Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 40 Sayfa bulundu
  1. #11
    Enduroist Kadim Üye oguzetuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Oğuz TUNA
    Üyelik tarihi
    28-03-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    570
    Motosiklet
    1290SAS
    Marka
    Ktm

    Standart

    bence kesinlikle debriyaj + fren
    kavramayı ayırmak en doğrusu, itiş gücü kesilmeli.
    sıralı olarak vites küçültmeye çalışmak dikkatinizi dağıtabilir. ayrıca geçişlerde doğru devir ve vitesi tutturamazsanız arka tekerleğin kilitlenmesi veya arka tekerde ileri doğru ittirme kuvveti oluşması gerçekleşebilir.
    çarpışma noktasına yaklaşana kadar kararlı fren ve kabiliyet, tecrübe, ve hala soğukkanlılık mevcutsa engelin etrafından dolanmaktır.
    Oğuz TUNA

  2. oguzetuna güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ersan ÖZYURT (28-04-2016),Seda Güvener (28-04-2016)

  3. #12
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı oguzetuna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence kesinlikle debriyaj + fren
    kavramayı ayırmak en doğrusu, itiş gücü kesilmeli.
    sıralı olarak vites küçültmeye çalışmak dikkatinizi dağıtabilir. ayrıca geçişlerde doğru devir ve vitesi tutturamazsanız arka tekerleğin kilitlenmesi veya arka tekerde ileri doğru ittirme kuvveti oluşması gerçekleşebilir.
    çarpışma noktasına yaklaşana kadar kararlı fren ve kabiliyet, tecrübe, ve hala soğukkanlılık mevcutsa engelin etrafından dolanmaktır.
    Panik fren manevrası ve kaçınma manevrası ard arda zor biraz be Şefim.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  4. Ersan ÖZYURT güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    berkcigdem (29-04-2016),Seda Güvener (28-04-2016)

  5. #13
    Moderatör Uğur Mertol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Uğur Mertol
    Üyelik tarihi
    10-09-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul / Ispartakule
    Mesajlar
    1,043
    Motosiklet
    BMW 1200 GSA / 2018
    Marka
    Bmw

    Standart

    bende şimdi başka bir soru soracaktım ersan şefim panik fren mi ani kaçış manevrası mı
    ani kaçış manevrasında fren yok

  6. Uğur Mertol, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Seda Güvener (28-04-2016)

  7. #14
    Enduroist Kadim Üye oguzetuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Oğuz TUNA
    Üyelik tarihi
    28-03-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    570
    Motosiklet
    1290SAS
    Marka
    Ktm

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Panik fren manevrası ve kaçınma manevrası ard arda zor biraz be Şefim.
    zorluğu veya o an yapabilecek psikolojiyi koruyabilmek ayrı bir konu.
    sürüş eğitimlerinde de verilmeye çalışılan bu, motoru dik tutarak düz bir hatta maksimum fren gücünü kullanmak ve hala çarpışma gerçekleşecekse etrafından dolanmak.
    tabi konu swerving değil o yüzden ben konuyu dağıtmayayım. motor gücü ile aktarmayı ayırmak en doğrusu.
    Oğuz TUNA

  8. oguzetuna, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Seda Güvener (28-04-2016)

  9. #15
    Enduroist Üye Seda Güvener - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Seda Güvener
    Üyelik tarihi
    14-03-2016
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    119
    Motosiklet
    nc750sdct
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı oguzetuna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence kesinlikle debriyaj + fren
    kavramayı ayırmak en doğrusu, itiş gücü kesilmeli.
    sıralı olarak vites küçültmeye çalışmak dikkatinizi dağıtabilir. ayrıca geçişlerde doğru devir ve vitesi tutturamazsanız arka tekerleğin kilitlenmesi veya arka tekerde ileri doğru ittirme kuvveti oluşması gerçekleşebilir.
    çarpışma noktasına yaklaşana kadar kararlı fren ve kabiliyet, tecrübe, ve hala soğukkanlılık mevcutsa engelin etrafından dolanmaktır.
    Bende debriyaj yok !!!

    ben şu ana kadar hiç vitesli motor kullanmadım ama 12 yaşımdan beri araba kullanıyorum ve ani durmam gerektiğinde asla debriyaja basmam ( babam öyle öğretmişti ) bu durumda ne yapmam gerekiyor ?

    teşekkürler

  10. Seda Güvener, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (28-04-2016)

  11. #16
    Enduroist Kadim Üye oguzetuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Oğuz TUNA
    Üyelik tarihi
    28-03-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    570
    Motosiklet
    1290SAS
    Marka
    Ktm

    Standart

    Alıntı Seda Güvener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende debriyaj yok !!!

    ben şu ana kadar hiç vitesli motor kullanmadım ama 12 yaşımdan beri araba kullanıyorum ve ani durmam gerektiğinde asla debriyaja basmam ( babam öyle öğretmişti ) bu durumda ne yapmam gerekiyor ?

    teşekkürler
    hangi duaları biliyorsunuz?
    Oğuz TUNA

  12. #17
    Enduroist Kadim Üye oguzetuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Oğuz TUNA
    Üyelik tarihi
    28-03-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    570
    Motosiklet
    1290SAS
    Marka
    Ktm

    Standart

    Alıntı Seda Güvener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende debriyaj yok !!!

    ben şu ana kadar hiç vitesli motor kullanmadım ama 12 yaşımdan beri araba kullanıyorum ve ani durmam gerektiğinde asla debriyaja basmam ( babam öyle öğretmişti ) bu durumda ne yapmam gerekiyor ?

    teşekkürler
    şaka bir yana tabi
    şanzıman modelinizi bilmiyorum ama mesela varyatör bulunan scooterlarda gazı kapattıktan bir müddet sonra veya belli bir devirden sonra aktarma kesiliyor.
    şimdi gördüm dct imiş şanzımanınız, sizin fren yapmanızdan başka seçeneğiniz yok tabi.
    arabada da doğrusu fren + debriyajdır, buna örnek bir video vardı bulabilirsem iletirim.
    Oğuz TUNA

  13. oguzetuna, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (28-04-2016)

  14. #18
    Enduroist Üye Seda Güvener - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Seda Güvener
    Üyelik tarihi
    14-03-2016
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    119
    Motosiklet
    nc750sdct
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı oguzetuna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şaka bir yana tabi
    şanzıman modelinizi bilmiyorum ama mesela varyatör bulunan scooterlarda gazı kapattıktan bir müddet sonra veya belli bir devirden sonra aktarma kesiliyor.
    şimdi gördüm dct imiş şanzımanınız, sizin fren yapmanızdan başka seçeneğiniz yok tabi.
    arabada da doğrusu fren + debriyajdır, buna örnek bir video vardı bulabilirsem iletirim.
    çok fazla teknik bilgiye sahip değilim maalesef ancak bunun doğru olduğuna çok emin olamadım , otomatik arabalar ve motorlar neden var o zaman ?

  15. #19
    Enduroist Kadim Üye oguzetuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Oğuz TUNA
    Üyelik tarihi
    28-03-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    570
    Motosiklet
    1290SAS
    Marka
    Ktm

    Standart

    Alıntı Seda Güvener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok fazla teknik bilgiye sahip değilim maalesef ancak bunun doğru olduğuna çok emin olamadım , otomatik arabalar ve motorlar neden var o zaman ?
    dediğim gibi örnek olarak scooterlarda motor gücü arka tekerlekten kesilir bir noktadan sonra. otomatik şanzımanlı araçlarda fren balata ömrü manuele göre daha azdır, eskiden bu fark çok daha fazlaydı. artık özellikle otomobillerde fren teknolojisi çok ilerledi, daha az kuvvet harcayarak tonlarla ifade edilen ağırlıkta araçlar daha kısa mesafelerde durdurulabiliyor. olayın içine birçok elektronik girdi. benim yazdıklarım da kullanıcı seviyesinde bilgiler, daha teknik olarak izah edebilecek birileri mutlaka vardır.
    Oğuz TUNA

  16. oguzetuna, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Seda Güvener (28-04-2016)

  17. #20
    Enduroist Kıdemli Üye Cem oruç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Cem oruç
    Üyelik tarihi
    26-11-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    352
    Motosiklet
    tiger 800
    Marka
    Triumph

    Standart

    Alıntı Seda Güvener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok fazla teknik bilgiye sahip değilim maalesef ancak bunun doğru olduğuna çok emin olamadım , otomatik arabalar ve motorlar neden var o zaman ?
    Çünkü araçların asli görevi durmak değil gitmektir. bu yüzden araçların debriyajının olmaması durmak için bir engel değildir. Otomatik araçların trafikte bulunmasının ve kabul görmesinin sebebi de aynı şekilde sürüş konforu artırmak yada yakıt tüketimini düşürmek içindir. durmayı konforlu ve güvenli hale getirmek için otomatik şanzuman kullanılmaz.

    benim görüşüme göre, elbetteki panik, hatta kelime algımızı etkiliyor, Acil frenlemede, arka fren ve ön fren birlikte motosikletin gösterdiği reaksiyon ölçüsünde sıkılır. bunu yaparken de ruh hali içinde sol elde debriyajı sıkar ise tehlikenin geçmesi halinde yola devam etmek için motorun tekrar marş edilmesine gerek kalmadan uygun vitese geçiş sağlanabilir. böylece yaklaşan başka bir tehlikeye de mahal verilmemiş olunur.
    The Albatros pır pır high. TAaa far saw.

  18. Cem oruç güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    Ersan ÖZYURT (28-04-2016),Seda Güvener (28-04-2016),SONAY YÜKSEL (28-04-2016)

 

 
Sayfa 2 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •