Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 32 Sayfa bulundu
  1. #11
    Enduroist Üye ASLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ASLAN VOLKAN BOZYEL
    Üyelik tarihi
    16-02-2010
    Bulunduğu yer
    ESKİŞEHİR
    Mesajlar
    47
    Motosiklet
    R 1200 gs adventure
    Marka
    Bmw

    Standart

    Bu arada mevsimsel sebeblerden dolayı motorum çok pisti görüntü kirliliği için özür dilerim

  2. #12
    Enduroist Üye ASLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ASLAN VOLKAN BOZYEL
    Üyelik tarihi
    16-02-2010
    Bulunduğu yer
    ESKİŞEHİR
    Mesajlar
    47
    Motosiklet
    R 1200 gs adventure
    Marka
    Bmw

    Standart

    Daha sonra....



    ...

    Arkadaşlar GS'in şanzumanı çok kompakt ve çok hafif,,etrafında toplamda 6 adet vida ile sabit.Bunları söktükten sonra sağ üst ve sol üst noktalardaki vidaların yerine 12-13 cm lik
    gijondan kestiğim m8 vida sıkıyorum elim ile...ve yavaşça şanzumanı geriye çekiyorum sıktığım vidalar ray görevi görüyor ve priz direk mili kasılıp zarar görmüyor...

    Başka bir açıdan (bu profilden daha iyi gibi deldi deyus)



    şaka bir yana...

    Önemli:Bu noktada şanzuman da bakılacak yer önünde ve arkasında ki keçeler...bende hiç problem yoktu ama siz bir gün böyle bir iş yaparsanız gördüğünüz en ufak terlemede bu keçeleri mutlaka değiştirin... Bu arada keçelerim satın alıp hazırlamıştım.Ama nasılsa gaza geldim deyip bi kere daha
    sökerim demek geldi içimden ve öylede yaptım da...Ama siz yapmayın...

  3. #13
    Enduroist Üye ASLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ASLAN VOLKAN BOZYEL
    Üyelik tarihi
    16-02-2010
    Bulunduğu yer
    ESKİŞEHİR
    Mesajlar
    47
    Motosiklet
    R 1200 gs adventure
    Marka
    Bmw

    Standart

    Starburags'ı Selim ÖZRUH abim yollayamasaydı yerine çok özel işlerde kullanılan 500 derecede bile çalışan

    Amerikan malı gresim hazırdı,bu gres çok dayanıklı ve grafitli.Ama kurtarıcımız imdadımıza yetişip

    Otobüs kargo ile gresi bize ulaştırdı bizde tüm bu işlerde starburags'ı kullanarak gs gurusu olduk...



    Ayriyetten bunlarda şart,temizlik vs. için...


  4. #14
    Enduroist Üye ASLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ASLAN VOLKAN BOZYEL
    Üyelik tarihi
    16-02-2010
    Bulunduğu yer
    ESKİŞEHİR
    Mesajlar
    47
    Motosiklet
    R 1200 gs adventure
    Marka
    Bmw

    Standart

    Devam edelim,,
    Şanzumanı aldıktan sonra debriyaj ortaya çıkıyor..




    Buyrun bakalım...

  5. #15
    Enduroist Üye ASLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ASLAN VOLKAN BOZYEL
    Üyelik tarihi
    16-02-2010
    Bulunduğu yer
    ESKİŞEHİR
    Mesajlar
    47
    Motosiklet
    R 1200 gs adventure
    Marka
    Bmw

    Standart

    Önemli:Arkadaşlar tüm bu işlemler sırasında açılan yerlerdeki temizliğe
    çok dikkat ettim ve söktüğüm parçaları bile balata temizleme spreyi ile yıkadım...
    Mesela balatayı yağlı el ile asla tutmamalısınız yağ bulaşırsa ilerde sıyırabilir...
    Unutmayın sökmüşken temizliğe çok dikkat edin.

  6. #16
    Enduroist Üye ASLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ASLAN VOLKAN BOZYEL
    Üyelik tarihi
    16-02-2010
    Bulunduğu yer
    ESKİŞEHİR
    Mesajlar
    47
    Motosiklet
    R 1200 gs adventure
    Marka
    Bmw

    Standart

    Baskı ve balatayı söktükten sonra volanımın hali küflü gibi gözüktü şimdi gözüme...

    ama değil bu noktada ana keçemin değişmesine gerek olmadığını görüyorum hiç yağ yok...

    Eğer kaçak olsaydı değiştirecektim ama bu motorumun burdaki 5 vidadan dolayı 3 hafta

    sahalardan uzak olmasına sebeb olacaktı çünkü bu vida hiç biryerde yoktu.


  7. #17
    Enduroist Üye ASLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ASLAN VOLKAN BOZYEL
    Üyelik tarihi
    16-02-2010
    Bulunduğu yer
    ESKİŞEHİR
    Mesajlar
    47
    Motosiklet
    R 1200 gs adventure
    Marka
    Bmw

    Standart

    Montajdan önce çıkan takımın balata ve baskı yüzeyleri,

    baskıda neredeyse 2-3 mm yıpranma ve ket oluşumu var.

    Neden ? : Cevabı basit;125 k km'de ki debriyaj balatasının balata özelliğini

    kaybedip yanması,sertleşmesi buna sebep oluyor.Çıkan balatamın kalınlığı 4 mm civarı idi,

    yeni balata ise 6.4 mm.

    Buyrun efenimmm eski setimin resimleri.







    Bunlarda yenileri...

    yakından...







    Gördüğünüz gibi yenileri ile alakaları yok perişan olmuş deyuslar.

  8. #18
    Enduroist Üye ASLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ASLAN VOLKAN BOZYEL
    Üyelik tarihi
    16-02-2010
    Bulunduğu yer
    ESKİŞEHİR
    Mesajlar
    47
    Motosiklet
    R 1200 gs adventure
    Marka
    Bmw

    Standart

    Montaja devam edelim...

    Diyafram yayının(şemsiye) volana temas eden kısımlarını starburags ile

    ince bir film tabakası şeklinde gresliyorum,Selim ve Nurettin abinin de tavsiyelerini

    dinleyerek böyle yapıyorum ki,bilgi toplama sürecinde de tüm kaynaklar da böyle söylüyordu.

    Aksi takdirde buradaki yağ debriyajıma bulaşabilir,bu nokta montajın hassas safhalarından...


  9. #19
    Enduroist Üye ASLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ASLAN VOLKAN BOZYEL
    Üyelik tarihi
    16-02-2010
    Bulunduğu yer
    ESKİŞEHİR
    Mesajlar
    47
    Motosiklet
    R 1200 gs adventure
    Marka
    Bmw

    Standart

    aynı şekilde baskımızın çıkıntılı yüzeylerine de aynı hassasiyetle starburags sürüp,ince ince çalışıyorum


  10. #20
    Enduroist Üye ASLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ASLAN VOLKAN BOZYEL
    Üyelik tarihi
    16-02-2010
    Bulunduğu yer
    ESKİŞEHİR
    Mesajlar
    47
    Motosiklet
    R 1200 gs adventure
    Marka
    Bmw

    Standart

    devam...

    Eveett geldik en hassas noktaya...

    Debriyaj eylem parçalarının montajında ki şu 120 derecelik firketeye...

    Bilgi toplama aşamasında tüm kaybaklardan okuduklarım ve sevgili Nurettin abimin tavsiyeleri

    üzerine tüm bu elemanların birbirlerine 120 derecelik açı ile montajını yapıyorum,Daha önce

    de montaj sırasında en başta eski işaretlerime bakarak volanımaunu bir işaret koymuştum,

    bunu kendime kılavuz yapıp baskı karşılığını(ayna) ve baskı kapağını 120 derece ile takıyorum.

    Montaj sırasında debriyaj kapağında değişmesi gereken hani o 6 vida vardı ya... işte o vidaların (m6)

    yaklaşık 1.5 cm uzunlarını ve kontra yapmak için ikişer adette somununu alıyorum,yeni aldığım vida 3 adet,

    ama siz 2 adette als anız olur,şahsen ben 3. sünü hiç kullanmadım.Karşılıklı ikisini ağızlatıp orjinallerini sıkmaya

    başladım...




    Bu noktada hassasebriyajın merkezlenmesi...



    İşin kitabında merkezleme aparatı ile yapın diyor,Nurettin abi ile konuşmalarım sırasında

    merkezleme aparatından vazgeçip diğer yol ile;şanzuman ile merkezleyip vidaları tekrardan torklayacaktım.

    Fakat mekanik merağım ve şansım sayesinde debriyajı merkezliyorum,ama her ihtimale karşı civataları biraz

    boşluklu bırakıyorum daha sonra marş motorunun monte olduğu o boşluktan torklayacağım.(ilk başta el ile tatlı sıkılıyorum)

 

 
Sayfa 2 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •