Öncelikle motor camiasına dönüş yapacağın için seni kutlarım.

ben de 1.95 boyundayım. önceden transalp kullanıyordum. 91 model ve 21" jant olması nedeniyle boyuma uygun olduğu için gayet rahattım.

sonrasında transalp arıza yapınca 1,5 sene kadar motorsuz kaldım.

1 ay kadar önce yine enduroist'den bir arkadaşın sitedeki ilanı ile 95 model R1100GS aldım. Kendim de inceledim, kullandım, ustasına da götürüp gösterdim. Sorun olmadığının teyidini aldıktan sonra motoru satın aldım.

BMW Honda'ya göre çok daha etli ve iri (hayvani denilebilir) bir makine yapmış. tam 250 kilo. başlarda bu beni korkutmuştu. ancak makinayı kullandıkça paralever, telelever gibi dengeyi mükemmel bir şekilde sağlayan patentli mühendislik harikalarının farkına varmaya başladıkça, en düşük hızlarda giderken ve dönüşlerde bile istesen de makinanın düşmediğini görüyor ve kendine ve makinaya güvenin artıyor.

Boy olarak da makinanın hem arka hem de ön amortisörlerinin yüksekliği ayarlanabiliyor. Ayrıca ön koltuk için de iki kademe yükseklik ayarı düşünülmüş. Ben tüm ayarları en yükseğe ayarladım ve bu haliyle makina sanki tam bana göre tasarlanmış gibi oldu.

Makinanın beğendiğim en güzel yanlarından biri ise su soğutma gibi sorun çıkartma ihtimali olan bir sistemi kullanmaması. Yağ soğutmalı olan makinanın ön farının altında gaganın üstünde görünmeyen küçük bir yağ soğutma radyatörü var. Fan yok. Su yok. antifiriz yok. Müşür yok. kısacası hararet yaptı, su azaldı, müşür açmadı, fan çalışmadı, kışın don olacak antifiriz ne durumda vb gibi endişe yok. bu yönden makinayı çok sevdim.

Makinada ABS var ve frenlemede ayrı bir güven veriyor.

Yakıt sarfiyatı ise transalp ile aşağı yukarı aynı. BMW 1100 cc olmasına rağmen bence 600'lük translap'e göre oldukça ekonomik kalıyor. Bunda BMW'de karbüratör yerine enjeksiyon sisteminin olmasının büyük katkısı var.

Henüz uzun yolda kullanmadım ama şehir içinde yaklaşık 200 KM civarında yol yaptım. Ben ve eşim hem uzun boylu hem de ortalama kilonun üzerinde olmamıza rağmen ikimiz de motorun üzerindeyken oldukçe dik rampalarda bile kısa sürede hızlanıp 5nci vitese kadar çıkabilen güçlü torka sahip bir makinası var. Gazı açarken dikkat edilmesi gereken bir motor açıkçası.

ben 6. vitesi hiç aramadım. çünkü zaten makina ile 5. vitese çıkmak için bile epey bir hız kazanmak gerekiyor. Yarış yapmak amacıyla kullanmak istersen o zaman belki 6. vitese ihtiyaç duyabilirsin. Ancak ben 6. vitesin yokluğunu hiç hissetmedim henüz. 1150 veya 1200 alırsan eğer o zaman 6. vites de var zaten.

uzun sözün kısası BMW çok güzel ve sağlam bir makina. hangi modelini alırsan al, ikinci el de olsa hor kullanılmamış, bakımlı bir makina alıp doya doya binilebilecek, arkadaşların da dediği gibi çocuklarına, torunlarına bile miras bırakabileceğin kaliteli malzemeden mamül makinalardır.

Ne çok yazdım yahu