Kronolojik olarak İlk önce Yeni Motor Fotoğraflarında paylaşımımı yapıp Enduroist ailesine olan Datlu borcumu resmiyete dökmem gerekiyor du ama sağlık sorunları ve iş yoğunluğu derken uzun bir süredir foruma giremedim ..
Yaklaşık 1 aydır 1290 Super Adventure S Kullanıyorum , aslında Videolu , görselli ve Detaylı bir R 1200 GS ADV / 1290 Super Adventure S karşılaştırması planımız var , vakit bulduğumuz en kısa zamanda umarım bunu gerçekleştirebiliriz.
Basitte olsa 1 aylık 1290 Super Adv S ( 1290 SAS diyeceğim artık çok uzun oluyo ) kullanımım sonrası , yorumlarımı paylaşacağım.
GENEL KULLANIM
- Aynaların Görüş Açısı çok iyi
- Gidon Bir çok Enduro motora göre dar , bu durum Naked bir motor kullanıyormuş gibi bir his veriyor , ama ben bu hissi sevmedim , Dönme Açısı ( Honda AT ve R1200 GsA ya göre) dar , bu motorlar ile bir kere de döndüğüm yerlerden SAS ile bir iki manevra yapıyorum.
- Standart Camın boyu bence yeterli , boyunun mekanik olarak ayarlanabilmesi güzel ama bu ayarı yolda giderken yapamıyosunuz , durmanız ve iki elinizi kullanmanız gerekiyor.
- Farlar ve Aydınlatma , muhteşem , kusursuz hatta diğer sürücüler için sanki fazla güçlü , Led far teknolojisi , kullandığım diğer motorlarda da vardı ama SAS taki başka bir şey selektör yaptığınızda şimşek çakmış gibi oluyor..
- Yan Ayak ile motorun duruş açısı güzel , ama yan ayağın açısı ve formu nedir öyle , dik ve sivri sanki tasarım aşamasında öyle bir yan ayak tasarlayalım ki kuru toprakta dahi batsın , neyse yan ayak genişletme şart ..
- Gidonun sağındaki boşlukta içinde USB şarj soketi barındıran su geçirmez telefon kutusu çok güzel bir ayrıntı , ama göz önünde olmadığından sürekli telefon içinde unutuluyor.
- Yüksek hızlı bir motor ve bu şekilde de kullanılacaksa ,Motorun aerodinamiği ile uyumlu ve iki yan çantanın dengesini sağlayan , bir çok motorda bulunmayan mekanik sistem de çalışacağından en uygun seçim Motorun orjinal çantaları olacağının kanaatindeyim , fakat diğer çanta seçenekleri seçilecekse de , görsel olarak en uyumlu seçim ( Egsoz girintisine uyum , vb ) benim de kullandığım Globescout marka çantalar gibi geliyor.
MOTOR
Söylenilecek çok bir şey yok , 160 BG güç , muhteşem bir tork , ivmelenme bunlara kimse bir şey diyemez ama o ısınması ah ısınması ,
ŞANZIMAN
Çiçek , Quick shifter offf , Quick shifterlı bir çok motor kullandım SAS tan sonra onlarda Quick shifter olmadığını anladım , Quick shifter için hiç bir şart yok aşağı yukarı , her devirde her şartta saat gibi çalışıyor..
AMORTİSÖRLER / FRENLER
* Bir çok Rakibinde olmayan Semi Active olayı , yüksek hızda , bozuk yolda muhteşem , özellikle parke taş yollarda asfaltta gidiyormuş gibi ama Semi Active yapısı gereği bozuk yollarda gidonda keyif kaçırıcı gidonda boşluk varmış gibi tıkırtılar ve hissiyata sebep oluyor.
* Frenler yeterli , Viraj ABS si diğer rakiplerine göre bana biraz zayıf geldi , bu sürüş aerodinamiği ile de ilgili olabilir.
GÖSTERGE PANELİ VE KUMANDALAR
* Kumanda Düğmelerine ulaşım sıkıntısı yok yerleşimleri güzel , ayrıca gece tuş takımının aydınlatılmış olması hoş bir detay
* Gösterge Paneli (TFT Ekran) , görsel olarak güzel görünüyor ama iş kullanıma gelince aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Bunun sebepleri ;
- Bluetooth ile telefon ve multimedya kullanımı çok pratik değil , telefon ile diğer rakipleri gibi arama yapamıyorsunuz sadece gelen aramayı görüyor ve cevaplayabiliyorsunuz , müzik dinleme , ses açma , şarkı atlama işlemleri tepkisi çok geç ve yavaş olduğundan verdiğiniz komutlar karışıp can sıkıcı olabiliyor , kullanılan Bluetooth versiyon farkımıdır , farklı telefonlarda aynı sıkıntı oluyormu bilmiyorum ama iphone ile sürekli kopma ve bağlantı sorunları oluyor , müzik kullanımında sol yanda bulunan sürüş bilgileri kayboluyor müzik menüsü oluyor , tüm bu sebeplerden Bluetooth ve multimedya özelliklerini kullanmıyorum.
- Sürüş esnasında kumanda üzerinden bir işlem yapılacaksa bu işlem yoldan gözleri ayırmadan tek tuşla yapılmalı , bir çok motorda da böyledir zaten , örneğin elcik ısıtmaları basit bir baş parmak hareketi ile açıp kapatabilirsiniz. SAS ın TFT ekranında ise sürüş esnasında bu işleri yapmak ciddi riskli , üstte verdiğim örnekten devam edecek olursak , Elcik ısıtmayı açmak için , Menü den Motor ayarlarını buluyoruz , onayladıktan sonra açılan bölümden oklar ile elcik ısıtma menüsünü buluyoruz , açılan seçeneklerden ısı kademesini seçiyoruz , onaylıyoruz , bla bla bla , bu işlemleri sürüş esnasında yapmak bence çok riskli ve zor.
- İşim gereği HMI ekran tasarımlarında da bulunduğumdan SAS ın TFT ekranın menü ve bilgi yerleşim tasarımının biraz aceleye geldiğini düşünüyorum , amatörce ve kullanışsız diyebilirim . Çok daha iyi yapılabilir di , belki bir güncelleme ile ilerde düzeltebilirler.
yazmayı unuttuğum bir çok şey var gibi geliyor , aklıma geldikçe yine ilave edeceğim , ama üstte de bahsettiğim gibi R 1200 GS ADV ile yapmayı planladığımız detaylı karşılaştırma nın daha faydalı olacağını düşünüyorum..