Motor: sıvı soğutmalı,4 zamanlı, 8 sübaplı SOHC v2
Motor hacmi: 680,2 cc
Silindir çapı x strok: 81 x 66
Sıkıştırma oranı: 10:1
Yakıt sistemi: PGM FI elektronik
Max güç: 44,1 kw 7750 devir 60 ps
Max tork: 60 nm/5500 devir
Ateşleme: elektronik avanslı,dijital transistörlü
Çalıştırma: elektrikli
Şanzıman: 5 vites
Güç aktarımı: 0-ring zincirli
Boyutlar: 2250x905x1305mm
Tekerlekler arası mesafe: 1515mm
Sele: 841mm
Yerden açıklık:177mm
Depo: 17,5 lt(3 litre yedek dahil)
Tekerlekler: ön= 100/90 R 19M/C (57H) aliminyum telli jant
arka= 130/80 R 17M/C (65H) aliminyum tel jant
Süspansiyon: ön= 41 mm teleskobik çatal 177 mm esneme aralıklı
arka= ayarlanabilir kompresyon sönümlemeli pro-link 173mm esneme aralıklı
Frenler: ön=Kombine 3 piston kaliperli 256x 4 mm çift hidrolik disk Abs cüruflu metal balatalı
arka=Kombine tek piston kaliperli 240x 6 mm hidrolik disk,Abs cüruflu metal balatalı
Ağırlık: 219 kg (ön 103-arka 116)
Kullanıcı yorumu: Arkadaşlar 2008 model sahibiyim ve 1,5 yıldır kullanıyorum. Motor hacmi 680 cc ve 30 cc için vergisel olarak bir üst kademeye giriyorsunuz. Bu bir dezavantaj. Beygir gücü 60 ps ve bu çapta bir motor için yeterli. Tabi ne beklediğiniz de önemli. Uzun yolda tatmin edici bir performansı var ancak en büyük eksiği 6. vites. Olsaymış çok iyi olurmuş. 140-150 den sonra 6.vitesi istiyor. Gerçi 6 vites olsa 1-2 de ki çekiş ne vaziyette olur onu da düşünmek lazım ancak genel enduro kullanıcısı için bence 6. vites iyi olurdu.
Boyutlar başarılı. 1,75 boyundayım. Özellikle şehir içinde sorun yaratmıyor. Hantal değil. Motor altınızda da kaybolmuyor. Yani göze de hitab ediyor. Yakıt tüketimi fena sayılmaz ancak yapılan tecrübelerde özellikle uzun yolda Suzuki dl 650 kadar ekonomik değil. Bunda eksik olan 6. vitesin payı büyük. Çanakkale dönüşü 90-100 km hızda 100 km de 4 lt yi gördüm ama seri kullanımda 6,5-7 litre yakıyor. Yani tamamen kullanıma bağlı.
Frenler çok başarılı. Abs standart ve ön frene bastığınızda arka frende belirli oranda güç uyguluyor. Panik ön frende iyi bir özellik. Ağırlık bence biraz fazla olsada oranı başarılı. %100 enduro değil ancak arazide beklentilerin en az % 70 ini karşılar. Asfalt ise gayet başarılı.
Gelelim sonuca. 1000 cc altı düşünüyorsanız, paranız varsa, servis maliyetleri sizi ilgilendirmiyorsa BMW F 800 gs alın. Ben asfalttan fazla çıkmam azıcık toprak yol beni keser, ama uzun yolda tatmin etmeli diyorsanız ve ebatları sizi rahatsız etmiyorsa Suzuki Dl 650 alın. Ucuz olsun, BMW olsun, toprakta gitsin, asfaltta gitmesin diyorsanız F 650 gs alın.Gerçek bir enduro istiyorsanız Yamaha Tenerre alın. Hepsinden ortaya karışık olsun ama ana yemek enduro olsun diyorsanız Transalp alın. Ama ne alırsanız alın denemeden almayın. Sonuçta o seleye oturmadan ne desek boş.
Buradan itibaren okuduklarınız Transalp'i sattıktan sonra yazıldı. Araya 2010 model bir 1200 Gs sıkıştırıp, kullanım amacıma fazla uymaması nedeniyle satıp, sonra da 2012 model dl 650 alındıktan sonra yazılmıştır. Sonuç, hepsi farklı noktalarda iyi özellikler taşıyorlar. Ancak iş verdiğiniz paranın karşılığını almak ise bunu en optimum koşullarda sağlayan motor TRANSALP.