Arkadaşlar merhaba, yağ değişimi gibi baķimlari kendi yapan var mi, yaparken tork anahtari kullaniyor musunuz?
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Arkadaşlar merhaba, yağ değişimi gibi baķimlari kendi yapan var mi, yaparken tork anahtari kullaniyor musunuz?
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Motorum crf250L hiç kullanmadım..
Xlr125 im varkende Nx250 Dominatör dede..
Ya mesleğim gereği elim hassas ya da torkluk bir muhabbet yok tatlı sıkı sıkıyorsun..
Tabi kitapçıkta ki tork değerlerine uymanızda fayda var..
Ediz Gürkan (17-06-2017),Emre Karaduman (17-06-2017)
Bizim ekip icinde de vaktiyle cok konustugumuz bir konuydu. Herkes, kesin kullanmak taraftari olarak hemfikirdi. Zamanla buji, filtre, yag, gidon, tel, karburator, debriyaj diye cita yukseldikce konusulmaz oldu. En son birimizin arazide debriyaj balatasi degistirme macerasindan sonra bitti gitti.
Isin asli, tork anahtari onemli ve gerekli ama ucuz degil. ihtiyaciniz aralikta tork anahtar alsaniz da, sonrasinda onu kalibre ettirmeniz lazim zaman zaman. Yaninizda da tasiyamayacaksiniz. Bir gun biryerler biryerleri sokmek takmak zorunda kalinca da ""aman bosver" demeye baslayacaksiniz. elinizle alisipta dogru degerde sikmak diye birsey yok. Ama asiri abanmazsaniz kolay kolay birsey olacagi da yok. Sonucta servislerin kalitesi belli. Kalibrasyon yaptirdiklarina inanacak misiniz? yani aslinda servislerin de kullandiklari saibeli..
Kullanmamaktan dolayi sorun yasayana rastlamadim. Ama eger tork anahtarinizin olmamasi sizi kendi bakimlarinizi yapmaktan alikoyacaksa, bence bu daha buyuk bir problem. Cunku motor bir arac, keyif icin, mutluluk icin, gezmek icin. Eger sokup takmaktan keyif alan, motorumun yagini filtresini degistirdim demekten mutlu olan bir insansaniz, bundan vazgecmekle asil hatayi yapmis olacaksiniz.
Bu konuyu cok takarsaniz, isret koyup, kac tur cevirdiginizi ve hangi pozisyonda cikardiginizi filan takip ederek eski haline getirebilirsiniz. Tabi bu sefer de daha once dogru sikildigina guvenmeniz lazim
misal, motor acilacaksa, ici yapilacaksa, conta degisecekse kullanilmali. Ama yagdi filtreydi karenajdi falan, cok da takilmayin bence.
Icinizi rahatlatmak icin soyle yapalim;
benzer sekilde dikkat edilmesi gerekilen hususlar:
motora takilan standart disi, orjinal olmayan cantalar
Koruma demirleri
Tur cami
Gps ve tutucu
Sis farlari gibi aksesuarlarin aerodinamik etkisi
Farkli far
Sis fari,
Elcik-koltuk isitma gibi enerji ceken urunlerin sisteme etkisi
Lastik basincini dogru olcebilmek
Duzgun yakit alabilmek
Demek istedigim butun bunlar da farkli derecelerde onemli ve gerekli konular. Ama hepsine nasil calisabilirsiniz ki
En iyisi keyfinize bakin.
Vasıfsız Endurocu
Emre Karaduman (17-06-2017)
Doğu ve Güneydoğu Anadolu
Bölge Sorumlusu
Tork anahtarını ben almıştım. F650gs in birçok yerini o şekilde yapmıştım. Mühendislerin bir bildiği vardır diyoruz ve elimizden geldiğince de öyle yapmaya özen gösteriyoruz. Ancak bazı hassas olmayan vida veya somunlar var. Yani kuyruk demirleri bağlantısı çanta aparatları vs.. bunlarda çok gereği yok ama motor aksamı için örneğin bir üst kapak için(bu tarz tamirler de bizi aşar) veya motorun cover dediğimiz yan kapakları için( hassas olduğundan dolayı aşırı sıkıp da yalama etmemek ve contayı inceltmemek için) ya da blok üzerinde olup da fazla sıkılması durumunda yalama olabilecek küçük değerdeki vidalar için kullanmak faydalı. Ben yaklaşık 3 yıl önce 350 tl ye güzel birşey almıştım. Şimdi olsun 400 tl. 10-100 NM aralığında iş görüyor. Fazlasına gerek yok.
Ben tork anahtarı almadan önce debriyajı söktüm taktım. Cover(blok yan kapakları) de söküp taktım bir sızdırma veya sıkıntı olmadı. Ama bu olmayacağı anlamına gelmez. Belki elimin hassasiyeti veya ayarı yoktur, basıp sıkarım, yalama olabilir.
Şöyle düşünelim; ben ustayım ve sürekli tamir yaptığım bir grup Motosiklet var. İlk başlarda vidayı sıktığımda yalama edip müşterinin motosikletini tornacıda yaptırdım. O müşteriyi kaybettim diyelim. Daha sonra az sıktım ve gevşedi o parça düştü veya bir yerlerin içine kaçıp zarar verdi, bu sefer de müşteri kaybettim. Şimdi bu senaryo çerçevesinde 2 şık kalıyor. Onca denemeden sonra artık o motosikletin tüm vidalarının değerlerine yakın bir değerle sıkmayı öğrenmem gerekiyor veya hiç riske girmeden tork anahtarını alıp keyfime bakmam gerekiyor.
Bu çerçeveden baktığımızda durumu size göre de uyarlarsak alın bir tane tork anahtarı kendinize güven gelsin ve uğraşmak için bir gerekçeniz olsun. Hem bu sayede servis manuel araştıracaksınız, vida değerlerini öğreneceksiniz, ve her tork değerinin elinize yaptığı basıncı öğrenerek motosikletinize daha çabuk ve sağlıklı müdahale edeceksiniz bu da size bir tecrübe olacak.
"DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER"
Konu Ali KORKMAZ tarafından (17-06-2017 Saat 10:41 ) değiştirilmiştir.
DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
Emre Karaduman (17-06-2017)
Ben de gerekliliği konusunda hem fikirim ama önemli olan ne kadar sıklıkta gerekli olduğu. Fiyat/Kullanım sıklığı açısından beni karşılamıyor. Yoksa R1200GS.in yan kapaklarının elle sıkılmış halinden neler olacağını istemeden de görmüş bulunmaktayım (benden önceki sahibinden hediye)
Bekir yine sağolsun çok uğraşmıştır bu konuda.
Ali KORKMAZ (17-06-2017)
Çok teskkürler arkadaşlar.
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ali KORKMAZ (18-06-2017)
Taiwan malı fiyatları uygun olan Sappower marka alınabilir ( ben fiyat ve kalite olarak beğendim, Avrupa menşei olanlara göre bayağı ekonomik). Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta "işinizi gördükten sonra ayarı sıfıra getirip" öyle muhafaza etmeniz, yoksa yay sürekli yükte kalır ve özelliğini kaybeder.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Emre Karaduman (18-06-2017)