Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 10´e kadar. Toplam 54 Sayfa bulundu

Threaded View

  1. #1
    Banned
    Isim
    BT
    Üyelik tarihi
    26-05-2009
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,825
    Motosiklet
    Yamaha YBR 125
    Marka
    Bmw

    Thumbs down motor degistirme sancilari

    cok saygideger enduroist camiasi. su anda anlatacagim problem cok klasik ve cok duydugunuz bir problem... ve aslinda yapilacak seyde belli ama ben yinede fikri olanlardan fikrini alip bir degerlendirmek istiyorum (ayni zamanda tum sartlari simdi burada kagida dokunce benimde dusuncelerim toparlanmis olacak )

    simdi, ben de goktug gibi 94 model F650' mi satmak istiyorum. onun yerine arazi icin daha uygun bir motor almayi planliyorum. nasil bir motor secmeli?

    iste sartlar;

    - F650 ile 8000 km' lik asfalt (%95 i sehir ici) tecrubem var. arazi tecrubem ise yok desem daha iyi.

    - her ne kadar hard enduro, cross, off-road yapma gibi isteklerim olsada tahmin ediyorum cogu zaman bu isteklerimi gerceklestirmeye (en azindan onumdeki birkac yil daha) firsatim/zamanim olmayacak. sanki yine asfalt agirlikli ama arada camurlu, toprakli touring gezilerim olacakmis gibi geliyor bana.

    - ama arada denk gelirde araziye gidersemde kesin dusmeli kalkmali hoplamali ziplamali, ogrenmeli birsey denerim diye dusunuyorum.

    - ehh hoplayip ziplama, yatma kalkma deyince, motorun saginin solunun cizilecegi, kirilacagi, bozulacagi demekte oluyor.

    iste bu noktada ilk once "dakar" alayim diye dusundum... ve beyin firtinasina bu fikir ile basladim. 3-4 kisi ile konustum. her biri de farkli fikirler ile geldiler.

    benim fikrim dakar' a;

    - guzel motor, saglam ve guclu motor senin isini gorur

    - dakar iyi hos ama eger hard enduro yapacaksan, sana hem guc, hem tecrube hem de maddi olarak biraz agir gelebilir onun yerine yamaha xt660 ile basla, daha iyi olur.

    - hem hard enduro hem de asfalt yaparak motorunun omrunu olmasi gerekenden daha kisa surede bitirme. git bi tane kucuk ucuz cross al, onunla hopla zipla, bir tane de orta seviye bi motor (mesela GS) al, iki hevesini de gidermis olursun

    - tenere saglam motordur, dussede kalksada bisi olmaz, her yerde gider. ustelik motoruna baktiginda begenmende lazim. biraz karizmasi olmasi lazim.

    gibi 4 cevap geldi.

    isin kotu tarafi, bu dort fikirde gayet mantikli geldi... ve bunlari birlestirerek su sonuca vardim.

    elimdeki motoru satayim, bana her yolda (ama cross ya da off-road degil) gidebilecek gorunusunu begendigim, park yerine cektigimde "iste bu benim motorum uleeeyn" diyebilecegim bir motor alayim... eger ki araziye cikislarim gittikce fazlalasiyor ve daha zorlu parkurlara giriyorsamda o zaman bir tane kucuk, ucuz cross alayim.... dedim.

    ulastigim bu sonucta ise almayi dusundugum motor super cekirge gorunuslu tenere oldu (ama siyahindan)





    evet, tum hikaye budur. sizler ne dersiniz?
    Konu BY tarafından (16-02-2010 Saat 17:12 ) değiştirilmiştir.

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •