Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 4 Toplam 7 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234567 SonuncuSonuncu
31 den 40´e kadar. Toplam 69 Sayfa bulundu
  1. #31
    Enduroist Kadim Üye Eser Kara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Eser Kara
    Üyelik tarihi
    12-03-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    903
    Motosiklet
    F800 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Sadık SÖNMEZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1. Kaymayı engellemek için yağışlı havalarda alınması gereken tedbirler nelerdir?

    Öncelikle, seyir esnasında takip mesafesi artırılmalı, ayrıca frene ve gaz kontrolleri daha hassas yapılmalı ki bu iki yol tutuşu konusunda kaygan olmayan zeminlerde bile kaymaya neden oluyorken kaygan zeminlerde oranı iyice yükseltiyor. Bunlara ek olarak ta görünürlüğü maksimuma çıkaracak kıyafetler ve ekipmanla binilmeli. Yağış ile birlikte soğuk hava söz konusu ise, konforlu sürüş ve konsantrasyonun bozulmaması için kışlık kıyafetler mutlaka kullanılmalı. Soğuktan uyuşmuş uzuvlar kontrol konusunda sıkıntıya neden olabilir.

    2. Neden kaymış olabilir?

    Bahsenilen yağış çeşidi en çok korktuğum yağış şeklidir. Ufak ufak pis pis yağar, yeterince yağmadığı için yerde oluşturduğu çavuru da temizlemediğinden sağabak yağıştan çok daha tehlikelidir bana göre.

    3. Arkadan kayma durumunda yapılması gerekenler nelerdir?

    Arka tekerin kayması nispeten ön tekerleğe göre çok daha fazla şans tanış sürücüye, gaz kontrolünüzü stabil tutup soğukkanlı davranabilirseniz motorunuzda da bir problem yoksa, lastiklerinizin durum da tabi önemli enin sonunda toparlayacaktır. Tabiki bu anlatılan olaydaki gibi makul oranlarda bir kaymada bu söylediklerim geçerli.

    4. Durmadan yola devam etmek doğru mudur? Olayın kritiğini interkom dan yapmak nelere davetiye çıkartır.

    Bence değil. Çünkü kaymaya neden olan şey lastiğin başına gelmiş bir çivi-vide v.s girmesi sonucu da yaşanmış olabilir veya farklı sebepler neden olmuş olabilir. Geçen yaz Karadeniz gezisinde motorum bloğun aradan yağ kaçırmış ve arka tekerleğe doğru rüzgarında etkisi ile atmaya başlamıştı, gişelerden çıktığımızda bir arkadaşı beklemek zorunda olduğumuz için fark etmiştik. Çok şükür başımıza bir iş gelmedi. Bu tip nedenlerden dolayı böyle bir olay sonrası inip kontrol etmekte fayda görüyorum.

    Gelelim intercom meselesine, adrenalin neden ile vücuttaki kanın çekilmesi, el ayak, üzerindeki uyuşma veya titreme kaynaklı kontrolün zayıflamaları gibi nedenler ile konsantrasyon problemi yaşanırken birde bu olayı seyir halinde konuşmak riskli gibi geliyor bana. Bir kenara çekip 5-10 dakika dinlenip, mümkünse şekerli (meyve suyu vs.) bir şeylerle kan şekerini dengelemek ve bunu o zamanı değerlendirirken yapmak daha makul olacaktır. Ancak diğer taraftanda bazı insanlar kortukları şeyin üzerine hemen gitmek isterler çünkü motorun üstünden indiğinde tekrar aynı cesaretle binemeyebilirler. Bu biraz yoruma vek kişiye bağlı olsada benim naçizane görüşlerim bunlar.
    Ama bunların yazarken asla yanlış yapılmış anlamında yazmadım lütfen yanlış anlaşılmasın sadece Ersan hocamın sorularına aciz acemiliğimiz ile cevap verme çabasındayız.

    Herkese

    ""KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Sadıkcım eline sağlık, yanlış anlamalık bir durum yok hatta vakit ayırıp yazdığın için teşekkür ederim. Öyle değişik egolara sahip bir adam değilim ben, eleştirilere açığım, merak etme

  2. Eser Kara, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (15-01-2014)

  3. #32
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Birbirimizi tanıyoruz sıkıntı yok ama belki yeni katılan biri olur bizi bilmez öyle zanneder diye not yazıyım istedim.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  4. Sadık SÖNMEZ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (15-01-2014)

  5. #33
    Ordinaryus Enduroist ASIM DEMİR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ASIM DEMİR
    Üyelik tarihi
    09-08-2009
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    1,480
    Motosiklet
    BURGMAN 650 EXECUTİVE
    Marka
    Suzuki

    Standart

    her durumdan bir ders cıkarmak ve kendimizi geliştirmemiz gerekir herhalde

  6. ASIM DEMİR, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (15-01-2014)

  7. #34
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Ersan hocam konu kaldı gitmiyor. Bir omuz ver hele.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  8. Sadık SÖNMEZ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (16-01-2014)

  9. #35
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Su ara işler karışık ama izliyorum. Bugun yarin biraz isitirim ben burayı
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  10. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Can Ekin (17-01-2014)

  11. #36
    Enduroist Katılımcı Üye Ali Güntekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali Güntekin
    Üyelik tarihi
    27-06-2012
    Bulunduğu yer
    İskenderun
    Mesajlar
    113
    Motosiklet
    Transalp XL650
    Marka
    Honda

    Standart

    Ersan Bey ısıtmadan evvel

    1. Kaymayı engellemek için yağışlı havalarda alınması gereken tedbirler nelerdir?
    - Mümkün olduğunca dik bir pozisyonda uygun vites ve devirde olmak diyeyim
    2. Neden kaymış olabilir?
    - Hafif ve yeni başlamış yağmurda yerdeki toz bile yeterince kaygan olabiliyor. Yol çizgisi, artçının istem dışı bir hareketi vs vs
    3. Arkadan kayma durumunda yapılması gerekenler nelerdir?
    - Bakış vs vs fren kullanımı bir kenera acaba DEBRİYAJ kullansak nasıl olur?
    4. Durmadan yola devam etmek doğru mudur? Olayın kritiğini interkom dan yapmak nelere davetiye çıkartır.
    - Olmaaz! Bu konuda yukarıda güzel tespitler var

    BU ara ne zamandır buralara uğramamışım. Sağlıcakla

  12. Ali Güntekin, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (17-01-2014)

  13. #37
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Doğru devir ve vites nedir? Debriyaj kullanmak fikrinin hangi düşünceye dayandığını soyleyebilir misiniz?
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  14. #38
    Enduroist Katılımcı Üye Ali Güntekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali Güntekin
    Üyelik tarihi
    27-06-2012
    Bulunduğu yer
    İskenderun
    Mesajlar
    113
    Motosiklet
    Transalp XL650
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğru devir ve vites nedir? Debriyaj kullanmak fikrinin hangi düşünceye dayandığını soyleyebilir misiniz?
    Günaydın öncelikle.
    Doğru devir motorun dolu olduğu diyecemde yani tutuşun zayıf olduğu yolda fren kullanmadan gaz hassasiyeti ile motorumuzu kontrol edeceğimiz devir. Bu da doğru viteste isek olmaz mı?

    Arka teker kaydı tutuş yok ön tekerden hızlı e ona güç veren organdan bir süreliğine ayırmak için debriyaj organını kullanmak adına.

  15. #39
    Enduroist Kadim Üye Eser Kara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Eser Kara
    Üyelik tarihi
    12-03-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    903
    Motosiklet
    F800 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ali Güntekin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Günaydın öncelikle.
    Doğru devir motorun dolu olduğu diyecemde yani tutuşun zayıf olduğu yolda fren kullanmadan gaz hassasiyeti ile motorumuzu kontrol edeceğimiz devir. Bu da doğru viteste isek olmaz mı?

    Arka teker kaydı tutuş yok ön tekerden hızlı e ona güç veren organdan bir süreliğine ayırmak için debriyaj organını kullanmak adına.
    Arka teker kaydığı durumlarda gazla hiç oynamamak, debriyaja dokunmamak, frenden uzak durmak, sadece bakışı dik ve uzağa doğru yapmak gerekiyor. Eğer gazı azaltırsak yada debriyajı çekersek arka teker yandayken bir anda tutuşu arttıracağından high side düşüş ihtimalini çok kuvvetlendirir. Genellikle bu tarz düşüşlerde motosiklet sürücüyü attıktan sonra üzerine düştüğünden son derece tehlikeli ve ölümcül olmaktadır. Arka teker kaydığında bakış haricinde hiç bir şey yapmamak lazım, aynı tutuşsuzluk bir süre daha devam edecek sonrasında motosiklet zaten düz gitmek istediğinden ve sizin de bakışınızın yardımıyla düz konumuna geçecektir.

    Doğru devir ve vites, limit noktası takibini düzgün şekilde yaptığınız ve hızınızı doğru ayarladığınız durumlarda, NC700X'ler için genellikle 3-4 bin devir aralığında sabit gazla döndüğünüz aralıktır. GS'lerde bu 6-7 bin devir civarı oluyor sanırım.

  16. #40
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Ben özellikle virajlarda daha ist devirleri istiyorum. Tepkileri zayif geliyor.

    Konumuzla ilgili düşünürsek, yagmurlu havada devir seçiminde bir duzenlemeye gitmek gerekir mi ne dersiniz? Kuru zemin ile islak zemin devir seçimini fark ettirir mi acaba?
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

 

 
Sayfa 4 Toplam 7 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234567 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •