Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 6´e kadar. Toplam 6 Sayfa bulundu
  1. #1
    Enduroist Üye Selçuk Sabri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Selçuk Sabri
    Üyelik tarihi
    29-01-2013
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    97
    Motosiklet
    XL 650 V6
    Marka
    Honda

    Standart Tekerlekleriniz zor dönüyorsa herzaman sorun diskler olmayabilir.

    Daha önce paylaştığım bir sorunum vardı bağzı arkadaşlar hatırlicaktır...

    Diskimi taşlatmak/tornalatmak istiyordum. bunu yaptırdım tornaciya ama sorun çözülmedi. Hala tekerlek zor dönüyordu balatalara sıkışıyordu.

    Sorun herzaman disklerde olmayabilir. Kaliperlerin pistonları dönem dönem Bakıma ihtiyaç duyabilir. söküp temizlemek gerekir.

    Pistonlar geri kaçmadıği için Diski bırakmıyorlardı.
    Bende Dün söktüm Kaliperleri, pistonlarını çıkarttim (tabi Hidrolik borusunu Sökmeden Pistonları çikarmak gerekir, diger türlü sökmeniz mümkün değil, penseyle fln çekeim derseniz pistonlar zarar görebilr) ve içini dışını benzinle fırçalayıp pistonları geri taktım (işkence/mengene ile sıkıştırarak pistonları geri taktım).
    Kailperleri tekrar motora takıp hidrolik yağını koyup havasını aldıktan sonra(bu arada bahane oldu firen hidrolik yağınıda değiştirmiş oldum) denemeye hazırdı ve artık bi sorun kalmadığını gördüm.
    Artık tekerlek öne ve arkaya yağ gibi dönüyo

    Not: Kaliper Pistonlarını çıkarmak için, balatalar sökülür, balataların yerine ince (2-3 milimetre) teneke/saç parçası konulur. Daha sonra firen kolunu pistonlar tenekeye dayanana kdr pompalanır (pompaladıkça pistonlar ileri itilir). Daha sonra bunu Diğer Kaliperede aynı şekilde uygulanır
    Saçı araya sıkıştırmazssanız pistonlardan biri daha önce dışarı çıkıp hidrolik yağını dışarı atar ve diger geride/içerde kalan pistonları çıkaramazsınız.

  2. Selçuk Sabri güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    Engin Delipınar (26-02-2013),FZ (23-02-2013)

  3. #2
    Banned
    Isim
    MB
    Üyelik tarihi
    15-06-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    500
    Motosiklet
    CBF 600 + KLE 500
    Marka
    Honda

    Standart

    Anlattığınız şekliyle gözümde canlandırabiliyorum. Ama keşke bu işlemler yapılırken çekilmiş resimlerde olsaydı. Paylaşım için teşekkürler.

  4. #3
    Enduroist Üye Selçuk Sabri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Selçuk Sabri
    Üyelik tarihi
    29-01-2013
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    97
    Motosiklet
    XL 650 V6
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı mehmetb Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anlattığınız şekliyle gözümde canlandırabiliyorum. Ama keşke bu işlemler yapılırken çekilmiş resimlerde olsaydı. Paylaşım için teşekkürler.
    Mehbet bey içime dert oldu şimdi böyle deyince ama bilgelik taslamış gibi olmasın, yardım isteyen biri olursa bu konuda bilgilerimi/tecrübemi paylaşabilirim. sökmesinde yardımcı olurum uygun bir zamanda.

  5. #4
    Banned
    Isim
    MB
    Üyelik tarihi
    15-06-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    500
    Motosiklet
    CBF 600 + KLE 500
    Marka
    Honda

    Standart

    Yok, dert etmeyin benim ki sadece bir fikir anlatım gayet iyi

  6. #5
    Enduroist Kıdemli Üye aytaç öztaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    aytaç öztaş
    Üyelik tarihi
    06-08-2010
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    395
    Motosiklet
    f 650
    Marka
    Bmw

    Standart

    bence de anlatım gayet iyi ellerinize sağlık ama yine de fotoğraflı olsa daha iyi olurdu. hani ilk defa fren sökecek biri piston nasıl bişey çıkınca içinden sürpriz çıkarmı falan görürdü. emeğinize sağlık
    (0554) 989 10 20

  7. #6
    Enduroist Üye Selçuk Sabri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Selçuk Sabri
    Üyelik tarihi
    29-01-2013
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    97
    Motosiklet
    XL 650 V6
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı itouch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence de anlatım gayet iyi ellerinize sağlık ama yine de fotoğraflı olsa daha iyi olurdu. hani ilk defa fren sökecek biri piston nasıl bişey çıkınca içinden sürpriz çıkarmı falan görürdü. emeğinize sağlık
    Her Piston yatağında 2 adet Keçe bulunuyor. ebay den sipariş verdim 3 ay fln sonra değiştiricem Keçelerini, ozaman fotoğrafların
    Teşekkür ederim...

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •