Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan SeçilenSeçilen 12
11 den 15´e kadar. Toplam 15 Sayfa bulundu
  1. #11
    Enduroist Kıdemli Üye Mustafa Çapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Mustafa Çapar
    Üyelik tarihi
    03-03-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    266
    Motosiklet
    R1100GS - Honda Transalp XL600V
    Marka
    Bmw

    Smile

    Gerekli mesaj alınmış zaten. Start /Stop düğmesinden kapatın denmesi el alışkanlığı kazanarak acil durumda düşünmeden refleks olarak o düğmeden stop edebilesiniz diye verilen bir tavsiye. Normalde nasıl stop ettiğinizin çok önemi yoktur. Yeter ki çalıştırırken nereden kapattığınızı unutup uğraşmayın. (:

    İster motosiklet olsun ister başka bir araç. Mutlaka en küçük viteste parketmek en doğrusudur. Motosikletlerde arabalardaki gibi el freni olmaması nedeniyle birinci viteste park etmek kendiliğinden hareket etmesini engelleyecek ve olası kazaları engelleyecektir.

  2. #12
    Enduroist Kadim Üye İbrahim KARAASLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İbrahim KARAASLAN
    Üyelik tarihi
    12-06-2011
    Bulunduğu yer
    Düzce
    Mesajlar
    498
    Motosiklet
    Artık Yok (Tabanvay)

    Standart

    Arkadaşlar benim bildiğim anahtardan stop edilmesi durumunda önce bujiye giden elektrik kesiliyor yanma odası benzin dolu kalıyor buda (çok acemiler için)sonraki çalıştırmada bilinçsiz gaz verme sonucu motoru boğuyor.Ama kırmızı düğme tüm elektriği kesiyor yani en önemlisi benzin pompası duruyor motora benzin gitmiyor buji zaten çalışmıyor tüm aksam aynı anda durmuş oluyor

  3. #13
    Enduroist Kıdemli Üye Ünsal Ömer ÇAKMAKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ünsal Ömer ÇAKMAKLI
    Üyelik tarihi
    09-04-2010
    Bulunduğu yer
    erzincan
    Mesajlar
    1,584
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı JeRu_SaLeM Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benim bildiğim anahtardan stop edilmesi durumunda önce bujiye giden elektrik kesiliyor yanma odası benzin dolu kalıyor buda (çok acemiler için)sonraki çalıştırmada bilinçsiz gaz verme sonucu motoru boğuyor.Ama kırmızı düğme tüm elektriği kesiyor yani en önemlisi benzin pompası duruyor motora benzin gitmiyor buji zaten çalışmıyor tüm aksam aynı anda durmuş oluyor
    Osman hocamın dediği gibi her motosikletin tasarımı farklı olduğundan acil stop , kontak anahtarı çalışma mantığı farklı olabiliyor. Benimkinde benzin pompası yok mesela. Hatta 2011 modellerinde acil stop düğmesinide kaldırmışlar : ) Osman hocamınki daha ilginç , ateşlemeye ayrı , diğer aksamlara ayrı alternatör.

    Ben 2011 Cbf150'de mecburen kontak anahtarından kapatıyorum. Boş vitesi hemen hemen hiç kullanmıyorum. Dururkende vitesteyim , kalkarkende , beklerkende , marş basarkende. Pegaso kullanırken ise sürekli acilden kapatıp , kontağı açık unuturdum. Ve marş basarkende illaki boşa almak zorunda kalırdım. Hiçbir motorumda da orta sehpa kullanmış değilim.

    Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

    Ep gene Trakya beeyaa Avrupa'lıyız çekemiyo susaklar...


    0 532 4258807

    Canlar Makina , Canlar A.Ş.

    .

  4. #14
    Ordinaryus Enduroist BUGRA TURK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    BUGRA CTURK
    Üyelik tarihi
    06-02-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,022
    Motosiklet
    1150 gs (2003)
    Marka
    Bmw

    Standart

    ben her defasında bujileri söküp çıkarıyorum ))

    dermişim

    Espirisi bir öte yana, her zaman kırmızı butondan kapatırım, kontak anahtarı ile diğeri arasında çok fark olduğuna inanmıyorum, bujiden önce veya sonrası diye birşey olduğunuda düşünmüyorum, sonuçta bu elektrik denen şey saniyenin binde biri hızında gidip gelen bir olay efenm, bujiye kadarın usluca inmez gibi (:

    he birde motor, araba, uçak,kamyon, gemi tank ne olursa olsun viteste bırakmak en iyisidir. ;)
    Honda CBF 150
    Aprilla Pegaso F 650
    BMW 1150 GS

    Buğra ÇALIŞKANTÜRK 532 404 2887 AB +


  5. #15
    kt
    Guest

    Standart

    beyler bu motor kullanma işini kalıplara sokarak belkide size uygun olmayacak şekilde hareket etmeye zorlamayın.ben motoru hep anahtardan kapatırım bu acil kapama zımbırtısı olmayan motorları kullandığım zamanlardan edindiğim alışkanlıktır.ha efendim kaza sırasında kapatmak için alışkanlıkmış.bunu diyen ya kaza yapmamış yada kazayı motoru durduğu yerde devirmek sanıyor. motorum dururkende birinci vitestedir.marşa basarken birinci viteste elim debriyajda marşa basarım.bana güven veren yöntem budur.yok efendim viites boşta marşa basılırmış.bana göre viteste ayak frende marşa basılır.28 yıldır böyle motor kullanırım.herhangi bir ileri sürüş bilmem ne tekniğide bu kullanma şeklimi değiştirmez.size en doğru gelen motor kullanma şeklini ancak motorun üstünde kendiniz
    öğrenirsiniz.(temel kuralları tartışmıyorum onlar sabit)yani beyler kalıplarla zorlanmayın.nasıl kolayınıza geliyorsa öyle kullanın.
    Konu kt tarafından (17-09-2011 Saat 01:19 ) değiştirilmiştir.

 

 
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan SeçilenSeçilen 12

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •