Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 12 Toplam 16 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 28910111213141516 SonuncuSonuncu
111 den 120´e kadar. Toplam 156 Sayfa bulundu
  1. #111
    Enduroist Kadim Üye Eser Kara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Eser Kara
    Üyelik tarihi
    12-03-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    903
    Motosiklet
    F800 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı SertanKaramollaoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Acaba emniyet şeridini zorunlu olarak kullanacaksak bizim için maksimum hız kaç olmalı. O alanda hangi hız riskli olmaz. Ve neden emniyet şeridine girmek zorundayız. Bunlara doğru cevapları verirsek şehir içi defansif sürüş konusunda bir adım atarız diye düşünüyorum.
    Ben trafik çok sıkışıksa 60-70le gidiyorum, sağ şerit hafif akıyorsa 80'le gidiyorum. Bazen 100'e çıktığım oluyor, sonra hemen hız düşürüyorum. 100e çıkmak demek yandaki trafiğin daha hızlı akması demek ki, o durumda da normal şeride geri dönüyorum.

  2. #112
    Enduroist Kadim Üye Faruk Ortaç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Faruk Ortaç
    Üyelik tarihi
    24-02-2011
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    515
    Motosiklet
    NC700X
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı SertanKaramollaoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Acaba emniyet şeridini zorunlu olarak kullanacaksak bizim için maksimum hız kaç olmalı. O alanda hangi hız riskli olmaz. Ve neden emniyet şeridine girmek zorundayız. Bunlara doğru cevapları verirsek şehir içi defansif sürüş konusunda bir adım atarız diye düşünüyorum.
    Ben buradaki zorunlulugu trafigin sikismasi olarak anliyorum. Eger oyle degilse zaten yorumum gecersiz olur. Ben is cikisi saat 5 civari Tem'de trafik yogunlasmaya baslayinca trafigin akis hizindan ortalama 30-50 km/h daha hizli olacak sekilde kullaniyorum. Kabul ediyorum belki bu yaptigim dogru degil ama bunu yapmayacaksam da zaten sehiricinde motosiklet kullanmamin hicbir avantaji kalmiyor bana gore.
    EVEN EINSTEIN ASKED QUESTIONS

  3. Faruk Ortaç, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Sertan Karamollaoğlu (07-12-2013)

  4. #113
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı SertanKaramollaoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi Ersan hocam dan beklediğim soruyu soruyorum. Emniyet şeridinde maksimum hiziniz kaç.
    Genelde 40.
    Yalnız ben sıklıkla sağ emniyeti şeridi değilde küçükyalı-kadıköy arasını kullandığımdan solda alanı kullanıyorum.

    Köprü geçerken vs. trafik gene duruyorsa 40 km den hızlı gittiğim pek olmaz, arkam kalabalıklaşır, yada çok yakın giden (yani benden hızlı gidecek olan varsa hemen sinyal ve elimde "1dk" işareti yapıp en uygun yerde ne motor olursa yol veririm.)

    K.yalı-kadıköy arasında e5 te trafik dururken 40 ama hafif hafif açılıyor bazen o zaman araçlardan kurtulup sol şeridin rahat olduğu yere varmak için 60-70 e çıktığım oluyor o hızdan sonra solun solunda gitmek yerine sol şeride giriyorum. Ama genelde 500mt sonra yol gene duruyor gene solun solundan 40 la gidiyorum

    Neden emniyet şeridine giriyoruz?
    1) motosiklet için, trafik durma noktasına geldiğinde, yer açma gibi bir kültür bulunmadığından,
    2) madde 1 deki gibi bir kültür bulunmadığından trafik dururken araçlar arasından gitmeye kalktığımızda, aracının yanından bir motosikletin geçebileceğini "düşünen canlılar" bulunmadığından sol şeritteki aracın sol yada sağından geçerken "kapı açma", duran trafikte "15mt daha ileriyi görmek için ani hareketlenme" gibi hareketlere maruz kalmamak için,


    ana neden otomobil gibi 4 değil 2 tekerimiz var da ondan

  5. #114
    Ordinaryus Enduroist Sertan Karamollaoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sertan Karamollaoğlu
    Üyelik tarihi
    14-08-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,153
    Motosiklet
    CRF 1000 L Africa Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    Emniyet şeridinde 40-50 nin üzerindeki hizlarin riskli olduğu malum. Ama emniyet şeridi derken şerit olan yerden bahsediyorum. Solun solu zaten klasman dışı.
    Sanki trafik akarken de normal şeritler de gitmek mümkün değilse ayrı bir hız limiti olmalı mı? Yoksa hep 50 midir bu. Eğer hep 50 ise trafik akmaya başlayınca hemen arabaların arasına giriyor muyuz, girmeli miyiz?
    Ersan hocam sen yokken saydiriyorum biraz.
    Sertan Karamollaoğlu

  6. Sertan Karamollaoğlu, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (07-12-2013)

  7. #115
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Can Ekin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Genelde 40.
    Yalnız ben sıklıkla sağ emniyeti şeridi değilde küçükyalı-kadıköy arasını kullandığımdan solda alanı kullanıyorum.

    Köprü geçerken vs. trafik gene duruyorsa 40 km den hızlı gittiğim pek olmaz, arkam kalabalıklaşır, yada çok yakın giden (yani benden hızlı gidecek olan varsa hemen sinyal ve elimde "1dk" işareti yapıp en uygun yerde ne motor olursa yol veririm.)

    K.yalı-kadıköy arasında e5 te trafik dururken 40 ama hafif hafif açılıyor bazen o zaman araçlardan kurtulup sol şeridin rahat olduğu yere varmak için 60-70 e çıktığım oluyor o hızdan sonra solun solunda gitmek yerine sol şeride giriyorum. Ama genelde 500mt sonra yol gene duruyor gene solun solundan 40 la gidiyorum

    Neden emniyet şeridine giriyoruz?
    1) motosiklet için, trafik durma noktasına geldiğinde, yer açma gibi bir kültür bulunmadığından,
    2) madde 1 deki gibi bir kültür bulunmadığından trafik dururken araçlar arasından gitmeye kalktığımızda, aracının yanından bir motosikletin geçebileceğini "düşünen canlılar" bulunmadığından sol şeritteki aracın sol yada sağından geçerken "kapı açma", duran trafikte "15mt daha ileriyi görmek için ani hareketlenme" gibi hareketlere maruz kalmamak için,


    ana neden otomobil gibi 4 değil 2 tekerimiz var da ondan
    Can,

    Bu sol seridin solu neresi bir tarif eder misin? Umarım anladığım yer değildir.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  8. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Can Ekin (07-12-2013)

  9. #116
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı SertanKaramollaoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emniyet şeridinde 40-50 nin üzerindeki hizlarin riskli olduğu malum. Ama emniyet şeridi derken şerit olan yerden bahsediyorum. Solun solu zaten klasman dışı.
    Sanki trafik akarken de normal şeritler de gitmek mümkün değilse ayrı bir hız limiti olmalı mı? Yoksa hep 50 midir bu. Eğer hep 50 ise trafik akmaya başlayınca hemen arabaların arasına giriyor muyuz, girmeli miyiz?
    Ersan hocam sen yokken saydiriyorum biraz.
    Durma Sertan. Doğru sorular.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  10. #117
    Enduroist Katılımcı Üye necmi er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Necmi Er
    Üyelik tarihi
    26-06-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    462
    Motosiklet
    R 1200 GS ADV
    Marka
    Aprillia

    Standart

    Trafikte emniyet şeridi ve araç şeridi var peki motorsiklet şeridi varmı ? Yani bize ait bi şerit yol güzergah park ... Ama ne mutluki bir muayene istasyonumuz var o bize özel . Bundan sebep ist de trafik defansif ve doğaçlama sürüş..

  11. #118
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Can,

    Bu sol seridin solu neresi bir tarif eder misin? Umarım anladığım yer değildir.
    E5 üzerinde Küçükyalı ile kadıköy ayrımına kadar ki mesafede her 2 yönde de, sol şeridin sol çizgisiyle beton bariyer arasında bir goldwing geçecek alan var, orası.
    Ben istanbul da başka öyle bir solun solu görmedim, o yüzden sadece bu güzergahta oradan gidiyorum. Ayrıca bu güzergah ta,e5 üstünde yan yolsuz çok fazla durak vede bağlantı ve çıkış var.
    Akşam ve sabah trafiğinde motosiklet için en akıcı ve "güvenli" diyebileceğimiz yer orası.

  12. #119
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı SertanKaramollaoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emniyet şeridinde 40-50 nin üzerindeki hizlarin riskli olduğu malum. Ama emniyet şeridi derken şerit olan yerden bahsediyorum. Solun solu zaten klasman dışı.
    Sanki trafik akarken de normal şeritler de gitmek mümkün değilse ayrı bir hız limiti olmalı mı? Yoksa hep 50 midir bu. Eğer hep 50 ise trafik akmaya başlayınca hemen arabaların arasına giriyor muyuz, girmeli miyiz?
    Ersan hocam sen yokken saydiriyorum biraz.
    Bu açıdan bakarsak, emniyet şeridi olan yollarda bizim için hız sınırı en az 80

  13. #120
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Can Ekin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    E5 üzerinde Küçükyalı ile kadıköy ayrımına kadar ki mesafede her 2 yönde de, sol şeridin sol çizgisiyle beton bariyer arasında bir goldwing geçecek alan var, orası.
    Ben istanbul da başka öyle bir solun solu görmedim, o yüzden sadece bu güzergahta oradan gidiyorum. Ayrıca bu güzergah ta,e5 üstünde yan yolsuz çok fazla durak vede bağlantı ve çıkış var.
    Akşam ve sabah trafiğinde motosiklet için en akıcı ve "güvenli" diyebileceğimiz yer orası.
    Bahsettigin yolu biliyorum. Ben de bir zamanlar kullanırdım ve çok motosiklet sürücüsünün halen kullandığını görüyorum.

    Sağda olan riskleri saymissin. Solda olanları da bir sayar mısın? Peşinden de bu risklere karşı aldığın tedbirleri tabi ki.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

 

 
Sayfa 12 Toplam 16 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 28910111213141516 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •