Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 9´e kadar. Toplam 9 Sayfa bulundu
  1. #1
    Enduroist Katılımcı Üye ALEXANDER 1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Oktay KILIÇ
    Üyelik tarihi
    02-10-2011
    Bulunduğu yer
    ANKARA
    Mesajlar
    129
    Marka
    Diger

    Standart Sübap(VALF) ve Sübap ayarı nedir.

    Kuşkusuz her Motosiklet kullanıcısının çok sık duyduğu bir terimdir.Çoğumuz ne demek olduğunu bilsekte,buradan kendi anlatımlarıma dayanarak paylaşmak istedim.Eğer bir yerlerde hatam olduysa lütfen düzeltiniz.





    Subap-Valf :İçten yanmalı 4 zamanlı motorlarda her silindirde normalde 2 adet bulunur. Birisi emme valfi(sübabı) diğeri egzoz valfi(sübabı). Emme valfinden yakıt-hava karışımı silindir bloğuna (yanma odası içine) püskürtülür Egzoz valfinden ise blokta ateşleme sonunda ortaya çıkan gaz dışarı atılır.Silindir başına toplam 4 adet valf(sübap)bulunan motorlarda vardır.2 Emme,2 egzoz.Normalde üstteki hareketli şemada görüldüğü üzere emme sübabı 1.ZAMANDA silindire hava-yakıt karışımını vermek için açılır.Egzoz sübabı ise 4.ZAMANDA silindirde bulunan açığa çıkmış CO2 Gazını atmak için açılır...




    SÜBAP AYARI

    Motor çalışma sıcaklığına ulaştığında , supap sistemindeki parçalar da ısınırlar. Isınan parçalarda meydana gelen genleşme ve büyüme, supapların açık kalmasına sebep olur.Yuvalarına tam olarak oturmayan supaplar, soğumaz ve aşırı ısınarak zarar görebilirler.Ayrıca yuvasına oturamayan supap, kompresyon kaçıracağı için motor gücünün düşmesine de sebep olur.

    Supap ayarları bozuksa ,ayarları olması gereken değerlerde değilse belli bir ses ile kendini ele verir. Bu seslerden ayar yapılması gerektiğini anlaşılabilir. Sübab ayarlarının kontrolü içinde mutlaka bu ses beklenmemelidir.Zira olması gereken değerden sıkı bir haldeler ise ses gelmediği halde yine ayar gerekir.Manuelde yazılı zaman ve periotlarda kontrolü yapılmalı ,aşağıda gösterilen aparatla boşlukların olması gereken değerde olması kontrol edilmelidir. Sesin gelmesi, piyano (Sübab iten mekanizma) ile sübab arasında boşluğun fazla olmasından kaynaklanır.Bununla beraber bu boşluğun hiç olmamasıda kabul edilemez. Özet olarak SÜBAP ve PİANOLAR arasında her motosiklet modeli için belli bir boşluk değeri olmalıdır .Bu değeri aşağıdaki aparat ile ayarlarsınız.





    Piyanoların supaplarla tamamen temas halinde olması -gereken boşlukta olmaması sebebi ile yataklarına tam oturmayan supaplar, kompresyon kaçaklarına sebep olmaktadır.

    Piyanoların supaplara olan mesafesi ise açıksa, supapları yeterli itemezler ve bundan dolayı karışım düzgün ve sağlıklı olarak yanma odasına iletilmezler.

    Son olarak

    Motorun Soğuk iken zor çalışması ,rölantide stop etme durumları çekişin yetersiz olması sübap ayarlarının bozulduğuna işaret olabilir.Manuelde belirtilen zamanda ve kullanım
    şartlarınızın durumuna göre sübap ayarlarınızı kontrol etmekte fayda var.



    Aşağıda hareketli grafikte sübapların emme ve egzoz olmak üzere piston (silindir bloğu üzerinde) açılıp kapanması gösterilmektedir.

    Konu ALEXANDER 1 tarafından (05-10-2011 Saat 18:31 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Enduroist Kıdemli Üye Osman Somuncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Osman Somuncu
    Üyelik tarihi
    29-08-2010
    Bulunduğu yer
    Dikili-İZMİR
    Mesajlar
    1,023
    Motosiklet
    TDM 900 A
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Ekleme yapalım:
    Supap ayarı, piston motorun 2.zamanında,yani sıkıştırma zamanının en üst ölü noktasında yapılır.Bu pozisyonda, emme ve egzost supapları tamamen kapalı durumdadır..Emme ve egzost için verilen değerler göz önüne alınarak ayar yapılır..
    (Verilen değerler soğuk motor için ise,motor soğukken yapılır..Ama genelde ısınmış bir motorun külbütör kapakları sökünceye kadar geçen zamanda soğuması sonunda uygulanır..)
    Çok silindirli motorlarda da ateşleme sırası takip edilerek,motor kranktan çevrilmek suretiyle uygun zaman bulunur ve ayar yapılır..

  3. #3
    Enduroist Katılımcı Üye ALEXANDER 1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Oktay KILIÇ
    Üyelik tarihi
    02-10-2011
    Bulunduğu yer
    ANKARA
    Mesajlar
    129
    Marka
    Diger

    Standart



    Yukarıda 4 silindirli ve silindir başına 4 valf toplam 16 valf (sübap) bulunan bir BMV K 1200 S modelinin motor bloğu gözükmekte.
    Konu ALEXANDER 1 tarafından (05-10-2011 Saat 17:56 ) değiştirilmiştir.

  4. #4
    Enduroist Kıdemli Üye Osman Somuncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Osman Somuncu
    Üyelik tarihi
    29-08-2010
    Bulunduğu yer
    Dikili-İZMİR
    Mesajlar
    1,023
    Motosiklet
    TDM 900 A
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Yeni nesil üstten çift egzantrikli (cam) motorlarda,ayar şim denilen çelik pullarla yapılır..Bu gibi motorların külbütör kapağını sökmeden önce manualda belirtilen değişik kalınlıklardaki bu şimlerden bulundurmak gerekir..

    Ayrıca yukarıda resmi görülen ve boşluk ölçmeye yarıyan sentilden başka,pul kalınlıklarını ölçmeye yarıyan micrometre aleti de bulundurmak gerekir.

  5. #5
    Enduroist Kıdemli Üye Hayati BEDER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Hayati BEDER
    Üyelik tarihi
    25-06-2011
    Bulunduğu yer
    Çorlu / Tekirdağ
    Mesajlar
    1,237
    Motosiklet
    NC 700 X 2013
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı o.somuncu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni nesil üstten çift egzantrikli (cam) motorlarda,ayar şim denilen çelik pullarla yapılır..Bu gibi motorların külbütör kapağını sökmeden önce manualda belirtilen değişik kalınlıklardaki bu şimlerden bulundurmak gerekir..

    Ayrıca yukarıda resmi görülen ve boşluk ölçmeye yarıyan sentilden başka,pul kalınlıklarını ölçmeye yarıyan micrometre aleti de bulundurmak gerekir.
    Gene tecrübe konuştu,

  6. #6
    kt
    Guest

    Standart

    alın bir ducati uğraşmayın sübap ayarıylan.yada alın bir bmw öyle şim mim gibi şeylerle uğraşmayın.

  7. #7
    Enduroist Kadim Üye gökhanekbiç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Gökhan Ekbiç
    Üyelik tarihi
    21-11-2010
    Bulunduğu yer
    Denizli
    Mesajlar
    656
    Motosiklet
    Super Tenere, XL200, TVS150
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Elinize sağlık çok güzel açıklama olmuş
    0544 641 58 88

  8. #8
    Ordinaryus Enduroist __face__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Feyzhan ÖZTÜRK
    Üyelik tarihi
    29-09-2009
    Bulunduğu yer
    Bandırma
    Mesajlar
    1,893
    Motosiklet
    XJR 1200
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Dostum alkışlıyorum ama görünmüyor...
    Konu Yusuf YÜCE tarafından (08-10-2011 Saat 22:48 ) değiştirilmiştir.
    ...der __face__

    Feyzhan
    ÖZTÜRK
    545 401 45 46

  9. #9
    Enduroist Kadim Üye Ferdi EFE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ferdi EFE
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    Kayseri
    Mesajlar
    555
    Motosiklet
    Aprilia Pegaso 650
    Marka
    Aprillia

    Standart

    güzel paylaşım teşekkürler

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •