yeni olabilir ama sıfır km olmamalı, en az 3-5bin km kullanılmış bir motor olmalı
üretim kaynaklı kusur olabilir, denenmiş olması önemli
gerisi zevk işi ben gs veya ktm tercih ederdim
yeni olabilir ama sıfır km olmamalı, en az 3-5bin km kullanılmış bir motor olmalı
üretim kaynaklı kusur olabilir, denenmiş olması önemli
gerisi zevk işi ben gs veya ktm tercih ederdim
Oğuz TUNA
Tam beklediğim cevap geldi esasen.
Valla ben bugün Dünya turuna çıksam sanki 2016-2019 AT’la çıkmayı tercih ederim gibi geliyor. Çünkü konfor açısından gayet yeterli, çok fazla elektroniği yok.
Ancak bence en önemlisi elektrik tesisatı oynanmamış motor olması gerekir gibi geliyor bana.
Ağırlık konusu önemli gerçekten benim açımdan en büyük fobi bu olur. Bunun için kesinlikle yanıma birde kaldıraç alırdım
Motowinch
https://youtu.be/JaLI0xz1IwY
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
MelihUlubilgen (28-03-2021)
En iyi bildiğim motor yıllardan beri kullandığım motor olurdu..Yeni aldığım bir motor (hele 2. el ise) güvenemem..
Mekanik arıza ihtimali olabilecek kısımlarını yeniler veya yanıma yedek alır çıkarım yola..Örneğin yanımda daima debriyaj teli yedek bulunur.
Zincir ömrünü yarıladı ise yedeği bulunmalı..
Şimdiki motorumla Moğolistan'a gitmek istersem Rusya üzerinden giderdim..
Hatta bir yol arkadaşı daha olsa bu yıl bile gidebilirim..
Belirttiğin istikamette gideceksem rotayı iyice incelerim öncelikle, yollar nasıl, yakıt nasıl, hava şartları nasıl.. insan gibi binildiğinde az yakması, konforu, teknolojik olarak yeterli olması ve özellikle de deposunun büyük olması sebebiyle 2019 ATAS ideal gözükğyor çünkü bizim ülkemizde CRF 450 yok. Bu iki motor için tek sıkıntı tubeless lastik olmaması, belki o yönde bi modifikasyon yapardım. Tubelessta tamir 15 dakika, tube type olanda işkence.
Batıya doğru gidecek olsam K1600 GTL. Test için Borusan’dan almıştım 2 saat, çok keyifliydi.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Böyle bir seyahati motosiklet ile yapmanın birinci amaçı nedir?
Motosiklet kullanmaktır.
O zaman mutlu ve keyifli olacağım motor ile çıkarım. Planımı ve rotamı da ona göre yaparım.
Motorumun sıkıntısına göre belirli destinasyonlara yedek parçalarımı önceden kargolarım. Servis noktalarını belirlerim.
Hangi motorla gidecek olursak sorun çıkacağı kesin. Keyif aldığım motorla planlı iş yaparım.
Doğru bir parasal kaynak ayırmadan bu tür bir seyahat bence keyiften çok acı verir gibi geliyor.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Namık öncelikle Dünya turunda bir belirsizlik var, gideceğimiz yer geçeceğimiz yolla ilgil,. Ama kafalar aynı çalışıyor ben hep derim Portekiz'e doğru gideceksem hele bir de artçılı gideceksem K1600 alır, dönüşte de gelir satarım. Ama işin içinde belirsizlik varsa K1600 zaten olamıyor senin dedğin gibi.
CRF450 benim de Türkiye'ye gelsin diye çok beklediğim çok istediğim bir motor ayrıca yukarda CRF250 ile çıkarım diyenlerin hepsinin CRF450 olsa CRF450 ile çıkacaklarına eminim. AT ADV sport yüksekliğinden ve ağırlığından dolayı benim hiç sevemediğim motordur, ben standarrt AT ve yedek benzin bidonuyla gitmeyi tercih ederim.
Oktay bence biz bu yüzden hiçbir zaman dünya turuna çıkamayacağız çünkü belirsizliklerden korkuyoruz ve konfor alanımızdan çıkamıyoruz. Ayrıca işimiz gücümüz aksayacak diye de korkuyoruz tabi.
Abi dünya turuna macera, yeni insanlarla tanışmak için çıkılır bence motor sürmek için değil. Motor dünya duruna çıkmanın kenar köşe gezmenin en uygun ve en ekonomik yoludur. Yolda dediğin gibi illaki birşey gelecek ama macera mevzusu çözümü o esnada yaratabilmek.
Mesela Bülent Esin abi kaç yaşında kendinden 40cm büyük AT ile dünya turuna çıktı. Africa da Akü sorunu yaşadı, akü buldu ama yerine sığmadı. O da geçici olarak kablo ile yan çanta gibi Akü taktı ilerledi. Yokluktan çözüm üretti, ama dedğin gibi belli bakımları planlamanın bir zararı yok. En azından şu denilebilir Arkadaş ben 10.000km sonra saçma sapan bir yerde olacağım bundan dolayı 8000 de hazır malezyadayken motoru güzelce bir bakıma sokayım. Veya kontağın bulduğun yere önceden parça gönderebiliyorsan bakımı da km sine bakmadan orada yaptırırsın.
Konu Arif Oral Unal tarafından (28-03-2021 Saat 10:46 ) değiştirilmiştir.
CRF450L 250'nin buyuk abisi gibi dusunmemek gerek. 450L gercek arazi makina bin km'de yag degisim subap ayari her 3bin km de yapilmasi gerek
AT konusunda hem fikirim yedek depo yoksa kola sise ile idare edilir, zaten eskisi gibi benzinci olmiyan yol pek kalmadi dunyada.
Dünya turu işi yalan oldu, gene yasaklar geldi.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Arif Oral Unal (30-03-2021)
Abi spesyal makinalar surekli bakim ister.
https://www.manualslib.com/manual/16...9.html?page=42
Sent from my iPhone using Tapatalk
Osman Somuncu (30-03-2021)