Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 6 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 23456789 SonuncuSonuncu
51 den 60´e kadar. Toplam 90 Sayfa bulundu
  1. #51
    Enduroist Üye Erol Demirtaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Erol Demirtaş
    Üyelik tarihi
    09-01-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    23
    Motosiklet
    1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Şile'den Ağva yoluna girdiniz, yolun sağında veya solunda tek başına sap gibi duran ELEKTRİK DİREKLERİ var. Bu Elektrik Direklerini gördüğünüz de ne tür bir tehlike beklersiniz, konumunuzu ve hızınız da bir değişiklik yaparmısınız?

    Bu tür tek başına duran Elektrik Direklerini hiç gördünüz mü?
    Konu Erol Demirtaş tarafından (28-01-2015 Saat 12:18 ) değiştirilmiştir.

  2. Erol Demirtaş, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (28-01-2015)

  3. #52
    Enduroist Katılımcı Üye Ozan Fidan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ozan Fidan
    Üyelik tarihi
    02-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    117
    Motosiklet
    NC700X
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Madem cevapları verdiniz, o zaman devam edin bakalım

    Ozan, tutuşu açıklar mısın?
    Sadık, bilgiyi açıklar mısın?
    Tutuş, lastiklerle yol arasındaki sürtünme kuvvetinden kaynaklanan yola tutunabilme kabiliyetidir. Tutuşu etkileyen faktörlerin başında yol durumu, lastiklerin durumu ve doğru ağırlık aktarımı yapabilmek gelir.

    Güvenli bir şekilde yolda ilerleyebilmemiz için motosiklete verdiğimiz komutların yola aktarılabilmesi gerekir. Bu aktarım için 2 lastiğin yere temas ettiği alan toplamı 1 avuç içi kadar. Temas alanı bu kadar az olduğu için yola tutunmanın maksimum olması gerekir. Bu yüzden güvenlik el verdiğince yolun en sorunsuz kısmında sürüş yapmalıyız.

    Hızlanma, yavaşlama, viraj dönme gibi durumlarda lastikler bu durumlarda oluşan kuvvetlerle mücadele etmeye çalışır. Bu mücadeleye bir de ekstradan yol üzerindeki problemleri eklersek sonucu şansa bırakmış oluruz.

    Peki nedir yol yüzeyinde karşımıza çıkabilecek sorunlar? Asfaltta gittiğimizi varsayarsak asfalt dışındaki her şey (Türkiye yollarında çoğu zaman asfaltın kendisi bile) tutuşu bozar. Yağmur, kar, buzlanma, yol boyaları, çukurlar, tümsekler, asfalt yamaları, çökmüş asfalt, logar kapakları, su birikintileri, yağ döküntüleri, deterjan artıkları (dün sahil yolunda vardı), ölü hayvanlar , dışkı, toprak, çamur, benim için ayrıca özel olan tramvay rayları ve ıslak yapraklar , ve daha aklımıza gelmeyecek türlü türlü şeyler.

    Bu kadar çok potansiyel tehlike olunca Sadık’ın da anlattığı gibi edindiğimiz bilgiyle tahminleme yapmalı ve sürekli yolu tarayarak bu sorunları aramalıyız. Bulduğumuzda sürüş planına dahil ederek yolun tutuşun iyi olduğu kısmında sürmeliyiz. Kaçamamışsak da mümkün olduğunca yavaş ve dik konumda geçmeye çalışmalıyız.

  4. Ozan Fidan güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (28-01-2015),Berkay İnal (28-01-2015),Ersan ÖZYURT (28-01-2015)

  5. #53

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Erol Demirtaş Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şile'den Ağva yoluna girdiniz, yolun sağında veya solunda tek başına sap gibi duran ELEKTRİK DİREKLERİ var. Bu Elektrik Direklerini gördüğünüz de ne tür bir tehlike beklersiniz, konumunuzu ve hızınız da bir değişiklik yaparmısınız?

    Bu tür tek başına duran Elektrik Direklerini hiç gördünüz mü?
    Öncelikle yanımda benden başka araç var mı yolun genişliğine göre karşıdan gelen araç beni etkiler mi (direkten kaçarken hakimiyetini kaybedip üzerime gelirse) ona bakarım eğer yanımda- arkamda araç varsa sıkışmamak için ya hızımı artırıp önüne geçerim ya da süratimi düşürüp geride kalırım kendime açık görüşlü bir yol seçerim. Asla yan yana kalmam, sıkışma dediğimiz olayı yaşamamak için. Kaçış yerim kalmayacaktır bu durumda. Eğer viraj içinde çıktıysa da sert kontra ile direğe vurmadan sıyrılmaya çalışırım. O esnada viraj içinde yanımda araç varsa sıkıştıracaksa da çalılık tarafa kaçarım en az hasara kabullenirim. Tutup da elektrik direğinin voltajını ölçmenin anlamı yok değil mi? Normalde viraja her zaman tek girmek sağlıklıdır ancak trafiğin yoğun olduğu yollarda bazen trafik akışına uyup girdiğimiz yanlış hareket tarzları da olmuyor değil.

    İlerisi için yapacaklarım ise öncelikle oranın fotoğrafını çekerim ve ucuna bir dilekçe bağlarım karayollarına yazarım, elektrik dağıtım şirketine yazarım ve oranın mülki amirine(şile kaymakamlığına) yazarım. İllaki birinden birisi cevap verecektir. Kanunlar eskisi gibi değil artık valiye de başsavcıya da gereğini yapıyor. Benden bu kadar. Umarım yazdıklarımdan doğru bir şeyler çıkar
    Konu Ali KORKMAZ tarafından (28-01-2015 Saat 13:04 ) değiştirilmiştir.
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  6. #54
    Enduroist Üye Erol Demirtaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Erol Demirtaş
    Üyelik tarihi
    09-01-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    23
    Motosiklet
    1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ali KORKMAZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle yanımda benden başka araç var mı yolun genişliğine göre karşıdan gelen araç beni etkiler mi (direkten kaçarken hakimiyetini kaybedip üzerime gelirse) ona bakarım eğer yanımda- arkamda araç varsa sıkışmamak için ya hızımı artırıp önüne geçerim ya da süratimi düşürüp geride kalırım kendime açık görüşlü bir yol seçerim. Asla yan yana kalmam, sıkışma dediğimiz olayı yaşamamak için. Kaçış yerim kalmayacaktır bu durumda. Eğer viraj içinde çıktıysa da sert kontra ile direğe vurmadan sıyrılmaya çalışırım. O esnada viraj içinde yanımda araç varsa sıkıştıracaksa da çalılık tarafa kaçarım en az hasara kabullenirim. Tutup da elektrik direğinin voltajını ölçmenin anlamı yok değil mi? Normalde viraja her zaman tek girmek sağlıklıdır ancak trafiğin yoğun olduğu yollarda bazen trafik akışına uyup girdiğimiz yanlış hareket tarzları da olmuyor değil.

    İlerisi için yapacaklarım ise öncelikle oranın fotoğrafını çekerim ve ucuna bir dilekçe bağlarım karayollarına yazarım, elektrik dağıtım şirketine yazarım ve oranın mülki amirine(şile kaymakamlığına) yazarım. İllaki birinden birisi cevap verecektir. Kanunlar eskisi gibi değil artık valiye de başsavcıya da gereğini yapıyor. Benden bu kadar. Umarım yazdıklarımdan doğru bir şeyler çıkar

    Ali Korkmaz arkadaşım. şöyle demişsin;

    Öncelikle yanımda benden başka araç var mı yolun genişliğine göre karşıdan gelen araç beni etkiler mi (direkten kaçarken hakimiyetini kaybedip üzerime gelirse) ona bakarım eğer yanımda- arkamda araç varsa sıkışmamak için ya hızımı artırıp önüne geçerim ya da süratimi düşürüp geride kalırım kendime açık görüşlü bir yol seçerim.

    Yani diyelim ki, Elektrik Direği yolun sağ tarafında duruyor, karşıdan gelen taşıt da yok yol temiz direkten uzaklaşıp sol tarafa mı konum alırsın.

    Ben olsam direğin dibinden giderdim mesela. Ayrıca hiç düşündün mü Elektrik idaresi neden o Elektrik Direğini oraya dikmiş, bir sebebi olamaz mı bunun.

    Bu tek başına duran Elektrik Direği acaba bize bişeyler mi anlatmak istiyor.

  7. Erol Demirtaş güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ersan ÖZYURT (28-01-2015),Sadık SÖNMEZ (28-01-2015)

  8. #55
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Alıntı Erol Demirtaş Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu tek başına duran Elektrik Direği acaba bize bişeyler mi anlatmak istiyor.
    Hocam sonunu çok merak ediyorum.

    Ama aklımdakiler; en basit hali ile. Tek başına bir direk iki anlam ifade eder.

    Birincisi, Orada bir tali yol vardır.

    İkincisi, Bir çalışma vardır devam eden. İleride direk dikmeye çalışan, vinç kullanan insanlar ve yola sarkan araç v.s. gibi riskler olabilir.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  9. Sadık SÖNMEZ güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (28-01-2015),Ersan ÖZYURT (28-01-2015)

  10. #56
    Enduroist Katılımcı Üye Ozan Fidan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ozan Fidan
    Üyelik tarihi
    02-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    117
    Motosiklet
    NC700X
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Erol Demirtaş Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şile'den Ağva yoluna girdiniz, yolun sağında veya solunda tek başına sap gibi duran ELEKTRİK DİREKLERİ var. Bu Elektrik Direklerini gördüğünüz de ne tür bir tehlike beklersiniz, konumunuzu ve hızınız da bir değişiklik yaparmısınız?

    Bu tür tek başına duran Elektrik Direklerini hiç gördünüz mü?
    Orada bir tali yol olduğunu düşünerek ona göre pozisyon alıp hızımı düşürürüm. Yolda toz toprak, çamur olabilir. Traktör ya da başka bir araç çıkabilir.

    Ya da bir otobüs durağı, dolayısıyla bekleyen insanlar olabilir.
    Konu Ozan Fidan tarafından (28-01-2015 Saat 14:13 ) değiştirilmiştir.

  11. Ozan Fidan, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (28-01-2015)

  12. #57
    Enduroist Katılımcı Üye Ozan Fidan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ozan Fidan
    Üyelik tarihi
    02-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    117
    Motosiklet
    NC700X
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Ali KORKMAZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle yanımda benden başka araç var mı yolun genişliğine göre karşıdan gelen araç beni etkiler mi (direkten kaçarken hakimiyetini kaybedip üzerime gelirse) ona bakarım eğer yanımda- arkamda araç varsa sıkışmamak için ya hızımı artırıp önüne geçerim ya da süratimi düşürüp geride kalırım kendime açık görüşlü bir yol seçerim. Asla yan yana kalmam, sıkışma dediğimiz olayı yaşamamak için. Kaçış yerim kalmayacaktır bu durumda. Eğer viraj içinde çıktıysa da sert kontra ile direğe vurmadan sıyrılmaya çalışırım. O esnada viraj içinde yanımda araç varsa sıkıştıracaksa da çalılık tarafa kaçarım en az hasara kabullenirim. Tutup da elektrik direğinin voltajını ölçmenin anlamı yok değil mi? Normalde viraja her zaman tek girmek sağlıklıdır ancak trafiğin yoğun olduğu yollarda bazen trafik akışına uyup girdiğimiz yanlış hareket tarzları da olmuyor değil.

    İlerisi için yapacaklarım ise öncelikle oranın fotoğrafını çekerim ve ucuna bir dilekçe bağlarım karayollarına yazarım, elektrik dağıtım şirketine yazarım ve oranın mülki amirine(şile kaymakamlığına) yazarım. İllaki birinden birisi cevap verecektir. Kanunlar eskisi gibi değil artık valiye de başsavcıya da gereğini yapıyor. Benden bu kadar. Umarım yazdıklarımdan doğru bir şeyler çıkar
    Hocam biraz abartmadık mı? Oldu olacak idam edelim direkleri

    Şaka bi yana sanırım bir yanlış anlaşılma oldu. Erol Bey normal olarak orada duran aydınlatma direklerinden bahsediyor anladığım kadarıyla. Yani zaten yolda gittiğinizi düşünerek direğe çarpma riski olmayacaktır.

    Yoksa ben mi yanlış anladım?

  13. Ozan Fidan, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (28-01-2015)

  14. #58
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Sadık SÖNMEZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilgi, tad alma hariç tüm duyu organlarımızla hissettiğimiz (gördüğümüz, duyduğumuz, kokusunu hissettiğimi, sıcak-soğuk farkını hissettiğimiz) her şey.

    Örnek; Kırsal alanda dolaşıyoruz, bol virajlı ve birazda stabilize bir yol. Eğer yoğun bir tezek kokusu geliyorsa burnumuza bunun 1-2 tane anlamı olabilir. Yoldan sizden önce bir sürü geçmiş ve yol üzerine hatıralarını bırakmış olabilir, oldukça kaygan bir malzeme olduğundan göz yol zemininde bunu aramalıdır. Diğer taraftan, bu yoğun koku bir ahırın (köyde petek derler küçük camları vardır oradan içerideki tezeği dışarı atarlar ve bir yığın olur) tezek yığını olabilir.

    Peki bunun bize ne gibi zararları olabilir? Tezeği mesken tutan envai çeşit böcek vardır oralarda, yani kaskınızı kapalı tutun. Ayrıca kanatlı hayvanlar için açık büfe bir lokantadır ve motorunuzun sesinden ürküp yola önünüze veya kucağınıza atlama riski de vardır.

    Diğer taraftan, Şirinevler de başıma gelen. Mis gibi bir çimen kokusu geliyor burnuma, ama bu kokunun kaynağı ne olabilir? Çimler biçilmiştir, ortalıkta çim atıkları ve suyu olabilir. Veya daha fenası yeşil alan sulaması kaynaklı asfaltta su birikintisi olabilir. Benim başıma ikinci ihtimal geldi ve neyse ki hızımı düşürmüş ve asfaltta su arıyordum suyu bulduğumda da hazırdım üzerinden geçmeye.

    Alternatifler ve senaryolar çoğaltılabilir. Ancak bilgi gördüğümüz, duyduğumuz, hissettiğimiz her şeydir.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Olmadı Sadık Şefim. Sıfır vermek istiyorum ama bilgi doğru, sınıflama yanlış. Ozan'ın vereceği cevaptı. Sorunun cevabı olmasa da, hadi biliyormuş deyip 5 vereyim dedim

    Senin anlattıkların bilgiye göre, zemin (yol tutuşu arama) seçimini tarifliyor. Bu yüzden ikinci maddeye giriyor. Gerçi, bilgi her şeyin başı olduğu için senin anlattıklarında doğru oluyor. Lakin, 3. sırada yer alan bilgi, etraftan alınan bilgi değil, bilgi toplayabilmek için en avantajlı yerde olma isteğini tariflemektedir.

    Örneğine geri dönersek; topladığın bilgiler sana zeminin tutuşu hakkında sorunlar olabileceğini söylüyor. Bu durumda birinci aşama olan güvenlik için verdiğin konumlanma kararını hemen ikinci aşamaya taşıyıp, hem güvenli hem de tutuşu olan bir yer de konumlanmaya çalışmalısın. Bunu yaparken yukarıda bahsettiğin çevreden gelen bilgileri değerlendirmelisin.


    Bu karmaşayı hemen herkeste görüyoruz. Belki de bilgi ifadesini değiştirmeli ya da biraz açmalıyız. Açarsak bilgi toplamak için en avantajlı olan yer, yani görüşün en fazla olduğu konum diyebiliriz. Sadık Şefin anlattığı bilgi sistemin her aşamasının temel kuralıdır. Bu konuda birinci sıraya aldığımız "Güvenlik; güvenli olan yerde konumlanmak" bile, ancak bilgi toplayarak olur. Tekrar ifade etmek istiyorum. En iyisi satır başı yapayım.

    Bilgi, sürüşün her kararının, her aşamasının, her maddesinin başında gelir. Her şeyi topladığımız bilgiye göre yaparız. Sadece sürerken değil, yürürken bile. Burada bahsettiğimiz bilgi aşaması, en fazla bilgiyi toplayabilmek için, en avantajlı görüş şartlarını sağlayan konumda olma isteğidir.

    Tam burada Erol Hocam'ın yazısı tekrarlamak istiyorum. Hocam doğru terminolojiyi kullanarak, bilginin yerine görüşü koymuş

    Konum değiştirmenden önce uyulması gereken 3 Şart var.

    Bunlar; Güvenlik, Yol Tutuş ve Görüş. Bu üç şart AYNI ANDA gerçekleşmişse o zaman konum değiştirebiliriz.

    Yani; önce konum alacağınız bölgeye bakacağız, o bölge bizim için güvenli mi, konum alacağımız o bölgede insan, hayvan, araç veya bir tali yol varmı. Bunlar varsa bizim için güvenli değildir ve orda konum alınmaz.

    Konum alacağımz bölge temizmi, o bölgede ıslaklık, çamur, toz, mıcır varmı. O bölgede lastiklerimiz yolu tutacakmı.

    Ve konum alacağımız o bölgeden yeterli görüşü alabiliyormuyuz. Eğer görüş alamıyorsak o bölge doğru bir yer değil.

    Güvenlik Yol Tutuş ve Görüş, bu üç şartında aynı anda gerçekleşmesi lazım. Eğer bir tanesi bile eksikse o bölgeden uzak durun.


    Bu genel açıklamalar ile, konumlanmanın üç şartını sırasıyla öğrendik. Unutmayın sırası ile.

    1. Güvenli olacak,
    2. Yol Tutuşu olacak,
    3. Görüş avantajı olacak.

    Bu sıralamayı asla bozmak yok. Hani en başta örnek vermiştik, görüş avantajı var diye, sol virajda en sağa geçip, Ağva yolunda, kenarda duran yaprakların üzerinden geçmeyeceğiz. Neden, yaprak kayar çünkü yaprak üzerinde tutuş neredeyse yoktur. Tutuş olmayan yerde sırf bilgi için konumlanılmaz, di mi Ozan Şefim . Aynı durum birinci madde içinde geçerlidir. Karşıdan kocaman hafriyat kamyonu gelirken sağ virajda solda konumlanacağım diye çizginin dibinde konumlanıp, kamyon kasası ile santimler kadar yakın geçilmez.

    Şimdi birinci maddeden başlayalım.

    1. Güvenli olacak.... Nedir güvenli olan yer? Şimdi örnek verme zamanı işte. Yol üzerinde, üreteceğiniz veya karşılaştığınız senaryolara göre, güvenli olduğunuz yerleri konuşalım.

    Buyrun örnek bekliyorum.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  15. #59
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Ozan Fidan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam biraz abartmadık mı? Oldu olacak idam edelim direkleri

    Şaka bi yana sanırım bir yanlış anlaşılma oldu. Erol Bey normal olarak orada duran aydınlatma direklerinden bahsediyor anladığım kadarıyla. Yani zaten yolda gittiğinizi düşünerek direğe çarpma riski olmayacaktır.

    Yoksa ben mi yanlış anladım?
    Yok yok doğru anladı. Erol Hocam, güvenli olan konum ile ilgili çok güzel bir örnek verdi. Yoldaki her şey bizimle konuşur. Kenarda tek başına duran elektrik direği bile. Başka neler söyler? Yok mu artıran?
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  16. #60
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Bay yedik yine fırçayı

    Başta da söyledim bir önceki durakta yediğim fırçaya göre konum alırım

    Güvenli olduğum yer, Beni diğer etkenlerden koruyacak mesafede, lastiklerimi yerde tutacak temizlikte, görüşümü maksimum seviyede tutacak, ve kendimi güvende hissedeceğim yerdir.

    Mesela, özellikle sağa virajlarda görüşü artırmak için şeridin en soluna geçmek yerine, biraz daha içerde kalıp hızımı düşürmek beni daha fazla güvende hissettiriyor. Hızımdan ödün vermemek adına en dışta kalmak bana biraz riskli geliyor ve korkutuyor.

    Birde bende devamlılık problemi var. Sıralı virajları başladığım gibi bitiremiyorum. Özellikle önde gidiyorsam mutlaka bir süre sonra çizgi mizgi hak getire. Benim en iyi ve en güvende olduğum yer arkada olmak. En arkada sürmek. Nedenini bilmiyorum.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  17. Sadık SÖNMEZ güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (28-01-2015),Ersan ÖZYURT (28-01-2015)

 

 
Sayfa 6 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 23456789 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •