Arif Oral Unal (21-05-2019)
Bu Fort Nine kanalındaki çocuğu sevdim. Bakın burada da Zincir Temizleme konusuna el atmış. Özellikle balon testi ve ardından gelen o-ring testi beni düşündürdü. Balon testi çok net şekilde o-ring ile temas etmesi durumunda o-ringin canına kimin okuyacağını gösteriyor. Burada WD-40'ı her yere sıkmayı sevenler için güzel bir uyanış olabilir belki. Fakat O-ring ile temas ya da sızdırma testi de temizleyici spreyin o ince aralara girip o-ringe ulaşması noktasını gösteriyor. İki farklı testin sonucunu kafamda değerlendirdiğimde her temizleyici spreyin o-ringe ulaşamadığını gördüm. Benzer durum yağ içinde olacaktır. Hani o-ringler sürtünüyor yağlanmalı dedim ya. Bu testin sonunda şunu diyorum hala. Sıkacağımız ya da süreceğimiz yağın o-ringe ulaşması cidden çok zor. Yağ banyosu tek çözüm bence.
O-ringlerin arasına hiç yağ girmiyor değil bence. Sonuçta bu parçalar birbirine yapışık değil hareketli parçalar. Dolayısı ile doğru yoğunluktaki zincir yağı işe yarar. Mesela su dökseniz girmeyebilir çünkü yoğunluğu az ama yapışkanlığı yok. Gres tarzı çok yoğun yağ da girmeyebilir fazla yapışkan olduğu için dağılımı yok. Ama ben motul c3 off-road yağ kullanıyorum. Bu yağ yoğunluğu biraz az olan ve az toz tutan bir yağ. Yağın aralara yayılması orta yoğunlukta olduğu için iyi. Tabi bunu biraz hareketle sağlıyoruz. Yağladıktan sonra biraz tekeri döndürüp zinciri hareket ettirmek gerekiyor. Ben başından beri kullanıyorum bu ürünü ve çok memnunum.
Bir de temizlik yaparken çoğumuzun kaçırdığı bir nokta var. O da ön dişli. Temizlik yaparken ön dişli kapağını da söküp içini ve dişlinin çevresini de temizlemek gerekiyor. Burada kapak olduğu için çok pislik tutuyor.
Konu mustafa gologlu tarafından (22-05-2019 Saat 17:19 ) değiştirilmiştir.
Serdar ZIMBA (22-05-2019)
zinciri hiç yağlamadan kullanan bir arkadaşım oldu,bunu da ısrarla yapıp keyifle anlatıyordu.Bir gün motorunu eniştesine veriyor bir tur atması icin ,zincir öyle bir kopuyor ki,karter marter hak getire Enişteye de laf söylenmez ki