Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 7 Toplam 8 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 345678 SonuncuSonuncu
61 den 70´e kadar. Toplam 78 Sayfa bulundu
  1. #61
    Ordinaryus Enduroist İbrahim DEĞERLİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İbrahim DEĞERLİ
    Üyelik tarihi
    17-04-2013
    Bulunduğu yer
    Sakarya
    Mesajlar
    1,351
    Motosiklet
    CRF1000L Afrika Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    11.07.2019 (25.Gün)
    Irkutsk (Rusya) – Krasnoyarsk


    Sabah biraz geç kalktım, kahvaltımı yapıp küçük bir şehir turu attım.





    Buradan sonra, zamanım azaldığı ve daha önce Rusya’yı gezdiğim için çok fazla yer gezmedim. Zaten bu turda üç hedefim vardı. Birincisi Pamir’i geçmek, ikincisi Orhun Abidelerini görmek, Üçüncüsü Cengiz Han heykelini görmek, bonus olarak da Baykal Gölünü görmekti. Hedeflerimi yaptım. Bu yolculuğa çıkarken 24-25 gün diye tahmin ettim ama hiç umduğum gibi olmadı. İşler de beni beklediğinden biraz seri geri dönmeye çalıştım.



    Rusya bu sene bizden aldığı S-400 paralarını yola yatırmış galiba, bütün yolları yapmışlar. Her yer cillop yeni asfalt ile kaplanmış. Geçen sene bozuk olan yollar biel bu sene harika olmuş.


    Gece 21:00 gibi Krasnoyarsk’a gelip burada bir hostele yerleştim.
    Konu İbrahim DEĞERLİ tarafından (10-08-2019 Saat 20:51 ) değiştirilmiştir.
    ----------------------------------------
    Yok Öyle 3 Aşağı 5 Yukarı
    1 Aşağı 2,3,4,5,6 Yukarı

  2. İbrahim DEĞERLİ güzel mesajın için 7 üye sana teşekkür etti :

    Bora Karayel (11-08-2019),Çağın Sarılar (20-08-2019),ERDAL CANTÜRK (12-08-2019),halil yılmaz (10-08-2019),MelihUlubilgen (11-08-2019),Serdar ZIMBA (11-08-2019),Süleyman Kuyucu (18-08-2019)

  3. #62
    Ordinaryus Enduroist İbrahim DEĞERLİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İbrahim DEĞERLİ
    Üyelik tarihi
    17-04-2013
    Bulunduğu yer
    Sakarya
    Mesajlar
    1,351
    Motosiklet
    CRF1000L Afrika Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    12.07.2019 (26.Gün)
    Krasnoyarsk – Novosibirsk


    Sabah erkenden kalkıp yola düştüm.

    Kemerova





    Yol yine harikaydı. Sadece Rusya için ayrı bir rota yapmayı bile düşündüm. Bir gün Sadece Rus sınırları içerisinde tüm ülkeyi dolaşmanın hayalini bile yaptım. Bu rota şimdilik planlarımın arasında.
    Gece 20:00 gibi Novosibirsk’e geldim. Burası harika bir şehir. Obi Nehrinin kenarına çadırımı kurdum. Rusya’nın bu bölgesinde sivrisinekler efsane, hepsi at gibi .



    ----------------------------------------
    Yok Öyle 3 Aşağı 5 Yukarı
    1 Aşağı 2,3,4,5,6 Yukarı

  4. İbrahim DEĞERLİ güzel mesajın için 7 üye sana teşekkür etti :

    Bora Karayel (11-08-2019),Çağın Sarılar (20-08-2019),ERDAL CANTÜRK (12-08-2019),halil yılmaz (10-08-2019),MelihUlubilgen (11-08-2019),Serdar ZIMBA (11-08-2019),Süleyman Kuyucu (18-08-2019)

  5. #63
    Ordinaryus Enduroist İbrahim DEĞERLİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İbrahim DEĞERLİ
    Üyelik tarihi
    17-04-2013
    Bulunduğu yer
    Sakarya
    Mesajlar
    1,351
    Motosiklet
    CRF1000L Afrika Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    13.07.2019 (27.Gün)
    Novosibirsk – Berdyuzhye


    Sabah harika manzara eşliğinde uyanarak güne başladım. Hemen çadırda çayımı demleyip kahvaltımı yaptım. Bu arada Rusya’nın peynirleri efsane. Harika bir tatları var. Burada bulunduğum sürece her kahvaltıda yedim.





    Bu fotoğrafın olduğu yerde drone ve go pro ile biraz çekimler yaptım. Gerçekten muhteşem bir yerdi.



    Ve Rusya’nın en beğendiğim kasabası Sim (Cym) şehri. Ben bu kasabada yaşamak istiyorum..

    ----------------------------------------
    Yok Öyle 3 Aşağı 5 Yukarı
    1 Aşağı 2,3,4,5,6 Yukarı

  6. İbrahim DEĞERLİ güzel mesajın için 9 üye sana teşekkür etti :

    Bora Karayel (11-08-2019),Çağın Sarılar (20-08-2019),ERDAL CANTÜRK (12-08-2019),halil yılmaz (10-08-2019),MelihUlubilgen (11-08-2019),Osman Somuncu (11-08-2019),Serdar ZIMBA (11-08-2019),Süleyman Kuyucu (18-08-2019),yılmaz yılmaz (01-10-2019)

  7. #64
    Ordinaryus Enduroist İbrahim DEĞERLİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İbrahim DEĞERLİ
    Üyelik tarihi
    17-04-2013
    Bulunduğu yer
    Sakarya
    Mesajlar
    1,351
    Motosiklet
    CRF1000L Afrika Twin
    Marka
    Honda

    Standart



    1200 km. yaparak Gece 22:00 gibi Berdyuzhye şehrine geldim. Burada çadır kuracaktım ama uçan atlardan çadır kuramadım. Yakınlarda bulunan bir hostelde 550 Rubleye kaldım.

    14.07.2019 (28.Gün)
    Berdyuzhye – Oktyabrski


    Sabah yine erkenden kalkıp kahvaltıdan sonra düştüm yollara. Yine harika yollardan 1200 km. kadar sürdüm. Bugün nedense hiç foto yok

    15.07.2019 (29.Gün)
    Oktyabrski - Volgograd


    Sabah erkenden kalktım ve yine yola devam ettim. İzin süremi aştığımdan sağa sola uğramadan 1100 km. yaparak gece 21:30 gibi Volvograd’a geldim. Şehir merkezine yakın bir parkta çadır kurdum ve geceyi orada geçirdim.




    16.07.2019 (30.Gün)
    Volgograd – Stepantminsda (Gürcistan)


    Sabah erkenden kalkıp, çadırda kahvaltımı yaptıktan sonra yola devam ettim. Volgograd’ı çıktıntan sonra iklim biraz çöl iklimi gibi oldu. Oralar epey sıcaktı.



    Elista’dan Vladikavkaz tarafına gelince yine orman manzaraları başladı. Akşam 19:00 gibi Rus sınır kapısına geldim. Bir kuğruğa girdim. Benden önceki araçta kontrolde bir şeyler çıktı. Anlamadım ama adamla epey uğraştılar. Kuyruktan geri de çıkamıyorum çünkü kanaldayım ara tarafta da araç kuyruğu var. Güya hava kararmadan Gergeti tepesine çıkıp çadırımı kuracaktım.

    İki saatin sonunda kapıdan çıkabildim. Gürcü tarafına geçtiğimde de asker motoru bıraktırıp beni yaya yolundan gönderdi. “Emin misin bak” dedim ama sen geç dedi. Ben geçtim, motor orada kaldı. Pasaportta ülkeye giriş de yaptım. Motoru almaya gideceğim, öteki polisler beni durdurdu, “kafana göre çıkamazsın” dediler. Durumu anlattım ama kabul etmediler. Mecburen yaya olarak diğer kapıdan ülkeden çıktım. Yine ülkeye araçla giriş yaptım.

    Bu kamillerle uğraşırken saat de 22:00 oldu. Hava da hafiften yağmaya başladı. Stepantminsda’ya geldim. Yolda gelirken bir de baktım ki; Gergeti tepesine yeni asfalt yapılmış. Ne olursa olsun bu gece tepede çadır kuracağım dedim. Yakınlardaki bir restoranda haçapuri paket yaptırdım. Tepe zaten 6 km. 5 dakikada çıktım. İki sene önce burada asfalt yoktu ve 6 km. yolu 45 dk.da çıkmıştım

    Tepeye çıktığımda iklim de değişti sanki. Bir rüzgar bir fırtına ortalık kış günü gibi. Sabah uyandığımda güzel manzara göreyim diye çadırı da tam uçurumun kenarına kurdum. Çadırı motora, ağaca ve kayaya bağladım. Gece bir fırtına çıktı, “aha uçacağız buradan” dedim. Karanlıkta çadırıda hem taşa hem de bozuk zemine kurmuşum. Biraz su girdi ama o yorgunluktan yerimi hiç yadırgamadım.
    ----------------------------------------
    Yok Öyle 3 Aşağı 5 Yukarı
    1 Aşağı 2,3,4,5,6 Yukarı

  8. İbrahim DEĞERLİ güzel mesajın için 9 üye sana teşekkür etti :

    Bora Karayel (11-08-2019),Çağın Sarılar (20-08-2019),ERDAL CANTÜRK (12-08-2019),halil yılmaz (10-08-2019),MelihUlubilgen (11-08-2019),Osman Somuncu (11-08-2019),Serdar ZIMBA (11-08-2019),Süleyman Kuyucu (18-08-2019),yılmaz yılmaz (01-10-2019)

  9. #65
    Ordinaryus Enduroist İbrahim DEĞERLİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İbrahim DEĞERLİ
    Üyelik tarihi
    17-04-2013
    Bulunduğu yer
    Sakarya
    Mesajlar
    1,351
    Motosiklet
    CRF1000L Afrika Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    17.07.2019 (31.Gün)
    Stepantminsda – Bulancak


    Sabah erkenden uyandımi bir de baktım ki efsane bir manzara var. “çile çektim ama değdi be” dedim.
    Çadırın ön kapısından manzara:







    Bu yolu zaten ezbere bildiğimden çok fazla durmadan yola devam ettim. 900 km. sürerek gece 20:00 gibi Bulancak’a geldim. Geceyi buradaki akrabalarımda geçirdim.

    18.07.2019 (32.Gün)
    Bulancak – Sakarya


    Bulancak’ta akşam 16:00 ya kadar akraba, eş, dost gezdikten sonra yola çıktım. Yine çok fazla oyalanmadan gece 23:00 gibi nihayet sağ salim evime geldim.
    Bu da son KM.



    32 gün, 21.000 km. sonra böyle bir rota ortaya çıktı. (Burada Google Maps Azerbaycan’dan Kazakistan’a gemi göstermiyor, orayı gemi ile geçtim)

    ----------------------------------------
    Yok Öyle 3 Aşağı 5 Yukarı
    1 Aşağı 2,3,4,5,6 Yukarı

  10. İbrahim DEĞERLİ güzel mesajın için 9 üye sana teşekkür etti :

    Bora Karayel (11-08-2019),Çağın Sarılar (20-08-2019),ERDAL CANTÜRK (11-08-2019),halil yılmaz (10-08-2019),MelihUlubilgen (11-08-2019),Osman Somuncu (11-08-2019),Serdar ZIMBA (11-08-2019),Süleyman Kuyucu (18-08-2019),yılmaz yılmaz (01-10-2019)

  11. #66
    Ordinaryus Enduroist İbrahim DEĞERLİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İbrahim DEĞERLİ
    Üyelik tarihi
    17-04-2013
    Bulunduğu yer
    Sakarya
    Mesajlar
    1,351
    Motosiklet
    CRF1000L Afrika Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    GENEL NOTLAR………………. :

    Bu yıl bu gezim, günde ortalama 656km. ile hızlı oldu. Zaten amacım da buydu. Çünkü geçen sene ve önceki sene geçtiğim ülkelerin çoğunuz detaylı gezmiştim. Bu raporları aşağıda verdiğim linkte bulabilirsiniz. Bu yıl sadece Tacikistan ve Moğolistan’ı ekstar olak gezdim. Zaten gideceğim hedeflerde bu ülkelerdeydi. Bu yıl geziye çıkmadan önce üç hedefim vardı. Birincisi Pamir’i geçmek, ikincisi Orhun Abidelerini görmek, Üçüncüsü Cengiz Han heykelini görmek, bonus olarak da Baykal Gölünü görmekti. Ve bu hedeflerimi de yaptım. Bu yıl yaptığım gezi en sevdiğim turlardan biri oldu. Güzel maceralar yaşadım ve harika yerler gördüm.

    Genel olarak çadırda kaldık ama hotelde kalacağımız zaman HomeStay veya Hostelde kalmaya çalıştım. Çünkü HomeStayler genelde insanların kendi evini açması sonucu oluşuyor. Bir evin bir odasını size kiralıyorlar, geri kalan her yer ortak kullanım alanı oluyor. Burayı tercih etme sebebim hem insanların yaşama tarzını görüyorsunuz, hem de kültürlerini ve yöresel yemekler tatmanızı sağlıyor. Ev sahipleri genelde sizinle iletişim kurmaya çalışıyorlar. Ben de bunu seviyorum. Benim İngilizcem çok akıcı değil ama kendimi ifade edip, söylediklerini anlıyorum. Zaten herkes buralarda sula seller gibi dil bilmiyor. Bu benim için en son mesele oluyor.

    Hosteller de bildiğiniz gibi otel mantığı ile çalışıyor. Tek kişilik, iki kişilik, 4 kişilik, 8 kişilik, 16 kişilik odalar bulunuyor. Ne kadar çok yatak olursa o kadar ucuz oluyor. Ve çoğu ranza sistemi var. Yine diğer alanlar ortak kullanıyorsunuz. Buraların da güzelliği hem uygun olması hem de bütün gezginlerin buralarda toplanması oluyor. Yerel halktan kimse olmuyor, sadece turistlerden oluşunca farklı renkler görmüş oluyorsunuz. Deneyimlerimizi paylaşıyoruz, görülmesi gereken yerleri birbirimizle paylaşıyoruz, bazen yemeklerimizi paylaşıyoruz… harika ortamlar.

    2018 Gürcistan, Rusya, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan gezisi:
    https://www.enduroist.com/showthread...ekistan-gezisi

    2017 Gürcistan, Azerbaycan, İran Gezisi:
    https://www.enduroist.com/showthread...4%B0ran-Gezisi

    Yurtdışında Araç Satmak :


    Genelde bana en çok sorulan sorulardan biri bu oluyor. Ben bu işin profesyoneli değilim ama başımıza böyle bir iş gelince araştırdık. Malumunuz arkadaşımın motoru biraz sıkıntı çkarıp, izin zamanın da dolunca en mantıklısı motoru satmak oldu. UlanBatur’da KTM servisi ile anlaşıp motoru orada sattık. Süreç aslında çok kolay. Noter huzurunda satış sözleşmesi yapılıyor. Bu arada biz bunu yapmadık. Çünkü hem saat geç olmuştu, hem bizim zamanımız yoktu. Yine notere gittik ama kapalıydı. Bu süreç biraz uzun. Çünkü yabancı bir ülkede olduğunuzdan Kendi dilinizde bir sözleşme hazırlayıp, o ülkenin dilini çevirtmeniz gerekiyor. Bunun içinde yeminli tercüman bulmak gerekiyor. Daha sonra notere gidip sözleşme yapmanız gerekiyor. Biz bunlarla uğraşmadık. Kendimiz kendi dilimizde bir satış sözleşmesi hazırladık.

    Kabaca, ben ….TC kimlik numaralı ………. Kişiyim. Şu motor numaralı, bu şasi numaralı, bu bilgili, aracımı karşıdaki şahısın bilgilerini yazarak şu fiyata sattım diye bir sözleşme yapıyorsunuz. İki taraf imzalıyor. Ülkeye girerken gümrükte verdikleri Gümrük Deklarasyon kağıdını ve aracın ruhsatını karşı tarafa verip plakayı yanına alıyorsunuz.
    Bu işlemi bir çıkar sağlamak için değil mecburen yaptık, bu işi para kazanmak için yaparsanız devlet baba bir gün öpebilir. Arkadaşım bu işlemlerden sonra uçağa binip Türkiy’ye geldi. Ülkeden çıkarken senin motor nerede diye sormadı. Zaten sorsalar da sorun değil, arıza yaptı bıraktım demek yeterli.

    İşin Türkiye tarafına gelince orası da basit. Elinizde ruhsat olmadığı için 210 TL’ye yeni ruhsat çıkarıyorsunuz. Plaka ile noterde trafikten düşürüyorsunuz, bu işlem 20 dk.da bitiyor zaten.
    Biz motoru değerinde sattık. Osman motoru zaten kazalı aldı. Motorda hasar kaydı vardı. Aldığı adam motoru sıfır almış, kamyonetle evine götürürken araç kaza yapmış, kasko firmasından motoru yaptırmışlar. Adam daha sonra motoru Osman’a satmış. Yani Osman kazalı sıfır km. bir motor almış oldu. Zaten bu yolculukta da zincir-dişli bitti, lastikler bitti, motorda da sorun çıktı. En önemlisi de işbaşı yapmasına 3 gün kaldı buradan 3 günde Türkiye’ye motorla dönmesi imkansız. Bütün oklar satılmayı gösterdi.



    Tacikistan Notlar :




    Tacikistan bize vize uygulayan ülkeler arasında yer alıyor. Burası için de e-vize alınıyor ama ben Pamir’i geçeceğim için GBAO izni denilen bir izne ihtiyacı olduğundan, orada uğraşmamak adına Ankara’daki konsolosluktan almak için Ankara’ya gittim. Vizeyi aynı gün aldım ama Pamir kaşesi arızalı olduğundan boşuna gitmiş oldum. Bu sene bir motosikletli bir arkadaşım İstanbul Konsolosluğuna başvurmuş ama 10 gün oldu hala vize alamadı. Şehir şehir değişiyor galiba.

    Daha önce yazmıştım ama buraya da yazayım. Pamir’i geçmek için özel bir izin gerekiyor. GBAO belgesi adında bir belge almanız gerekiyor. Eğer Türkiye’den alamazsanız Duşanbe’de Bike Housedaki Aziz yardımcı olabilir. Hem rotalar konusunda size yardımcı da olabilir.
    Burada motora bakım da yaptırabilirsiniz. (Bike House Duşanbe Koordinatlar : 38.569609, 68.811330 ) Eğer kendim uğraşırım derseniz sevgili Özhan Ünverdi’den aldığım adres 38.571829, 68.796566. budur. Kendisi oradan almış.
    Pamir rotası boyunca beş tane kontrol noktası var. Buraya izin olmadan Kırgızistan Osh tarafından gelirseniz ilk kapıda sorun çıkarabiliyorlarmış, bir motorcuyu geri gönderdiklerini okumuştum. Ama bu sene Osman bu kapıdan girmiş. 15 dolara yakın bir para ödemiş ve Murgab’da bu belgeyi almasını söylemiş. Osman belgeyi almadı ama durumu anlattım pamir postunda. Polisler Osman’ı görünce “ülkeden çıksın da ne yaparsa yapsın” der gibi kontrol noktasından geçirdiler.

    İnternet konusunda bir yerden hat aldım. Ama hiçbir yerde kullanamadım desem yalan olmaz. Şimdi simini unuttum ama epey de para vermeme rağmen işimi yaramadı.
    Tacikistan güzel bir ülke ben çok beğendim. İnsanlar çok saygılı ve yardımsever. Pamir’de bize çok yardımcı oldular. Burada Farsça konuşuluyor, diğer Türki cumhuriyetlerde bazı kelimeleri anlasam da burada bir şey anlayamadım. Ama bu bölgeden Özbekler de var, onlarla karşılaşınca Türkçe konuşuyorlar. Burası gördüğüm kadarı ile güvenli bir ülke. Ben hiçbir sorun yaşamadım.

    Ülkeye girişte sigorta istemiyorlar, ben yaptırmadım, polis de durdurup sormadı zaten. Yakıt konusunda sıkıntı yok Pamir yolunda bile yakıt bulunuyor. Tabii ki yine tedbirinizi de elden bırakmayın. Ben gördüğüm her benzinlikte depom bitik olmasa bile yakıt aldım. Para konusunda yanınızda nakit para bulunsun, kredi kartı her yerde geçmiyor.

    Yukarıda Pamir rotası hakkında yazdım ama buraya da yazıyorum. Bildiğim kadarını yazmaya çalıştım. Umarım yardımcı olur.
    Burası Afganistan, Özbekistan, Tacikistan ve Kırgızistan'da bulunan ve Pamir Dağları'ndan geçen bir yol. Bu yol Duşanbe (Tacikistan) ile Osh (Kırgızistan) arasında bulunan bir yol. Bu yolda birden fazla rota var. En genel kullanılan yol M41 yolu, bu yolu genelde kamyonlar, tırlar, taksiler kullanıyor. İki ülke arasında geçiş yapmak isteyenler genelde bu yolu kullanıyorlar.



    Bu haritadaki kırmızı yol genel yolu gösteriyor. İki ülke arasındaki taşımacılık ve yolculuk yapanlar bu yolu kullanıyor. Pembe rengi gösteren rota benim de geçtiğim rotadır. Duşanbe – Kulob arası asfalt olan bu yol, Kulob’dan Murgab’a kadar kötü bir yoldur.
    Mavi renkli olan Duşanbe – Tavildara – Kalai khum rotasını ben yapmadım ama yolda karşılaştığım bir Türk motorcu Ali Yiğit bu rotayı yapmış. Kendisi aynı zamanda eğitmen daha önce KTM kullanmış ama buraya 660 Tenere ile gelmiş. Onun dediğine göre şimdiye kadar gördüğü en zor yol burasıymış. Yolda koca koca taşlar olduğunu çoğu zaman kendine yol açmak zorunda kaldığını söyledi.

    Daha altta olan ve Afganistan sınırında olan kahverengi Horog – İshkashkim - Langır – Khargush rotasını ben yapmak istiyordum. Ama Osman o yolu jeeple geçmiş. Bana dediğine göre görülecek çok şey yokmuş. Yol çok da kötü değilmiş. Hatta benim yaptığım Kulob – Horog arasının daha kötü olduğunu söyledi. Bende arkamda artçı ile o yolu gitmek istemedim. Bu yüzden bu yolu pass geçtim.

    Yeşil renkli ve turkuaz renkli rota hakkında bilgi sahibi değilim. Ama bu rota hakkında daha detaylı bilgiyi bu siteden bulabilirsiniz.

    Ben Temmuz ayında geçtim hala akşam üstü soğuk oluyor. Gündüz hava normal sıcaklıkta ne çok sıcak ne çok soğuk. Ben Horog’dan sonra içlik ve kışlık eldiven giydim. Yakıt konusunda sorun yok. En uzak mesafe 150 km. Yanınızda yine de yedek benzin bulunsun. Yiyecek konusunda sorun yok, her yerde yiyecek ve kalacak yer bulabilirsiniz. Ben yanıma aspirin ve ağrı kesici almıştım. Zirveye çıkmadan önce vitamin takviyesi ile birlikte içtim. Gitmeden önce okuduğum kadarı ile açık su içmeyin diye uyarılar gördüm. Hiç açık su içmedim hep kapalı su içtim ama Osman hep açık su içtiğini söyledi. Bir şey de olmamış. Sonlara doğru bende içtim sorun olmadı. Bu vücudun yapısı ile ilgili olduğunu düşünüyorum.


    Moğolistan Notlar :




    Moğolistan bize vize uygulamıyor. Pasaport ile kolayca giriş yapabiliyorsunuz. Ülkeye Tashanta tarafından girecekseniz 17:30’dan önce sınır kapsında olun, zira kapanıyor. Rus tarafı açık oluyor ama onlarda Moğollar yüzünden kimseyi almıyorlar.

    Ülkeye girerken sigortacılar etrafımı sardı. Yapmayalım falan dedim ama geçen sen Kazakistanda yaşadıklarım aklıma gelince 16 dolara sigorta yaptırdım. Ama yolculuk boyunca polis görmedim desem yalan olmaz. Ne durdurdular ne de sigorta soran oldu.

    Moğolistan zıtlıklar ülkesi diyebilirim. Bizi sıcak ve kaliteli asfaltları ile karşılayıp, 1500 küsür km. toz toprak yollarda gitmemizi sağladı. Ben birde tamamen ülkeyi gezmedim. Diğer yolları bilmiyorum ama muhtemelen asfalt değildir. “Ben endurocuyum aga bana bir şey olmaz” demeyin, bir yerden sonra bütün delikler tozla dolunca ve güneş ya da soğuk yakınca “ben enduroculuğun köyündenim” diyebilirsiniz.
    Moğolistan aklıma gelince iki şey geliyor. Birincisi harika doğası, ikincisi pislik. Doğa konusunu zaten biliyorsunuzdur. Uçsuz bucaksız ovalar, nehirler, tepeler bunlar harika yerler ama halkı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Her halkın iyisi kötüsü vardır, burada ırkçılık ya da
    insan ayırmıyorum sadece gördüklerimi yazıyorum.

    En hoşlanmadığım şeyler bu bölgedeki wc ler. İnanılmaz kötü tuvaletler var. Tuvalet olmayan yerlerde de boş alanlar tuvalet. İnsanlar hiç utanmadan yol kenarlarında küçük-büyük yapıyorlar. “olur öyle” diyebilirsiniz ama otobüs yol kenarında duruyor insanlar çiçek gibi her yerde yapıyorlar. Kimse bir çalı arkasına geçeyim, kuytu köşeye geçeyim derdi yok. Viraja girip yol kenarında karşınıza çıkan bir manzara görmeniz an meselesi. Kadınlar bile çok rahatlar, hemen sıyırıp çövdürüyorlar. Her yerde et görebilirisiniz. Lüks bir mekan önünde lüks bir araç durdu, adam 6-7 yaşındaki kızını kucağında çamaşırını sıyırarak neredeyse ayağımın dibine çişini yaptırdı. Ben şok oldum. Hiç kimse umursamadı bile. Dağda birine yol sormak için motordan indim. Bir adama doğru yaklaştım, aramızda 5mt. Kala arkasını döndü
    çişini yaptı, sonra bana tokalaşmak için eliniz uzattı. Tabii elini sıkmadan ve bir şey sormadan geri döndüm.

    Bunlara bana denk gelmiş olabilir ama bana çok garip geldi. Başkent Ulan Batur inanılmaz bir kirli havası var. Araç trafiği dersen İstanbul trafiğini mumla aradım. Moğolistan nüfusü 5 milyon ise 15 milyon araç rahat vardır. Ben bu kadar kötü bir trafik görmedim. Burada her yerde hayvanlar var. Bir insan 50 hayvan düşüyormuş. (inek, koyun, deve gibi)

    Gezi boyunca aldığım yakıt yerleri, fiyatları, TL karşılığı ve toplam yaktığım yakıtın litresi ve parasını gösteren tablo :



    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Bu rapor bu taraflara gidecekler için hazırlanmıştır. Yazdığım bu rapor kendi yaşadığım veya düşündüğüm konulardan ibarettir. Herhangi bir siyasi veya ırkçı bir amaçla yazılmamıştır.
    Yazı ve görseller bu sitenin linki verilerek paylaşılabilir. Onun haricindeki yazı veya görseller kesinlikle herhangi bir ortamda paylaşılamaz. Aksi taktirde kanuni yaptırımlarda bulunabilirim.

    Aklınıza takılan, soru ve önerileri, rota hakkında soracaklarınızı bana yazabilirsiniz.

    İnstagram : https://www.instagram.com/teneke_celebi/
    You Tube: https://www.youtube.com/user/54SakaMoto
    Konu İbrahim DEĞERLİ tarafından (11-08-2019 Saat 03:57 ) değiştirilmiştir.
    ----------------------------------------
    Yok Öyle 3 Aşağı 5 Yukarı
    1 Aşağı 2,3,4,5,6 Yukarı

  12. İbrahim DEĞERLİ güzel mesajın için 13 üye sana teşekkür etti :

    alper ozbas (11-08-2019),Bora Karayel (11-08-2019),Çağın Sarılar (20-08-2019),Cem oruç (12-09-2019),Cem Tanik (13-08-2019),Ediz Gürkan (17-08-2019),ERDAL CANTÜRK (11-08-2019),halil yılmaz (10-08-2019),MelihUlubilgen (11-08-2019),Osman Somuncu (11-08-2019),Serdar ZIMBA (11-08-2019),Süleyman Kuyucu (18-08-2019),yılmaz yılmaz (01-10-2019)

  13. #67
    Enduroist Kadim Üye halil yılmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Halil Yılmaz
    Üyelik tarihi
    12-05-2013
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    502
    Motosiklet
    R1200GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    Harika bir gezi ve nefis bir rapor. Tebrik ederim İbrahim.
    Yaşamak içîn çalışıyorsan, neden kendini çalışarak öldürüyorsun...

  14. halil yılmaz, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    İbrahim DEĞERLİ (11-08-2019)

  15. #68
    Moderatör Arif Oral Unal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Arif Oral Unal
    Üyelik tarihi
    05-10-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2,367
    Motosiklet
    R1250 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    İbrahim ellerine sağlık, gezi raporu yazmakta da Nirvana’ya vardın gerçekten.

    Teşekkür ederiz


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. Arif Oral Unal, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    İbrahim DEĞERLİ (11-08-2019)

  17. #69
    Moderatör Serdar ZIMBA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Serdar ZIMBA
    Üyelik tarihi
    17-05-2016
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2,087
    Motosiklet
    1250 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    Eline sağlık İbrahim , yine şaşırtmadın bizi
    Motosikletim'in üzerindeyken hisettiğim tek duygu... Özgürlük !..

  18. Serdar ZIMBA, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    İbrahim DEĞERLİ (11-08-2019)

  19. #70
    Enduroist Kıdemli Üye Osman Somuncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Osman Somuncu
    Üyelik tarihi
    29-08-2010
    Bulunduğu yer
    Dikili-İZMİR
    Mesajlar
    1,023
    Motosiklet
    TDM 900 A
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Teşekkürler ve tebrikler.
    Orta Asya el kitabı niteliğinde,geziye çıkacak olanlara çok değerli bilgiler..
    Emeğine sağlık.

  20. Osman Somuncu, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    İbrahim DEĞERLİ (11-08-2019)

 

 
Sayfa 7 Toplam 8 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 345678 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •