Soyle anlatayim, motor soguk iken, kontagi ceviriyorsunuz, marsa basiyorsunuz, motor hemen calisiyor. Sonra, yaklasik 30 saniye sonra rolanti devri yavas yavas duzensizlesmeye basliyor ve motor stop ediyor.
Tekrar marsa basip motoru calistiriyorsunuz, ve 30 sn. sonra tekrar stop ediyor, ve bu boyle devam ediyor, degismiyor. Ne zaman ki, bu sefer kontagi komple kapatip tekrar acip marsa basiyorsunuz, bir daha sorun cikmiyor. Ve sonrasinda motor isindiktan sonra da bir daha tekrarlamiyor.
Sonucta her sabah duzenli olarak motoru calistirip, stop etmesini bekleyip, kontagi tekrar acip kapatip yola cikardim. 2005 ve sonrasinda buna rastlamadik.
Borusan kac kere yazilimi guncelledi hatirlamiyorum, kablolar sigortalar ve bilumum parca degistirdiysede cozemedi. Bizim cevremizdeki 2 tane 2004 f650gs ve bir 2004 f650cs de bu sorun aynen vardi.
Bu kucuk sorun disinda kullandigim 27.000 km boyunca tek bir sorun cikarmadi.
bildiğim kadarı ile bu sorunun tek sorumlusu ,gerçi başıma gelmedi.gaz kelebeğinin hemen önünde bulunan rolanti ayarlayıcı aynı zamanda otomatik jikledir kendisi.
Teşekkürler tavsiye/uyarınız için...
2000-2004 arası modeller hakkında yorumunuz var mı acaba?
Mesela
benim kullandığım gs 2004 model ammaa,ya çoğunlukla kendi tamiratımı kendim yaptığımdan yada benim şansıma motor temiz olduğundan ,yorumlarım seni şaşırtabilir.
zira bi çok kullanıcı işi bilmeyen ustacıklara gidip azcık olan arıza yı daha beter hale getiriyor.yada borusanda boru hattına yerleşiyor.dolayısıyle motor sorunlu oluyor masraftan ötürü.
daha önceki yazılarda ki birini ben yazmıştım f 650 gs alacakların muhtemekl karşılaşacakları sorunlar diye sitede ararsan bulursun azda olsa yardımcı olur sana,başına gelecekler için.ben buldum bile.
http://www.enduroist.com/forum/showt...723#post118723
Konu uğurkoç tarafından (15-06-2012 Saat 21:54 ) değiştirilmiştir.
Bu sorun bıldıgım kadarı ile oksijen sensorunden kaynaklanıyo ve 2005 model ve uzerı olan 1-2 arkadasımdada var benımde arkadasımın motorunda basıma geldı bı anda 3bın devırlere cıkıp stop ettı ve dedıgınız olayı (kontagı kapatıp actım) yaptıgımda calıstı oksıjen sensorunun temızlenmesıyle sorun gıderılebılıyor imiş bilgilerinize.
oksijen sensörü,rolanti motoru,otomatik jikle: hepsi aynı aygıt zaten.
Ben 2003 modele bindim geçen yıl 30000 km çok temiz bir makine idi 22000km tam bir yıl da kullandım dağ tepe hiç bir sorun çıkarmadı birkezbile yolda bırakmadı rolanti sorunu şöyle oluyordu mesela yanlışlıkla stop etti kontağı açıp kapatmadan tekrar marşa basarsan ve bunu hızlı bir şekilde yaparsan rolanti dalgalanma yapıyordu ve bazen stop ediyordu fakat kontağı kapatıp 3-5 sn bekleyip tekrar açarsan sorun kalmıyor.Ama çok güzel bir motordur tek dezavantajı parçaları biraz pahalı.ama istediğin parçayı borusandan beklemeden bulabiliyorsun..
Atilla AB Rh- 0533 235 67 13