Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 7 Toplam 8 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 345678 SonuncuSonuncu
61 den 70´e kadar. Toplam 75 Sayfa bulundu
  1. #61
    Enduroist Katılımcı Üye Emre Dalgic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emre Dalgic
    Üyelik tarihi
    06-08-2014
    Bulunduğu yer
    Izmir
    Mesajlar
    121
    Motosiklet
    1190 ADV
    Marka
    Ktm

    Standart

    Evet cok dogru. Youtube da bir video var. Bunun gibi bir koy yolunda adam viraji doner donmez karsisina bicer dover cikiyor.

    Simdi benzeri bir durumda karsidan daha genis ve daha hizli seyredebilen bir arac gelseydi (kamyon, traktor gibi) ve sen de hizli gidiyor olsaydin kaza yine kacinilmaz olurdu.

    Cunku yol cok dar. Karsidan gelen arac senin seridine tasabilir. Arabalar bile viraj alirken senin seridine tasabilir. Dikkatli olmak lazim.

  2. Emre Dalgic, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    alper ozbas (03-12-2015)

  3. #62
    Enduroist Kadim Üye Güven Çifçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Güven Çifçi
    Üyelik tarihi
    24-08-2015
    Bulunduğu yer
    İstanbul-Kadıköy
    Mesajlar
    830
    Motosiklet
    R 1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Herhangi bir konuda bir öğrenme eylemine girdiğimde Japonların uzmanlaşma yolunda öğrenme aşamalarını tanımlayan Shuhari tekniğini uygulamaya gayret ederim.

    Shu(şu) aşamasında geleneklere bağlı kalarak eğitmen ne derse o yapılır; böylece geleneklere bağlı kalarak konu hakkında bilgi sahibi, diğer deyişle bilgeliğe ulaşılmış olunur.
    Ha aşamasına geldiğinde geleneğe bağlı kalmış olmanın doğal getirisiyle sistem tamamen özümsemiş ve çözülmüştür. Konu üstünde tam hakimiyet vardır.
    Ri aşamasına gelindiğinde artık gelenekten ayrılıp mevcut sistemi geliştirebilecek noktaya geliniştir. Böylece mevcut sitem ya da geleneği daha ileri düzeye taşıyabilecek değişiklikler önerebilecek bilgeliğe ulaşılmıştır.

    Herkes herhangi bir konuda kendini gördüğü aşamaya göre bu disipline uyduğunda uzmanlaşma yolunda doğal olarak gelişim sağlanır.

    Benim bulunduğum aşamaya (shu) göre kendi uygulamam, yavaşlayıp kendi şeridimde kalmak olur. Uğur hoca karşı şeride geçse bile...

  4. Güven Çifçi güzel mesajın için 9 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (03-12-2015),alper ozbas (03-12-2015),Arif Oral Unal (04-12-2015),Berkay İnal (03-12-2015),Ediz Gürkan (03-12-2015),Emir ÇELTEK (04-12-2015),Emre Dalgic (03-12-2015),Ersan ÖZYURT (03-12-2015),Sadık SÖNMEZ (03-12-2015)

  5. #63
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Güven Çifçi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herhangi bir konuda bir öğrenme eylemine girdiğimde Japonların uzmanlaşma yolunda öğrenme aşamalarını tanımlayan Shuhari tekniğini uygulamaya gayret ederim.

    Shu(şu) aşamasında geleneklere bağlı kalarak eğitmen ne derse o yapılır; böylece geleneklere bağlı kalarak konu hakkında bilgi sahibi, diğer deyişle bilgeliğe ulaşılmış olunur.
    Ha aşamasına geldiğinde geleneğe bağlı kalmış olmanın doğal getirisiyle sistem tamamen özümsemiş ve çözülmüştür. Konu üstünde tam hakimiyet vardır.
    Ri aşamasına gelindiğinde artık gelenekten ayrılıp mevcut sistemi geliştirebilecek noktaya geliniştir. Böylece mevcut sitem ya da geleneği daha ileri düzeye taşıyabilecek değişiklikler önerebilecek bilgeliğe ulaşılmıştır.

    Herkes herhangi bir konuda kendini gördüğü aşamaya göre bu disipline uyduğunda uzmanlaşma yolunda doğal olarak gelişim sağlanır.

    Benim bulunduğum aşamaya (shu) göre kendi uygulamam, yavaşlayıp kendi şeridimde kalmak olur. Uğur hoca karşı şeride geçse bile...
    Nefis bir özet olmuş. Teşekkürler. Bu tekniği ilk defa duyuyorum ve kesinlikle hayat felsefeme ekliyorum.
    Konu Ersan ÖZYURT tarafından (03-12-2015 Saat 14:53 ) değiştirilmiştir.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  6. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Sadık SÖNMEZ (03-12-2015)

  7. #64
    Enduroist Katılımcı Üye Emre Dalgic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emre Dalgic
    Üyelik tarihi
    06-08-2014
    Bulunduğu yer
    Izmir
    Mesajlar
    121
    Motosiklet
    1190 ADV
    Marka
    Ktm

    Standart

    Guven bey,

    Cok guzel bir felsefeymis. Paylastiginiz icin tesekkur ederim.

    Yanlis anlama olmamasi icin ek yapmak istiyorum. Ugur hocanin paylasilan videosunda karsi seride gecmek yanlis degil bilakis dogru ve guvenli bir harekettir.

    Yavaslamak da bir yontemdir elbette. Ama bazi durumlarda karsi seritte konumlanmak daha guvenlidir.

  8. #65
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Emre Dalgic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Guven bey,

    Cok guzel bir felsefeymis. Paylastiginiz icin tesekkur ederim.

    Yanlis anlama olmamasi icin ek yapmak istiyorum. Ugur hocanin paylasilan videosunda karsi seride gecmek yanlis degil bilakis dogru ve guvenli bir harekettir.

    Yavaslamak da bir yontemdir elbette. Ama bazi durumlarda karsi seritte konumlanmak daha guvenlidir.
    Bende bir ekleme yapayım. BU son derece hassas uygulanması gereken bir tekniktir. Lütfen kendi başınıza denemeyin. Sistemin ve planlamanın çok hassas uygulamasını gerektiren son aşamalarından biridir. Tekrar ediyorum, kendi kendinize denemeyiniz.
    Daha önce bu konuda yazmıştım. Bir parçası eksik uygulanan sistem çok tehlikelidir. Sistem üzerinde ustalaşmamışsanız, bu durumda tercihiniz yavaşlamak olmalıdır. Bana sorararsanız genelde tercihiniz yavaşlamak olmalıdır, o ayrı.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  9. Ersan ÖZYURT güzel mesajın için 4 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (03-12-2015),Berkay İnal (03-12-2015),Emre Dalgic (03-12-2015),YASEMİN AYDIN (03-12-2015)

  10. #66
    Enduroist Katılımcı Üye Emre Dalgic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emre Dalgic
    Üyelik tarihi
    06-08-2014
    Bulunduğu yer
    Izmir
    Mesajlar
    121
    Motosiklet
    1190 ADV
    Marka
    Ktm

    Standart

    Sayin sefim. Eklemeniz icin tesekkur ederim.

    Sunu tekrar etmek istiyorum. Karsi seride asla gorus almak icin girilmez. Bunun bazen kendi suruslerimizde yapildigini goruyorum. Cunku surus dinamigini gereksiz yere yoruyorsun. Ve risk aliyorsun.

    Ben hizli gidiyorum. Hizimi kesmeyeyim. Yolun gorebildigim kadari bos. Fakat viraj cikisini daha cok gormek istiyorum falan diye karsi seritte konumlanma yapilmaz. Dogrunolan hareket hizi goruse gore dusurmektir elbette.

    Sunu fark edeceksiniz. Hairpin dedigimiz U seklindeki virajlari dar ve erken donmek sizi virajin cikisinda karsi seride atar. Veya yavas donmek stabilitenizi bozar.

    Fakat en stabil donus, karsi seritte konumlanma sayesinde olur. Bunun icin, konumlanmadan once, yani daha viraja yaklasmadan, bakisi kaldirip taa ilerilere bakilmalidir yol bos mu, engel var mi diye.

    Bazi durumlardan kastim budur.
    Konu Emre Dalgic tarafından (03-12-2015 Saat 16:31 ) değiştirilmiştir.

  11. #67
    Enduroist Kıdemli Üye ahmet korkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet korkmaz
    Üyelik tarihi
    15-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,704
    Motosiklet
    R1200 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Emre Dalgic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayin sefim. Eklemeniz icin tesekkur ederim.

    Sunu tekrar etmek istiyorum. Karsi seride asla gorus almak icin girilmez. Bunun bazen kendi suruslerimizde yapildigini goruyorum. Cunku surus dinamigini gereksiz yere yoruyorsun. Ve risk aliyorsun.

    Ben hizli gidiyorum. Hizimi kesmeyeyim. Yolun gorebildigim kadari bos. Fakat viraj cikisini daha cok gormek istiyorum falan diye karsi seritte konumlanma yapilmaz. Dogrunolan hareket hizi goruse gore dusurmektir elbette.

    Sunu fark edeceksiniz. Hairpin dedigimiz U seklindeki virajlari dar ve erken donmek sizi virajin cikisinda karsi seride atar. Veya yavas donmek stabilitenizi bozar.

    Fakat en stabil donus, karsi seritte konumlanma sayesinde olur. Bunun icin, konumlanmadan once, yani daha viraja yaklasmadan, bakisi kaldirip taa ilerilere bakilmalidir yol bos mu, engel var mi diye.

    Bazi durumlardan kastim budur.
    bu yöntem biraz da duruma bağlı sanırım, sağa ve yokuş yukarı hairpin planlaması ile sola ve aşağı planlamadan farklı olacaktır sanırım. her hairpin için karşı şeritte olalım diyemeyiz sanırım?

  12. ahmet korkmaz güzel mesajın için 4 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (04-12-2015),Arif Oral Unal (04-12-2015),Emir ÇELTEK (04-12-2015),Ersan ÖZYURT (03-12-2015)

  13. #68
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı ahmet korkmaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu yöntem biraz da duruma bağlı sanırım, sağa ve yokuş yukarı hairpin planlaması ile sola ve aşağı planlamadan farklı olacaktır sanırım. her hairpin için karşı şeritte olalım diyemeyiz sanırım?
    Kesinlikle. Sonu görünmeyen hairpin lerde asla uygulanmaz.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  14. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ali KORKMAZ (04-12-2015)

  15. #69
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle. Sonu görünmeyen hairpin lerde asla uygulanmaz.
    Ben bir konuda ricada bulunabilir miyim?

    Kelime ezberlemekten çok hazzetmediğim ve İngilizce özürlü olmam nedeni ile özellikle eğitimlerde çooook kullanıldığını zannettiğim şu terimler varya... Heh işte onları Türkçeye çevirsek hepimiz anlasak olmaz mı?

    Yok hayır olmaz, işine geliyorsa böyle derseniz de başımın üstünde yeri var. Belki çok derin kelimlerdir bunlar, Türkçe bu kelimeleri anlamlandırmaya yetecek zenginlikte değildir.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  16. Sadık SÖNMEZ güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (04-12-2015),Güven Çifçi (04-12-2015),necmi er (04-12-2015)

  17. #70
    Moderatör alper ozbas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    alper özbaş
    Üyelik tarihi
    09-05-2013
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,515
    Motosiklet
    1200 ADV Rally
    Marka
    Bmw

    Standart

    Hairpin turkcesi sac tokası keskin u viraj😅😅

  18. alper ozbas güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Emre Dalgic (04-12-2015),Sadık SÖNMEZ (04-12-2015)

 

 
Sayfa 7 Toplam 8 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 345678 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •