arkadaşlar bu beğenmediğiniz motor 3 yıl üst üste avrupada en iyi enduro motor secilmiş alp aslanı diyede akap takmışlar ustalar tarafından eeeeeeeeeeeee şimdi ne diyeceniz.he.
arkadaşlar bu beğenmediğiniz motor 3 yıl üst üste avrupada en iyi enduro motor secilmiş alp aslanı diyede akap takmışlar ustalar tarafından eeeeeeeeeeeee şimdi ne diyeceniz.he.
Demekki oda transalp ile ayni yollarda kullanilmis. Hehe. Bence sorun yanlis tanimlamadan kaynaklaniyor...
Enduro ingilizce endurance kelimesinden gelir. Dayaniklilik,katlanma gibi anlamlarla kullanilir. Asil endurocular arazi yapanlardir. Bizim motorlarin endurolugu araziye olan yatkinliklari ile orantili. Asfaltta rahat arazidede is gorur duzeyde. Transalp, vstorm, varadero gibi makinalar arazi kosullari icin uretilmemislerdir. Keza makineleride oyle daha beygirli, daha yuksek devirlerde guclerini gosteren makineler.
Bir varadero 1200gs i tem de mosmor edebilir. Vstormda bir 660a nerde kaldin diyebilir. Lastikleride iyice isindiktan sonra virajlardada yolun iyice keyfini surmeye baslayabilirler.
İs araziye gelince is gs lere, 660 lara , afrikalara kalir. Varadero yada vstorm sahibi kisi motorunu camurda bogmak isteyebilir.
Ktm 990dan hic bahsetmiyorum cunku hem don lastigi gibi uzuyor hemde cussesine gore cok kivrak o konuya hic girmeyelim.
Ben aslanim surda soyle gidiyorum diyenide hakli gormem kendisi soforlugu ile bunu yapabilir ama bu subjektif bir yorum olup kisiye ozeldir. Eger tork denen sey arazide bu kadar onemli olmasaydi motocrosscular, dakarcilar gidip 4 silindir modifiyeli 180 bilmemkac beygir makinelere biniyor olurlardi.
Bunlar motorlarin hangi tarafa yatkin olduguyla ilgilidir. Vstorm ile avrupa turu atilabilir amerikada dolasilabilir, sadece yag ve balata degisimiyle buyuk mesafeler katedilebilr. Ama afrikaya yada asyaya gidecekseniz bu motorlar o yollara giremez, gidemez. Yapamayacagindan degil; yatkin olmadigindan bahsediyorum tabiki.
Amacim kimseyi surdan buraya koymak yada kimsenin tecrubesini hice sayip birseyler ogretmek degil ancak bir motor fotosunun altina bmw sahipleri peh deyip sevenleride efsane motor deyince arada birseyler konusulmamis gibi geliyor bana. Uzuluyorum valla.
fuarda inceleme fırdsatım oldu.açıkçası eskisi çok daha hoşuma gitti.almak istesem diğerini tercih ederim herhalde
Yazılanların üzerine 2012 modelini almış biri olarak düşüncelerim. Dl iyi bir motor. F 650 gs, dl 650, transalp (xl700) ve 1200 gs kullandıktan sonra orta segmentte bence yeni DL en mantıklı seçim. Kullanım rahat, hakimiyet başarılı, hızlı ve seri, 6 vites(transalp in en büyük eksiği) ve 100 km de normal kullanımda 4-4,5 litre yakıyor. Üstelik motor rodajda. Aslında çok çok isteyerek almadım. Enduro-Touring arası seçenekler kısıtlı olduğu için aldım. Bence ağır araziye girmeyecek ki lastik seçimine bağlı olarak değişebilir, şehir içi şehirdışı sıkmayacak, görüntüsü düzgün ve yüzü eskimemiş, 650 cc civarı, 25-30 bin aralığındaki en iyi seçim. ANCAK ŞUNU DA EKLEMEK GEREKİYOR EĞER SIFIR OLMASI GEREKMİYORSA, 28.000 TL SIFIR DL YE VERMEK YERİNE 19-20.000 ARALIĞINDA 2011 TRANSALP ALMAK DAHA AKILLICA.
Konu EnginATASOY tarafından (01-06-2012 Saat 14:11 ) değiştirilmiştir.
Slm arkadaslar
BİGMOK festuvaline isvicreden bir arkadas geldi 2012 dl 650 ile ki bebde hastasi oldugum icin epey sohbet ettik,kendisi ilk dl 650 ye bindigini ve suan 4000 km lerde oldugunu soyluyor ve basliyor anlatmayaaa en onemliside yakiti harika diyor ve devam ediyor konusmaya kiiagzim acik kalmis o anlatirken taa ki eh bi bunubecerememis durust japonlar dedi ve sasirdim bi baktim kontak anahtarini cikardi evet gercekten bencede tek kusur buydu upuzun bi anahtar valla aldigimizda cepleri deldirtiriz kesin dedim amma gercekten benim cook hosuma gitti makina. İste bu dedim kisacasi.
marka fanatikliği şu bu değil söyleyeceklerim.
özellikle bmw gs serisi kullanmamış bir sürücü diğer motorlardan ( ss, cruiser vs) dl ye geçince nerdeyse tapmaya başlıyor. zira ondan sonra çok rahat ve güzel geliyor. dl kullanmış fakat bildiğimiz tatlı sularda kullanmışsa ne gerek var gs o da gidiyor bu da gidiyor diyor. fakat bilenler biliyor ki dl ml vara falan fulun hikaye. bunu da anca bilenler biliyor. daha ne deyim?
Bu marka hayranlığını anlamış değilim. 1200 gs aldım, bindim, artıları ve eksileri var. Ayrıca 1200 le dünya turu yapmak risktir. Bakmayın tv lerde maceradan maceraya atılanlara, arkalarında ekip ve kamyon dolusu malzeme var. Bir motorun iyi olup olmadığı, kullanımda çok yönlülüğü, alış fiyatı, parça tedarik olanakları ve bakım maliyetleri, arıza çıkarma ihtimalleri gibi pek çok kritere bağlıdır. Logoculuğu bir kenara bırakacak olursak, herkes için farklı sonuçlar çıkabilir.
DL ye gelecek olursak, fena motor sayılmaz. Orta segmentte az arazi, çok asfalt için yapılmış bir motor. Rüzgar koruması eski kasaya göre kötü. Bir eksisi de eski modelde olduğu gibi frenleri. Duyarsız ve güven verici değil.
Konu EnginATASOY tarafından (18-05-2012 Saat 11:58 ) değiştirilmiştir.
Benim için motorsiklette en başta gelen unsur güvenliktir. Daha sonra sürüş keyfi, ki biz bu makineleri keyif alalım diye kullanıyoruz, sonra servis ağı, parçası vs şeklinde gider.
1200gs benim temel hedeflerime birebir uyan bir makina. Frenlerinin verdiği güven, ani frenlerde öne yığılmak, arkayı boşa çıkarmak yerine olduğu yere güvenle oturması benim için vazgeçilmez özellikler.
Bu tartışmalar çok da anlamlı değil aslında, çünkü herkesin beklentisi, zevki kendince farklılık gösterir. Böyle göreceli bir konuda en iyisi şudur demek de doğru olmaz.
Ertan SARIKAYA
'08 1200GS - İSTANBUL
BMW firması f 800 için bugüne kadar hiçbir BMW motorun yapamadığını yapan motor diye pazarlama yapıyor. Bunun sebebi en hızlı, en konforlu veya en iyi arazi kabiliyeti sergilemesi değil. Hepsinden yeterince barındırması. Hakkı Tolunay, Motorbike mayıs sayısında test etmiş. Adam 330.000 km de 1150 gs kullanıyor. 1200 almış ve satıp eski motoruna geri dönmüş. Ayrıca şehir içinde scooter kullanıyor. En iyi motor, binerken iyi hissettiğin motordur.
Bazi abiler simdi diyeceklerime hak vermeyecek ama yazayim belki benimle ayni dusunenler olabilir.
Enduro motorlari nasil degistirip asfaltta gideriz, daha cok kesime ulasiriz diye dusunmusler. KLE 500 uzerine cikip rahatsiz dag bayir gezmek istemeyenler icin KLE 650 Versys cikardilar.
KLE500 enduro sayilirken, KLE 650 asfalttan disari cikmaz istemez.
Versys asagidaki odulleri de alinca Honda ve Suzuki de bosa durmadi ve rakiplerini cikardi.
Olursa dag bayir gezerim ama sehirici sehirdisi vazgecilmezim diyenler icin oldu bu motorlar. Sahsen 7-8bin km yaptim Riva, Sile ve Karasu yolundan baska bozuk yola girmedim. Ama hep aklimda dag bayir gezerim vardi. Olursa dag bayira girersem bu motorlar da beni uzmez.
2008 Motorcycle of the Year Award by Motorcyclist Magazine.[7]
2008 Best in Class award by Motor Cycle News.[8]
Asagidaki reklam stratejisi ile alakali.
Dag bayir gezen 4x4 bir SUV, resimde dikkatli olmayan bir kullanici SUV un asfaltta oldugunu gormeyecek ve bilincaltina bile atmayacaktir.
Bu motorlar da bence bu hesap...