Bu konuyu bugün öğleden önce okudum. Okulda dersim bittikten sonra eve geldim. denemeye çıktım. Yaşıyorum. Gerçekten birkaç kez deneyince oldukça rahat olduğunu gördüm. Teşekkürler
Bu konuyu bugün öğleden önce okudum. Okulda dersim bittikten sonra eve geldim. denemeye çıktım. Yaşıyorum. Gerçekten birkaç kez deneyince oldukça rahat olduğunu gördüm. Teşekkürler
Arkadaşlar sadece şuna dikkat edin, bu tekniği uygulama zamanlamanız çok önemlidir. Virajın tam ortasında hadi bir kontra yapayım deme şansınız yoktur. Viraj öncesi konumlanma, etrafınızdaki emniyetli alan ve viraj keskinliğine göre süratiniz önemlidir. Viraj öncesi bel hareketi ile motoru sağa veya sola yatırarak, trafikteki emniyetli alanınızı belirleyin. Viraj içinde kesinlikle sert fren yapmamak, yavaş girip hızlı çıkmak, tatlı tatlı gazı açmak lastikleri daha çok yola yapıştırır. Kontra aynı zamanda bir emniyettir. Güç ve ağırlık noktasını dönmek istediğiniz yöndeki kola aktarmaktır. Başardıkça daha yüksek süratlerde yapmaya başlayacaksınız.
Fotoğraf makinesinin enstantane ayarı gibi neler yapabileceğinize kendiniz karar verin.
Konu Yusuf YÜCE tarafından (28-09-2011 Saat 10:59 ) değiştirilmiştir.
Öğrettiklerimiz bize uygulanamaz.
Feministlik kocayı bulunca; komünistlik parayı bulunca biter, ENDUROİST'lik baki kalır.
Atilla Düzel (17-09-2017)
Bu teknik aslında bir motoru devirmeye çalışmaktır fakat jireskopik etkiden dolayı motor devrilmez ve devrilme yönüne doğru yatar böylece bu tekniği uygulamış oluruz kabaca)
Nokta hep son demek değildir
Bazen kendinden sonra gelecek olan harfin
büyük olacağını gösterir
Tam olarak mekaniği, fiziği nasıldir bilmiyorum ama o senin dediğin driftleri ben kontrayla değil, motoru vücudumla yatırarak yapıyorum.
Hafif te öne yükleniyorum ki arka lastik biraz boşa çıksın daha iyi patiye kalsın.
Sanırım arazide en çok keyif aldığım şeylerden birisi bu..
Motosiklet yüksek süratlerde gidondan döndürerek değil yatırarak viraj döner. Kontra denilen şey motoru dönmek istediğiniz yöne yatırmaktan ibarettir. Bunu gidonu itmek yerine vücudunuzu dönmek istediğiniz tarafa sarkıtıp diz açarak da yapabilirsiniz (yarış tekniği).
Okudugum bir yerlerde ayak pegine basin agirliginizi verin diyordu ama nasil? kontradan sonra mi once mi hangi ayak pegine, gidip tem de bir deneyip geleyim
Bilen varsa yazabilirse simdiden tesekkurler.
Özellikle bozuk yollarda virajın tersindeki pege ağırlık vereceksin. aslında asfaltta bu konunun pek önemi yok motor yola iyi yapıştıysa peg olayına gerek kalmıyor. ben Varaderoda hiç gerek duymadım Siirt'tin meşur Tozlu yollarında, ayak pegim de çoğu zaman yere değmiştir
By JeRu SaLeM