cümlemin bittiği yerde gülümseyen adam koyuyorum bu sanırım yanlış bi efekt "" ,ben " bu gülümsemeyi yansıtmak istiyorum. sanki dalga geçer gibi durdu cümlemin sonuna, yanlış anlaşılmasın.
""" pratik bakım kitabı yapıcam """ hah bu işte
cümlemin bittiği yerde gülümseyen adam koyuyorum bu sanırım yanlış bi efekt "" ,ben " bu gülümsemeyi yansıtmak istiyorum. sanki dalga geçer gibi durdu cümlemin sonuna, yanlış anlaşılmasın.
""" pratik bakım kitabı yapıcam """ hah bu işte
Benzini Shell'den; Aklı Kel'den alacaksın.
TURKiZMiR
TURKİZMİR bu depo kapağından su alma durumunu F650 ler için bi ara duymuştum.. benim başıma hiç gelmedi.. benim makina kapalı alanda durduğundan olsa gerek (yani güneş ışığı çok soğuk hava yada yağmuru ancak ben üstünde iken görüyor) depo kapağı ile ilgili yada contası ile ilgili bir sorun olmadı hiç..
ama o depo kapağı contası çık basit bir conta.. conta çıkarılıp ebata uygun bir çin makinasının depo kapağı contası uygulanabilir, yada contayı koyup cebine sanaide buna benzer lastik conta araya bilir yada kestirebilirsin die tahmin ediyorum...
depodaki suyu yakmak için satılan yakıt katkıları var ama kullanmanı tavsiye etmem! yanıcılığı fazla hale getirip suyu da arada kaynatıp yakma güdümlü sıvılar..en güzeli tankı söküp temizlemek derim.. fazla değilse su oranı aslında F650 onu yakar gibi geliyor.. o bunu yakana kadar sık sık depoyu doldur yani taze benzin ver hep içeriye.. sık sıkta karbratörlerin altındaki o tahliye vidalarını açıp bir miktar akıt(yaklaşık 5 saniye kadar).. suyu oradan tahliye eder (karbratördekini tabi)..
el kitabına gelince ciddi misin bu konuda
valla çok hoşuma gitti.. bari elektronik ortamda yazda bana da mail olarak atarsın zahmet olmazsa.. hatta yayınlarız be onu..
...der __face__
Feyzhan
ÖZTÜRK
545 401 45 46
benzin deposunun artık kapaktan su aldığı konusunda fikrim sabitlendi.
cuma günü artık motor sadece rolantide çalışır hale geldi. yüke bindimi stop etme çabasını aşamayınca çözümü depoyla ilgili ve yakıt odasıyla ilgili ne varsa söküp boşaltıp temizlemeye karar verdim.
bu olay gece başıma geldiğinden önce motoru aydınlık bir yere çektim. musluktan çıkan hortumu söktüm. kapalı modundan ON moduna aldım hiç benzin dökülmeyince tankın rezervde olduğuna kanaat getirip rezerve aldım, ilk gelen benzin yerine yoğun bir su kütlesi oldu. 4-5 saniye sonra benzin gelmeye başladı. motor napsın su çekmekten telef olmuş. sonra her iki yan kapağı söktüm karbüratör tahliyesi nerdedir nasıl birşeydir bilmediğimden aramaya başladım. karbüratörün altında yağ basmak için kullanılan ağızlara benzer bir ağız ve yanında da vida başları gördüm. çeviriverdim hiç düşünmeden yine SU döküldü, benzin hortumunun açıkta kalan ucundn üfledim nefesim yettiği kadar sonra güzelce sıktım vidaları. taktım hortumu yerine güzelce, bastım marşa şak diye çalıştı. vay bee dedim, becerdim galiba. bindim üzerine şöyle 300mt gittim potur patır aynı şey yine başladı. demek ki olmamış. hemen zar zor şoförler lokalinin ordaki benzinliğe gittim vardığımda zaten motor susmuştu iyice. hemen aynı şeyler iyine yaptım ama bu sefer musluğu söktüm yerinden, ne varsa boşalttım tankta. bekledim iyice içindeki benzin uçussun, salladım tek bir şıkırtı duymayana kadar tankı, bu arada basit herzaman en iyidir derler ya, bu kadr basit bir benzin düzeneği görmemiştim. makinanın ömrü nekadar benzin deposuda okadar yani. şamandırası olsaydı tankın işim işti. iki pipet boru, biri diğerinden 5-10 santim yukarda, herşey bundan ibaret. ve elimde bir alyen takımı ve düz tornavidadan başka hiçbişi yok. karbüratöre giden boruya bu sefer makinadan hava tuttum, fossssssss fıssssssss ne varsa döktü içinde , eminim ki tertemiz olmuştur, sadece hava sesi gelene kadar işleme devam ettim. tankın içinede bi güzel hava tuttum, artık eminim ki damla su yok. topladım bütün sistemi düzgünce, motoru çektim pompaya 20 tlilik doldurdum. bastım marşa bu kadr mı güzel çalışır, saat gibi maşallah. işim sahil evlerindeydi ve 19:30da yetişemediğim yemeğe 20:15te masamda oturmuş durumdaydım. bu arada hatırlarsanız servisten yeni çıkmıştı motor ve tüm bakımları yapılmıştı. ben bütün vitesleri test için otobana çıkmıştım ve motor 160tan yukarı çıkamadı bunu debriyaja bağlamıştım, bitiyo artık diye düşünüyordum. bitmiyormuş motor 185km/hr gördü. hemde iki kişiyiz üzerinde. doldurduğum 20 TLlik benzin 106 km gitti. bu sabah bitmeseydi şüphelencektim musluğu yanlışmı kurdum diye , bittide şüphelerim gitti.
boş tanka 20 liralık benzin koyarsanız rezerve geçene kadar 106 km gidiyor. sürekli iki kişi binmek şartıyla ve narlıdere üçkuyular arasını en az ortlama 160km hızla iki kez geçmek dahil.
bu arada face teşekkür ederim, yazdıklarından yola çıktım, iyiki güzelce okumuşum. biraz el becerisi biraz dikkat ve soğukkanlılıkla herşey yolunda gitti.
bu bakım kitabı konusunda ciddiyim elbette, motorun üzerinde bir alyen anahtarı takımı ucu değiştirilebilir bir tornavida alın size komple servis ustası ve servis tezgahı.
Benzini Shell'den; Aklı Kel'den alacaksın.
TURKiZMiR
TURKİZMİR çok sevindim işe yaramasına.. iş belki biraz daha büyürdü die tahmin etmiştim.. ama yinede çözerdik, sendeki bu kabiliyetli eller olduktan sonra..
bu güzel, detaylı anlatımın için de çok teşekkürler.. kifayetli olmuş...
demek ki makinaya yeterli yakıt gelmiyormuş ki hızlanması yarıda kalıyormuş..
tüketimde hiç fena değil.. hatta çok iyi denebilir..
geçmiş olsun ;
bu arada el kitabı için sabırsızlıkla beklemekteyim ;)
...der __face__
Feyzhan
ÖZTÜRK
545 401 45 46
olay budur.
doğru diosun 100 km benm aklım kim bilir nereye gitti yine yazmışım öle.
şu an bi sorun yaşamıyorum ama işlerden biraz kafamı kaldırayım şu avide bi taşıdımmı olayım tamamdır. bora ya telefon ettim de conti sadece arka lastik varmış ön lastik yok dedi. fuarı bekliyorum bitik lastik ile şubatta alıcaz (yolda kalmazsam tabii : )
F 650
hımmm.
aklımdasın. bi kaç gün içinde bu konu hakkında sana dönüş yaparım ;)
F 650
SELAM, problem child gibi oldum.
dün yine yağmur yine benzin deposunda su problemi. ama bu sefer yanımda alyen takımı ve uzun düz tornavida ve aydınlatma kiti vardı, beş dakikada şipşak sorunu hallettim. Sorum şudur: bugüne kadar böyle bir problem yaşamamış olmama rağmen neden her yağmurda su sorunu yaşıyorum. İzmir Denizli yolunu full kesintisi 3 saat yağmurda geçtim bir defa bile motorda suyla ilgili bir sorun yaşamadım. ve geçen kış yağmur çamur dinlemeden yağmurlukları geçirdim sırtıma işe, çaya, nerdeyse tuvalete bile motorla gidicektim böyle bir sorun yaşamadım. Bu kapak açıldığında karşımıza çıkan haznede hep su oluyor, bu alanda su tahliyesi yokmu acaba? tabii motor yatık durduğundan o haznedeki suyun nerdeyse %60a yakını depoya dökülüyor. Bugüne kadar hiç böyle bir sorunla karşılaşmamıştım.
1-Depo su tahliye kanalları yokmudur acaba? varsa nerededir?
2-kapakta conta sorunu olduğunu düşünmüyorum, çünkü kapağı açıp benzin alana kadar motorun gidişinde çalışmasında hiçbir sorun yaşamıyorum. sorun kapağı açıp benzin doldurduktan sonra başlıyor.
yardım ve görüşlerinizi bekliyorum.
teşekkür ederim.
Benzini Shell'den; Aklı Kel'den alacaksın.
TURKiZMiR
valla katılımcı olucam olmasınada demiratın huysuzlukları bitmiyorki şöyle bir ağız tadı ile yol yapayım ,kulvar çıkartayım. İzmir v yakınlarında oturan motorcu dostlar istifade etsinler bu rotalardan
2007de 55bin km
2008de 82bin km
2009 43bin kmde kaldım.
2010a hazırlanıyorum sanırım
Benzini Shell'den; Aklı Kel'den alacaksın.
TURKiZMiR