gelen yapabilir ama Ali'nin önerdiği basit yöntemde çok mantıklı
https://advrider.com/f/threads/empty...asy-way.85673/
Ali KORKMAZ (24-03-2019)
sorum aslında "motorun üzerinde olan bir çözüm var mı?"ydı sanırım yok, bulamadım.
bazı motorlarda musluk vardı eskiden
dededen kalma yöntemlerle uğraşmaya değecek bir durum yok aslında
çünkü sorumun sebebi:
fabrika verisi 30lt
lamba yandığında 4lt gibi bir rezerv diyor manuel
son depomda lamba yandı + 50km kadar devam ettim (düşük tüketimle), 20km menzil yazana kadar ve doldurduğumda 24,71lt aldı. (25lt diyelim yuvarlak olarak)
100km'de 5,5-6lt yaksam, lamba yandıktan sonra 50km gittiğimde yaklaşık 3lt tüketmiş olurum
bu durumda olasılıklar:
a) benzincinin pompa sayacı bozuk
b) depo teorik olarak 30lt, aslında fark var
c) ben 50km gittikten sonra depoda hala 5lt yakıt varsa, kabaca 7lt kaldığında lamba yanıyor anlamına gelir
d) ben delirdim bu saatte bunlara neden kafa yoruyorum..
Oğuz TUNA
dip not:
depo tamamen bitene kadar sürmek istemiyorum, çünkü muhtemelen benzin pompası deponun içinde ve yakıtla soğuyor zararlı olacaktır..
ayrıca depodan yakıt çekemeyecek seviyeye inse bile içeride eser miktarda da olsa yakıt kalacaktır.
Oğuz TUNA
Arif Oral Unal (23-03-2019)