Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 25 Sayfa bulundu
  1. #11
    Enduroist Katılımcı Üye
    Isim
    kaan k
    Üyelik tarihi
    02-01-2011
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    198
    Motosiklet
    Thruxton
    Marka
    Triumph

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaan Şefim,

    Örnek senden başladı ama asla şahsi bir suçlama algılama sakın. Senden müsade almadan, Senin üzerinden genelleme yaptım ki senin düşüncende olup, sihirli formüller arayanların çoğunlukta olduğunu da iyi biliyorum. Tavsiyem, konsantrasyonunu "riskli bir durumda nasıl kurtulurum" düşüncesinden "riskli bir durumla nasıl karşılaşmam" düşüncesine doğru çevirmendir. Bunun içinde benim bildiğim en iyi yol, yetkinliğini kanıtlamış kişi ve kurumlardan eğitim almaktır.

    Gaz kontrolüne geri dönelim. Aslında, bir daha düşündüm de, iyi bir gaz kontrolü ve buna bağlı devir seçimleri, bu durumda da sizi kurtarır.

    İyi sürüşler dilerim..
    Ersan hocam, saan da Eser'e de çok teşekkür ederim. Ufak bir parantez açmak isterim ki yanlış anlaşılma olmasın, sürüş olarak ben de biraz tutucuyumdur. hergün geçtiğim yolda,hergün aldığım virajları daha yüksek süratlerde alabilecek olmama rağmen, yolun keyfini almaya daha meyilli olduğumdan güvenliği de hep ön planda tutarak mümkün mertebe düşük hızlarla seyir ederim. Virajı okuma ile ilgili konuyu okudum,son derece eğiticiydi ve sürekli uygulama ile pratik etmeye çalışıyorum. Benim örneğim üzerinden gidilmesi konusunda içiniz rahat olsun, eminim birçok motosiklet sürücüsünün kafasının bir yerine takılmış bir sorudur, sonuçta hepimizin virajlarla ilgili yaşadığı veya yaşayabileceği ve çözüm üretmeye çalıştığı konuların başında gelen bir örnek Bu arada şunu da belirtmek isterim ki, motor devri konusundan sonra ben de motoru 5500-6000 devir aralığında kullanmaya başladım. Her ne kadar gürültüsü, titreşimi hala bir nebze rahatsız etse de,hem istediğim an gaz tepkisini alabilmenin hem de virajlardaki yol tutuş ve çekişin etkilerini hissedilir derecede tecrübe ediyorum ve motoru daha güvenli (yol tutuş, yatış,ivmelenme vs.) sürüyorum.

    tekrar teşekkürler.

  2. Kaan Kerci, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (17-06-2014)

  3. #12
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Semih OKUROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nc de 3000 devirde bir ust vitese gecerek hızımı alıyorum. 6. viteste 100 - 110 goruyor ve yeterlı oluyor. Fazla gaz acmadan ıstedıgım surate çıkıyorum. Sehir içi tuketimim yaklasık 0.8 lt kadar dustu. Tehlike anında vites kucultup reaksiyonumu arttırıyorum. Yuksek vites ve dusuk suratle kullanmamın kısa ve uzun vadede motosıklete zararı var mı? yoksa arada bır 6ooo devire dayamak gerekir mi?
    Alıntı Kaan Kerci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ersan hocam yazıyı okudum, gayet açıklayıcı ve eğitici ancak kafama takılan bir soru var. yatış açısı-hız ve hız-dönüş çapı arasındaki ilişkilere dayanarak, viraja tahmin ettiğimizden ya da planladığımızdan daha hızlı girersek ve girdiğimiz süratle virajı almamız olanaklı değilse (bkz. hız-dönüş açısı), bu durumda motoru yavaşlatmamız hem motorun dikleşmesine, hem yol tutuşunun azalmasına hem de yatış açısını kaybettiğimiz için (bkz. hız-yatış açısı) dönüş çapımızın da artmasına sebep olacak.(teorik olarak düşük hızdaki dönüş çapının daha dar olmasına rağmen, değişen hız ve yatış açısı etkileri sebebi ile daha geniş dönmek zorunda kalabiliyoruz, ya da ben bilgi ve tecrübe eksikliğinden öyle hissediyorum). böyle bir durumda güvenli şekilde virajı tamamlamamız için nasıl hareket etmeliyiz? vites düşürerek devri yükseltmek oldukça riskli olacağı için bir şekilde hızı azaltıp, devri yükseltip arka tekerdeki yol tutuşunu arttırmak bununla birlikte motoru biraz daha yatırmak doğru mudur? doğru ise nasıl yapılır?

    özet: viraja olması gerekenden yüksek hızla girersek bariyerlere girmeden nasıl yırtarız
    Alıntı Kaan Kerci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ersan hocam, saan da Eser'e de çok teşekkür ederim. Ufak bir parantez açmak isterim ki yanlış anlaşılma olmasın, sürüş olarak ben de biraz tutucuyumdur. hergün geçtiğim yolda,hergün aldığım virajları daha yüksek süratlerde alabilecek olmama rağmen, yolun keyfini almaya daha meyilli olduğumdan güvenliği de hep ön planda tutarak mümkün mertebe düşük hızlarla seyir ederim. Virajı okuma ile ilgili konuyu okudum,son derece eğiticiydi ve sürekli uygulama ile pratik etmeye çalışıyorum. Benim örneğim üzerinden gidilmesi konusunda içiniz rahat olsun, eminim birçok motosiklet sürücüsünün kafasının bir yerine takılmış bir sorudur, sonuçta hepimizin virajlarla ilgili yaşadığı veya yaşayabileceği ve çözüm üretmeye çalıştığı konuların başında gelen bir örnek Bu arada şunu da belirtmek isterim ki, motor devri konusundan sonra ben de motoru 5500-6000 devir aralığında kullanmaya başladım. Her ne kadar gürültüsü, titreşimi hala bir nebze rahatsız etse de,hem istediğim an gaz tepkisini alabilmenin hem de virajlardaki yol tutuş ve çekişin etkilerini hissedilir derecede tecrübe ediyorum ve motoru daha güvenli (yol tutuş, yatış,ivmelenme vs.) sürüyorum.

    tekrar teşekkürler.

    Bir parça ışık yakabildiysek ne mutlu.

    Eğitimlerde görüşmek dileğiyle...
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  4. #13
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    İşteeee beklediğim konu açılmış sonunda. Ne zamandır bunu bekliyordum. Ben açacaktım ama biraz bekleyim demiştim işe yaradı

    Hemmen yazıyı okumaya başlıyorum.



    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  5. #14
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Sadık SÖNMEZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşteeee beklediğim konu açılmış sonunda. Ne zamandır bunu bekliyordum. Ben açacaktım ama biraz bekleyim demiştim işe yaradı

    Hemmen yazıyı okumaya başlıyorum.



    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Ben de Sadık nerede diyorum. konu neredeyse kapanacak, hadi canlandıralım Şefim.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  6. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Sadık SÖNMEZ (25-06-2014)

  7. #15
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Bu konuda çok teknik bilgiler veremem malumunuz hala öğrenmeye devam ediyoruz öğretebilecek kapasiteye sahip değiliz

    Ancak şunu iyi biliyorum ki Çanakkale gezisi sonrasında sürüşümde çok şey değişti. Doğru devir aralığının motosiklet kullanımındaki önemini anladım ve artık buna çok dikkat ediyorum. Ancak bilindiği üzere bu devirlerde gaz kolu çok daha hassas ve alıngan olabiliyor ... Abi hatırlarsan sana hassas gaz kullanımı eğitimi diye bir eğitim var mı diye sormuştum sende bana gülerek artık buna ihtiyacın var değil mi diye cevap vermiştin. Burada yazılanları her ne kadar okuyup anladığımı zannetsem de ehil bir göz tarafından izlenerek doğru yapıp yapamadığımızın tespiti gerekiyor diye düşünüyorum. Tabi ki bunu kendimizde mutlaka hissederiz ancak, birebire eğitim noktasında takıntılı olduğumdan bulduğum ilk fırsatta bununla ilgili bir şeyler öğrenmeye çalışacağım.

    Mesela gaz kullanımı noktasında düz asfalt zemine sıkıntı yok. Ama stabilize yollarda bazen hani benzin bitmeye yakın motor bir kerkinirya zaman zaman o hissi yaşatıyor bana. Ama sanıyorum buda beni gidonu tutmayı beceremediğimden diye düşünüyorum acemilik işte hala öğrenmeye çalışıyorum.

    Şimdi usta motorcuların neden daha az yorulduğunu ve uzun km.lerde dayanıklı olduklarını anlıyorum. Çünkü sadece gazı hassas kullanıp, yola odaklanıyorlar. Biz acemiler gibi, bu viraja şu açıdan mı girmeliydim, vites kaçta acaba ulan devir düşüyor yükselt o zamanda hız artıyor vites düşür, apeksi kaçırdım eyvah arka fren falan gibi şeyleri çoktan aştıklarından biz motorun üzerinde boğuşurken onlar zevk alıyorlar .

    İki defa arkasında sürdüğüm ve bundan büyük keyif aldığım Ersan hocam ile yol yapınca anladım bunları. ALLAH' tan arada bir ihtiyaç molası veriyor a dinleniyoruz


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  8. Sadık SÖNMEZ güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    Can Ekin (28-06-2014),Ersan ÖZYURT (26-06-2014),Kaan Kerci (25-06-2014)

  9. #16
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Yahu Ersan hocam nerelerdesin kimseden ses çıkmıyor belli sıcaklar burmuş milleti. Bari sen bir şeyler yazda aydınlanalım


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  10. #17
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Haklısın Sadık. Millet yollarda olsa gerek. Ne yapsak nereden devam etsek? Var mı aklında sorular.

    Aslında bir sohbet organize etsek diyorum iftar sonrası kahvesi şeklinde. Konu başlığı seçsek ve o akşam konu üzerinde sohbet etsek. Ne dersiniz?
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  11. Ersan ÖZYURT güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    Berkay İnal (28-06-2014),Furkan Çelebi (29-06-2014),Sadık SÖNMEZ (28-06-2014)

  12. #18
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    On numara olur derim abi. Tarih belirtelim hatta iftar organizasyonu gibi bile olabilir. Sonrasında çay kahve sohbet muhabbet sorular cevaplar çok güzel olur bence.

    Soruların var mı sorusu tehlikeli bir soru abi. Benim sizlere soracağım çooooook soru var.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  13. Sadık SÖNMEZ güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ersan ÖZYURT (28-06-2014),Yasin Erol (28-06-2014)

  14. #19
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Tamam o zaman. Ben varım. Yer ve zamanı kim söyler?

    Sen yine de sor birisini.

    Mesela gaz açılırken :nasıl açılır kazanırken nasıl kapanır", farkı var mıdır yoksa ikisi de aynı mıdır?
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  15. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Sadık SÖNMEZ (29-06-2014)

  16. #20
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Peki o zaman.

    Tutusun duz asfalt zeminlerdeki gibi iyi olmadigi ama seyir hizinin sabit oldugu noktalar da. Uzun yolda karsimiza cikan stabilize yollar ve E5 gibi kostebek yuvalarinin dolu oldugu noktalarda. Istedigim kadar gazi gezsek tutmaya calisayim mutlaka tumsek cukur vs. gibi noktalardan gecislerde motorun esnemesi nedeni ile gaz kolunda oynamalar oluyor. Bunu nasil engellerim.

    Ikincisi ise, gazin açılmasının mumkun oldugunca sakin ve yavas yapilmasi gerektigini dusunuyorum. Ancak kapamalar konusu hep eksik kaliyor sanki.Frenleme izin birden gazi kesmek basimizi belaya sokabilir mi?

    Debriyajdan sonra bu gazda bela oldu basimiza

    Bu arada organizasyon icin hafta icinde buradan yazarim. Katikabilecek olanlari aramizda girmekten zevk duyariz.


    "KAZASIZ SURUSLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  17. Sadık SÖNMEZ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (29-06-2014)

 

 
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •