aslında bitmiş değisecek oolan lastiğniz varsa gozden cıkardığınız, kendınız patlatıp sonra fitil ile yama yapmak lazım el alıskanlıgı olmus olur ...boylece basımıza geldiginde bir ince tecrube olmus olur....
aslında bitmiş değisecek oolan lastiğniz varsa gozden cıkardığınız, kendınız patlatıp sonra fitil ile yama yapmak lazım el alıskanlıgı olmus olur ...boylece basımıza geldiginde bir ince tecrube olmus olur....
r 1150 GSA
(Bayerische Motoren Werke r 1150 Gelände Straße Adventure)
THİS İS YOUR PLANET...RİDE İT !!!
Arh+
r 1150 GSA
(Bayerische Motoren Werke r 1150 Gelände Straße Adventure)
THİS İS YOUR PLANET...RİDE İT !!!
Arh+
r 1150 GSA
(Bayerische Motoren Werke r 1150 Gelände Straße Adventure)
THİS İS YOUR PLANET...RİDE İT !!!
Arh+
Lastik tamir spreyini hiçbir zaman yanımdan eksik etmedim.Ama bu arada lastiğimin dağ başında patlamaması için de hep dua ettim...
Bir Toros gezimde,köyden çıkarken motorun arkasının yalpaladığını fark ettim, arka tekerin orta tabanında bir çivi ışıl ışıl parlıyordu!!!!!
Hemen bir traktör bulduk ve kompresörüyle lastiği şirşirip en yakın köydeki lastikçiye doğru yola çıktık.Fakat ne mümkün 2-3 km sonra lastik yerde...
Artık sıra ne işe yarayacağından tam emin olmadığım lastik spreyini denemeye gelmişti...
Forumlarda hep tubless lastiklerdeki kullanım tecrübeleri vardı...Hiç benim TA daki gibi iç lastikle kullananı duymamıştım.
Yapacak başka birşey yoktu dağın başında.Kutunun üzerinde yazdığı gibi Lastikteki çiviyi çıkardım.Spreyin hortumunu siboba vidaladıktan sonra sıkmaya başladım...Daha kutunun hepsini sıkmadan teker bir anda şişti.Lastiğe zarar veririm diye sıkmayı durdurdum(aslında küçük boy olan kutuların hepsini sıkmak gerekiyormuş)
Çivinin battığı delikten 5-10 sn azar azar köpük çıktı.Çıkan köpük bir süre sonra dondu ve çıkış durdu...
Teker güzelce şişti fakat güvenemiyordum.Ya tekrar hava kaçırırsa?Birde lastik tubless değil.Yaklaşık bir saat aramadan sonra bir dağ köyünde oto lastikci bulduk.Bulduk ama o da motosiklet lastiğini sökmeye cesaret edemedi...
Yapacak birşey yok ,yola devam....içimde yinede bir endişe olsada o halde 300 km daha yol yaptım.Konya ya geldikten sonra şehir içinde bir hafta daha bindim, hiç sorun yok....
Ama bir an önce motorcuya gitmeliydim.Lastiğin içini çok merak ediyordum...Dışarıya çıkınca slikon haline dönüşen köpük iç lastiğin içine sıvanıp donup kalmıştır diye düşünüyordum...
Ustanın başında durdum.Lastik sökülünce ne göreyim;iç lastiğin deliğinden süt gibi bir sıvı akıyor...
Sonuç şu ki Tamir köpügü havayla temas ettiği yede donuyor,iç ve dış lastiğin deliğini aynı anda kapatıyor ve kaçağı önlüyor...
Bu olaydan sonra yanımdaki arkadaşlar arabalarına da birer tane tamir spreyi aldılar.Yola çıkarken yanımızda olmazsa olmazlardan bence...
YİNEDE Tekeriniz patlamasın,yere düz bassın....SEVGİLERİMLE......
Lastik patlamasından ben de çok korkarım. Zaman zaman öyle yerlerde geziyoruz ki, lastik patlarsa ne yaparım bilemiyorum...
Tel jantlı lastiklerde sprey işe yaramıyor diye biliyordum ama bu yazıyı okumam iyi oldu, en kısa zamanda ediniyorum birtane
Arkadaşlar bu lastik tamir spreylerinden bende temin etmek istiyorum hangisinden kullanıyosunuz markası hacmi falan bilgi verirseniz sevinirim neye göre alalım bunları?
arkadaslar bırakın bu işleri,
lastikmi patladi
tuslayin 444BORA,lastiginiz gelsin
4442672
Barış SEKİN 0 Rh(+) 0535 269 06 51
34 UCD 60