Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
tolunay şentürk (15-05-2015)
İlk virajda daha sağda çizgiye yakın kalmalıydı. İkinci virajda konumlanma hatalı, zemin kontrolü yok. Hayvan dışkısı tazeyken çok kaygan olabiliyor, en solda ısrar etmek anlamsız. Ersan şefim arkadaki sen misin bilmiyorum ancak affına sığınarak arkadaki sürücüye de dokunduracağım. İlkin solda kalıp, aracı gördüğünüzde sağa geçmek de çok riskli, viraja girmeden çok net görülüyor zemindeki tehlike, ben olsam ikinci viraja şerit ortasının sağa biraz daha yakın kısmından girer, virajı da aynı çizgide tamamlardım (P1,5).
Şeridin solu görüldüğü üzere güvenlik açısından, şeridin ortası tutuş açısından uygun değil. Dolayısıyla görüşten önce bu faktörleri değerlendirip şeridin sağ tarafında konumlanmalıydı.
Arabaları görünce ne yapamadı? Neden yapamadı? Madem görüp tepki veremeyecekti, erkenden araçları görmenin faydası var mıydı? Yoksa sadece görüş avantajına odaklanıp, bir hamle sonrasını düşünmeyi mi unuttu?
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
İkinci virajda dışarıda konumlanması doğru fakat dışarıda konumlanarak elde ettiği avantajı (daha uzağı görmek) kullanmamış sanki.
Karşıdan gelen araçları gördüğü halde şerit çizgisinde sürmeye devam ediliyor.
Bir de yerlerde çamur kalıntıları dikkatimi çekti sanırım bu videonun konusu değil ((:
Edit: Tüm mesajları okumadan yazmıştım, çamurlar da videoya dahilmiş ((:
Konu Furkan Çelebi tarafından (15-05-2015 Saat 15:47 ) değiştirilmiştir.
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
Soyle ki
Guvenlik, yol tutus, gorus
Gorus icin guvenlikten taviz verilmez. E bu kurali ihlal edince karsidan araba da gelince yol tutusu kaybetmemek icin camurdan gecmemis. Yani sistemi komple ihmal edince ortaya bu cikmis.
Planlama soyle olmaliydi. Viraj icerisinde guvenli tek bir pozisyon var ve burada yapilmasi gereken gorusten odun vererek guvenlik ve yol tutusun iyi oldugu icerde konumlanma. Tabi gorus kisitlandigi icin hizi ve vitesi de ayarlamak gerekiyor.
Surucu kendini bir cikmaza atmis ve guvenlik balonuni patlatmis.
Bu arada haftasonu road egitimim vardi ve 43 aldim. Yanlis olan sistem degil sistem sandiklarimizmis haril haril calisiyorum simdi )
Kesinlikle alkış.
Yapılması gerekeni, yani sağ viraj, virajın içindeki çamur bilgilerini gözden geçirerek yapılması gereken planlama ne olmalıydı?
Arabayı görmek için konumlanmak güzel de, görünce alman gereken aksiyonu alabilecekmisin, çamur buna izin verecek mi? Vermeyecekse ne yapmak lazım? Öncesinde planda bir değişiklik düşünülebilir mi, hatta düşünülmeli mi?
Sonucu bulduğumuza göre, hepimiz videoyu bir de bu gözle tekrar izler miyiz?
Toparlama yazısı birazdan.
Konu Ersan ÖZYURT tarafından (15-05-2015 Saat 18:24 ) değiştirilmiştir.
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
İlk virajda yapılan gayet güzel bir konumlanma görüş açık olduğu için virajın diğer tarafını görebildiği için doğru konumlanabilmiştir.Odak noktasını geniş tutmak açısından....
2. virajda sağa kapalı bir viraj olduğu için ( ağaçlar yeşillikler vs gibi görüşün olmadığı keskin bir viraj ) ve karşı şeritten gelen araçların kesinlikle ve kes,inlikleşerit dışına taştığından sağ viraj ve odak noktası görülemeyen virajda kesinlikle virajı içeriden alıp ( sağ çizgide ) güvenli hissettiğiniz hızı korumanız gerekmektedir.