Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 5 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen 123456789 SonuncuSonuncu
41 den 50´e kadar. Toplam 88 Sayfa bulundu
  1. #41
    Enduroist Kıdemli Üye Ünsal Ömer ÇAKMAKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ünsal Ömer ÇAKMAKLI
    Üyelik tarihi
    09-04-2010
    Bulunduğu yer
    erzincan
    Mesajlar
    1,584
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Aydın ATAGÜL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok geçmiş olsun.

    Konunun tecrübe edilmesi adına, açılması ve tartışılması faydalı olmuş.
    Bilinen konular dahi olsa tekrar tekrar yazılması hafızaları tazeleyecektir.
    Devam diyorum..
    Evet bilinen şeylerde olsa tekrar etmek , bilmeyenlerin konuya dikkatini çekip araştırmalarını öğrenmelerini sağlamak adına başlattım konuyu. Oysa geçen seneki Bursa düşüşünden pek farklı sebebler değil buradaki sebebler , son tahlilde eğitime gelip dayanıyor yine

    Savaş abi iyi bir konuya değindin. Fakat benim olayda bu durumun etkisi yoktu. Hakkı abinin dediği yan ayak tamamen bizim CBF150'nin yan ayaklığının scooterlardan alınmış olmasından kaynaklanıyor. Genelde yüksüzken sorun olmazlar ama benimki yüksüzkende sıkıntılı zaten. Benim o günkü yüküm de gayet dengeliydi , yanlarda ağırlık yapmayan tulum ve mat vardı , asıl yük arkamda lastik üstündeydi. Lastiğin ötesine geçen arka çantayıda hacimde büyük , ağırlıkta az olan malzemelerle doldurmuştum. Yanlardaki hafif ama büyük yükler düz yolda hız arttırdığımızda rüzgarın etkisiyle hafif olduklarından yelken etkisi yapıyordu ama bu biraz da beni uzun yolda tekdüze sürüşte dikkatli olmamı sağlıyordu. Kazanın olduğu güzergahta bu yelken etkisi yoktu sürüş hızımdan dolayı.

    Yinede dediğin gibi motoru yüklemek apayrı bir konu , görünüm itibariyle ne kadar komik dursada , sağlamlık ve denge açısından çok incelerim , çok titizlenirim yükleme yaparken. Tek incelemediğim aerodinamik olması o da benim hızım için bir sorun teşkil etmez normal havalarda.

    Şevket bir şey söylemişti. Uygun olmayanı sürüşe almamak lazım diye. Sanırım bizim grupta bu olmaz. Biz öğrende gelden ziyade gel öğretelim tadındayız. Gün geçtikçe beraber yol yapmış üye sayımız artıyor. Her kampta herkes yeni birşeyler öğreniyor. Sende gel anlat birşeyler , mesela senin bu yazdıkların bende söyle bir his uyandırdı ;
    Vaybe adamlara bak işi ne kadar ciddiye alıyorlar , demekki daha fazla öğrenmek lazım , daha ciddi olmak lazım.
    Yazmaktan imtina etme yaz dostum , hem yaz hem gel anlat

    Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

    Ep gene Trakya beeyaa Avrupa'lıyız çekemiyo susaklar...


    0 532 4258807

    Canlar Makina , Canlar A.Ş.

    .

  2. #42
    Enduroist Katılımcı Üye ErkanDEVRİM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    erkan devrim
    Üyelik tarihi
    20-05-2009
    Bulunduğu yer
    Fethiye
    Mesajlar
    164
    Motosiklet
    Tiger 800XR ve peugeot kisbee
    Marka
    Triumph

    Standart

    öncelikle çok geçmiş olsun, olayı hikaye edişiniz başarılı, objektif ve ders verici olmuş kutlarım,

    eminimki bundan sonraki grup sürüşleri daha da temkinli, disiplinli olacaktır, her şeyde olduğu gibi tecrübeli büyüklerimize, eğitim almış arkadaşlarımıza kulak vermeliyiz, zamandan önce güvenliğin geldiğini hiç bir zaman unutmamalıyız. GRUP SÜRÜŞÜ ÇOK CİDDİ ALINMASI GEREKN BİR İŞTİR.

    Bu doğrultuda bende affınıza sığınarak kendi okuduklarım ve yaşadıklarımdan, grup sürüşlerinde olmaz olmazlardan bir kaç cümle ile bahsetmek istiyorum.

    öncelikle forumda grup sürüşü disiplini oluşturup, her gezi duyurusunda organizatör tarafından başlık altında yayınlamak gereklidir ki yeni katılımcı arkadaşlar "haa bu işinden kuralları varmış" diyebilsin, tedbirli ve hazır gelsin. Örneğin evrakları tam olmayan sürücünün katılamayacağı, geziye dolu depoyla katılınması gerektiği, kamp malzemeleriyle gelinmesi vb. gibi bilgiler verilmelidir.

    Gelelim gezi başlangıcına; her gezide bir tane grup lideri olur, grup liderinin katılımcı sayısına göre bir kaç tane yardımcısı olur( tecrübeli, saygın, olgun kişilerden seçilir), grup lideri her gezide katı kurallar doğrultusunda sürüşe başlamadan önce kimin hangi grupta nerede yer alacağı, güzergah, hız limitleri, sıralanma şekli, gruplara arası mesafe, motorlar arası mesafe, mola yerleri, toplanma yeri, aksilik anında ne yapılması gerektiği, gibi bilgileri içeren brifing verip kimin nerde nasıl görev yapacağını nasıl hareket etmesi gerektiğini detaylı bir şekilde anlatmalıdır, gerekirse grup ikiye üçe bölünmelidir, her grubun kendi öncüsü ve toplayıcısı olmalıdır (hem kişisel tecrübesi hem de grup sürüşü tecrübesi olan kişilerden seçilmeli). Herkezin zihinsel olarak komplekslerden arınmış, kendini kişi olarak değil grup elemanı olarak görerek keyifli, güvenli bir gezi olması asıl amaçtır.

    Bu kurallar bazılarına başta zor gelsede eminimki gezi sonunda herkez evine mutlu ve huzurlu dönerken bir dahaki gezinin planlarını yapmaya başlayacaktır.

    sülçü lisan ettiysem affola.

  3. #43
    Ordinaryus Enduroist Öner BAKIR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ÖNER BAKIR
    Üyelik tarihi
    28-12-2011
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL / ÇEKMEKÖY
    Mesajlar
    1,179
    Motosiklet
    KLE 500
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    geçmiş olsun ciddi bişey olmadığına sevindim
    Öner BAKIR - A Rh(+)
    iletişim = 0555 425 05 58


    Her türlü etiket,sticker,damla sticker,tankpad,depopad vb... işler için irtibata geçin...


  4. #44
    Enduroist Üye gagaragugu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ÖZGÜR ÇETİN
    Üyelik tarihi
    16-03-2012
    Bulunduğu yer
    ANKARA
    Mesajlar
    32

    Standart

    Çok çok geçmiş olsun.

    Konu grup sürüşüne odaklanmış.

    ART Academy den Uğur Ertekin in güzel bir makalesini okumuştum. Grup sürüşü hakkında. Linkini veriyorum. Okumayanlar için güzel bir kaynak.

    http://www.artmotoakademi.com/akadem...leler.php?id=6

  5. #45
    Banned
    Isim
    sevket sezen
    Üyelik tarihi
    28-01-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    256
    Marka
    HarleyDavidson

    Standart

    benim yazdıklarımın aynısı,zaten çeviri yapmış arkadaş amerikadan.Bizde o sisteme göre eğitim alınca haliyle aynı oluyor.Ben türkiyedede gezilere katıldım hiç bir kural kural sadece grubun yaşlısı oluyor eleman çayları yemekleri ayarlıyor aradada benzin alınıyor o kadar

  6. #46
    Enduroist Katılımcı Üye ErkanDEVRİM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    erkan devrim
    Üyelik tarihi
    20-05-2009
    Bulunduğu yer
    Fethiye
    Mesajlar
    164
    Motosiklet
    Tiger 800XR ve peugeot kisbee
    Marka
    Triumph

    Standart

    Alıntı matrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim yazdıklarımın aynısı,zaten çeviri yapmış arkadaş amerikadan.Bizde o sisteme göre eğitim alınca haliyle aynı oluyor.Ben türkiyedede gezilere katıldım hiç bir kural kural sadece grubun yaşlısı oluyor eleman çayları yemekleri ayarlıyor aradada benzin alınıyor o kadar
    çeviri yapacak ingilizceye sahip değilim, keşke olsaydım

    okuyup araştırmıştım bir zman, aklımda kalanları yazdım işte

  7. #47
    Enduroist Kadim Üye İbrahim KARAASLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İbrahim KARAASLAN
    Üyelik tarihi
    12-06-2011
    Bulunduğu yer
    Düzce
    Mesajlar
    498
    Motosiklet
    Artık Yok (Tabanvay)

    Standart

    Ünsal Kardeşim geçmiş olsun beyaa. ben konuya farklı bir açıdan yaklaşayım topicin rengi değişsin.
    Sen eğitim almıyorum eğitime vereceğim parayı gezilere harcıyorum demişsin.
    bence CBF 150 nin parçaları çok aşırı ucuz.Okuduklarımdan anladığıma göre düşme tecrüben biraz fazla.
    Bana kalırsa şimdi düştüğün zamanları hatırla sanki altında koruma demirleri olmayan 1200 GS yada CBF 1000 ne biliyim Multistrada varmış gibi düşün.
    Kırılan parçalara harcayacağın paraları hayal et. eğitimin karlı bir organizasyon olduğunu anlayacaksın.
    Ben Çok kaliteli diyebileceğim 3 kez eğitim aldım.
    İlki BMW rider academy 2 gün diğer ikisi motosikletli polis eğitimi 45 er gün ve hala kendim eksik olduğumu hissediyorum.
    Acaba buradan birşeyler tamamlayabilir miyim birşeyler ekleyebilir miyim diye sürekli topic okuyorum.
    Bence Eğitim sana farklı bir bakış açısı kazandıacak ve böyle basit düşmelerin önüne geçeceksin
    Konu İbrahim KARAASLAN tarafından (28-03-2012 Saat 18:39 ) değiştirilmiştir.
    By JeRu SaLeM

  8. #48
    Enduroist Üye Egemen Kocabaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Egemen Kocabaş
    Üyelik tarihi
    24-10-2011
    Bulunduğu yer
    Aksaray
    Mesajlar
    81
    Marka
    Aprillia

    Standart

    Türkçe sınavlarım her daim orta gelirdi, yazılı olsun kompozisyon olsun.. Hatalar aynı, de'ler da'lar birleşik, herkes yerine herkez yazmak falan (hala karıştırıyorum) pekiyi alamaz kafayı yerdim.. Sanırım bende dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu varmış da ucuz atlatmaşım okumuş doktor olmuşum konuyu fazla bulandırmayayım Hocam demek istediğim senin maaşallahın var, yaşananları çok güzel anlatıyorsun. sınıfta kıskandığım insanlardan birisin. Mevzuya gelelim; Konuyu okurken de yapılan hatalar belli diye düşünüyorum. Öncelikle geçmiş olsun. Kazayı da ucuz atlatmışsın, kimsenin başına gelmez inşallah... Belki bu konuda görüş yazan en taze motorcu benim kusura bakmayın ama bir kaç şeyi paylaşmak istedim, yanlışsa mutlaka düzeltin: Bu CBF150 denen makina daha önce kullandığım fz600 gibi yatmıyor. yatıncada kalkacağını zannetmiyorum çünkü torku o kadar düşük ki gaz kolunu ellediğinde altında bir güç, ileri bir hareket hissetmiyorsun. Muhtemelen o düşünceyle vitesi küçültme itiyacı hissettin.. Ya daha yüksek cc'li bir motora geçmek lazım (1-2 sene daha cbf kullanıp mutlaka yapacağım şey) ya da virajlarda agresif davranmayıp uygun hız ve pozisyonda virajı "diğer sürücülerle arayı açmak pahasına"almak lazım diye düşünüyorum. CBF agresif virajlar için uygun bir motor değil. saygılar...

  9. #49
    Banned
    Isim
    sevket sezen
    Üyelik tarihi
    28-01-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    256
    Marka
    HarleyDavidson

    Standart

    Alıntı devrim79 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çeviri yapacak ingilizceye sahip değilim, keşke olsaydım

    okuyup araştırmıştım bir zman, aklımda kalanları yazdım işte
    ben linkteki yzıdan bahsediyordum ama seninkinden değil ordaki yazı yabancılardan çeviri.

  10. #50
    Banned
    Isim
    sevket sezen
    Üyelik tarihi
    28-01-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    256
    Marka
    HarleyDavidson

    Standart

    Alıntı dr_online Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türkçe sınavlarım her daim orta gelirdi, yazılı olsun kompozisyon olsun.. Hatalar aynı, de'ler da'lar birleşik, herkes yerine herkez yazmak falan (hala karıştırıyorum) pekiyi alamaz kafayı yerdim.. Sanırım bende dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu varmış da ucuz atlatmaşım okumuş doktor olmuşum konuyu fazla bulandırmayayım Hocam demek istediğim senin maaşallahın var, yaşananları çok güzel anlatıyorsun. sınıfta kıskandığım insanlardan birisin. Mevzuya gelelim; Konuyu okurken de yapılan hatalar belli diye düşünüyorum. Öncelikle geçmiş olsun. Kazayı da ucuz atlatmışsın, kimsenin başına gelmez inşallah... Belki bu konuda görüş yazan en taze motorcu benim kusura bakmayın ama bir kaç şeyi paylaşmak istedim, yanlışsa mutlaka düzeltin: Bu CBF150 denen makina daha önce kullandığım fz600 gibi yatmıyor. yatıncada kalkacağını zannetmiyorum çünkü torku o kadar düşük ki gaz kolunu ellediğinde altında bir güç, ileri bir hareket hissetmiyorsun. Muhtemelen o düşünceyle vitesi küçültme itiyacı hissettin.. Ya daha yüksek cc'li bir motora geçmek lazım (1-2 sene daha cbf kullanıp mutlaka yapacağım şey) ya da virajlarda agresif davranmayıp uygun hız ve pozisyonda virajı "diğer sürücülerle arayı açmak pahasına"almak lazım diye düşünüyorum. CBF agresif virajlar için uygun bir motor değil. saygılar...
    Cbf 150 yi virajda göbek bile attırım sibel can gibi,Sorun motorun yanlış aşırı yüklenmesi gibi geliyor bana ve tabiki mevcut motorun iyi tanınmaması ve limitlerde kullanmak.Lastikleri bilmiyorum orjinal lastikleri kayıyor düşülür doğrudur ben aldıgım gün motoru michelan taktırdım.cbf150 dediğim alet klasik bir motosiklet dedlerimiz babalarımız bu motorları 1930lardan beri kullandı.büyük motorlar nasıl viraja giriyorsa bunlarda girer.Motordan yana birşey yok yani.kuryeler dizlerini değdiriyor bu motorlarla.Geçen garipçeye gittim bu motorla o virajları bilirsiniz gayet güzel aldı üstüde yüklü yolculu şekilde.Ama yani basmadım 80 90 normal 60 70 gittim motorun limitinde.

 

 
Sayfa 5 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen 123456789 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •