Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 27 Sayfa bulundu
  1. #11
    Ordinaryus Enduroist MelihUlubilgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Melih Ulubilgen
    Üyelik tarihi
    02-03-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul/EU
    Mesajlar
    4,201
    Motosiklet
    F 800 GS 2008 (ANTRASİT)-Peugeot LXR 200 i
    Marka
    Bmw

    Standart

    "Bir şeyin nicelik bakımından inebileceği veya erişebileceği en alt ve en üst sınır"
    sözlük böyle açıklıyor,gerisi sana kalmış ne tarafa çekersen o tarafa gidiyor..
    melihulubilgen@hotmail.com
    B RH +
    0532 312 68 18
    TAM KORUMA olmazsa olmaz.
    Kavgada YUMRUK sayılmaz..

  2. MelihUlubilgen güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ersan ÖZYURT (14-07-2014),Sadık SÖNMEZ (14-07-2014)

  3. #12
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı MelihUlubilgen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "Bir şeyin nicelik bakımından inebileceği veya erişebileceği en alt ve en üst sınır"
    sözlük böyle açıklıyor,gerisi sana kalmış ne tarafa çekersen o tarafa gidiyor..
    Çok güzel bir tespit Melih Abi. Sürerken iiçinde kalmamız gereken çizgileri belirtiyor açıkca.

    Peki, kalıyor muyuz? Kalmak için önce çizgileri bilmek gerekir, biliyor muyuz? Bilmek için veya geliştirmek için ne yapıyoruz? Limitler gelişmeli midir? Gelişmeli ise nasıl gelişir?
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  4. Ersan ÖZYURT güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    MelihUlubilgen (15-07-2014),Sadık SÖNMEZ (15-07-2014)

  5. #13
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Benim naçizane cevaplarım...

    Hayır kalmıyoruz maalesef

    Bir kısmını evet biliyoruz ve buna rağmen kalmıyoruz

    Bilmek bildiklerimizi de geliştirmek için buradayız ve gücümüz yettiğinde eğitimler ile bunları daha net çizgiler haline getirmeye çalışıyoruz.

    Gelişme olanı da var dır. Sabit olanı da vardır. Ama bu detaylandırılmalıdır.

    Gelişebilecek olanlar sürüş kabiliyetleridir kiii, bunlar sürekli tekrar ve eğitim ile gelişebilir.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  6. #14
    Enduroist Kadim Üye alperiynem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Alper İynem
    Üyelik tarihi
    29-03-2013
    Bulunduğu yer
    Safranbolu
    Mesajlar
    509
    Motosiklet
    R 1200 GSA & CRF 250 L
    Marka
    Bmw

    Standart

    Bu konudaki görüşüm :
    Motosiklet sürüşünde değiştirilebilen ve değişmeyen limitler var:
    Değişebilenler:
    a) Dönüşlerde yatış açısı ( korku çizgisi)
    b) Güvenli sürüş üst hızı ( acemilikte 100km/h yeterli iken sonraları misal 110km/h ile rahat seyir)
    c) Sürüşde çevresel bilgi toplama ( tecrübeler neticesinde olası tehlikelere daha fazla dikkat)
    d) Kaçınma manevraları (antremanlar ile zamanla artan manevra kabiliyeti)
    e) Akan trafik içerisinde seyir ( şahsen ben arabaların arasında zigzag çizerek gidemem, ama alışılrsa gidilir heralde )
    f) Yol koşulları ( yağmur, stabilize, pist,sis,gece,dolomitler, erimiş zift, vb...durumlarına göre değişen sürüş stratejileri)

    Değişmeyenler:
    a) Fizik kanunları
    b) Trafik kanunları
    c) Kişilik özellikleri
    d) Güvenli sürüş kuralları
    e) Motosikletin teknik özellikleri

    Özetle limit , yusuf'un (şahıs ismi değildir) bir tık öncesidir

  7. alperiynem güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ersan ÖZYURT (16-07-2014),Furkan Çelebi (16-07-2014)

  8. #15
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Tam katılmadı maalesef. Mesela kişisel özellikler değişmez mi? Bir de güvenli sürüşün bir hız limiti mi vardır?
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  9. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    alperiynem (17-07-2014)

  10. #16
    Enduroist Kıdemli Üye Volkan YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    volkan yilmaz
    Üyelik tarihi
    17-02-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul / gayrettepe
    Mesajlar
    1,859
    Motosiklet
    '03 R1150GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Limit kendini ve makineni bilmektir. Ayni makine farkli surucu cok farkli sonuclar cikarabilir yada tam tersi.
    Volkan YILMAZ 0 Rh+
    532 2840943

    ride to hell


  11. Volkan YILMAZ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (16-07-2014)

  12. #17
    Enduroist Kadim Üye alperiynem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Alper İynem
    Üyelik tarihi
    29-03-2013
    Bulunduğu yer
    Safranbolu
    Mesajlar
    509
    Motosiklet
    R 1200 GSA & CRF 250 L
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tam katılmadı maalesef. Mesela kişisel özellikler değişmez mi? Bir de güvenli sürüşün bir hız limiti mi vardır?
    Tabi ki pek çok sürücü ile tanışıp değişik sürüş tarzları hakkında benden çok daha fazla tecrübeniz vardır. Benim çıkış noktam "Can çıkar huy çıkmaz " sözünden yola çıkarak agresif tarzda sürüş karekterine sahip olan birisini defansif bir sürüş yapısına dönmesinin pek mümkün olmadığı yönündedir. Örneğin supersport kullanıcılarının enduroların yol ritmine sıcak bakmamaları gibi.. grup sürüşlerinde ahengi bozmamak adına tempoya ayak uydursa da içinden basıp gazlama düşüncesi ile sürekli mücadele ettiğine inanıyorum Kayak yaparken de öyledir... aynı donanıma sahip iki kayakcının dik bir rampadan inişlerinde biri daha temkinli olmak adına temposunu kontrol altında tutarken, diğeri allah ne verdiyse kaptırıp gider...Herkesin amigdalası ( beyinde korku duygusunu kontrol eden bölge) aynı düzeyde çalışmaz...Bu da çeşitli durumlar için limitleri kişiden kişiye farklılaştırır...(Tezimi desteklemek için amma da uzattım ). Ama eğitim ve antreman ile biri diğerine çok yaklaşabilir diye arayı bulayım

    Güvenli sürüş iddialı olmuş doğru....Kendini rahat hissettiği hız desek?

  13. alperiynem güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Can Ekin (19-07-2014),Ersan ÖZYURT (17-07-2014)

  14. #18
    Enduroist Üye oguz.aktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Oğuz Yaşar Aktan
    Üyelik tarihi
    14-04-2011
    Bulunduğu yer
    Keşan/Edirne
    Mesajlar
    69
    Motosiklet
    XTZ660 Ténéré (1997)
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Limit:TDK'ye göre "sınır", eski Türkçe ile "had"dir. Sözlüklerin dışına çıkarsak, kişisel tanımım "bundan sonra her şeyin ciddi risk altına girebileceği son nokta"dır.
    Başkaları tarafından ve bizim tarafımızdan belirlenen diye 2 türe ayırabiliriz belki. Aslında hepsi aynı kapıya çıkar.
    Örneğin azami ve asgari hız limiti, kanunlarla, bazı ölçüm ve deneyimler sonucu belirlenmiştir.
    Bizim tarafımızdan belirlenebilenler ise motosikletimizin ve bizzat kendimizin limitleridir. Yine deneyimler sonucu belirlenir. Örneğin; motosikletim ne kadar hıza ulaşabilir? Etkili bir frenlemeyle, öndeki araca/engele çarpmadan kaç metrede durabilir? Virajda güvenli şekilde ne kadar yatabilir? Peki benim limitlerim nedir? Motosikletimi hangi hızda güvenle kullanabilir, virajlarda sürüş kontrolümü kaybetmeden ne kadar yatabilirim? Bir başka sürücü için, benimkiyle aynı motosikletle bir virajı belli bir hızla dönmek limite yaklaşmak bile değilken, benim için limiti aşmak olabilir.
    Limitler değişebilir mi? Evet... Bilgi ve tecrübe arttıkça, dışarıdan belirlenenleri göz önünden ayırmadan, kendi limitlerimizi genişletebiliriz. Örneğin "eğitim" bize böyle bir olanak sağlayabilir.
    Motosiklet sürücüsü açısından düşündüğümüzde; "öyle sürelim ki limitleri zorlamayalım, haddimizi aşmayalım" derim.
    (Ortaokul öğrencisi kompozisyonu gibi oldu farkındayım )

  15. oguz.aktan güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ersan ÖZYURT (18-07-2014),Sadık SÖNMEZ (18-07-2014)

  16. #19
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı oguz.aktan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Limit:TDK'ye göre "sınır", eski Türkçe ile "had"dir. Sözlüklerin dışına çıkarsak, kişisel tanımım "bundan sonra her şeyin ciddi risk altına girebileceği son nokta"dır.
    Başkaları tarafından ve bizim tarafımızdan belirlenen diye 2 türe ayırabiliriz belki. Aslında hepsi aynı kapıya çıkar.
    Örneğin azami ve asgari hız limiti, kanunlarla, bazı ölçüm ve deneyimler sonucu belirlenmiştir.
    Bizim tarafımızdan belirlenebilenler ise motosikletimizin ve bizzat kendimizin limitleridir. Yine deneyimler sonucu belirlenir. Örneğin; motosikletim ne kadar hıza ulaşabilir? Etkili bir frenlemeyle, öndeki araca/engele çarpmadan kaç metrede durabilir? Virajda güvenli şekilde ne kadar yatabilir? Peki benim limitlerim nedir? Motosikletimi hangi hızda güvenle kullanabilir, virajlarda sürüş kontrolümü kaybetmeden ne kadar yatabilirim? Bir başka sürücü için, benimkiyle aynı motosikletle bir virajı belli bir hızla dönmek limite yaklaşmak bile değilken, benim için limiti aşmak olabilir.
    Limitler değişebilir mi? Evet... Bilgi ve tecrübe arttıkça, dışarıdan belirlenenleri göz önünden ayırmadan, kendi limitlerimizi genişletebiliriz. Örneğin "eğitim" bize böyle bir olanak sağlayabilir.
    Motosiklet sürücüsü açısından düşündüğümüzde; "öyle sürelim ki limitleri zorlamayalım, haddimizi aşmayalım" derim.
    (Ortaokul öğrencisi kompozisyonu gibi oldu farkındayım )
    Güzel bir özetleme oldu. Teşekkür ederim. Ortaokulda bunu yapsam, daha ne isterdim.


    Kendimizin ve motosikletimizin limitlerini bilmemiz gerektiği konusunda hep birlikte hem fikiriz. Sadık bu konuyu açmadan öncede hem fikirdik zaten. Ama bu konu başlığı hayatımızda bir şeyleri değiştirmeli değil mi? Bu yüzden bir iki soru ile yönledirme de bulunmak istiyorum.


    1. Motosikletimizin ve kendimizin limitlerini nasıl öğreneceğiz? Otoparkta kendi kendimize fren yapmak, dar dönüş denemek veya çember çizerek motosikleti yatırmak gerçekten limitlerimizi öğrenmemizi sağlar mı?

    Örneğin;

    http://i179.photobucket.com/albums/w...ingPegLean.jpg

    Sayfa açılırsa üç farklı yatış eğrisi göreceksiniz. Siyah motosikletin gerçek yatış eğrisi ise düşüncenizin de siyah aksta olması gerekir. Yeşilde olduğunuzu düşünürseniz "daha yatacak yerim var" öngörüsü bir gün yatış açınızın bitmesi ile sonuçlanabilir. Kırmızı da olduğunuzu düşünürseniz, bir viraj da yatırıp çıkabilecekken, telaşlanıp "eyvah yatacak yer kalmadı, dönemiyorum" diyerek çıkamayabilirsiniz. Peki bu farkı nasıl anlayacaksınız? Ayna çözüm olabilir mi? Ya tebeşir testi? izleyen bir arkadaş?

    2. Bu limitleri bilmek işini sürüşümüze nasıl katacağız? "100 km sürdükten sonra algım düşüyor, mutlaka mola vermeliyim" diyor musunuz? Ya da "5 km hızla sıkışı trafikte zorlanıyorum, planlama yapıp bu trafikte kalmamalıyım" diye eve giden yolu değiştiriyor musunuz?

    3. Motosikletin ve bizim limitlerimiz hangi konulardadır diye sorsam, sonsuz bir liste çıkar, eminim. O zaman tersten soralım. Sürücü olarak bizim ve motosikletimizin herhangi bir alt veya üst limiti olmayan şeyleri nelerdir?
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  17. #20
    Enduroist Üye yılmaz yavuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    yılmaz yavuz
    Üyelik tarihi
    29-06-2014
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    36
    Marka
    Aprillia

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel bir özetleme oldu. Teşekkür ederim. Ortaokulda bunu yapsam, daha ne isterdim.


    Kendimizin ve motosikletimizin limitlerini bilmemiz gerektiği konusunda hep birlikte hem fikiriz. Sadık bu konuyu açmadan öncede hem fikirdik zaten. Ama bu konu başlığı hayatımızda bir şeyleri değiştirmeli değil mi? Bu yüzden bir iki soru ile yönledirme de bulunmak istiyorum.


    1. Motosikletimizin ve kendimizin limitlerini nasıl öğreneceğiz? Otoparkta kendi kendimize fren yapmak, dar dönüş denemek veya çember çizerek motosikleti yatırmak gerçekten limitlerimizi öğrenmemizi sağlar mı?

    Örneğin;

    http://i179.photobucket.com/albums/w...ingPegLean.jpg

    Sayfa açılırsa üç farklı yatış eğrisi göreceksiniz. Siyah motosikletin gerçek yatış eğrisi ise düşüncenizin de siyah aksta olması gerekir. Yeşilde olduğunuzu düşünürseniz "daha yatacak yerim var" öngörüsü bir gün yatış açınızın bitmesi ile sonuçlanabilir. Kırmızı da olduğunuzu düşünürseniz, bir viraj da yatırıp çıkabilecekken, telaşlanıp "eyvah yatacak yer kalmadı, dönemiyorum" diyerek çıkamayabilirsiniz. Peki bu farkı nasıl anlayacaksınız? Ayna çözüm olabilir mi? Ya tebeşir testi? izleyen bir arkadaş?

    2. Bu limitleri bilmek işini sürüşümüze nasıl katacağız? "100 km sürdükten sonra algım düşüyor, mutlaka mola vermeliyim" diyor musunuz? Ya da "5 km hızla sıkışı trafikte zorlanıyorum, planlama yapıp bu trafikte kalmamalıyım" diye eve giden yolu değiştiriyor musunuz?

    3. Motosikletin ve bizim limitlerimiz hangi konulardadır diye sorsam, sonsuz bir liste çıkar, eminim. O zaman tersten soralım. Sürücü olarak bizim ve motosikletimizin herhangi bir alt veya üst limiti olmayan şeyleri nelerdir?
    Hocam öncelikle size ve diğer arkadaşlara selamlar.Soru biraz zor olmuş galiba arkadaşlar düşünce aşamasında,ben anladığım kadarıyla cevap vereyim kendi adıma.
    Sayın büyüğüm,benim alt limitlerim her konuda ve sürüşte korkmadığım anlardır.En üst limitlerim ise korkmaya başladığım anlardır.
    Ben aslında motor kullanmak konusunda acemi değilim yıllardır diyebilecek kadar motor kullandım kendi motorumda 250 cc lik scooterdi.
    Motor kullanırken alt limitlerde en ufak bir korku bir tereddüt olmuyo ama kendimi zorlamaya başladığımda korku endişe ve panik en üst limitlere çıktığımı bana belli ediyodu.Mesela aşırı trafikte her zaman diğer motorlar beni geçer kaplumbağa değilim tabiik.ama bir kapıya çarpmama bi arabanın beni sıkıştırma ihtimali diğerlerinden daha az olasılık oluyo.Kimi zamanda hadi makas atalım diyorum hopp bişi beni tutuyo bunun nedeninden adım gibi eminim ben gerçekten limitlerimi biliyorum.YOL TRAFİK HAVA ve diğer etkenlerde neler yapabileceğimi bana içimdeki limit kontrol merkezi söylüyo.Beynimin bi köşesinde böyle bir paralel yapının olduğunun farkındayım ve bu yapı beni her türlü riskten korumaya çalışıyo ve şu ana kadar başarılı oldu bundan sonrada limitlerimin dışında kullanıp öffff çok yattırdım motoru sonrasını hatırlamıyorum gibi bir muhabbetim olabilir sonuçta mükemmel değiliz.Anlatabildiysem ne mutlu bana.

  18. yılmaz yavuz, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (19-07-2014)

 

 
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •