Haklısınız Ali Bey. Tamamen MZ mantığı hatta ilk motorum Minsk mantığı. Tanışma başlığımda da belirttiğim gibi bir anlık hevesle , her tarafı hurda olsa ne olur mantığıyla aldığım motorumu ilk olarak bakıma sokmuştum. Üstelik civarın en temiz iş yaptığı söylenen ustasına bırakmıştım ki seyir esnasında bir aksiklik çıkarıp kazaya sebeb olmasın.

İlk olarak götürdüğüm usta motoru dağıtıp toplamak için 800 lira istedi. İş temiz olsun da ne olursa olsun diyerek he dedim , motoru oradan çıkarabilmek için 1850 lira para verdim. Bu para benim son kuruşumdu.Bu yapılan masraf karşılığında motor kapakları söküldü. segman takıldı. Ekzantirik zinciri ve gergisi değişti. Debriyaj balataları değişti. Haliyle contaları ve motor yağı değişti. Motor toplandığında , marş motoru su koyverdi üzerine.Hani son kuruşumuda vermiştim ya nakit avansla birde 300 liraya marş motoru alınca harcanan para motorun bedelini geçti zaten.

Kullanılan parçalar 20bin liralık motorun parçalarıyla aynı birde üzerine zor bulunan parçalar olunca haliyle yüksek fiyatlı oluyor. Artık oldu derken iki adette kask masrafı çıktı , hadi korumadır , bottur biraz bekler ama en azından kask şart diyerek kredi kartı marifetiyle 900 lirayada kask alındı.

Motor servisten çıktığı akşamın sabahında işe gittim 15km , dönüşte benzin musluğunu açmayı unutmuşum , allahtan soluklandığım için durduğum bir sırada bitti ama ben işe uyanamadığım için marşa basa basa önce aküyü bitirdim , sonrada takviye yapa yapa marş rulmanını sıyırdım. Yaklaşık bir hafta rulman aradım 250 liraya rulman buldum. Motoru zor kurtardığım usta yerine bir mobilet tamircisine götürdüm. Mecburdum , zira burada Aprilia'nın servisi olsa bile o servise benim gücüm yetmeyecekti. En azından bu usta hem daha ucuza iş yapıyor hem nazım geçiyor diye düşündüm , ah birde tork anahtarı olsaydı Bu ustaya rulmanı değiştirdim. Rulmanın geçtiği yerdeki parça aşınmış o da tornacıda halledildi. Tornacıda halledilmesi de sakıncalı , muhtemelen o parçanın malzemesi daha dayanaklı bir alaşımdan , işlem görmüş bir parçaydı burada ona kaynak doldurma torna yapılarak iş kotarıldı. Başka şansım var mıydı ? Yoktu hem parçayı bulamazdım , bulsam ücretini ödeyemezdim. Rulman değişimine , bu parçanın tornada işlenmesi , motora özel çektirme aparat yapılması , yağının değiştirilmesi , amortisörün alçaltılması , sonra yükseltilmesi , sonra biraz daha alçaltılması , delik eksozların tıkanması dahil 150 lira verdim.

Zincir ne durumda , ön ve arka dişli ne durumda , yağlı mı yağsız mı ondan bile bi haberim. Ön tekerlekten park manevraları sırasında takırtı geliyordu baktım disk langır langır kendim sıktım civatalarını. O esnada balatalar nasıl dedim idare eder dedi usta ki diskin durumunu sormaya bile gerek duymadım. En son motoru ustaya götürürken ön freni sıktığım bir anda ABS li gibi tepki verdi. Diskini kaliperini geçtim , balatasını alacak halim yok.Motoru aldığım adam lastikler sıfır yeni değişti demişti. Evet lastikler sıfır ama arka metzeler 2003 üretimi arka frene dokununca arka teker hiç ses çıkarmadan ön tekerin yanına geliyor yahu madem kayacaksın en azından bir ciykle namın yürüsün. Yağ konusuna gelince pegaso 2.7lt yağ alıyor ve yağ rezerve deposu , benzin deposunun altında şasi içinde.Ben eksik yağı 0.7lt olarak tamamladım.Yani en kötü ihtimalle motorda 2lt yağ ile rezerve boş olarak kullandım bakalım ne çıkacak veya olan sorun benim usta tarafından farkedilebilecek mi.

Hal ve imkanlar bu şekilde olunca MZ mantığından öte başka yapacak bir şey kalmıyor.Ya bu şekilde idareten bineceğim ya da hevesim geçene kadar bekleyeceğim.

Geçer mi acaba