Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
1 den 10´e kadar. Toplam 11 Sayfa bulundu

Konu: dumann!!

  1. #1
    Enduroist Üye BarışAtabilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Barış Atabilen
    Üyelik tarihi
    04-06-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    40
    Motosiklet
    '00 1150GS
    Marka
    Bmw

    Standart dumann!!

    arkadaşlar selam..

    başıma şöyle bir durum geldi.. motor bakım bölümünde yağ ile ilgili birkaç sorum olmuştu saolun merakımı giderdiniz.. motoruma 2 hafta kadar önce yap koydurmuştum antalya ya gittiğimde.. 10-40 castrol magnatec koydum başka yapğ bulamadığımdan ve zamanım olmadığından.. neyse motorda bir sorun yok fakat dün evin önünde motoru çalıştırdım 3-5 saniye kadar bol bol duman attı eksozdan.. sonrasında da yağı değiştiren ve motorlardan anladığı söylenilen arkadaşı aradım.. 4 litre yağ koymuş motora ve filtreyi de yağlamadan takmışş.. sabırla tuttum kendimi bişey söylememk için..

    ama bu işlemin üstüne 1200 km civarı yol yaptım.. 1200 km nin üstüne böyle bir durum oldu.. yağı da kontol ettim hala max da duruyor.. ama bir defa duman attı..

    yorumlarınızı ve önerilerinizi bekliyorumm..

    saygılar

  2. #2
    Ordinaryus Enduroist Yusuf YÜCE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yusuf YÜCE
    Üyelik tarihi
    01-07-2009
    Bulunduğu yer
    Bakırköy / İSTANBUL
    Mesajlar
    3,657
    Motosiklet
    Norge 1200
    Marka
    Guzzi

    Standart

    Aga senin faturan kabarıyor, bir ara mahsuplaşalım ilk toplantıya bekleriz.
    Öğrettiklerimiz bize uygulanamaz.
    Feministlik kocayı bulunca; komünistlik parayı bulunca biter, ENDUROİST'lik baki kalır.

  3. #3
    Enduroist Üye BarışAtabilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Barış Atabilen
    Üyelik tarihi
    04-06-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    40
    Motosiklet
    '00 1150GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Yusuf abi valla gelcem gelcem diyorum bi türlü denk getiremiyorum.. valla bu önümüzdeki toplantıya geliyomm sözzz...

  4. #4
    Enduroist Katılımcı Üye İsmail Hakkı Erdağ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İsmail Hakkı ERDAĞ
    Üyelik tarihi
    12-10-2010
    Bulunduğu yer
    Alanya
    Mesajlar
    411
    Motosiklet
    Yamaha 1200 süper tenere
    Marka
    Yamaha

    Standart

    1150 filitre değişirse 3800 gr yağ konur ,200 gr fazla konulmuş ve eğer yan ayakta bırakırsanız duman durumu her zaman olabilir!!!!! filitrenin yağlamadan takılmasını anlayamadım,benim bildiğim sadece filitrenin ağzındaki lastik kısmına biraz yağ sürülür!! bu sürülmez ise duman atarmı? daha önce duymadım!!!! atmaması gerek.Bu konuda bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyelim.
    Motorcu özgür ruhtur.
    05324123412

  5. #5
    Enduroist Kıdemli Üye Volkan YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    volkan yilmaz
    Üyelik tarihi
    17-02-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul / gayrettepe
    Mesajlar
    1,859
    Motosiklet
    '03 R1150GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    bugune kadar benim makine hic duman atmadi ama yan ayaktada cok nadir yada cok kisa sureli birakmisimdir hep orta kullanirim... ben de bmw ne kadar yag yakabilir diye uzun yani yaklasil bi 4000 km kadar yag koymadim sonra kompresyonda ve 3800 - 4500 arasi ses gelmeye basladi bi baktim yag dibi dormus tam 2 litre eksiltmis tamamladik gene saat gibi ama benimki biraz cok yag yakiyor galiba.... benim gorudgum filtreye deliginden bi yag doldurulur deligin etrafida iki parmak usulu tasan yag ile guzelce yaglanir ve sonra filtre yerine takilir... duman enterasan bugune kadar hic bi makinemde oyle duman denecek bi atim olmadi...
    Volkan YILMAZ 0 Rh+
    532 2840943

    ride to hell


  6. #6
    Enduroist Kıdemli Üye Osman Somuncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Osman Somuncu
    Üyelik tarihi
    29-08-2010
    Bulunduğu yer
    Dikili-İZMİR
    Mesajlar
    1,023
    Motosiklet
    TDM 900 A
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Şimdi duman olayının filtreyle hiç bir alakası yoktur..
    Hem filtrenin içine yağ doldurup takmayla,doldurmadan takmanın da bir farkı olmaz..(motor sıcak iken yağ değişiyorsa)

    Filtreyi boş takmak yağın yataklara gelmesini en çok 2,5-3 saniye geciktirir..Motor sıcaksa,krank yataklarında önceden var olan yağ tabakası ozaman zarfında krank ve yatağı korur..(Bu koruma süresi 7-10 dakika arasındadır,yani yağı biten bir motor yağ gelmeden 7 dak. dayanır..)
    Filtreyi doldurup takmak bu 2-3 saniye içindir..

    Gelelim duman olayına; ''yağ yanma odasına nasıl girebilir?''sorusuna verilecek bütün cevaplar bunun nedenidir!..
    1-Supap keçe lastiklerinden,
    2-Aşınmış veya yapışmış segmanlardan..(Segman yapışması,yüksek hararet sonucu pistonun fazla şişip gömleğe sürtünmesi (krepaj) sonucu oluşur.. )
    3-Yanlış benzin,veya benzine yağ karışıp enjeksiyon yoluyla yanma odasına girmesi..

    2.maddede belirtilen sebep 10-40 yağda daha fazla meydana gelebilir..

    Kolay gelsin..

  7. #7
    Enduroist Kıdemli Üye Volkan YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    volkan yilmaz
    Üyelik tarihi
    17-02-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul / gayrettepe
    Mesajlar
    1,859
    Motosiklet
    '03 R1150GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı o.somuncu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi duman olayının filtreyle hiç bir alakası yoktur..
    Hem filtrenin içine yağ doldurup takmayla,doldurmadan takmanın da bir farkı olmaz..(motor sıcak iken yağ değişiyorsa)

    Filtreyi boş takmak yağın yataklara gelmesini en çok 2,5-3 saniye geciktirir..Motor sıcaksa,krank yataklarında önceden var olan yağ tabakası ozaman zarfında krank ve yatağı korur..(Bu koruma süresi 7-10 dakika arasındadır,yani yağı biten bir motor yağ gelmeden 7 dak. dayanır..)
    Filtreyi doldurup takmak bu 2-3 saniye içindir..

    Gelelim duman olayına; ''yağ yanma odasına nasıl girebilir?''sorusuna verilecek bütün cevaplar bunun nedenidir!..
    1-Supap keçe lastiklerinden,
    2-Aşınmış veya yapışmış segmanlardan..(Segman yapışması,yüksek hararet sonucu pistonun fazla şişip gömleğe sürtünmesi (krepaj) sonucu oluşur.. )
    3-Yanlış benzin,veya benzine yağ karışıp enjeksiyon yoluyla yanma odasına girmesi..

    2.maddede belirtilen sebep 10-40 yağda daha fazla meydana gelebilir..

    Kolay gelsin..
    olay budur osman abi eline saglik
    Volkan YILMAZ 0 Rh+
    532 2840943

    ride to hell


  8. #8
    Enduroist Kadim Üye TAMER MERİÇ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    TAMER MERİÇ
    Üyelik tarihi
    09-02-2010
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    800
    Motosiklet
    CBF 150
    Marka
    Honda

    Standart

    Osman Abi, bilgi paylaşımın için teşekkürler. Çok önemli bilgileri çok net açıklamışsın.
    Dostlarınla zaman geçir, Haz aldığın zaman harcanmış değildir.
    Tamer Meriç
    Enduro olacak.
    0 RH (+)

  9. #9
    Enduroist Üye BarışAtabilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Barış Atabilen
    Üyelik tarihi
    04-06-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    40
    Motosiklet
    '00 1150GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı o.somuncu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi duman olayının filtreyle hiç bir alakası yoktur..
    Hem filtrenin içine yağ doldurup takmayla,doldurmadan takmanın da bir farkı olmaz..(motor sıcak iken yağ değişiyorsa)

    Filtreyi boş takmak yağın yataklara gelmesini en çok 2,5-3 saniye geciktirir..Motor sıcaksa,krank yataklarında önceden var olan yağ tabakası ozaman zarfında krank ve yatağı korur..(Bu koruma süresi 7-10 dakika arasındadır,yani yağı biten bir motor yağ gelmeden 7 dak. dayanır..)
    Filtreyi doldurup takmak bu 2-3 saniye içindir..

    Gelelim duman olayına; ''yağ yanma odasına nasıl girebilir?''sorusuna verilecek bütün cevaplar bunun nedenidir!..
    1-Supap keçe lastiklerinden,
    2-Aşınmış veya yapışmış segmanlardan..(Segman yapışması,yüksek hararet sonucu pistonun fazla şişip gömleğe sürtünmesi (krepaj) sonucu oluşur.. )
    3-Yanlış benzin,veya benzine yağ karışıp enjeksiyon yoluyla yanma odasına girmesi..

    2.maddede belirtilen sebep 10-40 yağda daha fazla meydana gelebilir..

    Kolay gelsin..


    Osman abicim çok net açıklamışsın teşekkürler.. sadece 1 defa duman attıgından o da yaklasık 3-5 saniye sürdüğünden 2. maddeyi pek düşünmüyorum.. çünki daha sonrasında bir daha olmadı.. 1. madde içinde pek bir yorum yapamıcam subap ayarlarına aldıgımdan beri bakmadım ama yenisahra da açılan touratech deki arkadas subaplardan ses gelmediğini söyledi tabi ben arasındaki ses farkını henüz yaşamadıgım için bilmiyorum.. benzin aldıgım yerlere oldukca fazla özen gösteriyorum..

    ama motoru yan ayakta çalıstırıorum genelde ve bu duman olayı oldugunda da yan ayaktaydı.. bundan sonra dikkat edicem calıstırırken yan ayakta olmamasına.. ama bir daha 10-40 yag koymıcam çünki motor fazla sesli çalışmaya başladı..

    Saygılar ve teşekkürler..

  10. #10
    Banned
    Isim
    Ahmet İri
    Üyelik tarihi
    06-04-2010
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    579
    Motosiklet
    R1200GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Osman Abi bilgilendirme için teşekkürler,inşAllah ciddi birşey yoktur.

 

 
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •