Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 10´e kadar. Toplam 13 Sayfa bulundu

Threaded View

  1. #1
    Enduroist Kıdemli Üye Osman Somuncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Osman Somuncu
    Üyelik tarihi
    29-08-2010
    Bulunduğu yer
    Dikili-İZMİR
    Mesajlar
    1,023
    Motosiklet
    TDM 900 A
    Marka
    Yamaha

    Standart Honda CX 500 de konjektör değişimi..

    Arkadaşlar 2008 sonunda satın almaya giderken yeni aküyü elime alıp,öyle vardım motorun yanına..Motorun görünümü böyleydi,ve ben bu motoru aldım:


    By osomuncu at 2011-01-29

    Sonra kendi ellerimle bu hale getirdim:


    By osomuncu at 2011-01-29

    By osomuncu at 2011-01-29

    Gelelim konjektöre:Her uzunca yoldan gelişimde ve yaptığım kontrollerde akü suyu eksiliyordu,tabii tamamlayıp devam ediyordum..En son eksozun altında asit bulaşmasından nikelajın zarar gördüğünü görünce şarj ölçümü yaptırdım:

    Düşük devir:13,8 Yüksek devir 16,6 ile 17,1 arası!..Yani aküyü kaynatıyor ve suyu onun için eksiltiyordu..
    O günlerde Feyzhan arkadaşın Sanel konjöktör uygulamalarını da okumuştum..
    Orijinal yenisi ebay'da 150 usd ,İngiliz bayide yan sanayi ürünü 55 paund olduğunu görünce gözlerim parladı!..


    By osomuncu at 2011-01-29

    Sonra sahibinden'de bu ilanı gördüm:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...40848507/detay

    25 TL ye her türlü konjektör yazıyordu.Sonra bulunduğum yerdeki bir skuter yedekleri satana sordum,bir de ne göreyim ayni benimkine benziyeni onda da varmış!..25 TL verip hemen aldım:

    Marka ve ne malı olduğu üzerinde yazmıyordu..Satıcı Çin malı olduğunu ifade etti..


    By osomuncu at 2011-01-29

    Soketin bir tanesi değişikti (ama o da üçlü ve kablo renkleri ayni)


    By osomuncu at 2011-01-29

    Sonra hata yapmamak için CX500'ün Wiring diagramını ve diğer modellerin kablolama şemalarını inceledim..Hemen hemen Honda'nın bütün modellerinde şasi kablosu YEŞİL renkle gösterilmiş..(Bu incelemeyi daha çok Sanel takarsam diye incelemiştim.)


    By osomuncu at 2011-01-29

    Yeni konjektörü alıp test için elektrikçinin önüne gittim..Jakları çıkarıp,motordaki bağlantıyı ayni renk kablolara küçük maşa kıskaçlarla tutturarak motoru çalıştırdım..Sonuş mükemmeldi:
    1600 devirde 13,6 V ,gaz verince en çok 14,1 V gerilim üretiyordu..Farları açıp kapamalarda bu normal değerler değişmiyordu..Yani bu konjektörün kablo renkleri bile bire bir uyum sağladı..
    Hemen eve döndüm ve motora montajını yaptım..

    Üzerinden çıkan konjektör şöyleydi:


    By osomuncu at 2011-01-29

    Takarken sadece uymayan soketteki fişleri zarar vermeden çıkardım ve öteki sokete renklerin yerlerine sadık kalarak taktım..
    Tesbit civataları da ayni yerine tıpa-tıp uydu ve montajı bitirdim..
    Konu Osman Somuncu tarafından (30-01-2011 Saat 04:35 ) değiştirilmiştir.

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •