Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 4 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234
31 den 37´e kadar. Toplam 37 Sayfa bulundu
  1. #31
    Enduroist Üye ahmet özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Özbek
    Üyelik tarihi
    29-06-2015
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    32
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ali KORKMAZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emeğinize sağlık. Ben yazılanların hepsini okudum. Öncelikle bu tamiratın sağlıklı olmadığından şüphe dahi ediyorsanız bir ustaya gidin derim. Bu hatırlatmayı yaptıktan sonra;
    Eğer yağı taze ise Yağı kaba muhafaza edip değiştirmeden de bu tamiratı yapabilirdiniz. Yağı değiştirdiniz madem, yağ filtresini de değiştiniz mi?Litre olarak ben sanırım yanlış anladım bu yüzden teyit amaçlı soruyorum, kaç litre koydunuz? Diğer soru havasını aldıktan sonra rölantide çalıştırıp termostatın açtığını, sirkülasyonun gerçekleştiğini ve fanın da devreye girdiğini tespit ettiniz mi? Radyatörün kapağının sağlamlığını su kaçırıp kaçırmadığını kontrol ettiniz mi? Sol Cover( alüminyum kapak) uygun tork değerlerinde sıktınız mı? Bu kadar emekten sonra bunların kontrollerini yapmazsanız yapılan emekler tersine dönebilir. Maksadım şunu söylemek, zor durumda değilsek, imkanlar ve kaliteli ustaların varolduğu yerlere yakınsak bu işleri ustalara bırakmak daha doğru olacaktır. Ben de bu arada sizin gibi kullanıcıyım. Usta değilim Beni de yokluk(ustasızlık ve imkansızlık) bu hale getirdi.
    Ali Bey başlangıçta biraz şüphe duydum açıkcası. Ama şüphe duyduğum her noktayı tekrar teyit etmek için başta 1-2 km'lik sonralarda ise 8-10 km'lere kadar ufak denemeler yaptım. Bu meşhur "çıt çıt" sesi ilk yağı koyup çalıştırdığımda baya canımı sıktı. İlk 10 dakika ses kayboldu gelir gibi oldu sonra kulağım mı alıştı acaba falan derken sesin kaybolduğunu gördüm, ama asla emin olamadım o gün. Sokakta çok az bir mesafe dolanıp sonrasında da motoru yerleştirdim yerine zaten. Birkaç gün sonra çalıştırıp özellikle ısınana kadar dinledim gayet normaldi ses. Bir kaç tur attım, zaman zaman sağa çekip sesi dinledim(kaskı çıkartıp tabi. çünkü kaskın içindede ses yansımalar insanı yanıltabiliyor). Rolantide yan ayağa koydum diğer tarafa eğimli tutup denedim farklı bir ses gelmedi hiç. Çok fazla evham yaptığımı düşünüyorum artık. Çünkü günlük hayatta da bir çok meseleye böyle yaklaşıyorum malesef : ) En son dün biraz kullanma şansım oldu ve Ankara'nın en dik rampalarını 3 5 defa tırmandım herhalde : ) Ne ses, ne performans, nede hararetle ilgili en ufak bir sorun yoktu. Eve döndüğümde de hiç bir birleşim yerinde bir yağ kaçağı yada benzeri bir sorun yoktu.

    Yağ miktarı konusunda da 2.5 lt yağ koydum ve orta çizginin biraz üzerinde şuan seviye(Maks ile orta çizginin ortası sayılabilir). Servis manuellerinde 2.3 lt yazıyordu ben biraz fazla koydum ama max seviyenin altında olduğu için ve tapadan çokaz da olsa bir kaçırma olduğu için(oda hareket halindeyken kaçırıyor. park halinde bir sızma yok) fazlasını almadım.

    Termostatı kontrol ettim. Çalıştırıyorum, radyatör belli bir süre soğuk, borular biraz ısınmaya başlıyor, radyatör hala soğuk, sonra radyatörde yavaş yavaş ısınmaya başlıyor fan devreye giriyor sonra duruyor vs vs ...böyle devam ediyor. Rolantide yaklaşık yarım saat çalıştırdım bu şekilde ve neredeyse aynı zaman aralıklarında olay tekrar ediyor. Yani termostat ve fan faal durumda. Hava tahliye somununu da açtığımda zaten sıvı akışı(gazla birlikte değişken)olduğu için sirkülasyonda da sorun yok. Attığım her turdada dikkatle yağ ve sus seviyesini kontrol ediyorum, şimdilik sorun yok gibi.
    Konu ahmet özbek tarafından (10-01-2016 Saat 23:19 ) değiştirilmiştir.

  2. ahmet özbek, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ali KORKMAZ (10-01-2016)

  3. #32
    Enduroist Üye ahmet özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Özbek
    Üyelik tarihi
    29-06-2015
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    32
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı MelihUlubilgen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tapanın (muhtemelen bakır) pul'unu değiştir yeter..
    Melih Bey bakır pulu kontrol etmiştim. Eğiklik büküklük yoktu. Ali Beyinde dediği gibi tapayı berbat etmeseydim çok güzel olacaktı : ). Çünkü çeyrek turdan bile az bir miktar daha döndürebilseydim şuan tahminimce sızıntı olmayacaktı.

    Ali Bey ayrıca bende taşlayarak bir küçük boyuta getirebilirmiyim diye düşünüyorum aslında... Yeni bir macera olmasa bari : )

  4. #33
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Ali KORKMAZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Melih abi tapanın anahtar tutan başını da yalama etmiş o yüzden bir sonraki yağ değişiminde tapanın yenisini alacak sanırım. Benim tapanın başı da yalama oldu en sonunda keski ucu ile çekiçleyip açtım ama alüminyum olduğundan yanaklarını eşit şekilde taşladım şimdi bir numara küçük anahtarla sökülüyor. 2-3 yağ değişimidir sorunsuz kullanıyorum.
    Yahu arkadaş hastayım senin bu çözümlerine. 👏👏👏👏
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  5. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ali KORKMAZ (11-01-2016)

  6. #34
    Enduroist Kadim Üye Oktay Oksak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Oktay Oksak
    Üyelik tarihi
    19-09-2015
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    979
    Motosiklet
    F700 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ali KORKMAZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Melih abi tapanın anahtar tutan başını da yalama etmiş o yüzden bir sonraki yağ değişiminde tapanın yenisini alacak sanırım. Benim tapanın başı da yalama oldu en sonunda keski ucu ile çekiçleyip açtım ama alüminyum olduğundan yanaklarını eşit şekilde taşladım şimdi bir numara küçük anahtarla sökülüyor. 2-3 yağ değişimidir sorunsuz kullanıyorum.
    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yahu arkadaş hastayım senin bu çözümlerine. ��������
    Ali, harbiden süpersin, kendimi eski Alman filmlerini seyreder gibi hissettim. Ersan Hocamın hayranlığı az bile olmuş

  7. Oktay Oksak, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (12-01-2016)

  8. #35
    Enduroist Katılımcı Üye
    Isim
    Sabahattin KOÇ
    Üyelik tarihi
    28-11-2014
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    120
    Motosiklet
    2016 İnzuma -F
    Marka
    Suzuki

    Standart

    Alıntı ahmet özbek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Melih Bey bakır pulu kontrol etmiştim. Eğiklik büküklük yoktu. Ali Beyinde dediği gibi tapayı berbat etmeseydim çok güzel olacaktı : ). Çünkü çeyrek turdan bile az bir miktar daha döndürebilseydim şuan tahminimce sızıntı olmayacaktı.

    Ali Bey ayrıca bende taşlayarak bir küçük boyuta getirebilirmiyim diye düşünüyorum aslında... Yeni bir macera olmasa bari : )
    Ahmet bey, bakır pulun özelliğini yitirmesi gözle pek farkedilebilecek birşey değildir.Zamanla gözle görülemeyecek şekilde düzleşir ve sızdırmazlık özelliğini yitirir.Ucuz ve bulunması kolaydır,ihmal etmemek lazım.Bir mıh bir nal.. Gibi.

  9. #36
    Enduroist Katılımcı Üye
    Isim
    Sabahattin KOÇ
    Üyelik tarihi
    28-11-2014
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    120
    Motosiklet
    2016 İnzuma -F
    Marka
    Suzuki

    Standart

    Alıntı ahmet özbek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Yağı eklerkende 1 Lt'lik kısmı direk depoya boşalttım ve motoru çalıştırdım. En başta 3 4 sn kadar şıkırtılı bir ses geldi. Sonrasında kesildi. Yağ lambası yanmadı hiç. Daha sonrada yavaş yavaş 2. Lt'yi boşalttım tekrar çalıştırdım. En sonda 0.5 Lt kadar daha ekledim ve yağ çubuğunun ortasınki çizgiyi yakaladım.


    Özetleyecek olursak dişlileri değiştirdim ve soğutma sistemi ile ilgili sorun kalmadı artık. Fakat motoru ilk çalıştırdığımda bir 3-4 saniyelik şıkırtılı bir ses geliyor(yağı ilk doldurduğum andaki o ses gibi) Bir kaç tur attım ve vites geçişleri olsun çekiş olsun herhangibir gariplik yoktu. Fakat O bahsettiğim şıkırtı motor ısındığında da rolantide çalışırken zaman zaman gelip tekrar kaybolabiliyor(Ocaklarda bulunan elektrikli çakmak sisteminin çıkardığı sese çok benzer bir ses "çıt çıt çıt" şeklinde...) . Ona anlam veremedim henüz.
    Herkese çok teşekkür ederim tekrardan...
    Ahmet bey,ben yağın neden tamamını ya da tamama yakınını koymadan motoru çalıştırdığınızı anlıyamadım.Acaba motorun yetersiz miktarda yağla çalışması(hele ki,yağdan ari bir motorun)az da olsa,o anda farkedemiyeceğimiz küçük hasarlar verebilir mi?

  10. #37
    Enduroist Üye ahmet özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Özbek
    Üyelik tarihi
    29-06-2015
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    32
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Sabahattin Bey belkide söylediğiniz nitelikte bir deformasyon söz konusu olabilir, haklısınız. Ama şuan artan bir sızıntı durumu sözkonusu değil. O yüzden pek aldırmıyorum. Birde malum havaların pek tadı olmadığı için uzun metrajlı bir tur planımda yok. Mart ayı ile birlikte esaslı bir şekilde tekrar elden geçireceğim zaten. Açıkçası şu aralar çok fazla zamanımda yok malesef.

    Birde yağın tamamını koymamamın ilk sebebi okuduğum kaynaklar ve izlediğim birkaç video. Birde hazneye tüm yağı bir anda boşaltmak yerine, motorun yağı hazmetmesi için bir nevi hava payı bırakmak mantıklı geldi. Bu yüzden adım adım boşalttım.

 

 
Sayfa 4 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •