Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
1 den 10´e kadar. Toplam 14 Sayfa bulundu
  1. #1
    Banned
    Isim
    ......
    Üyelik tarihi
    19-11-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    57
    Motosiklet
    dl-650 v-strom
    Marka
    Suzuki

    Standart büyük şehirlerdeki ciddi tehlikeler ve yapılacaklar

    kendim geçen senelerin deneyimiyle nacizane bazı tavsiyelerde bulunmak istiyorum. çok fevri kullanımlar ve hatalar gördügümden, umarım birileri okur, aklında kalır ve uygular diyerek. hiçbir iddam, egitmenlik vasfım ya da ileri yetenegim yoktur. tamamı deneyimlerimle sabittir.

    gece sulamalarına çok dikkat edin. gündüz de sıcaklık nedeniyle yapabiliyorlar. normal su kayganlıgında asla olmaz. yollardaki pislik, yag ve tozu içine aldıgı ve yükselttigi yetmiyormus gibi su arıtma oldugundan tereyagı gibi olacaktır. aniden karsılastıysanız debriyajı kapatın. manevra yapmadan girebildiginiz kadar dik girip geçmeye çalısın. içindeyken frene asla basmayın. saga sola kaymayı denemeyin, eger ıslaklıga motor yatmıs sekilde girdiyseniz motorun açısını bozmadan dua edin ve saglam çıkarsanız gülümseyin (belediyeye defalarca yazıldı edildi durumdan haberdarlar umursamıyorlar)

    istanbul yollarında, e-5, tem, çevreyolları, sahil, ara yollar kısaca tamamında motosikleti limitlerinde kullanan herkes büyük risk altındadır. yapmayın. maksimum yatırmak, maksimum süratler ki bu süratlerin 200 ler olmasına gerek yok, ani tehlikelerden kaçamayacagınız kadar fazlası benim için limit sürattir çok büyük tehlike. içinizde bir anda heyecan, hız yapma istegi, kalbinizden gırtlagınıza dogru karıncalanarak gelen bir coşku varsa ve süratlenmek istediyseniz o anda durup düşünün. en ufak kaza minimum 3 ay motosikletinizi, 1.5 ay sizi işlevsiz hale getirecektir ki en iyi senaryo bu.. sakinleşip bu coskuyu yaşamak için haftasonunu bekleyin, kendinize gezi düzenleyin vurun yollara. bunun yeri asla şehiriçi trafigi degil ki çevre yolları da artık şehir içi sayılır..

    trafik durdu ve aralardan geçmeye başladınız. ufak binek araçları için sorun yok ancak büyük otobüs, kamyon, servis araçları, kamyonetler gibi; aracın en önünden çıkacak yayayı, sizin göremeyeceginiz kadar büyük olan araçlarda, aracın kıçından 20 ile gelmeye basladıysanız, bas tarafına geldiginizde hızınız 10 olsun. bu temsili bir hız degeri. gerekli olan şu; aracın baş tarafından yaya aniden çıkıverirse durabilecek kadar yavaşlamış olun ve öyle geçiş yapın.

    siz siz olun istanbul ve büyük şehirler içinde daima çok temkinli olun. sadece sulama degil. bakın yaz mevsimi neredeyse her ışık, her baglantı, her kavşak yag birikintileri ile dolu. yerdeki ufak ıslaklıklara basarsanız ayagınızı, durdugunuzda deneyimlemediyseniz yüksek ihtimal yerdesiniz. lastik denk gelirse kaydınız.

    ışıklar yeşile döndügünde hemen gazlamayın. 1 saniye zaman tanıyın bakalım son anda geçen eden var mı?

    trafik nedeniyle kaldırımlara çıkarsanız, çıkmadan önce kaldırımı da bir şerit gibi düşünerek arkaya dogru kafanızı çevirerek bakıs atın. bir motosiklet daha sizden önce çıkmıs ve süratle geliyor olabilir ki deneyimlenip son anda kurtarıldı..

    cevreyollarında fazla makasa girmemeye, aralardan geçmemeye çalısın. geçiyorsanız iki araba birbirine sag ve solda paralelken geçin. bu anda şerit degiştiremeyeceklerinden daha güvendesiniz. yinede dikkat edin aniden direksiyonu kırıp sizi tost etmesinler. bu yüzden trafik minimum akıştayken aralardan geçin. zaten trafik akarken daha üzerine zorlayıp girmeyin aralara akışa uyun. baktınız yavaşlıyor ilk yavaşlama anında şerit degişimi arabalar tarafından bol olur. dikkat edin. özellikle saga baglantı varsa 4 kat dikkat. trafigin sakinleşmesini bekleyin, sapak kaçıranlar, sag sol şerit daha hızlı akıyor tam sıkışmadan atayım kendimi diyenler durmadan şerit degiştirecektir. sıkıştıgı anda kendinizi aralara atmayın. önce aniden sagdan mı soldan mı gitsem diyen araçların seçimlerini yapmasını bekleyin çünkü o an geçişler genelde sinyalsiz olacaktır.
    bu size 4 saniye kaybettirir. çok uzun degil. ışıklar 1 saniye etti 5.. böyle böyle kurallara uyarak varsın eve 4 dakika geç gidin, ömür boyu sürün.

    iett otobüsleri, kamyon ve büyük araçların önüne motosikletinizi yavaş trafikte geçirirken dikkat edin. tam altları kör nokta! sizi göremiyorlar ezebilirler..

    sürekli olarak etrafınızdaki sürücüleri kontrol edin. onların dikiz aynalarından sizi görüp görmediklerini manevra öncesi izlemeye çalısın. telefonla mı konusuyor, sms mi atıyor, burnunu mu karıstırıp dalmıs gitmiş, camdan dümdüz bakıp ayna kullanmıyor mu, yanındakiyle mi tartısıyor, acemi mi? (iyi kullanan kadınları tenzih ederim) sürücü bayan mı? gibi konulara dikkat edin. yahu bunların hepsini nasıl o an yapacagız derseniz zamanla olcaktır emin olun alıskanlık olarak geliyor. kendi dikiz aynalarınıza da çok fazla bakın.

    yer ıslaksa devirli kullanmayın. ani fren yapmayın. ani vites düşürmeyin. yine mıcırlıysa, stabilize, toprak yolsa dikkat edin. tramvay yollarına girip çıkarken dikkat edin. ıslaksa çoook kayar. kuruysa anlık kontrolünüzü elinizden alıp tıpkı tramvayları yönlendirdigi gibi kendi rotasına sokmaya çalısır. düşmeyin sakin olun ve gidonu ona teslim etmeyin. eger asfalt süper başarılı belediye tarafından taranmışsa, tarakla taranmıs jöleli saç gibi düşünün, aynı tramvay yolu gibi kontrolünüzü elinizden almaya çalısabilir. özellikle dönüşlerinde ve yatırmısken motorunuzu dikkat edin alıp götürmesin.

    sinyal verip araba sürer gibi şerit degiştirmeyin. kendinizi görünmez hissedin. o minicik sinyallerimizi inanın fazla gören eden yok. arabanın sizi gördügünden emin olun ve hızını almıs kaptırıp gelen arabanın önüne kendinizi atmayın. bırakın önce o geçsin dert degil. emniyet şeridinden gidiyorsanız bol bol korna kullanın. rahatsızlıgı umursamayın çalın kornayı. 2-3 araçta bir basın yarım saniye rahatsız olurlar. sizi bariyerlerle araba arasına sıkıştırırlarsa rahatsızlıgınız çok daha uzun sürecektir.

    bolca özellikle ara sokaklarda görür oldum beyaz, eşya koruma köpükleri var hani tv alırsınız içinden çıkar kırılmasın diye koyarlar yalıtım malzemesi gibi. onlar inanılmaz kaygandır dikkat edin. bu poşetler için de geçerli ama özellikle bu tarz izolasyon malzemelerinin lastigi yerden kesebilecek kadar büyük parçaları özellikle üzernde fren anına denk gelirse bitiriyor.

    yagmurdan sonra dikkat edin çamur, toz, pisligin içinde normalde saklanmıs olan çiviler, camlar yeni sahiplerini arar..

    yeni teknoloji arabaların fren mesafeleri iyice azaldı bu nedenle arabalarla aralarındaki mesafeler de küçüldü. size selektör yaparak takip mesafenizi azaltmanızı isteyen arabaları umursamayın. çok sıkıştırıyorsa yol verin geçsin.

    viyadüklerde süratinizi düşürün, dalgalı rüzgarlar bogaz köprüleri dahil daima sinsi düşmanınız. motorunuzu bacaklarınızla biraz sıkın. dengenizi koruyun ve sagdan soldan aniden biri omzunuzdan itmişcesine sallantılara hazır olun.

    güneş asfalttan yansıyorsa arabaların sizi minimum görüyor oldugunu unutmayın ya da dikiz aynanıza baktıgınızda siz arkayı gelen güneşten göremiyorsanız onlar da göremiyor.. üsttekilere +2 dikkat.


    yolu daima okuyun. sagda park halindeki araçlar ani çıkıslar yapabilir, sinyal vermez, kapısını açar, hatta giden aracın sürücüsü kapıyı açıp tükürmek ister.. ülkemizde bunların hepsi malesef oluyor. basta söyledigim gibi tüm tehlikelerden kurtulabilecek süratte sürmek çok önemli.

    motosikletinizi bırakırken rampa aşagıysanız ve yokuş dikse kafası aşagı bakmasın

    düştüyseniz ve kendinizden geçmediyseniz paniklemeden derhal toparlanarak kenara kaçmaya çalısın. motosikletinize göz ucuyla bile bakmaya vakit kaybetmeyin. agrınızı sızınızı da sonra düşünün.

    gündüz mutlaka uzun farınızı açıp gezin. görünmüyorsunuz.

    sadece aynaya bakmakla yetinmeyin. her pozisyon degişiminde kafanızı mutlaka arkaya çevirip kör noktanızı görün.

    çok fazla karsılastıgım bir diger konu lastik havalarının ihmal edilmesi. sık sık banzincilere ugrayın. ama çok çok dikkat edin. çogunun hava pompaları bozuk ve degerleri olandan çok farklı gösteriyor. ben opeti tercih ediyorum hava pompaları havaş sponsorlugunda dijital ve motosiklet lastigi sisirmeye uygun minik uçlu pompalardan olusuyor onu tercih ediyorum. bunun yanında 1 tlye hava kontrol kalemi alarak bu tarz şişirme operasyonundan sonra kontrol edebilirsiniz. lastiginizin inik olması manevralarda zorluk, gidonun sertleşmesi, dönüşlerde kontrol kaybı ve düşüş, fazla şişik olması motorun zıplaması, kontrol kaybı ve kazalara yol açar.. dikkat lastik havası çok ama çok önemlidir ve her hafta kontrol edilmelidir.

    konu eklemelere açık.
    Konu gezen tarafından (26-07-2012 Saat 23:23 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Ordinaryus Enduroist ATİLLAYILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Atilla Yılmaz
    Üyelik tarihi
    09-02-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,613
    Motosiklet
    XT660Z TENERE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Daha önceleride yazmıştım geçen gün yine sahid oldum tünel girisinde fsm köprüsüne gelmeden önceki.Motorlu trafik polisi çekmis motorunu tünel girisine yaslamıs motoruna telefonuyla oynuyor isi emniyetten arac gecirmemekti herhalde bütün seridi kapatmış fakatöyle biryere cekmişki motoru tam gölgenin basladıgı yerin birkac metre gerisine kesinlikle görünmüyor üzerindeki fosforlu yelegine ragmen kornayla uyardım anlarsa tabi neyse şunu diyecegim tekrar kaza yapmış arzalanmış araçta olabilir tünellere emniyetten kesinlikle girmeyin.
    Atilla AB Rh- 0533 235 67 13

  3. #3
    Ordinaryus Enduroist ATİLLAYILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Atilla Yılmaz
    Üyelik tarihi
    09-02-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,613
    Motosiklet
    XT660Z TENERE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı electro Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha önceleride yazmıştım geçen gün yine sahid oldum tünel girisinde fsm köprüsüne gelmeden önceki.Motorlu trafik polisi çekmis motorunu tünel girisine yaslamıs motoruna telefonuyla oynuyor isi emniyetten arac gecirmemekti herhalde bütün seridi kapatmış fakatöyle biryere cekmişki motoru tam gölgenin basladıgı yerin birkac metre gerisine kesinlikle görünmüyor üzerindeki fosforlu yelegine ragmen kornayla uyardım anlarsa tabi neyse şunu diyecegim tekrar kaza yapmış arzalanmış araçta olabilir tünellere emniyetten kesinlikle girmeyin.
    Gecici körlük oluşuyor.
    Atilla AB Rh- 0533 235 67 13

  4. #4
    Enduroist Üye HTBAYDAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    H.Tarık BAYDAR
    Üyelik tarihi
    25-06-2009
    Bulunduğu yer
    Adana
    Mesajlar
    163
    Marka
    Aprillia

    Standart

    Hepimizin bildiği ama asla akıldan çıkarılmaması ve sürekli tekrar edilmesi gereken konular bunlar, paylaşım için teşekkürler...
    "in the land of the blind, one eyed is the king..."
    +905425842765

  5. #5
    Banned
    Isim
    ......
    Üyelik tarihi
    19-11-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    57
    Motosiklet
    dl-650 v-strom
    Marka
    Suzuki

    Standart

    Alıntı HTBAYDAR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hepimizin bildiği ama asla akıldan çıkarılmaması ve sürekli tekrar edilmesi gereken konular bunlar, paylaşım için teşekkürler...
    tahmin ettiginizde çok daha az sürücü bunları biliyor ve uyguluyor. o kadar arttı ki ölümler. artık haber bile yapılmıyor. bugün yeni arena stadından edirneye dogru 5-6. km de cocuk düşüp paramparça olmus, parçalarını gazete kagıtlarıyla bir araya topluyorlardı yoldan. üzerinden eze eze geçmiş millet. 5 km lik bir trafikten sonra olay yerine gelip sordum ne oldu diye süratle gelip arabanın sagından geçmeye çalısmıs sol şeritte iken. araba da buna yol vermek için saga geçmiş aniden hızla soldan geldigini görüp ve buluşma anı.. kask yok mont yok eldiven yok olsa da o süratte bir faydası yok..

    motorumu servise götürüyorum v-strom ile biri geliyor ön lastigi inmiş tamamen gidonum dönmüyor diye ustaya sormak için tamire geldim diyor.. lastiklerine en son ne zaman hava bastın diyorum 7 ay önce aldıgımdan beri dokunmadım diyor.. böyle onlarca örnek gördügümden artık rahatsız ve sorumlu hissedip yazmak istedim.
    Konu gezen tarafından (25-07-2012 Saat 01:29 ) değiştirilmiştir.

  6. #6
    Banned
    Isim
    Özgür * Bulut Yani
    Üyelik tarihi
    17-11-2011
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    920
    Motosiklet
    KLE 650 (Versys)
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Zaten sicaklar vurmustu, simdi ramazan geldi, iyice dikkatsizlik artti. Ben de gorunur olmak acisindan tunellerde 4lulerim acik gidiyorum. Ani durmalarda 4 luleri yine yakiyorum. Ani durmalarda arkamdaki arac sanki durumaz gibi gelirse sag sol bosluklara yani sag sol teker izlerinin biraz disinda kaliyorum.

  7. #7
    Ordinaryus Enduroist
    Isim
    f800 gs
    Üyelik tarihi
    12-05-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    4,077
    Marka
    Bmw

    Standart

    Ramazan da zaten trafikten uzak durun hatta motosiklete binmeyin.

    Yazilanlar guzel seyler tesekkrler

  8. #8
    Enduroist Katılımcı Üye ALEXANDER 1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Oktay KILIÇ
    Üyelik tarihi
    02-10-2011
    Bulunduğu yer
    ANKARA
    Mesajlar
    129
    Marka
    Diger

    Standart

    Polis çakarı (yanan sönen lamba)bence arka tarafa mutlaka takılması gerek.Takılması yasak fakat,yine deçok gerekli bir düzenek.Tünellerde ,gece yolculuklarında sadce gerektiği zaman kullanılırsa hayat kurtarır.

  9. #9
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Cem yazdıklarının hepsine sonuna kadar katılıyorum.

    Yazdıklarının hemen hemen hepsine aynı şekilde dikkat ediyorum.

    Sürekli felaket senaryosu kuruyorum kafamda riskli noktalarda ve kaçışları düşünüyorum.Tabi hepsini düşünmek 2-3sn sürüyor.

    Bunu sürekli yapmak gerek. zamanla zihin alışıyor ve otonom birşekilde sürekli analiz yapiyosunuz.

    Fosforlu yelek, beyaz kask kombinasyonu kullanıyorum ve azda olsa etkili olduğunu düşünüyorum. Hic değilse araba sürücüleri size 2 defa bakıyor, polis mi düşüncesiyle, buda size en azından 2 defa baktıkları ve 1 defa da olsa gördüklerini gösterir.

    Lâstik havayı kesinlikle HAYATİ. ralli ve tirmanma yarışı yapmış, pistte time trial lara çıkmış biri olarak, 4 tekerde çok farkli tutunma seviyelerine ulaşıldığını bildiğimden, 2 tekerde cidden HAYATÌ bir konu.


    Bu başlık için çok teşekkürler.


    Not : polis çakar ı değilde, bu otomobillerde f1 stobu diye geçen, kırmızı üçgen led çakar stoplar var. Bunlar ayrı bir tuşa yada direkt fren switch ine bağlanabilir. Hızla yanıp sönen kırmızı içi dolu bir üçgen düşünün. Cidden f1 araçları da bunlari aşırı yağışlı yarışlarda açıyor.



    Edit 2 : bahsettiklerim bunlar.ilanlar sahibinden den rastgele bulunmuştur.


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...89826612/detay


    Birde daha ufak yapılmış bir alternatif:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...35314894/detay
    Konu Can Ekin tarafından (25-07-2012 Saat 13:13 ) değiştirilmiştir.

  10. #10
    Enduroist Katılımcı Üye mertfehmioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    EMRE MERT FEHMİOĞLU
    Üyelik tarihi
    01-03-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul / Maltepe
    Mesajlar
    233
    Motosiklet
    CBF 150
    Marka
    Honda

    Standart

    Yazılanlara tamamen katılıyorum. Bu konu sabitlenmeli ve her yeni katılan arkadaşımızın görmesi gerekli. Paylaşım için teşekkürler.

  11. mertfehmioglu, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    ioriengek (25-03-2024)

 

 
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •