cihat geçmiş olsun ama eksoz contasını değiştırmen sorunu çözmicektir motorunda sadece çat pat sesi olsa tamam ama eksoz kızarması rolantide durmaması uğur abının dediği gibi manifolt contasıyla alakalı. uğur abiye kulak vermelısin bence. ( karburatörünü sökücek kişi daha işinin ehli deilse %90 contaları tornavidayla kanıttıracaktır buda senın basına daha büyük iş açar bi sonraki topiğinde manifolt contasını değiştirdim ama hala problem gitmedi dersen hiç şaşırmam. karburatörü sökerken çok dikkat edin derim inşallah kolay atlatırsın)
0531-380-63-98
cihatnuroglu (06-12-2013)
motorun sağ tarafındaki kapağın içinde bahsi geçen krank okuyucusu ama anlattığına göre karbüratör olma riski daha yüksek krank sensöründen de böyle sorunlar yapar.. ama karbüratör daha öncelikli özellikle temizledikten sonra kısa bir sürede olsa düzeldiğini söylemişsin buna dayanarak gidersek durum böyle
cihatnuroglu (06-12-2013)
Eski bir f650 kullnıcısı olarak bu krank okuyucusunu ben niye görmedim acaba?
2000 öncesi f650lerde krank sensörü yoktur önce bunu bir belirteyim,
varsada services manuel üzerinde bana da gösteribilirseniz bende sevinirim
Cihat öteki forumdan da yazmıştım sana zaten,
öncelikle depou sökmelisin karburatöre erişmek için ardından da hava filtresine giden kısmı söküp motor bloğuna giden kısmı zorlamadan karburatörleri sökmelisin,
iki karburatör de birbirine bağlıdır tek tek sökemezsin,
söktükten sonra karburatörün şamandıra kısmını açıp temizle(karburatörün alt kısmı) ve hazır sökmüşken manifold boğaz lastiğini zorlamadan söküp önce göz yordamıyla ardından da
bi tarafını kapatığ ağzına dayayarak kaçak olup olmadığını kontrol etmelisin zira çok kılcal çatlaklar olabiliyor ve gözle görülemiyor,
ama ordaki emiş çok kuvvetli olduğu için motor sapıtabiliyor,
ha unutmadan bu parça en son hatırladığım 85€+kdv civarı idi,
eğerki manifolda çatlak var ise geçici olarak silikonlayıp kullanabilirsin ama dediğim gibi geçici bir çözüm bu yenisini 3 bilemedin 5 ay sonra yine almak zorunda kalacaksın,
baktın manifoldda da bir problem yok karburatörün diyafram kısmını aç ama aman deyim çok dikkat!
açtıktan sonra yerine oturturken tam yuvasına oturtmalısın diyaframları zira ordan hava alırsa bu sefer belirli bir deviri geçmez motorun,
diyaframları kontrol et..
olmadı bana özelden ulaş bir durum olduğnda telefon ile irtibata geçebiliriz..
şimdiden kolay gelsin...
cihatnuroglu (09-12-2013)
Cihat merhaba, F650 2 yıl kadar kullandığım bir motor, bahsettiğin belirtiler konjektör arızasına benziyor, eğer konjektördense sanel marka konjektörle değiştirerek sorunu çözebilirsin... karbüratörü sökmek biraz meşekkatlidir çncesinde motor/konjektör ısındıktan sonra sarj akımını ölç lütfen,forumlarda aratırsan modelini de bulabilirsin...
cihatnuroglu (09-12-2013)
Yunus DERVİŞ krank sensörü yoksa ateşlemeyi nasıl yapıyor bu motor ?? meksefemi var ? görmediysen tarif ettim yerini tekrar bir bak istersen dostum
hatta sana bir resim ile göstereyim
2 numaralı parçadır kendisi krank ın üst ölü noktasını okur ve motor kontrol ünitesine (ECU) bir pals gönderir.. bu üniteden de ateşleme sinyali çıkar.. kısacası krank sensörü var bu motorda ama arkadaşın sorunu onun yapacağı sorunlara pek benzemiyor.. ;)
cihatnuroglu (09-12-2013)
çok teşekkür ederim kontrol ettim 3 gündür yazamadım yolda kaldım yine göz gezdirerek çalıştırdım büyük bir patlama ile bir baktım manifolt kelepçesinden yarın tur çıkmış bana bakıyor hemen onu halletik çat pat sesler kesildi arkadaşlar ama manifold contalarını değişteceğim sağlam olsun diye 2.cisi egzostu söktüm oda ne conta yok?? adamlar tamir yaparken contayı takmayı unutmuşlar bende diyorumki bu motor niye bukadar sesli çalışıyor şimdi akü zayıf toparlasın kendini şarj ediyoruz çalıştırıp dinleyeceğiz biz manifoldu yaptıktan sonra rolanti çok düzeldi fakat yine yolda kaldım gazı yine kesti benzin bittiğini düşünüyorum20 tllik benzinle 50 km yol yaptım tabi bunun yanı sıra tahliye ve manifoldun çıktığını düşünütsek normalmi bu? bide bu makinalar 10 tllik benzinle çalışmıyor sanırım benzin musluğunda on konumuna getirdiğimde benzin akmıyor res e çekip öyle çalıştırmak zorunda kalıyorum benzin filtresi çok yukardamı kalıyor yoksa musluktamı sorun var acaba?
Konu cihatnuroglu tarafından (09-12-2013 Saat 02:54 ) değiştirilmiştir.