Diğer konuda dediğim gibi bu mevzuyu ayrıca yazmakta belki fayda var. genel olarak motorlarımıza güveniyorum bir problem çıkarmayacakları konusunda. ama benim yola çıktığım zaman iki büyük endişem var. biri lastik patlaması ki bu konuda benim yapabileceğim birşey yok. yani söküp onu yapmakla uğraşamam. spreyi basıp devap etmek en mantıklı çözümüm. diğeri ise benzin bitmesi. yani tabiki ben uzun seferlere filan çıkan biri değilim ama yine de motorumun menzilinin 250km olması beni rahatsız ediyor. bunun için şöyle birşye yapmayı düşünüyorum. motorum tek egsozlu olduğundan, motorun sol tarafında eksoz yerinde boş alan var. buraya pvc borudan ek depo yapmak istiyorum. burada iki problem var:
.
1. deponun şekli ve hacmi: yapılacak deponun en azından 5lt olması lazım ki, ek 100km anlamına gelsin ve fayda etsin. ancak motordan motora fark edecek olmakla birlikte benim motorumda modifikasyon yapmadan kullanılabilir basit alan 1lt. ancak avadanlık kutusunu çıkartıp biraz daha uzatmak mümkün. yada kuyruğun altına doğru depoyu uzatabilmek için mesela 15cm çapında 14cm uzunluğunda borunun altına, 10cm çapında 20cm uzunluğunda bir boru ekleyip sığdırmak mümkün olabilir. bu 4lt demek. yada acaba mesela strafor gibi bir malzeme kullanıp, motor altında kullanılabilecek tüm alanlara uyacak şekilde onu keserek depo şablonu çıkartmak. sonrasında fiberglas malzeme ile kaplayıp benzin deposu oluşturmak. ama bu mümkün müdür bakmak lazım. tabi bu malzemenin sağlamlık ve güvenliğini de düşünmek lazım. fiberglasın benzine vereceği tepkiyi de bilmiyorum. ama yapılırsa çok güzel olur.
.
2.Besleme: motorum karbüratörlü. dolayısıyla benzin yakıt musluğuna nasıl gidecek? yani şunu bilmiyorum, yakıt karbüratöre yerçekimi desteği olmadan, yani depo çıkışı karbüratör girişinden daha aşağıdayken benzin besleme verimli çalışabilir mi? eğer cevap hayır ise, yada evet bile olsa basitlik açısından bu yedek deponun aktif kullanılan değil de, ihtiyaç halinde ana depoya yakıt basılan bir tank olarak kullanımı mümkün olur. bu durumda, deponun alt noktasındaki bir musluktan benzin deposunun ağzına gerektiğinde hortum uzatılacak. başka bir musluktan ise depoya hava basılacak. mesela küçük bir lastik pompası ile. böylece hava basıncı ile yakıt ana depoya aktarılacak. aksi halde, yedek depo çıkışı, benzin musluğunda yedek girişine; ana depo rezerv çıkışı, muslukta ana depo girişine; deponun, anadepo çıkışı ise yedek depoya üstten havalandırma bağlantısı olarak atılmalı. o zaman çok güzel ve kullanışlı olur.
.
evet ustalar, buyrun bakalım görüşleriniz nedir