Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 21 Sayfa bulundu
  1. #11
    Enduroist Kadim Üye EmreCeylan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emre Ceylan
    Üyelik tarihi
    08-01-2011
    Bulunduğu yer
    Balıkesir
    Mesajlar
    839
    Motosiklet
    Ramzey QM200GY
    Marka
    Ramzey

    Standart

    paylaşım için teşekkürler
    EmreCEYLAN Arh(-)
    Ramzey QM200GY 10FV559
    554 2517406
    emreceylanblk@gmail.com
    Balıkesir/Merkez

  2. #12
    Enduroist Kıdemli Üye Hayati BEDER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Hayati BEDER
    Üyelik tarihi
    25-06-2011
    Bulunduğu yer
    Çorlu / Tekirdağ
    Mesajlar
    1,237
    Motosiklet
    NC 700 X 2013
    Marka
    Honda

    Standart

    Teşekürler, kulağa küpe olması gereken bilgiler...

  3. #13
    Enduroist Üye ümit köse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ümit Köse
    Üyelik tarihi
    30-05-2011
    Bulunduğu yer
    Antalya
    Mesajlar
    59
    Motosiklet
    F800GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    İlave olarak artcının uyumaması gerektiği de söylenmeliymiş : )
    Bende kaskım neden gittikce ağırlaşıyor diyordum ondanmış...

  4. #14
    Enduroist Kadim Üye Abdullah TÜRK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Abdullah TÜRK
    Üyelik tarihi
    30-06-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    673
    Motosiklet
    XL700
    Marka
    Honda

    Standart

    harika bir paylaşım,çok teşekkürler....

  5. #15
    Enduroist Üye erhanay14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Erhan AYDIN
    Üyelik tarihi
    21-01-2009
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    76
    Marka
    Diger

    Standart

    Artçılarımızın belimizden veya motosikletten tutması düz hatlarda normal seyirde problem çıkarmaz.Ancak;;;;;
    Motosikletin arkasından tutan artçınızla viraja girdiğinizi ve arkanızda ki artçınızın yatış yönünün tersine bir kuvvet uyguladığını düşünün,siz motosikleti viraj hattında tutmak isterken artçınızın, yatış açısının tersi istikametine yönlendirmesi ile viraj dışına doğru çekilirsiniz.Bunu da gidonda ki ağırlık artışından rahatlıkla anlarsınız.Birde belinizden tutmasında karşılaşacağınız sorunlar olacaktır.Örnek verecek olursam biraz sert bir kalkış yaptı iseniz artçınızın sadece sizden destek aldığı düşünüldüğünde artçınızın bedeni arkaya gitmek isteyecek dolayısıyla belinizden aldığı destek nedeniyle sizide arkaya doğru istem dışı çekecek böylece gidon üzerinedeki hakimiyetiniz de sorun yaşamanıza neden olabilecektir.Yine aynı şekilde ani ve hızla artan fren basıncı uyguladığınızı düşünün.Bu durumda da yine artçınızın sizden aldığı bir destek var.Dolayısı ile beden aslında sele üzerinde serbest konumdadır.Fren basıncı ile artçınızın bedeni ileri gitmek isteyecek ve sizi itekleyecektir,siz motosikletin önüne giden ağırlık aktarımını ve fren basıncını kontrol etmek isterken artçınızın beden etkilerine maruz kalacak ve yine sorun yaşayacaksınız.Yunuslar eğitiminde artçı personelin eğitiminde kullandığımız artçılı uyum çalışmalarında ki metodu yazıyorum.Dilerseniz; aynı artçı ile sizden tutmasını,motosikletten tutmasını ve anlatacağım metodu uygulayarak artçılı sürüşü kolaylıkla test edebilirsiniz.Aşağıda yazdığım açıklama Motosikletli Polis Timleri için hazırladığımız Motosiklet Sürüş Eğitimi Eğitici El Kitabındandır.
    Artçılı sürüş,öncü kursiyer için her açıdan daha fazla sorumluluk demektir.Artçılı sürüşte öncü ve artçı kursiyerin motosiklet sürüş güvenliğinin sağlanmasında üzerlerine düşen görev ve sorumlulukları bulunmaktadır.Arçılı güvenli sürüşün sağlanabilmesi için eğitim alanında artçının motosiklete biniş ve iniş şekilleri ile sürüş esnasında hızlanma,frenleme ve viraj almada motosiklet üzerindeki vücut pozisyonu öğretilmelidir.Temel eğitim istasyonları artçılı sürüş alıştırmalarında da artan zorluk derecesinde kurularak öncü ve artçının birbirleri ile uyum sağlamaları ve güvenli sürüşe katkıda bulunmaları öğretilir.Artçı kursiyere şartlar ne olursa olsun öncü gibi motosiklete sol tarafından binip yine sol taraftan ineceği öğretilmelidir.Ayrıca;artçı kursiyerin motosiklete binip inerken öncü kursiyeri uyarması,ani ağırlık merkezi değişikliği ile birlikte sürüş kontrolü ve sürüş güvenliğnin kaybedilerek olası düşme ve kazaların önlenmesi için önemlidir.
    Stabil Duruşta Artçının Oturuş Pozisyonu:Artçı kursiyerin her iki eli dizleri üzerinde,öncüye ne çok yakın nede çok uzak olacak şekilde ve öncü kursiyere dizleri ile temas halinde,vücut ağırlığının %70-80 ini sele üzerine,%20-30 luk kısmını da ayak sehpası üzerinde olacak şekilde oturur.
    Artçının öncü kursiyeri dizleri ile temas ederek kavraması;kalkış,hızlanma ve frenlemenin önceden algılanmasını,artçının sürücüye veya geriye doğru gidip gelmesini engeller ve ağırlığın bir noktada toplanmasını,öncü ve artçı için uyumlu ve dengeli bir sürüş sağlar.
    Kalkış ve Hızlanmada Artçının Oturuş Pozisyonu : "Stabil duruşta artçının oturuş Pozisyonu"nda anlatıldığı gbi oturan kursiyer ilk kalkış anında ve bu kalkışında yüksek hızda olması durununda vücudu motosikletin gidiş yönünün tersine hareket edeceğinden (geriye) dizleri ile öncüyü yeteri kadar kavrayarak her iki elinin avuç içlerini diz üstünde,parmakları ile de dizlerini sıkıca kavrayacak şekilde ve gövdesini de öne doğru bir miktar eğerek vücudunun geriye doğru gitmemesini sağlar.
    Düz Sürüşte Artçının Oturuş Pozisyonu: Öncüye dizler temas halinde her iki el ile dizler kavranarak,istendiğinde öncünün başının sol veya sağ yanından bakarak oturur.
    Yavaşlamalarda Artçının Oturuş Pozisyonu: Öncüye dizler ile temas halinde ve fren kullanımının hissedildiğinde,avuç içleri diz üstünde,dize elleri ve ayak tabanı ile ayak sehpasına baskı uygulayarak,vücudun da ileriye kaymasında sürüş güvenliğini ve sürücüyü olumsuz etkilememesi için gövde üst kısmının geriye doğru götürülmesi şeklinde konumlanır.
    Frenlemede Artçının Pozisyonu: Özellikle acil frenleme durumunda optimal fren kullanımı ile hızın büyük kısmından kurtulurken,motosikletin ve üzerindekilerin kütlesi (ağırlığı) halen ileri gitme eğilimi göstermektedir.Bu bir fizik kuralı olup,gidiş istikametine giden ağırlığın ve bu ağırlığında artçının kütlesi olduğu,ayrıca motosiklet üzerinde otomobillerde ki gibi emniyet kemeri olmadığı düşünüldüğünde artçının öncü istikametine giden kütlesini,sürüş güvenliğini ve sürücüyü olumsuz etkilemeyecek şekilde kontrol altında tutması artçılı sürüşte frenlemede en önemli hususlardandır.Öncü istikametine gidecek artçının kütlesi öncüyü zor durumda bırakacak,öncüyü selede ileri doğru iterken kollarında kıvrılmasına ve sürüş kontrolünün yitirilerek ideal fren kullanımının kaybedilmesine ve fren mesafesinin de uzamasına neden olacağı da göz önüne alındığında;frenleme durumunda artçı dizleri ile öncüyü kavrar şekilde,avuç içleri diz üstünde,dize elleri,ayak tabanı ile de ayak sehpasına baskı uygulanarak,ağırlığın da ön teker lehine olduğu ve arka teker lehine zayıflayan yer tutuşunun da artırılması ve öncü sırtına yaslanılmaması için gövde üst kısmının geriye doğru götürülmesi şeklinde konumlanır.
    Virajda Artçının Vücut Pozisyonu: Stabil oturuş konumunda olduğu gibi seyir halinde de ve özellikle sola virajlarda öncünün sol,sağa virajlarda sağ omuz üzerinden ileri bakarak ,dönüş ve yatış açısının tersi istikametin de kuvvet uygulamadan,öncünün yatış açısına göre vücut pozisyonu alarak konumlanır.
    Slalomlarda Artçının Vücut Pozisyonu: Virajda alınan vücut konumuna ek olarak yön değişikliklerinde öncünün konumuna ve yatış açısına görev vücut pozisyonu alınır.
    Rampa İniş ve Çıkışlarında Vücut Pozisyonu: Stabil oturuş konumunda olduğu gibi,özellikle çok eğimli rampa inişlerinde artçının kütlesi frenleme durumunda olduğu gibi ileri gitme eğilimi gösterdiğinden ,öncüyü ve sürüş güvenliğini olumsuz etkilemeyecek şekilde gövde üst kısmının geriye götürülmesi ile ayrıca;rampa çıkışlarında ve rampanın dik açılı olması durumunda gövde üst kısmının öncü istikametinde öncüye temas etmeden konumlanır.

    Yukarıda anlattığım çalışmalar başta karmaşık gözükse de uygulanabilirliği ve uygulamada ki güvenliği hususunda aktarabileceğim; Yunuslar da görev yapan artçı personelin bu işlemi telsiz ve uzun namlulu silahı da taşırken yaptıkları ayrıca bugüne kadar artçı personelin kalkışlarda düşme,ani frenleme de öncüyü rahatsız etme,virajlarda tersine yönlendirme gibi olumsuz etkilerinin olmadığı 17 yıldır eğitimlerde ve görevde test edilmiştir.Faydam olduysa ne mutlu.Merak edilen veya anlaşılmayan hususlarda açıklama yapabilirim.Yalnız bu bilgiler hazırladığımız resmi kitabın içeriği olup diğer sitelerde paylaşılmamasını arzu ederim.Alaattin Keskin hocam ile birlikte hazırladığımız bu kitap ve içeriğinde ki bilgilerin (içerikle ilgili kısa bilgiler forumun sürüş teknikleri bölümünde mevcuttur) sorumluluğu Resm.Mk.doğrultusunda sadece beni bağlar.Kaynak gösterilse dahi bu bilgilerin diğer internet linklerinde paylaşılması neticesi res.mak.tarafından yapılacak incelemelerde telif yasası gereğince sıkıntı yaşamamanızı nacizane bildirmek istedim.Bilgi paylaştıkça çoğalır ama resmi prosedürlerin yaptırımları ağır oluyor arkadaşlar.Tekniği uygulayarak beğenenler bilgileri şifai olarak arkadaşlarına dağıtabilirler bunda ise hiçbir sorun yoktur.
    Konu erhanay14 tarafından (27-07-2011 Saat 19:45 ) değiştirilmiştir.

  6. #16
    Enduroist Kıdemli Üye Hayati BEDER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Hayati BEDER
    Üyelik tarihi
    25-06-2011
    Bulunduğu yer
    Çorlu / Tekirdağ
    Mesajlar
    1,237
    Motosiklet
    NC 700 X 2013
    Marka
    Honda

    Standart

    Çok teşekkürler Hocam

  7. #17
    Ordinaryus Enduroist BUGRA TURK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    BUGRA CTURK
    Üyelik tarihi
    06-02-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,022
    Motosiklet
    1150 gs (2003)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Erhan Bey çok güzel anlatmışsınız, bide resimli olursa on numara olur ;) Ben eller serbest modunu bilmiyordum, ama artçı arkadaşlara bu şekilde durmasını söylesek de düşecek gibi oluyoruz diyecekler sanırım..
    Eğitim şart ;)
    Honda CBF 150
    Aprilla Pegaso F 650
    BMW 1150 GS

    Buğra ÇALIŞKANTÜRK 532 404 2887 AB +


  8. #18
    Enduroist Üye erhanay14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Erhan AYDIN
    Üyelik tarihi
    21-01-2009
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    76
    Marka
    Diger

    Standart

    ben teşekkür ederim.başlangıçta düşecek gibi oluyoruz diyeceklerdir,katıldığım husus motosikletin tutuş yerlerinden veya öncüden tutunma kişiye güven hissi vermektedir bu sebeple kesinlikle tutulmaz-tutturmayınız diye bir açıklamada bulunmuyorum zaten.ancak ben varolan riskleri anlatarak kendi metodumuzu anlattım ve bu yöntem de hızınız ne olursa olsun,sürüş dinamiklerinde ki değişen şartlar ne olursa olsun artçının yine güven içinde olduğu ve sürüş güvenliğini kesinlikle etkilemediğidir.bu metodu benimsetme gibi bir düşüncem kesinlikle yoktur,yukarıdaki uygulamayı kısaca özetlersem;
    artçınızın dizleri normal sürüşte size temas halinde (sıkmayacak ama tepkilere göre her an sıkmaya hazır konumda)
    kalkış ve frenlemede artçı dizleriyle öncüyü kavrar
    kalkışta el içi diz üstünde parmaklarla da dizlerinden destek alır konumda (bu tutuş vücudun geri gitmesini önler)
    frenleme de eller dizleri kavrayacak şekilde, el içi ise dizlere baskı kurar konumda olmalıdır (ellerin dizlere baskı uygulaması vücudun öne gitmesini önler).bir kaç deneme de bu uygulamanın ne kadar basit olduğunu göreceksiniz.daha önceki yazılarda bazı arkadaşlar artçılarına bir sürü komut vermenin zorluğundan bahsetmişler,haklılar.bu sebeple bilinçsiz artçı taşımak biliniz ki bizler,artçılarımız ve sürüş güvenliği için riskli olabilir.Hele birde istemeye istemeye bindirdiğiniz bir artçı ile kaza geçirdiğnizi ve ailesinin de şikayetçi olduğunu düşünürseniz işin adli boyutunun da olacağı bilinci ile lütfen önce kişiliğinden sonra da arkada risk yaratacak kişilerle ilgili içinizde endişe hissederseniz size yakınlığı ne olursa olsun arkanıza ARTÇI almayınız.
    yazıların resimle desteklenmesi hususunda ise söyleyeceğim; bende başta resimlerle destekleyecektim ama çok uğraşmama rağmen nedense bir türlü yükleme yapamadım.diğer sitelere resim yükleme sonra linki buraya kaydetme gibi bir işlem var resim upload hususunda.bunun yerine yazı yazdığımız bu bölümde resim yükle seçeneği olsa ve resmin yükleneceği dosyanın adını göstererek resim yüklesek daha kolay olurdu.ama ben diğerini başaramadım.öğrenince resimleri yükleyeceğim.
    Konu erhanay14 tarafından (27-07-2011 Saat 19:40 ) değiştirilmiştir.

  9. #19
    Enduroist Kıdemli Üye Hayati BEDER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Hayati BEDER
    Üyelik tarihi
    25-06-2011
    Bulunduğu yer
    Çorlu / Tekirdağ
    Mesajlar
    1,237
    Motosiklet
    NC 700 X 2013
    Marka
    Honda

    Standart

    Bu topikte paylaştıklarınız eşimin dikkatte okuyup sonrada uyguladığı hususlar.Merakla takip ediyoruz, devamını bekliyoruz, Teşekkürler

  10. #20
    Enduroist Üye erhanay14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Erhan AYDIN
    Üyelik tarihi
    21-01-2009
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    76
    Marka
    Diger

    Standart

    Alıntı 59hunter Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu topikte paylaştıklarınız eşimin dikkatte okuyup sonrada uyguladığı hususlar.Merakla takip ediyoruz, devamını bekliyoruz,
    Yusuf Yüce abim bir yazımın altında ki kısa uyarı yazımı sarıya boyadığını söylediği gün renklerin anlamını bir kez daha anladım.yazınızda yenge hanımın yazdıklarımı okuduğunu belirtmişsiniz.şeref duydum.çok doğru bir yöntem olmuş aslında.ama tüm okuyucular şunu ihmal etmemeliler.bu metod da artçı her tepkiye tepki anında karşılık vermeli çünkü vücudu motosikletin üzerinde tutan asıl etken dizlerin öncüyü kavraması.bu metoda alışması da bir o kadar kolay aslında.bir kaç deneme ile hem artçınız tekniği öğrenecek hem de öncüler belirttiğim sürüş tarzlarında artçının olumsuz tepkileriyle sürüşü riske atmayacaklar.daha önce de belirttiğim gibi isteyen istediği metodu uygulamakta serbesttir.

 

 
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •