Baktırıyoruz da hala birşey bulunamadı.
Baktırıyoruz da hala birşey bulunamadı.
Can farkında mısın bilmem ama herkesin aklına sıkıntılı iki soru soktun, 1) Can'ın motorunun problemi nedir ve neden düzelmedi? 2) Aynısı benim motora da olur mu? Ben bugün ölçtüm değerleri, 380 Km neticesinde (ki çoğu şehirdışı sayılabilecek yollar) tüketim 3.8 lt/100 km çıktı.
1. si kadran ya da şamandıra kesin arızalı.
1.foto (benzin iş yerine giderken alındı,işten çıkarken çektim depo kapağından da kontrol ettim fotoyu çekmeden, benzin full)
2.foto (eve geldim km farkını görebilirsiniz, benzin full lendi,göstergede.Sabahtan itibaren sadece 10km yaptım, benzin aldıktan sonra)
Kısacası eğer gösterge arızasıysa bu elektronik bir arıza, göstergeye gelen bilgi şaşıyor birşekil de,bu ateşleme sistemi içinde gerçekleşiyor olabilir)
Bunu ustayla birlikte benzin alarak onlara göstereceğim ama korkum gösterge değişiminin geçici çözüm olması yani ana sorunu çözecek mi?
Çünkü gösterge neden bozuldu ve.aynı dönemde neden tüketim aşırı arttı?
Can Hocam, senin gelişmeleri takipteyiz ailecek (: ikinci filtreyide takarak 1depo harcadın servise mi uğracaksın sonraki adımda. yoksa farkli bir aksiyon almanı istediler mi. pazar günü ve dün %90 şehir dışı bir tur yaptım ölçümüm 4.0 çıktı bir yandan sevindirici haber gibi gözükebilir ama alakası yok şehir içi bu değerlerdeydi motosiklet. son zamanlar diğer başlıkta sohbetini yaptığımız devir konusuyla alakalı mı acaba diyerek uzun yol 3000-4000 devir arası denedim özellikle son depoyu. bence alakası yok devirle. Geçen depo 5.0lt/100km yaktı şehir içi. öle ahım şahımda bir dur kalk yapmıyorum şehir içi dediğime de bakmayın. Bir problem olduğu kesin, servis yolları gözükmekte. Bu arada daha önceki sayfalarda denk gelmiştim. Disk kilidi maduru sen miydin (: Sorcaklarım varda(:
Can Ekin (24-04-2014)
Evet disk kilidi mağdurluğum mevcut ancak ucuz atlatmıştım
Yavuz senin motor Ali nin ki değil mi?
Kaç km de?bakımı ne zaman hiç hava filtresi falan değişmiş mi?
Ben dün biriyle konuştum, elektronik ateşlemeli araçlarda akü de bir sıkıntı varsa beynin sapıtabileceğini söyledi.
Çünkü motorun herşeyi normal tüketim hariç.
Bu arada yazmış mıydım hatırlamıyorum ama debriyajıda test ettiler sağlam.
Yani benim önceden yaşadığım akü temassızlığının elektronik ateşleme beynini sapıttırmış olma ihtimali şimdi kuvvetli geliyor.
Önce akü ve beyin değiştirerek test isteyeceğim bakalım.
Evet Ali Ertem abinin motoruydu, 16binde aldım 6K/12K bakımları yapılmıştı. Bende 19K da bakıma soktum,şuan 20,6k civarı. bakımda yağ,arka balata ve Hava filtresi değişti. Filtrenin değişmesini istedim yakıt problemi olmaya yeni başlamıştı. Aslında temizlenerek devam edebilirdi filtre çokta kötü durumda değildi ama değiştireyim dedim. aküde problem varmı bilmiyorum ama ali abi elektrik aksamına hiç dokunmamıştı (sis,çakmaklık vs.) ekstra bişi yoktu. Ben sadece çakmaklık taktım. Oda kontağa bağlı ve usb değil bidiğimiz çakmaklık. 2-3 kere kullanmışımdır onuda. Bujiyi kontrol ettirmemiştim. aklıma takılan o var sadece.
Disk için şunu sorcam. diski yamulttun mu sen o ekşın esnasında (: yada sonrasında ön frenleme esnasında bir farklılık oldu mu. balatada bitmek üzereydi onunla mı alakalı yoksa diskimi hafifi eğdim bilemedim.
Selamlar ben de yaklaşık 1 senedir forumu takip ediyorum ayrıca 1 senedir de nc700x kullanıyorum, bu haftasonu serviste honda nın orjinal top case ini gördüm, hoşuma gitti. sizin de tecrübelerinizden ve düşüncelerinizden faydalanmak isterim. (bu konuda birçok sayfaya baktım ama 581 sayfanın tamamına bakamadım, daha önceden aynı konu üzerine konuşulduysa da affola)
disk kilidi ile kotu tecrubem oldu. sonrasinda abs isigi hic sonmedi. nedenini esengulle arastirdigimizda bana delikli sacin degismesi gerektigini soylediler cunku sokuldugunde duz zemine tam oturmuyordu hafif yamukluklar vardi ve 20 gun bekleyerek 250TL (gecen seneki fiyattir) abs diskini degistirttim fakat ABS isigi yine sonmedi. sonra fark ettilerki abs diski ile on fren uzerindeki diski algilayan bolum arasinda olmasi gereken acikliktan daha ayrik aciklik kaliyor. bir dokumcude bunu duzeltiriz dediler ama sokerken o kisim komple kirildi yani on freni tutan gri alasimli metal ikiye ayrildi. gecici olarak onu kaynak yaptirip taktim, ABS isigida sondu. fakat o parcaninda yenisini 15 gun sonra getirttim ve 300TL civarinda bir tutar daha odedim. sokme takma iscilik haric. senin diski gorebilirsem daha kesin fikir verebilirim.
Saygilarimla,
Halil
Benim ki arka disk teydi ince masterlock tu çünkü eski motordan kalan.
Ben diskin soğutma deliğine taktığım için deliklerden biri çok çok az büyüdü. Bir sıkıntı olmadı.