Bu arada mevsimsel sebeblerden dolayı motorum çok pisti görüntü kirliliği için özür dilerim
Bu arada mevsimsel sebeblerden dolayı motorum çok pisti görüntü kirliliği için özür dilerim
Daha sonra....
...
Arkadaşlar GS'in şanzumanı çok kompakt ve çok hafif,,etrafında toplamda 6 adet vida ile sabit.Bunları söktükten sonra sağ üst ve sol üst noktalardaki vidaların yerine 12-13 cm lik
gijondan kestiğim m8 vida sıkıyorum elim ile...ve yavaşça şanzumanı geriye çekiyorum sıktığım vidalar ray görevi görüyor ve priz direk mili kasılıp zarar görmüyor...
Başka bir açıdan (bu profilden daha iyi gibi deldi deyus)
şaka bir yana...
Önemli:Bu noktada şanzuman da bakılacak yer önünde ve arkasında ki keçeler...bende hiç problem yoktu ama siz bir gün böyle bir iş yaparsanız gördüğünüz en ufak terlemede bu keçeleri mutlaka değiştirin... Bu arada keçelerim satın alıp hazırlamıştım.Ama nasılsa gaza geldim deyip bi kere daha
sökerim demek geldi içimden ve öylede yaptım da...Ama siz yapmayın...
Starburags'ı Selim ÖZRUH abim yollayamasaydı yerine çok özel işlerde kullanılan 500 derecede bile çalışan
Amerikan malı gresim hazırdı,bu gres çok dayanıklı ve grafitli.Ama kurtarıcımız imdadımıza yetişip
Otobüs kargo ile gresi bize ulaştırdı bizde tüm bu işlerde starburags'ı kullanarak gs gurusu olduk...
Ayriyetten bunlarda şart,temizlik vs. için...
Devam edelim,,
Şanzumanı aldıktan sonra debriyaj ortaya çıkıyor..
Buyrun bakalım...
Önemli:Arkadaşlar tüm bu işlemler sırasında açılan yerlerdeki temizliğe
çok dikkat ettim ve söktüğüm parçaları bile balata temizleme spreyi ile yıkadım...
Mesela balatayı yağlı el ile asla tutmamalısınız yağ bulaşırsa ilerde sıyırabilir...
Unutmayın sökmüşken temizliğe çok dikkat edin.
Baskı ve balatayı söktükten sonra volanımın hali küflü gibi gözüktü şimdi gözüme...
ama değil bu noktada ana keçemin değişmesine gerek olmadığını görüyorum hiç yağ yok...
Eğer kaçak olsaydı değiştirecektim ama bu motorumun burdaki 5 vidadan dolayı 3 hafta
sahalardan uzak olmasına sebeb olacaktı çünkü bu vida hiç biryerde yoktu.
Montajdan önce çıkan takımın balata ve baskı yüzeyleri,
baskıda neredeyse 2-3 mm yıpranma ve ket oluşumu var.
Neden ? : Cevabı basit;125 k km'de ki debriyaj balatasının balata özelliğini
kaybedip yanması,sertleşmesi buna sebep oluyor.Çıkan balatamın kalınlığı 4 mm civarı idi,
yeni balata ise 6.4 mm.
Buyrun efenimmm eski setimin resimleri.
Bunlarda yenileri...
yakından...
Gördüğünüz gibi yenileri ile alakaları yok perişan olmuş deyuslar.
Montaja devam edelim...
Diyafram yayının(şemsiye) volana temas eden kısımlarını starburags ile
ince bir film tabakası şeklinde gresliyorum,Selim ve Nurettin abinin de tavsiyelerini
dinleyerek böyle yapıyorum ki,bilgi toplama sürecinde de tüm kaynaklar da böyle söylüyordu.
Aksi takdirde buradaki yağ debriyajıma bulaşabilir,bu nokta montajın hassas safhalarından...
aynı şekilde baskımızın çıkıntılı yüzeylerine de aynı hassasiyetle starburags sürüp,ince ince çalışıyorum
devam...
Eveett geldik en hassas noktaya...
Debriyaj eylem parçalarının montajında ki şu 120 derecelik firketeye...
Bilgi toplama aşamasında tüm kaybaklardan okuduklarım ve sevgili Nurettin abimin tavsiyeleri
üzerine tüm bu elemanların birbirlerine 120 derecelik açı ile montajını yapıyorum,Daha önce
de montaj sırasında en başta eski işaretlerime bakarak volanımaunu bir işaret koymuştum,
bunu kendime kılavuz yapıp baskı karşılığını(ayna) ve baskı kapağını 120 derece ile takıyorum.
Montaj sırasında debriyaj kapağında değişmesi gereken hani o 6 vida vardı ya... işte o vidaların (m6)
yaklaşık 1.5 cm uzunlarını ve kontra yapmak için ikişer adette somununu alıyorum,yeni aldığım vida 3 adet,
ama siz 2 adette als anız olur,şahsen ben 3. sünü hiç kullanmadım.Karşılıklı ikisini ağızlatıp orjinallerini sıkmaya
başladım...
Bu noktada hassasebriyajın merkezlenmesi...
İşin kitabında merkezleme aparatı ile yapın diyor,Nurettin abi ile konuşmalarım sırasında
merkezleme aparatından vazgeçip diğer yol ile;şanzuman ile merkezleyip vidaları tekrardan torklayacaktım.
Fakat mekanik merağım ve şansım sayesinde debriyajı merkezliyorum,ama her ihtimale karşı civataları biraz
boşluklu bırakıyorum daha sonra marş motorunun monte olduğu o boşluktan torklayacağım.(ilk başta el ile tatlı sıkılıyorum)