Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 572 Toplam 740 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 72472522562568569570571572573574575576582622672 ... SonuncuSonuncu
5,711 den 5,720´e kadar. Toplam 7395 Sayfa bulundu

Konu: Honda NC700X

  1. #5711
    Enduroist Katılımcı Üye yavuz değerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    yavuz değerli
    Üyelik tarihi
    03-02-2014
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    125
    Motosiklet
    TRACER 900
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı UzayOrdu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi de bu adresteki son sayfaya baktım, bizim motorlar için DID'in ürettiği zincirlere ...
    http://www.didchain.com/chainSpecs.html (son sayfada)

    525 ZVM-X ve 525 VX modellerinin uyduğunu söylüyor. 520'ye takılmamak mı lazım yani? Burada da 114 bakla olduğunu söylüyor.

    Sabit'in verdiği adreste şunlar da olabilir o zaman sanki :
    http://magaza.entelenerji.com/525-vx-114-x-ring.html
    http://magaza.entelenerji.com/520-vx2-114-x2-ring.html
    http://magaza.entelenerji.com/520-vm-114-x2-ring.html

    Ulen bi tane üretin herkes kullansın arkadaş :P
    Uzay Abi,

    Verdiğin adreste 12 model dio ama fark varmıdır 2013 model ile. Birde Bunlar X Ring kitapçıkta O ring dio sanırım. Bu X ile O ring in farkı ne olaki. Kafam karıştı icene. Servisi arayarak fiyat sorucam ama şimdi hangisi için fiyat verceklerki anlayamadım valla Bilgisi olan var mı bu hususta.

  2. #5712
    Enduroist Katılımcı Üye yavuz değerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    yavuz değerli
    Üyelik tarihi
    03-02-2014
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    125
    Motosiklet
    TRACER 900
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Sabit AKSU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Önceki motorumda X2 zincir kullandım cok basarılı bir zincir ama bu cross motor zinciri ve klipsli degil cakmalı zincirler o yüzden cakıcak yer bulmalı alet olmalı yada ek almalısınız...
    Bu X olanı alsak servis takamaz mı ? Yada ek almalısınız dediğin nedir abi ?

  3. #5713
    Enduroist Üye Sabit AKSU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sabit AKSU
    Üyelik tarihi
    25-11-2013
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    79
    Motosiklet
    nc700x
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Mesut Acar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sabit selam,

    facebook grubunda gordum telefondan, arka canta tasiyici demirin kirilmis, gecmis olsun, bir sorun yoktur umarim.

    yerli uretim demirlerden miydi kullandigin?
    Eyvallah Demir kırıldı sadece vok bir sorun olmadı cok şükür ama fark etmesem motorun arkasını alip götürürdü muhtemelen PowerDevil denilen demir sanirim...






    Alıntı yavuz değerli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu X olanı alsak servis takamaz mı ? Yada ek almalısınız dediğin nedir abi ?
    Alttaki linkte ek video su var ama bulması sıkıntılı Sirkecide Ak motor da var sadece tanesi 5 TL, Servisin takiyor olması lazım ama takar mi bilmiyorum... Ben zincirlerimi hep kendim taktım...
    http://www.youtube.com/watch?v=gmg1TFsFNO4

    o ring ile x ring farkıda altta anlatıyor ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=ap8MxgXIoBs
    Konu Sabit AKSU tarafından (12-05-2014 Saat 12:39 ) değiştirilmiştir.

  4. #5714
    Enduroist Kadim Üye Ali Emre Sakarya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ali emre sakarya
    Üyelik tarihi
    02-03-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    581
    Motosiklet
    transalp xl650
    Marka
    Honda

    Standart

    o-ring ve x-ring olayında hiç kafanız karışmasın. ikisi de zincirin ömrü ile alakalı şeyler. ne kullanımınızı ne de takılma yöntemini değiştiren şeyler değil. o-ring daha eski x-ring daha yeni. o-ring ile fiyat farkı çok değilse benim tavsiyem x-ring yönünde olur.

    bakla sayısından ziyade ebat önemli. bakla sayısı gerektiğinden az olmadığı sürece ayarlanabiliyor.

    honda servisi her koşulda istediğiniz ve götürdüğünüz zinciri takacaktır.

    520 ile 525 ebat farklı şeyler. motorun üzerindeki orjinal zincir ne? bu mevzuda bir hata var. araştırmak lazım.
    Konu Ali Emre Sakarya tarafından (12-05-2014 Saat 14:37 ) değiştirilmiştir.
    - "eksiklik kendi özümde..."

  5. #5715
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Kullanıcı Kitapçığı 520 diyor. Bu genişliği olması lazım. fazladan genişini takmanın hiçbir yararı olmayacaktır. Firmalar sitelerine bilgileri yanlış girmiş olabilirler ama orjinal kitapçıkta yanlış olacağını sanmam.

    Tekrar buradan da geçmiş olsun Sabit.

  6. #5716
    Enduroist Katılımcı Üye yavuz değerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    yavuz değerli
    Üyelik tarihi
    03-02-2014
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    125
    Motosiklet
    TRACER 900
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Ali Emre Sakarya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o-ring ve x-ring olayında hiç kafanız karışmasın. ikisi de zincirin ömrü ile alakalı şeyler. ne kullanımınızı ne de takılma yöntemini değiştiren şeyler değil. o-ring daha eski x-ring daha yeni. o-ring ile fiyat farkı çok değilse benim tavsiyem x-ring yönünde olur.

    bakla sayısından ziyade ebat önemli. bakla sayısı gerektiğinden az olmadığı sürece ayarlanabiliyor.

    honda servisi her koşulda istediğiniz ve götürdüğünüz zinciri takacaktır.

    520 ile 525 ebat farklı şeyler. motorun üzerindeki orjinal zincir ne? bu mevzuda bir hata var. araştırmak lazım.
    Kitapçıkta aynen şu şekilde yazıyor: DID 520V0 veya RK 520MKO

    ama 520V den sonra gelen "0" neyi ifade ediyo anlamadım çünkü kitapçıkta yazdığı şekli ile bir model yok. O ring demek istiyo belki.

    kitapçıkta bir diğer kısımda şu şekilde yazıyor:

    Önerilen tahrik zinciri yağı: Özel olarak O-kesitli zincirler için tasarlanmış tahrik zinciri yağı
    Tahrik zinciri boşluğu: 30 - 40 mm (1,2 - 1,6 in)
    Standart tahrik zinciri: DID 520V0 veya RK 520MKO
    Bağlantı sayısı: 114
    Standart sproket ebatları: Motor sproketi 16T - Arka Tekerlek sproketi 43T

    Bu mantıkla ben şu zinciri alabilirim ozaman : 520-VM 114 X2-Ring. Fiyat olarakta çok bi farkta yok. Aşağıda farkları ile ilgili açıklamlar var. Nekadar doğru bilmiyorum. Ama anlamadığım, Neden üreticiler hala "O ring" zincir üretiyor yada "X2 Ring" in bukadar avantajı varken neden motosiklet üreticileri hala "O ring" ile satıyor motorlarını ?


    O,X ve X2 ring ile ilgili şu bilgiyi buldum:

    O-Ring: Bu zincirlerde baklaları birbirine bağlayan pimlerin her iki ucunda da keçe bulunur. Bu keçeler fabrika üretimi sırasında konulan yağı tutmayı, pim ve baklaların çalıştığı alanın yağlanmasını sağlarlar. Dolayısıyla bu tip zincirler, O-Ring'siz zincirlere göre daha az yağlanma ihtiyacı duyarlar.
    X-Ring: Dünyanın en düşük sürtünmeli zinciridir. O-Ring zincirlere oranla 1.5-2 kat daha uzun ömürlüdür. X-Ring'li zincirlerde, 4 temas noktası sayesinde sürtünme minimize edilir ve zincir performansı en yüksek seviyeye çıkarılır. Bu özel tasarım yağlama verimliliğini arttırıp, toz ve kire karşı zinciri korur.

    X-Ring Gold: X-Ring zincirlerin tüm özelliğine sahiptir ve artı altın sarısı rengindedir.

    X2-Ring: Standart X-Ring'li zincirlerin düşük sürtünme, maksimum performans karakteristiklerine sahip olmakla birlikte, ömür beklentileri yaklaşık %40 daha fazladır.

  7. yavuz değerli, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    UzayOrdu (12-05-2014)

  8. #5717
    Enduroist Katılımcı Üye UzayOrdu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Uzay Ordu
    Üyelik tarihi
    09-04-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    140
    Motosiklet
    NC 700 X
    Marka
    Honda

    Standart

    Geçmiş olsun Sabit.

    Yavuz, sorunun cevabını bilmiyorum, üzgünüm. Ama şu ana kadar yazılanlardan ve araştırmalarımdan anladığım kadarı ile X ring takmak isterim. Ama çok az bilgim var.
    Sanırım araştıra araştıra biryerlere varacağız

    Bakla sayısı önemli olmayabilir, ayarlanıyor olabilir ama ayarlanmadan, oynama yapmadan 520 , 114 bulsak sanırım en uygunu olacaktır. Ama işte Sabit'in verdiği sitede O-Ring değil X-ring var ve ne yapsam bilemedim

  9. #5718
    Enduroist Katılımcı Üye yavuz değerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    yavuz değerli
    Üyelik tarihi
    03-02-2014
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    125
    Motosiklet
    TRACER 900
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı UzayOrdu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun Sabit.

    Yavuz, sorunun cevabını bilmiyorum, üzgünüm. Ama şu ana kadar yazılanlardan ve araştırmalarımdan anladığım kadarı ile X ring takmak isterim. Ama çok az bilgim var.
    Sanırım araştıra araştıra biryerlere varacağız

    Bakla sayısı önemli olmayabilir, ayarlanıyor olabilir ama ayarlanmadan, oynama yapmadan 520 , 114 bulsak sanırım en uygunu olacaktır. Ama işte Sabit'in verdiği sitede O-Ring değil X-ring var ve ne yapsam bilemedim
    Eğer araştırdığım şekli ile doğruysa bende X2 Ring takıcam sanırım. Birde servislere ve tanıdık ustalara sormak yararlı olabilir. Şimdi de dişlileri araştırayım biraz (:

  10. #5719
    Enduroist Kadim Üye Ali Emre Sakarya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ali emre sakarya
    Üyelik tarihi
    02-03-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    581
    Motosiklet
    transalp xl650
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı yavuz değerli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kitapçıkta aynen şu şekilde yazıyor: DID 520V0 veya RK 520MKO

    ama 520V den sonra gelen "0" neyi ifade ediyo anlamadım çünkü kitapçıkta yazdığı şekli ile bir model yok. O ring demek istiyo belki.

    kitapçıkta bir diğer kısımda şu şekilde yazıyor:

    Önerilen tahrik zinciri yağı: Özel olarak O-kesitli zincirler için tasarlanmış tahrik zinciri yağı
    Tahrik zinciri boşluğu: 30 - 40 mm (1,2 - 1,6 in)
    Standart tahrik zinciri: DID 520V0 veya RK 520MKO
    Bağlantı sayısı: 114
    Standart sproket ebatları: Motor sproketi 16T - Arka Tekerlek sproketi 43T

    Bu mantıkla ben şu zinciri alabilirim ozaman : 520-VM 114 X2-Ring. Fiyat olarakta çok bi farkta yok. Aşağıda farkları ile ilgili açıklamlar var. Nekadar doğru bilmiyorum. Ama anlamadığım, Neden üreticiler hala "O ring" zincir üretiyor yada "X2 Ring" in bukadar avantajı varken neden motosiklet üreticileri hala "O ring" ile satıyor motorlarını ?


    O,X ve X2 ring ile ilgili şu bilgiyi buldum:

    O-Ring: Bu zincirlerde baklaları birbirine bağlayan pimlerin her iki ucunda da keçe bulunur. Bu keçeler fabrika üretimi sırasında konulan yağı tutmayı, pim ve baklaların çalıştığı alanın yağlanmasını sağlarlar. Dolayısıyla bu tip zincirler, O-Ring'siz zincirlere göre daha az yağlanma ihtiyacı duyarlar.
    X-Ring: Dünyanın en düşük sürtünmeli zinciridir. O-Ring zincirlere oranla 1.5-2 kat daha uzun ömürlüdür. X-Ring'li zincirlerde, 4 temas noktası sayesinde sürtünme minimize edilir ve zincir performansı en yüksek seviyeye çıkarılır. Bu özel tasarım yağlama verimliliğini arttırıp, toz ve kire karşı zinciri korur.

    X-Ring Gold: X-Ring zincirlerin tüm özelliğine sahiptir ve artı altın sarısı rengindedir.

    X2-Ring: Standart X-Ring'li zincirlerin düşük sürtünme, maksimum performans karakteristiklerine sahip olmakla birlikte, ömür beklentileri yaklaşık %40 daha fazladır.
    Alıntı UzayOrdu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun Sabit.

    Yavuz, sorunun cevabını bilmiyorum, üzgünüm. Ama şu ana kadar yazılanlardan ve araştırmalarımdan anladığım kadarı ile X ring takmak isterim. Ama çok az bilgim var.
    Sanırım araştıra araştıra biryerlere varacağız

    Bakla sayısı önemli olmayabilir, ayarlanıyor olabilir ama ayarlanmadan, oynama yapmadan 520 , 114 bulsak sanırım en uygunu olacaktır. Ama işte Sabit'in verdiği sitede O-Ring değil X-ring var ve ne yapsam bilemedim
    Alıntı yavuz değerli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer araştırdığım şekli ile doğruysa bende X2 Ring takıcam sanırım. Birde servislere ve tanıdık ustalara sormak yararlı olabilir. Şimdi de dişlileri araştırayım biraz (:
    520'den sonra gelenler did'in farklı cc'ler ve özellikler için verdiği karakterler. mesela x2 ringleri için supersportlar için ideal ve %40 fazla ömürlü demişler. did'in en yaygın modeli vm modelleriydi mesela. şimdi üst modelleri çıkarıp vx falan demişler. aslında elimde bi katalog vardı vakti zamanında ama bulamadım ne yazık ki. o listede bütün motosikletler için tavsiye edilen zincirler vardı. did'in kendi kataloğu. mesela o katalogda her motor için standart-ortalama ve yüksek performans diye ayırmışlardı. yani bütün o ek karakterler bunları belirlemeye yarıyor.

    benim ta 650 için 525 vm normalde ama bana x-ring gold versiyonu denk gelmişti hemen hemen aynı fiyata onu almıştım. o listede yüksek performans olandı bu.

    hiç kendinizi yormadan kafanızı karıştırmadan şunu rahatlıkla söyleyebilirim. fiyat farkları pek olmadığı için ebat ve bakla sayısı uyan bi x-ring alabilirsiniz rahatlıkla. fiyatları çok yakın olduğu için vm serisi mi vx serisi mi karar size kalmış.

    neden o-ringli zincir takıyorlar fabrikada sorusu da şirket mantığıyla bakarsak maliyet açısında mantıklı. daha düşük maliyetli ve biraz daha kısa ömürlü. sizin tekrar zincir almanızı sağlıyorlar. bu da yedek parça-servis geliri demek.

    tabii şunu da göze almak lazım. mevzu zincir olduğu için birçok farklı faktör devreye giriyor ömrü ile ilgili. sürüş tarzı, devir, yol koşulları vb. gibi.

    fiyat-performans önemli benim gözümde. on lira farkla daha uzun ömürlü olduğu iddia edilen bir zincir varsa onu alırım (aldım da) ama aynı fark 50 lira olsa hayatta almazdım mesela.

    tüm bunları yazdım madem şunu da söyleyeyim. herhangi bir şey alırken kılı kırk yaran, en ince detayına kadar araştıran obsesif bi adamım. (mesela en son bilgisayarımı toplamam üç ay sürdü)

    zincir mevzusunda o kadar çok şey okumuştum ki zamanında sonunda yeter yahu olmuştum. onun için pek incelemiyorum artık ne alacağımı, fiyatı uygun olan bi x-ring olsun yeter kanaatine ulaşıp orada bırakmışım meseleyi. şunu da rahatlıkla söyleyebilirim. teknolojiden motosiklete kadar birçok üründe aslında bize sunulan farklar çok çok küçük farklar ve teferruatlar. belirli standartlar dahilinde mesela burada standart x-ring ve o-ring, iki standartın birbirlerine farkı var ama kendi içlerindeki model farkları ise tefarruat-pazarlama vb.

    zamanında yaptığım araştırmadan keşke saklamış olsaydım bir şeyleri de daha net yazabilseydim burada.

    tabii çok zamandır yazmayınca adabı unutup konuyu biraz dağıtmışım ve yazmayı unutmuşum. seçenekleriniz zaten verdiğiniz linkteki zincir ya da şu. son karar sizin.

    not: abarttıysam söyleyin de sileyim. dönüp okuyunca ben pek bir şey anlamadım çünkü yazdıklarımdan!
    Konu Ali Emre Sakarya tarafından (13-05-2014 Saat 00:29 ) değiştirilmiştir.
    - "eksiklik kendi özümde..."

  11. Ali Emre Sakarya güzel mesajın için 4 üye sana teşekkür etti :

    Can Ekin (13-05-2014),Hakan Keskinel (30-04-2016),UzayOrdu (13-05-2014),yavuz değerli (13-05-2014)

  12. #5720
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Ben anladım kalsın kafamız aynı yalnız, alacağım yada yapacağım şeyin sebebini,içeriğini,mantığını anlamadan kolay kolay ikna olup yapamıyorum.illa alternatiflerle farkı bileceğim, öğreneceğim öyle

    Zincir bilgileri için teşekkürler.
    Benim zincir garanti den did olarak değişmişti.şimdilik sıkıntı yok gibi.

 

 
Sayfa 572 Toplam 740 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 72472522562568569570571572573574575576582622672 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •