Büyük tehlike geçirdim...
Geçen hafta seatoskyı izlemeye Antalya'ya gittim. Gitmeden öndeki %75 sağlam E9 arkadaki yarı ömrünü az geçmiş TKC80'i çıkarıp 8 bin km'deki orjinal lastiklerini taktım. (Hani 2 bin km asfalt yol yapıcam ya) . Giderken bir sorun yok ama dönerken bazı bölgelerde ciddi yağmur vardı. Afyon kütahya arasında önümde 3 , hemen arkamda 1 kaza oldu. Yer inanılmaz kaygandı (Yerde teker izi olan ıslakla kuru arası asfalt) . Bir bölümde ciddi yağış vardı yerde resmen su vardı ve yağış da devam ediyordu. Ben duble yolda sol şerit ortasında 100 km süratle , %10-15 gaz kolu sabit açık full teyakkuz halinde ilerliyordum. Bir anda motor yalpalamaya başladı. Tankslapping gibi degil hani arazide sert zeminde üst katmanda 1 parmak balçık gibi çamur olur bazen geçerken motor 8 çizer ve sen gidonu sağ sol hareket ettirip motoru dengelersin ya... motor aynı arazideki gibi 2-3 kere arka teker 5-10 cm sağ sol attı ben gayrıihtiyarı dengeledim ama yusuf yusuf kalbim 1500 . Resmen arka lastik patinaja düştü. Görmedim ama şeridin tam ortasında geniş beyaz oklar oluyor onların üzerinden geçerken lastik patinaja düştü sanki. Motoru normalde her çalıştırışımda antipatinajı 1'e alıyorum. Uzun yolda bunu yapmam ama belki o anda da 1'de idi. Yine de eskiden antipatinaj'mı vardı arkadaşlar. 100'le giderken gaz çok düşük ve sabit ise motor patinaja düşermi? Yerde mazot bile olsa düz yolda 100'le giderken düşmemesi lazım.
Daha sonra Bozüyükde kırmızı ışıklarda duruyordum antipatinaj 3'de çok iyi hatırlıyorum çünkü o olayda sonra asla 1'e almadım antipantinajı. Yerler ıslak tabi. Yeşil yandı motoru yavaşça kaldırdım arkası attı motorun.
Bu olaylar olmadan yağış başladığında da birkaç deneme yaptım frenler çok berbattı inanılmaz stres ve korku ile gittim. Bir ara durdum lastik havaları da kontrol ettim......
Neyse dostlar diyeceğim o ki motorun orjinal lastikleri o kadar kötü ki. Hele yağışta aman dikkat. Daha önce de söylüyordum .Ben böyle kötü lastik görmedim. Yemin ediyorum TKC 80 olsa hayatta atmazdı motor o kadar.