Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 3 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123
21 den 26´e kadar. Toplam 26 Sayfa bulundu
  1. #21
    Enduroist Kıdemli Üye Ediz Gürkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ediz Gürkan
    Üyelik tarihi
    26-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,884
    Motosiklet
    1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı omercem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    F 800 grubunda yıllardır würth dry lube kullanan arkadaşlar vardır. Zincir pırıl pırıl, tertemiz kir is pas toplamıyor .

    Ben zinciri motor yağı ile cayır cayır yağlamayınca içim rahat etmiyor. Gerçi ben evde kapı pencere bıçak balta bisiklet ne bulursam yağlayan adamım, çok keyifli bir şey
    Yahu ben de bunu diyorum zincir temizlemek yağlamak çok zevkli bence de. Hatta motosikletini kendin yıkamak, cilalamak. Valla bana hiç zor gelmiyor.

    MI 8 Lite cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  2. Ediz Gürkan, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Arif Oral Unal (21-05-2019)

  3. #22
    Enduroist Kadim Üye HakanVelioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ...
    Üyelik tarihi
    11-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    781

    Standart

    Bu Fort Nine kanalındaki çocuğu sevdim. Bakın burada da Zincir Temizleme konusuna el atmış. Özellikle balon testi ve ardından gelen o-ring testi beni düşündürdü. Balon testi çok net şekilde o-ring ile temas etmesi durumunda o-ringin canına kimin okuyacağını gösteriyor. Burada WD-40'ı her yere sıkmayı sevenler için güzel bir uyanış olabilir belki. Fakat O-ring ile temas ya da sızdırma testi de temizleyici spreyin o ince aralara girip o-ringe ulaşması noktasını gösteriyor. İki farklı testin sonucunu kafamda değerlendirdiğimde her temizleyici spreyin o-ringe ulaşamadığını gördüm. Benzer durum yağ içinde olacaktır. Hani o-ringler sürtünüyor yağlanmalı dedim ya. Bu testin sonunda şunu diyorum hala. Sıkacağımız ya da süreceğimiz yağın o-ringe ulaşması cidden çok zor. Yağ banyosu tek çözüm bence.


  4. #23
    Moderatör Çağın Sarılar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Çağın Sarılar
    Üyelik tarihi
    12-02-2015
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    920
    Motosiklet
    Africa Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı HakanVelioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Özellikle balon testi ve ardından gelen o-ring testi beni düşündürdü. Balon testi çok net şekilde o-ring ile temas etmesi durumunda o-ringin canına kimin okuyacağını gösteriyor.
    Ben de çok beğendim. Bu noktada o-ring ve x-ring arasında bir fark var mı acaba o konuda bir incelemesi var mı bu arkadaşın denk geldiğin?

  5. #24
    Enduroist Katılımcı Üye mustafa gologlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    mustafa göloğlu
    Üyelik tarihi
    22-12-2014
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    377
    Motosiklet
    HONDA XL 700 Transalp
    Marka
    Honda

    Standart

    O-ringlerin arasına hiç yağ girmiyor değil bence. Sonuçta bu parçalar birbirine yapışık değil hareketli parçalar. Dolayısı ile doğru yoğunluktaki zincir yağı işe yarar. Mesela su dökseniz girmeyebilir çünkü yoğunluğu az ama yapışkanlığı yok. Gres tarzı çok yoğun yağ da girmeyebilir fazla yapışkan olduğu için dağılımı yok. Ama ben motul c3 off-road yağ kullanıyorum. Bu yağ yoğunluğu biraz az olan ve az toz tutan bir yağ. Yağın aralara yayılması orta yoğunlukta olduğu için iyi. Tabi bunu biraz hareketle sağlıyoruz. Yağladıktan sonra biraz tekeri döndürüp zinciri hareket ettirmek gerekiyor. Ben başından beri kullanıyorum bu ürünü ve çok memnunum.

    Bir de temizlik yaparken çoğumuzun kaçırdığı bir nokta var. O da ön dişli. Temizlik yaparken ön dişli kapağını da söküp içini ve dişlinin çevresini de temizlemek gerekiyor. Burada kapak olduğu için çok pislik tutuyor.
    Konu mustafa gologlu tarafından (22-05-2019 Saat 17:19 ) değiştirilmiştir.

  6. mustafa gologlu, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Serdar ZIMBA (22-05-2019)

  7. #25
    Enduroist Kadim Üye HakanVelioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ...
    Üyelik tarihi
    11-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    781

    Standart

    Alıntı mustafa gologlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O-ringlerin arasına hiç yağ girmiyor değil bence. Sonuçta bu parçalar birbirine yapışık değil hareketli parçalar. Dolayısı ile doğru yoğunluktaki zincir yağı işe yarar. Mesela su dökseniz girmeyebilir çünkü yoğunluğu az ama yapışkanlığı yok. Gres tarzı çok yoğun yağ da girmeyebilir fazla yapışkan olduğu için dağılımı yok. Ama ben motul c3 off-road yağ kullanıyorum. Bu yağ yoğunluğu biraz az olan ve az toz tutan bir yağ. Yağın aralara yayılması orta yoğunlukta olduğu için iyi. Tabi bunu biraz hareketle sağlıyoruz. Yağladıktan sonra biraz tekeri döndürüp zinciri hareket ettirmek gerekiyor. Ben başından beri kullanıyorum bu ürünü ve çok memnunum.

    Bir de temizlik yaparken çoğumuzun kaçırdığı bir nokta var. O da ön dişli. Temizlik yaparken ön dişli kapağını da söküp içini ve dişlinin çevresini de temizlemek gerekiyor. Burada kapak olduğu için çok pislik tutuyor.
    Açıkçası yeterli ortamım yok. Ben denemeden inanacak durumda değilim buna. Keşke deneyebilecek bir şeylerim olsa.

  8. #26
    Enduroist Katılımcı Üye savaskayan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Savaş KAYAN
    Üyelik tarihi
    20-03-2012
    Bulunduğu yer
    ÇORLU
    Mesajlar
    179
    Motosiklet
    R1150gs Adventure
    Marka
    Bmw

    Standart

    zinciri hiç yağlamadan kullanan bir arkadaşım oldu,bunu da ısrarla yapıp keyifle anlatıyordu.Bir gün motorunu eniştesine veriyor bir tur atması icin ,zincir öyle bir kopuyor ki,karter marter hak getire Enişteye de laf söylenmez ki

 

 
Sayfa 3 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •