"Bir şeyin nicelik bakımından inebileceği veya erişebileceği en alt ve en üst sınır"
sözlük böyle açıklıyor,gerisi sana kalmış ne tarafa çekersen o tarafa gidiyor..
"Bir şeyin nicelik bakımından inebileceği veya erişebileceği en alt ve en üst sınır"
sözlük böyle açıklıyor,gerisi sana kalmış ne tarafa çekersen o tarafa gidiyor..
melihulubilgen@hotmail.com
B RH +
0532 312 68 18
TAM KORUMA olmazsa olmaz.
Kavgada YUMRUK sayılmaz..
Ersan ÖZYURT (14-07-2014),Sadık SÖNMEZ (14-07-2014)
Çok güzel bir tespit Melih Abi. Sürerken iiçinde kalmamız gereken çizgileri belirtiyor açıkca.
Peki, kalıyor muyuz? Kalmak için önce çizgileri bilmek gerekir, biliyor muyuz? Bilmek için veya geliştirmek için ne yapıyoruz? Limitler gelişmeli midir? Gelişmeli ise nasıl gelişir?
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
MelihUlubilgen (15-07-2014),Sadık SÖNMEZ (15-07-2014)
Benim naçizane cevaplarım...
Hayır kalmıyoruz maalesef
Bir kısmını evet biliyoruz ve buna rağmen kalmıyoruz
Bilmek bildiklerimizi de geliştirmek için buradayız ve gücümüz yettiğinde eğitimler ile bunları daha net çizgiler haline getirmeye çalışıyoruz.
Gelişme olanı da var dır. Sabit olanı da vardır. Ama bu detaylandırılmalıdır.
Gelişebilecek olanlar sürüş kabiliyetleridir kiii, bunlar sürekli tekrar ve eğitim ile gelişebilir.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.
Bu konudaki görüşüm :
Motosiklet sürüşünde değiştirilebilen ve değişmeyen limitler var:
Değişebilenler:
a) Dönüşlerde yatış açısı ( korku çizgisi)
b) Güvenli sürüş üst hızı ( acemilikte 100km/h yeterli iken sonraları misal 110km/h ile rahat seyir)
c) Sürüşde çevresel bilgi toplama ( tecrübeler neticesinde olası tehlikelere daha fazla dikkat)
d) Kaçınma manevraları (antremanlar ile zamanla artan manevra kabiliyeti)
e) Akan trafik içerisinde seyir ( şahsen ben arabaların arasında zigzag çizerek gidemem, ama alışılrsa gidilir heralde )
f) Yol koşulları ( yağmur, stabilize, pist,sis,gece,dolomitler, erimiş zift, vb...durumlarına göre değişen sürüş stratejileri)
Değişmeyenler:
a) Fizik kanunları
b) Trafik kanunları
c) Kişilik özellikleri
d) Güvenli sürüş kuralları
e) Motosikletin teknik özellikleri
Özetle limit , yusuf'un (şahıs ismi değildir) bir tık öncesidir
Ersan ÖZYURT (16-07-2014),Furkan Çelebi (16-07-2014)
Tam katılmadı maalesef. Mesela kişisel özellikler değişmez mi? Bir de güvenli sürüşün bir hız limiti mi vardır?
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
alperiynem (17-07-2014)
Limit kendini ve makineni bilmektir. Ayni makine farkli surucu cok farkli sonuclar cikarabilir yada tam tersi.
Volkan YILMAZ 0 Rh+
532 2840943
ride to hell
Ersan ÖZYURT (16-07-2014)
Tabi ki pek çok sürücü ile tanışıp değişik sürüş tarzları hakkında benden çok daha fazla tecrübeniz vardır. Benim çıkış noktam "Can çıkar huy çıkmaz " sözünden yola çıkarak agresif tarzda sürüş karekterine sahip olan birisini defansif bir sürüş yapısına dönmesinin pek mümkün olmadığı yönündedir. Örneğin supersport kullanıcılarının enduroların yol ritmine sıcak bakmamaları gibi.. grup sürüşlerinde ahengi bozmamak adına tempoya ayak uydursa da içinden basıp gazlama düşüncesi ile sürekli mücadele ettiğine inanıyorum Kayak yaparken de öyledir... aynı donanıma sahip iki kayakcının dik bir rampadan inişlerinde biri daha temkinli olmak adına temposunu kontrol altında tutarken, diğeri allah ne verdiyse kaptırıp gider...Herkesin amigdalası ( beyinde korku duygusunu kontrol eden bölge) aynı düzeyde çalışmaz...Bu da çeşitli durumlar için limitleri kişiden kişiye farklılaştırır...(Tezimi desteklemek için amma da uzattım ). Ama eğitim ve antreman ile biri diğerine çok yaklaşabilir diye arayı bulayım
Güvenli sürüş iddialı olmuş doğru....Kendini rahat hissettiği hız desek?
Can Ekin (19-07-2014),Ersan ÖZYURT (17-07-2014)
Limit:TDK'ye göre "sınır", eski Türkçe ile "had"dir. Sözlüklerin dışına çıkarsak, kişisel tanımım "bundan sonra her şeyin ciddi risk altına girebileceği son nokta"dır.
Başkaları tarafından ve bizim tarafımızdan belirlenen diye 2 türe ayırabiliriz belki. Aslında hepsi aynı kapıya çıkar.
Örneğin azami ve asgari hız limiti, kanunlarla, bazı ölçüm ve deneyimler sonucu belirlenmiştir.
Bizim tarafımızdan belirlenebilenler ise motosikletimizin ve bizzat kendimizin limitleridir. Yine deneyimler sonucu belirlenir. Örneğin; motosikletim ne kadar hıza ulaşabilir? Etkili bir frenlemeyle, öndeki araca/engele çarpmadan kaç metrede durabilir? Virajda güvenli şekilde ne kadar yatabilir? Peki benim limitlerim nedir? Motosikletimi hangi hızda güvenle kullanabilir, virajlarda sürüş kontrolümü kaybetmeden ne kadar yatabilirim? Bir başka sürücü için, benimkiyle aynı motosikletle bir virajı belli bir hızla dönmek limite yaklaşmak bile değilken, benim için limiti aşmak olabilir.
Limitler değişebilir mi? Evet... Bilgi ve tecrübe arttıkça, dışarıdan belirlenenleri göz önünden ayırmadan, kendi limitlerimizi genişletebiliriz. Örneğin "eğitim" bize böyle bir olanak sağlayabilir.
Motosiklet sürücüsü açısından düşündüğümüzde; "öyle sürelim ki limitleri zorlamayalım, haddimizi aşmayalım" derim.
(Ortaokul öğrencisi kompozisyonu gibi oldu farkındayım )
Ersan ÖZYURT (18-07-2014),Sadık SÖNMEZ (18-07-2014)
Güzel bir özetleme oldu. Teşekkür ederim. Ortaokulda bunu yapsam, daha ne isterdim.
Kendimizin ve motosikletimizin limitlerini bilmemiz gerektiği konusunda hep birlikte hem fikiriz. Sadık bu konuyu açmadan öncede hem fikirdik zaten. Ama bu konu başlığı hayatımızda bir şeyleri değiştirmeli değil mi? Bu yüzden bir iki soru ile yönledirme de bulunmak istiyorum.
1. Motosikletimizin ve kendimizin limitlerini nasıl öğreneceğiz? Otoparkta kendi kendimize fren yapmak, dar dönüş denemek veya çember çizerek motosikleti yatırmak gerçekten limitlerimizi öğrenmemizi sağlar mı?
Örneğin;
http://i179.photobucket.com/albums/w...ingPegLean.jpg
Sayfa açılırsa üç farklı yatış eğrisi göreceksiniz. Siyah motosikletin gerçek yatış eğrisi ise düşüncenizin de siyah aksta olması gerekir. Yeşilde olduğunuzu düşünürseniz "daha yatacak yerim var" öngörüsü bir gün yatış açınızın bitmesi ile sonuçlanabilir. Kırmızı da olduğunuzu düşünürseniz, bir viraj da yatırıp çıkabilecekken, telaşlanıp "eyvah yatacak yer kalmadı, dönemiyorum" diyerek çıkamayabilirsiniz. Peki bu farkı nasıl anlayacaksınız? Ayna çözüm olabilir mi? Ya tebeşir testi? izleyen bir arkadaş?
2. Bu limitleri bilmek işini sürüşümüze nasıl katacağız? "100 km sürdükten sonra algım düşüyor, mutlaka mola vermeliyim" diyor musunuz? Ya da "5 km hızla sıkışı trafikte zorlanıyorum, planlama yapıp bu trafikte kalmamalıyım" diye eve giden yolu değiştiriyor musunuz?
3. Motosikletin ve bizim limitlerimiz hangi konulardadır diye sorsam, sonsuz bir liste çıkar, eminim. O zaman tersten soralım. Sürücü olarak bizim ve motosikletimizin herhangi bir alt veya üst limiti olmayan şeyleri nelerdir?
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
Hocam öncelikle size ve diğer arkadaşlara selamlar.Soru biraz zor olmuş galiba arkadaşlar düşünce aşamasında,ben anladığım kadarıyla cevap vereyim kendi adıma.
Sayın büyüğüm,benim alt limitlerim her konuda ve sürüşte korkmadığım anlardır.En üst limitlerim ise korkmaya başladığım anlardır.
Ben aslında motor kullanmak konusunda acemi değilim yıllardır diyebilecek kadar motor kullandım kendi motorumda 250 cc lik scooterdi.
Motor kullanırken alt limitlerde en ufak bir korku bir tereddüt olmuyo ama kendimi zorlamaya başladığımda korku endişe ve panik en üst limitlere çıktığımı bana belli ediyodu.Mesela aşırı trafikte her zaman diğer motorlar beni geçer kaplumbağa değilim tabiik.ama bir kapıya çarpmama bi arabanın beni sıkıştırma ihtimali diğerlerinden daha az olasılık oluyo.Kimi zamanda hadi makas atalım diyorum hopp bişi beni tutuyo bunun nedeninden adım gibi eminim ben gerçekten limitlerimi biliyorum.YOL TRAFİK HAVA ve diğer etkenlerde neler yapabileceğimi bana içimdeki limit kontrol merkezi söylüyo.Beynimin bi köşesinde böyle bir paralel yapının olduğunun farkındayım ve bu yapı beni her türlü riskten korumaya çalışıyo ve şu ana kadar başarılı oldu bundan sonrada limitlerimin dışında kullanıp öffff çok yattırdım motoru sonrasını hatırlamıyorum gibi bir muhabbetim olabilir sonuçta mükemmel değiliz.Anlatabildiysem ne mutlu bana.
Ersan ÖZYURT (19-07-2014)